Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mituri auto
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
_Theo_
QUOTE(HalbaSus)
Asta e mit sau adevar ?

Hai ca lansez si eu un mit: soferii din oradea au cele mai lente starturi la semafor. Pe bune ca i-as trimite pe toti vre-o 2 luni sa fie claxonati daca se poate inainte de a se face verde... Cand orasul nu era asa aglomerat nu era o problema ca toata lumea pornea cu incetinitorul, dar acum cand aglomeratia o rivalizeaza pe cea din bucuresti (la nr masini/metru patrat) si vezi cum pornesc soferii de aici... te crucesti...


in craiova daca stai 1 sec degeaba la semafor iti iei 3-4 injuraturi si altele instant smile.gif
HalbaSus
Sincer asa as prefera sa fie si aici... numai ca aici nimeni nu claxoneaza, nimeni nu injura... iar eu cum urasc din tot sufletul claxonul cu atat mai putin... stau in coloana si injur in gand neamurile micilor "shumacheri" care baga in viteza la 3 secunde dupa ce s-a facut verde.
booneK9
Oare nu tot de pe meleagurile alea vine si bancul ala cu " ... da' ce atata graba?"
Tarabostes
Nu stiu cum e la Oradea, dar in Bucuresti a innebunit lumea cu claxonatul. Probabil l-ar claxona si pe Shumacher. Claxoneaza toti mosii cu 1300, toate muierile si care oricum dupa 2 secunde raman la 100 m in urma si nici nu dau semne sa se grabeasca. Unde sunt semafoare care arata timpul e ok dar altfel tre sa stai cu piciorul pe ambreiaj. Ce e mai ciudat este ca oricum in fata la 200m dai de alt semafor. Au ajuns unii sa se trezeasca claxonand desi sunt primii la semafor. smile.gif
Am vazut un tip cu un Fiat Panda caruia i se decolorase volanul in zona claxonului, probabil statea cu mana pe claxon ca sa aiba timp bun de reactie. Draq, parca toata lumea ar avea super businessuri, neveste insarcinate sau oala cu mancare pe foc.
Mai exista printr-un colt de cod rutier claxonatul interzis!!!!!!! Ca sa nu mai spun ca daca ai nesansa sa locuiesti pe langa o intersectie, nici mama termopanului superizolantfonic nu te ajuta.
HalbaSus
Si aici mai sunt unii care claxoneaza, si aia ma enerveaza... eu nu vreau sa se claxoneze (si drept urmare nu dau mai mult de 5 claxoane pe an si din ala 5 3 sunt ca sa claxonez cate o cunostinta). Problema mea e ca aici 80% din semafoare sunt cu cronometru... cu toate astea la semafor se porneste intr-un stil batranesc de tot... si mai sunt cateva semafoare unde verdele dureaza 15 secunde si rosu 65 :bash: si bineinteles ca trec doar vre-o 2-3 masini in alea 15 secunde.
ozz86651
Senzorii in asfalt sint solutia. Ma rog, o solutie imperfecta. Noaptea poti sa ajungi sa trebuiasca sa te opresti la fiecare semafor juma 2-3 secunde ca sa se prinda senzorul si sa-ti dea verde. Cind e trafic la greu din toate partile senzorii nu mai ajuta asa tare.
Iulian HondaFan
acilea in Indiana se intampla un fenomen ciudat... daca ajungi la un semafor si e rosu dar de pe sensul cu verde nu vine nimeni lumea trece ca la semnul stop... initial am crezut ca forteaza astia nota, dar odata m-a claxonat politia din spate sa-i dau drumul... biggrin.gif m-am uitat in regulamentul de conducere local si scrie intr-adevar ca ai voie sa treci pe rosu daca nu vine nimeni de pe sensul cu verde. ba mai mult recent am remarcat ca noaptea anumite semafoare sunt tinute in permanenta pe verde pe sensul principal si rosu pe celelalt...
_Theo_
band.gif ce tare smile.gif sa te claxoneze politia sa treci pe rosu
Tarabostes
ideea nu e rea ....pt State, probabil ar merge si la noi dupa ora 24.00 sau macar sa treaca semafoarele pe intermitent ( cred ca unele asa si sunt)
James Kilowatt
"Dieselul e mai fiabil decat benzinarele."

"Mersul turat duce la marirea consumului.".
Corolar: "motoarele mari consuma mai putin decat cele mici pentru ca merg la turatii mai joase".
air_wolf
QUOTE(James Kilowatt)
Corolar: "motoarele mari consuma mai putin decat cele mici pentru ca merg la turatii mai joase".


spune-i asta si sugativei mele biggrin.gif
Baby Blues
QUOTE(James Kilowatt)
1. "Dieselul e mai fiabil decat benzinarele."

2. "Mersul turat duce la marirea consumului.".
Corolar: "motoarele mari consuma mai putin decat cele mici pentru ca merg la turatii mai joase".

La "1" parca as fi de acord dar deja diferenta parca nu mai conteaza la pret, la nr de km facuti, etc. Parca benzinarul castiga la pretul consumabilelor. Diesel-ul castiga la "cuplu". Depinde la ce-l folosesti.
2. Fara sa stiu foarte multa fizica , chimie, etc, as spune ca un computer de bord ne-ar ajuta cel mai mult. biggrin.gif
Consuma mai putin raportat la masa pe care o trage si la performantele masinii per ansamblu.
PS: Oricum corolarul nu mi se pare edificator si ca fiind o rezultanta a celor doua asa zise "axiome" sau....
James Kilowatt
1. dateaza de pe vremea celebrelor diesel aspirate care aveau 2L si 65CP. Adica vreo cateva modele, insa exista un numar cel putin egal de benzinare care ajung la aceleasi kilometraje. Iar celebrele TDI-uri care in 5 ani au facut 500.000km sunt rulate probabil exclusiv pe autostrada, unde si benzinarele o duc cel putin la fel de mult. In oras cu medii de 10 km/h nu prea ai cum sa faci 100.000km/an. (ar insemna sa mergi 27h/zi biggrin.gif)


2 si corolarul se trag probabil din faptul ca multi confunda mersul turat cu mersul la blana si mersul subturat cu cel economic. Accelerat la blana inseamna consum mare indiferent ca e sau nu turat.

Inginerii care fac motoare mici pentru economie nu-s chiar tampiti... fenomenul se numeste "downsize" si in principiu inseamna ca un motor mic "chinuit" consuma mai putin decat unul mare "lejer" (contrar parerii multora), iar faptul ca mergi cu el mai turat inseamna ca esti mai aproape de punctul de randament maxim. La turatii joase randamentul este prost... la relenti benzinarele au randament la jumatate din cat au la turatia de cuplu maxim. La benzinare problema e datorata "pierderilor de pompaj" iar la diesele datorita turbinei care la turatii joase e mai putin eficienta.

Chiar si acelasi motor are consum specific mai mic la turatii "inalte" gen 4000rpm fata de turatii joase gen 2000rpm.
Personal am probat teoria pe o corolla si o astra pe benzina cu BC (viteza constanta la deal) si o laguna pe motorina.
Baby Blues
sa inteleg ca "1"ramane din principiu in picioare iar "2" pica, de aici rezultand ca si corolarul pica,nu?
James Kilowatt
No, amandoua raman mituri smile.gif

Si pana acum nimeni din cei care le vehiculeaza (inclusiv pe forum) nu aduc explicatii solide sau surse ci se bazeaza doar pe experiente singulare pe care le generalizeaza: "nasul meu a avut diesel si a tinut 500.000km, prin urmare dieselul tine mai mult ca benzinarul"

In privinta consumului e inutil orice comentariu. Cvasitotalitatea motoarelor mai mici consuma mai putin conform producatorilor care probabil nu sunt chiar idioti sau hoti, insa exista tot felul de "teorii alternative" care explica cum sa iei motor mai mare ca sa consumi mai putin, ca ala mic "trage mai greu".
Eu am oarecum incredere in consumul declarat de constructor pentru ca atunci cand am vrut musai am reusit sa-l scot cu toate masinile pe care le-am avut... moskwich si dacia included. Poate exagereaza putin cat sa scada vre-un prag psihiatric (poate declara 3.9 in loc de 4.2 ca da mai bine) insa nu cu 2-3L cum aud la altii.

PS
Apropo de experiente singulare, tipul de la benzinaria de la care iau GPL are o rabla de Volvo (benzina) cu motor Renault care are aproape 500.000km. Spune ca asteapta sa se strice sa s-o schimbe biggrin.gif Si merge zilnic cu ea.
fishbone
Case in point.
VQ35DE, implementarea pe Maxima si Altima
V6 de 3.5 litri
Consum
24mpg in oras, 28 mpg pe autostrada

Subaru Legacy GT
H4 de 2.5 litri, turbo
19-21 mpg in oras, 25-26 mpg pe autostrada

Cam asta e media deocamdata, sper sa urce dar nu prea vad mari sperante. Deci faza cu motorul mare care doarme vs motorul mic care se chinuie este adevarata intr-o anumita masura. Si exemple mai am, daca mai vreti. Smecheria cu masa nu tine, toate 3 masinile cantaresc aproximativ la fel. Condusul, fix aceasi maniera. Poanta stiti care e? Ca in timp ce motorul de pe Legacy, turbo cum e el, dezvolta 250 cai putere, nesimtirea de LS2 V8 de 6 litri de pe Pontiac GTO are un consum tot pe-acolo. La 400 de cai putere. Aproximativ 18-24 mpg oras/highway. Ce e drept este ca eu compar Legacy auto cu GTO manual, dar sa ne gandim oare ce consum scot din LGT daca vreau sa-l modific sa storc 400 de cai. Mda ...
Conversia la consum o face fiecare
http://www.teaching-english-in-japan.net/conversion/mpg

Deci concluzia e ca smaller isn't always better. Asa si-au luat tzepe niste romani pe care-i stiu din Sibiu. Si-au luat camionete americane ca scria pe ele turbodiesel. Ce au omis ei sa faca este sa compare consumul, deoarece I6-le 5.9 litri Cummins de pe Dodge mananca ceva mai mult decat benzinarul V8 de 4.6 litri de la Ford ... Dar in tipica traditie europeana, daca-i turbodiesel e clar ca mananca mai putin ca un benzinar.
Deci astfel de afirmatii si comparatii generale nu se prea aplica.
f1anatic
Fishbone dar tu vorbesti de Legacy GT automatica de parca si tu ai avea Subaru ? blush.gif

Ori ti-ai prezentat masina in forumul adecvat si noi nu ne-am prins ?
fishbone
E o mica povestioara pe care trebuie sa o ... povestesc. Curand, foarte foarte curand.
ozz86651
QUOTE
Inginerii care fac motoare mici pentru economie nu-s chiar tampiti... fenomenul se numeste "downsize" si in principiu inseamna ca un motor mic "chinuit" consuma mai putin decat unul mare "lejer" (contrar parerii multora), iar faptul ca mergi cu el mai turat inseamna ca esti mai aproape de punctul de randament maxim.


Simplifici si exagerezi putin. Un motor mai mare e foarte normal sa consume mai mult pentru ca ori are putere mai mare ori are cuplu mai mare. Daca apesi pe acceleratie, masina se misca mai repede, nu e normal sa consume mai mult? Chiar si la aceeasi putere, motorul mai mic nu o are disponibila. Cuplul e foarte mici si ca sa ai acces la putere trebuie sa o duci la redline. Curba de putere la motoare mici e foarte abrupta, ceea ce insemna ca la turatii uzuale puterea e foarte mica (turatie de 2000/3000 X cuplu mic).
Daca ai avea dreptate ar insemna ca doua masin identice dar cu motoare diferite (si aplicind solutii tehnologie asemnatoare, transmisii optimizate pentru fiecare in parte) conduse pe cruise control la viteza constanta sa obtina consumuri diferite. Ori asta nu prea se intimpla, diferentele intrre motoare sint infime.
Motoarele cu benzina aspirate au probleme mari la turatii mari. Astfel ca sa ai timp sa golesti/umpli cilindrul trebuie sa deschizi supapele foarte tare si sa suprapui timpii.. ceea ce insemna ca la un moment dat o sa amesteci gazul de evacuare cu ceva aer ca la motoarele in 2T. La motoare fara variable valve timing & control (care optimizeaza cit de ascutite sint camele si cit de tare se supapun timpii in functie de truratie) axa cu came e optimizata pentru turatia "normala" care corespunde vitezelor de mers uzual pe autostrada in viteza 5a sau a 6a. Turatiile mai mici obtin randamente mai mari nu ca spun eu ci ca motoarele navale si generatoarele merg la turatii incredibile de genul 100rpm iar motoarele de camioane mari si tren abia trec de 1-2000rpm. In blana smile.gif. E drept ca si fiabilitatea e un factor dar consumul e esential in aplicatiile astea.

In conluzie designerii care iti fac consumul mai mic nu fac nici un miracol ci fac asta pe costul soferului. Adica ori iti da consum mic cu putere mai mica si atunci e clar care e compromisul ori iti "ascunde" puterea la turatii foarte mari, unde majoritatea soferilor nu ajung niciodata sau ajung o data pe an si unde functionarea nu e fezabila din motive de confort si fiabilitate. Deci iti vind un motor bazat pur pe marketing. Cind sp[une 150CP la 7000rpm din 1.6L soferul normal in viata lui nu o sa vada 150CP din masina aia, ci poate 100. Aceeasi masina avind un motor de 2L sau 2.5L va aea 150CP mult mai accesibili si soferul va avea poate des acces la 130 din ei. Deci putere utilizata mai mare => consum evident mai mare.

Mai mult aiureala europeana cu impozitarea cilindreei a dus la inventarea a tot felul de monstri tehnologici complet nejustificati (doar ca exercitiu de design) de genul motorului de VW de 1.4L. In mod normal impozitezi conmsumul sau nozele nu cit metal are in el motorul, ca oameni destepti care sa fenteze sistemul (tot pe pielea bietului client) s-au gasit fara probleme.
James Kilowatt
Figura cu motoarele mici e interesanta si cand e vorba de hibridele cu deviatie de putere, cum e vorba la Prius. Iti baga un motoras de 1.3L (eventual cu ciclu atkinson) care dezvolta vreo 50CP mai mult sau mai putin in continuu, iar surplusul de putere incarca bateriile (cand cei 50CP nu sunt necesari). Ideea e insa ca motorul respectiv merge aproape in continuu la turatia de randament maxim si nu prea da prin zonele pacatoase. Si cand ai nevoie de putere mai mare descarci bateriile. Insa puteau sa fi bagat un motor de 150CP care sa mearga la 2000rpm in loc de unul de 1.3L care sa mearga la 40000, daca teoria ca motoarele chinuite consuma mai mult decat cele lejere era adevarata. Am citit recent un articol interesant pe tema asta.... daca voi avea timp, revin cu detalii.

E drept insa ca experimental teoria poate fi contrazisa de realitate... daca tii musai poti scoate un consum apropiat de cel din carte cu un motor marisor (eu am reusit cu Nubira) si un consum enorm cu un motoras de 1.2L. Multi cred ca fac economie schimband vitezele la 2000rpm si apoi accelerand la fund ca sa se miste totusi de pe loc.... considerand ca merg "calm" pentru ca intr-adevar masina abia se taraie....

Consumurile trebuie comparate in situatii identice.... fie viteza constanta, fie acceleratie egala ceea ce e greu de obtinut experimental. Din motivul asta eu personal am testat figura cu consumurile cu viteza constanta IN PANTA (adica cu acceleratie constanta egala cu g sin(alfa) biggrin.gif) si teoria ca se obtine consum minim in jurul valorii de cuplu maxim si nu la turatia cea mai joasa posibil s-a verificat.
RUE
un cielo care este de 1,5 pe automatic in oras urca in 13 din cate spunea un posesor.
acum folosesc un chev lumina automatic, 6in V si in oras cu AC imi ia 15.
cred ca depinde si de acomodare cu masina ca in primele zile ... incercam de toate.. era in drivetest.
plus ca dupa un mic concediu am avut si drumuri anormale de facut, acum la stabilizarea programului am coborat cu media la 13.

deci nu cu mult fata de un cielo de 1,5 cu lumina de 3,6...
lumina cand nu sunt pe demaraj se stabilizeaza in oras la 1500 de ture.... deci f jos..daca nu fac kick down nu trece de 3000 de ture cred.
ozz86651
Cielo ala re cel mai prost exemplu. Civicul meu are 140CP, 1.8L si imi ia mixt cam 7L/100... hai sa zicem ca la mine aicii nu e oras in adevaratul sens dar nu vad cum ar putea sa treaca de 10L/100 nici sa ma impusti. Deci da e adevarat ca motoarele mici consuma mai putin dar sa nu uitam compromisul facut. Apoi mai e un factor: motoiarele mici sint pe masini mici. N-ar fi cinstit sa compar Civicul cu Mazda ca diferenta de dimensiune e mare, clase diferite, aerodinamica diferita, greutati diferite. Ca sa nu mai spun de 80CP diferenta la motoare si un motor V6 care e o placere sa-l chinui biggrin.gif.
Iulian HondaFan
io ii dau dreptate in mare lui James... randamentul termic maxim a oricarui motor este la turatia de cuplu maxim. asta inseamna ca e de preferat sa tii motorul la acea turatie daca ai nevoie de puterea maxima dezvoltata.

ce cred ca lumea trece cu vederea este ca la o turatie data - ex. 2000rpm puterea motorului poate fi extrem de variabila. curbele cuplu-turatie se refera la cuplul maxim la acea turatie, dar cuplul ( si recte puterea) la acea turatie poate fi si mult mai mic. totul depinde foarte mult si de sarcina. intereseaza care este diferenta dintre sarcina necesara si curba de putere a motorului.

de ex. o masina care merge cu 40km/h are nevoie de aceeasi putere. daca motorul tau are cuplul maxim la 4500rpm si tu mergi cu 1500rpm intr-a 6-a vei consuma mai putin decat daca mergi cu 4000rpm intr-a doua. asta pentru ca sarcina in cazul unui turism care merge pe orizontala este relativ miva mica (prob 5-10 cai putere) si in acest regim de sarcina redusa la 4000rpm cuplul dezvoltat este foarte mic, majoritatea energiei calorice din benzina pierzandu-se prin frecare si "pomping loses" invartind motorul la turatiile respective.

daca ajungi la un deal suficient de abrupt pastrand exact acelasi regim de turatie ca mai sus vei consuma de la un punct mai mult intr-a 6-a decat intr-a 2-a pana la punctul in care intr-a 6-a ti se va opri motorul. la fel daca de la 40km/h vrei sa accelerezi brusc dar limitat la maximul posibil pt. treapta 6 la 100km/h atunci vei consuma mult mai putin intr-a doua. bine aici conteaza mult si cum a fost etajata transmisia.

in realitate insa fiecare preferam acceleratia - vom consuma mai mult dintr-a 2-a pentru ca vom accelera mai repede... acceleratia pentru soferi este endorfinica - i.e. cauzatoare de placere... de aceea in mod real vom consuma mai putin daca mergem subturat pentru ca ne punem automat in imposibilitatea de a folosi rezervele de putere ale motorului...

la o sarcina constanta mare, si apropiata de puterea maxima a motorului ( acceleratie-masa mari sau viteza-aerodinamic drag mari) consumul cel mai bun il va avea motorul care va sta cel mai aproape de turatia de cuplu maxim.

deci, la acceleratii molcome cu o masina usoara motorul mic bate pe cel mare fara probleme. la acceleratiii mai vioaie pe masini mai grele motorul mare va fi mai aproape de regimul optim in timp ce cel mic "se va rupe". :angel:

Ozz, si Civicul daca il tii in trafic poate consuma 13-14-si 20l%. cand stai pe loc cu motorul pornit consumul instantaneu tinde la infinit. teoretic poti face 0.1km si arde 40l de benzina si cu un Matiz de 0.8l...

Hondele sunt mai economice fata de masini de aceeasi clasa in principal pentru ca sunt mai usoare lucru care e complimentar cu modul de livrare a puterii de catre motoare - mai putin la turatii mici si mai mult la turatii mari. in plus Hondele au pierderile prin frecare in motor mai reduse, ceea ce le permite sa atinga eficienta termica maxima la turatii mari. si nu in ultimul rand cutia de viteze la Civica mea este facuta in asa fel incat la aprox. 80mph/130km/h motorul sta la 4000-4500rpm, cuplul maxim fiind la 4500rpm si consumul la 38-39mpg (6-6.25l%)... asta poate nu impresioneaza un neamt care merge cu 180km/h pe autobahn, dar pt. noi care nu mergem cu mai mult de 130km/h pe autostrazile americane din motive de potera asta e exact ce ne trebuie.
James Kilowatt
Iar eu sunt de acord cu Iulian... tot in mare smile.gif Cu singurul amendament ca "pumping loses" sunt mult mai mari la turatii mici decat la turatii mari. Asta e un fenomen specific benzinarelor si unul din dezavantajele vs diesel... pumping loses apar cand clapeta de acceleratie e inchisa. Insa in rest sunt de acord.
Cand sarcina e mica si turatia mare, intr-adevar se pierde mai mult prin frecare si prin faptul ca motorul functioneaza mai mult ca aeroterma decat ca motor. Insa sarcina mica inseamna viteza mica si constanta, regim foarte rar intalnit... cum accelerezi, cum sarcina explodeaza.
Iulian HondaFan
impreuna ajungem la o concluzie satisfacatoare. biggrin.gif
ozz86651
QUOTE
in realitate insa fiecare preferam acceleratia - vom consuma mai mult dintr-a 2-a pentru ca vom accelera mai repede... acceleratia pentru soferi este endorfinica - i.e. cauzatoare de placere... de aceea in mod real vom consuma mai putin daca mergem subturat pentru ca ne punem automat in imposibilitatea de a folosi rezervele de putere ale motorului...


Exact... dar aceeasi metoda o folosesc constuctorii de motoare mici. Daca iti pune toata puterea de la 5000rpm in sus esti in impoisbilitatea de a o folosi, mai putin in cazuri speciale si pentru durate mici. Nu zic ca e neaparat rau, la urma urmei nu ai nevoie de putere decit in cazuri speciale si pentru durate mici. De aici si ideea cu hibridul sau ideea aia americana cam proasta care inchide 4 cilindri din 8.
HalbaSus
Un alt mit pe care l-am auzit de cateva ori: dieselul e mai "tare" ca benzina fiindca are mult mai mult cuplu. Nu intru in detalii pentru ca s-a discutat mult despre aceasta tema pe topicul "cuplu vs cai putere". Sursa mitului cred ca e urmatoarea: majoritatea masinilor pe benzina din romania sunt 1.4-1.6... cu o putere cuprinsa intre 75 si 110 cp iar majoritatea dieselurilor din romania sunt intre 1.6 si 2.0 cu puteri cuprinse intre 90 si 150 cp... deci intr-adevar dieselurile din romania sunt mai tari decat benzinarele din romania.
Cso96419
si multi se lauda cu un cunsum mixt la 1.9 TDI WAG ~5L%.

la mine iese cu 50% mai mult si nu sunt vitezoman
HalbaSus
Se poate obtine acel consum... dar trebuie sa ai un stil de condus mazochist... la un condus normal (ok, un pic mai alert decat normal blush.gif ) TDI-ul meu consuma ~6% in afara si ~8-9% in functie de trafic in oras. Nevasta-mea care conduce mai atent scoate un consum mediu de 7% in oras si ~5% in afara.
Ah, si inca ceva... din cate stiu consumul mediu se calculeaza ceva in genul 70% consum extraurban + 30% consum urban..
James Kilowatt
pai cica dieselul consuma mai putin biggrin.gif

Taica-miu a avut dacie berlina cu carburator si a facut in 2 ani (99-01) 17.xxx (mixt)... cu 1050L de benzina (a notat foarte atent chestiile astea). E drept, 62CP si 900kile, nu 100CP si 1.4t.... insa e Reno 12 din 1900 toamna totusi....

De unde se mai poate deduce un mit...
"masinile Euro 4 consuma mai putin decat cele non-euro sau Euro mai redus."
... fals. Si nici nu emit mai putin CO2. Ca sa nu dezamorseze catalizatorul sau sa nu scoata gaze la temperaturi la care nu functioneaza ard benzina aiurea chiar si atunci cand nu au nevoie....Plus cq masinile moderne au devenit destul de grele, desi asta nu are legatura cu Euro.
Han.solo
QUOTE(James Kilowatt)
Figura cu motoarele mici e interesanta si cand e vorba de hibridele cu deviatie de putere, cum e vorba la Prius. Iti baga un motoras de 1.3L (eventual cu ciclu atkinson) care dezvolta vreo 50CP mai mult sau mai putin in continuu, iar surplusul de putere incarca bateriile (cand cei 50CP nu sunt necesari). Ideea e insa ca motorul respectiv merge aproape in continuu la turatia de randament maxim si nu prea da prin zonele pacatoase. Si cand ai nevoie de putere mai mare descarci bateriile. Insa puteau sa fi bagat un motor de 150CP care sa mearga la 2000rpm in loc de unul de 1.3L care sa mearga la 40000, daca teoria ca motoarele chinuite consuma mai mult decat cele lejere era adevarata. Am citit recent un articol interesant pe tema asta.... daca voi avea timp, revin cu detalii.

Cel mai interesant caz de hibrid e cel de la PML.
http://www.pmlflightlink.com/archive/mini2.html
Motorul ICE chiar are sarcina constanta deoarece functioneaza doar ca generator.
Specificatiile sunt foarte interesante (am citit ca motoarele in-wheel cantaresc in total ... 24kg). Dar pana la urma ramane de vazut cat e fabulatie, parca imi vine cam greu sa cred ca are autonomia aia si de vazut la ce viteza medie poate fi atinsa. Si daca poti urca un deal, evident.
Revenind la mitul motoare mici/consum mic mai apare o dilema interesanta. Multi producatori pun motoare de cilindree mai mare pe SUV/truck desi au pe autoturisme motoare de cilindree mai mica si de putere/cuplu cel putin egale. Am discutat pe un forum strain problema dar nu s-a ajuns la o concluzie: poate fi pus un motor de cilindree mica pe un SUV?
Culmea e ca alti producatori (parca PSA) pun linistiti acelasi HDI pe truck-uri...
Cso96419
QUOTE(HalbaSus)
Se poate obtine acel consum... dar trebuie sa ai un stil de condus mazochist... la un condus normal (ok, un pic mai alert decat normal blush.gif ) TDI-ul meu consuma ~6% in afara si ~8-9% in functie de trafic in oras. Nevasta-mea care conduce mai atent scoate un consum mediu de 7% in oras si ~5% in afara.
Ah, si inca ceva... din cate stiu consumul mediu se calculeaza ceva in genul 70% consum extraurban + 30% consum urban..


si pe langa faptul ca se ia 70-30% extraurban-urban, mai pun si un sofer de 75 de kile (asta considera greutatea normala, io am 85) si fara vant asfalt optim cauciucuri unflate optim, etc

dar tot e greu sa te apropii de acele cifre. daca mai adaugi +1,+2L/100, ajungi la ceva mai apropiat de realitate.

si adio acceleratii, franari, depasiri.
schimbi sub 2000.
asha poti sa ajungi la asemenea valori

pe mine ma distreaza anunturile de vanzare unde proprietarii scriu cu mare mandrie consumuri la Passat de ex "consum mediu 4-4.5% biggrin.gif biggrin.gif
ozz86651
Hibridul ala nu e nici nou nici asa mare minune. Ceva asemanator era descris in almanahul stiinta si tehnica din 88, si inca avea motoare mai usoare. Problema la motoryul in roatra e afectarea caracteristicilor dinamice. Se fac eforturi mari si scumpe sa se reduca "unsprung mass" la masinile sport cu citeva kg, asta insemna masa care nu e pe suspensie. Ori aici sint zeci de kile in plus sub suspensie, ceea ce e foarte rau.
Han.solo
Ozz, imi amintesc si eu de articolul din almanah, parca era si o poza cu un nene cu un motor in brate. Dar era vorba de un EV, nu de un hibrid. La PML ma surprinde ca un motor ICE de 250cc ajutat de o baterie mai slaba ca la un Prius si de un condensator poate avea un range de 1000 mile.
Cat despre greutate, motoarele+rotile (aliaj magneziu) au 24kg in total. Original la Mini One greutatea rotilor era de 22,5kg. Am ceva dubii ca ar avea probleme de performanta pentru 1,5kg in plus...
Problema nu e performanta ci lipsa rotii de rezerva...
Ajungem la mitul EV si al motoarelor in-wheel, adevarat atata timp cat nici un producator nu investeste serios in cercetare si cat timp petrolistii sunt actionari majoritari la producatori cheie de baterii.
Iulian HondaFan
welcome back, Han-solo!

petrolistii occidentali sunt cam in lipsa de noi campuri... poate o pica ceva in Irak ( momentan nu se stie daca guvernul irakian va ceda presuiunilor si va acorda concesiuni fimelor americane si britanice) dar m-as bucura sa nu le iasa mare lucru... dar in mare marile reerve de petrol sunt in mana statelor respective si putine dintre ele ar dorio sa imparta prada cu "Big oil"... Exxon, Shell, BP, Chevron, etc... vor fi cam "out of oil business" in 10-15ani... de aceea ei investesc deja destul de semnificativ in energii alternative si pe masura ce campurile lor vor diminua in productie o vor face din ce in ce mai mult.
Han.solo
Multumesc Iulian, imi face placere sa revad persoane cu care am avut discutii interesante.
Ar fi bine ca asta sa fie interesul petrolistilor, eu ma astept insa ca marii promotori sa fie producatorii de energie si de ce nu, producatorii auto. Nu cred in teoria conspirationista prea mult dar parca prea s-a stagnat in domeniul asta iar actualele ,,inventii" ale hibridelor puteau sa iasa de mult pe piata. Si inca sunt departe de ce spunea James, adica motorul electric inca nu are sinergia pe care o poate avea cu cel termic (cel termic nu e la turatia optima de consum, cel electric nu intra intotdeauna la momentul optim in functiune, CVT-ul inca mai are ceva pana sa devina cutia ideala. Chestii de proiectare, de soft, de productie in serie mare, etc.
Dar asta cred ca e alta discutie.
adi45619
QUOTE(Iulian HondaFan)
de aceea ei investesc deja destul de semnificativ in energii alternative si pe masura ce campurile lor vor diminua in productie o vor face din ce in ce mai mult.


Aproape in fiecare documentar despre incalzirea globala, se spune ca exista tehnologii alternative (e.g. hidrogen) indeajuns de avansate ca sa poate fi puse in practica la scara mare. Dar nu exista vointa politica pt a face pasul. Oare cat de adevarat o fi asta?
ozz86651
Astea cu hidrigenul sint aiureli, o sa mai treaca zeci de ani pina o sa merite sa bagi hidrogen.
Cit despre stagnarea hibridelor, e simplu: nu merita. La ora asta inca nu merita sa-ti iei un Prius. Cu toate ajutoarele de la stat (subventii de taxe, posibilitatea de a folsi o banda speciala pe autostrada la orele de virf). Cind s-o dubla benzina, poate, dar pina atunci nu. Si asa e vorba de sacrificii mari la placerea condusului.
James Kilowatt
Totusi, hibridele sunt o tehnologie practic la prima generatie... sunt departe de a fi optime. Inca motoarele nu merg doar la randament maxim, inca sunt scumpe, inca recuperarea de energie e frectie la picior de lemn, etc.
Si cand au aparut primele motoare cu expozie erau la furat fata de cai biggrin.gif. Si horror de scumpe.

La americani am vazut ca vor sa invete matasea broastei (sau alta alta asemanatoare, am tradus empiric biggrin.gif) sa produca hidrogen din ape reziduale.... idee s-ar putea sa mearga la un moment dat. Daca hidrogenul e produs prin metodele clasice degeaba, tot nu ajuta la nimic chiar daca pila de hidrogen e mai eficienta energetic decat motorul termic.
Han.solo
Ca tot a venit vorba de hidrogen, cele mai de bafta inovatii in domeniu au fost Hummerul cu alge si BMW-ul cu ICE pe hidrogen. Primul ca e semnificativ pentru productia de masini americane si ,,perfect exploatabil", al doilea pentru autonomia, consumul si performantele de doi bani (de doua ori mai slabe decat benzina). Plus ca rezervorul se goleste singur prin pierderi in doua saptamani.
N-or fi nici fuel-cell-urile mare scofala, dar parca nu au fost prezentate drept piatra filozofala.
Macar la hibride a incercat un producator sa le faca accesibile si sa mai scuture monopolul petrolului. N-au publicat nimic, sunt chiar curios daca au profit la hibride sau nu...
Baby Blues
QUOTE(ozz86651)
... Cu toate ajutoarele de la stat (subventii de taxe, posibilitatea de a folsi o banda speciala pe autostrada la orele de virf). .

ce banda speciala? blink.gif
HalbaSus
spre exemplu pe o autostrada cu 4 benzi pe 3 benzi se ingramadeste "tot poporul" iar pe una pot merge anumite tipuri de masini (cei care au hibride, cei care au mai mult de 4 persoane, autobuze, etc... daca ceilalti sunt prinsi folosind acea banda sunt amendati..)
Bogdan-223
Oare de ce nu se incearca implementarea la scala larga a motoarelor pe metanol?
Han.solo
Dupa ce am pouluat atmosfera cu NOX, PM, am crescut continutul de CO2, acum sa mai taiem si jungla amazoniana pentru metanol?
Nici metanolul nu prea e o solutie, volumul de substanta necesara producerii e prea mare.
ozz86651
QUOTE
(cei care au hibride, cei care au mai mult de 4 persoane, autobuze, etc... daca ceilalti sunt prinsi folosind acea banda sunt amendati..)

Mai exact banda aia e numai in orele de virf si in majoritatea statelor e suficient sa ai soferul +1 pasager (deja e o raritate). Poti sa mergi singur numai daca ai motocicleta sau hibrid. Eu nu sint de acord cu masura asta dar asta e. Oamenii nu merg la munca singuri in masina de chef ci ca unul din soti munceste intr-o parte si celalalt in cealalta, asa ca nu ai cum sa-i incurajezi sa mearga 2. In schimb fara o banda traficul e chiar groaznic si banda e ocupata la 25% din capacitate maxim.
LA e un caz special dar si traficul de acolo e special smile.gif. Acolo banda aia e de fapt 2 (uneori o autostrada paralela cu pasarele separate ca sa nu tai 6-7 benzi spre exit) si trebuie sa fie 3 in masina ca sa o folosesti.
In USA vad ca se vorbeste serios de etanol dar nici asta nu mi se pare o solutie. Etanolul o sa-l faca din porumb. In Brazilia se face din trestie, ceea ce e mult mai eficient... oricum trebuie teren mult, deci tot in dezastru ecologic dam.

PS: din cite stiu eu toyota subventioneaza hibridele, e si volumul mic, deci nu e nici un profit, din contra. Logica insa la o firma de anvergura asta e cu totul alta decit a fratilor paunesti care vor sa dea tunul intr-o saptamina.



QUOTE
Taica-miu a avut dacie berlina cu carburator si a facut in 2 ani (99-01) 17.xxx (mixt)... cu 1050L de benzina (a notat foarte atent chestiile astea). E drept, 62CP si 900kile, nu 100CP si 1.4t.... insa e Reno 12 din 1900 toamna totusi....


Parca 55CP nu 62. Dacia aia consuma cam cit Honda mea la 140CP la 1.8L. Condusa destul de urit si agresiv, adica fara menajamente ca se tureaza motorul, depasiri pe contrasens girla (viteza a 3a) etc. Care e viteza de croaziera a daciei? Eu in mod normal ma invirt (ilegal) la 130-140. Diferenta fata de 100kmh in forta aerodinamica e 2X la aceeasi masina. Si in California e al naibii de cald vara intr-o masina neagra deci rezulta ca bag si aerul conditionat destul de des. Daca tie ti se pare un progres neglijabil la motoare gindeste-te ca e ca si cum poeste 10 ani o masina de 350CP si mergind cu 200kmh in mod normal ar consuma tot atita.
James Kilowatt
Pai nu uita ca cei 17.000 sunt facuti majoritatea in oras, asa ca chestia cu viteza de croaziera e mai putin semnificativa. Consum de sub ~7 urban sunt capabile putine masini, chiar si diesel. E drept, condusa la stilul taximetristic... adica lasata mult sa curga fara sa fie in viteza, pentru ca panarama nu are cut-off la gaz in frana de motor...
Viteza de croaziera afara era pe la 110, mai repede manca ulei de noua biggrin.gif Eu am tinut-o o data de la Iasi la Galati cu 120-130 si un varf de 150 la vale si a halit 700g ulei.... avand 10.000 bord.
Iar diferenta de generatie intre Dacie si TDI sau Honda lui Ozz nu e de 10 ani ci de 40 ani.

Avans de 10 ani (minim) are Honda fata de Nubira mea. Am testat rar consumul pe benzina pe bune. In austria, si la 140 croaziera (adica limimta la care speram sa nu iau amenda daca ma prinde) si clima non-stop a luat 7.5. In luxemburg, mergand in acordeon (stat pe loc 10minute, apoi talpa la 180, apoi iar stat pe loc 10minute) a halit cam 8.5.
Cam slab progresul in 10 ani, daca stam sa o luam asa... Nubira a fost scoasa in '97 iar motorul de fapt e generatie chiar mai veche. N-are VTEC, n-are nici macar VGIS cum au nubirele romanesti, are coeficient aerodinamic de logan (0.34)....


Pe aici se poarta benzine speciale pentru autobuze... care nu sunt o idee rea. Cand le vezi trecand pe langa tine parca devine tentant sa lasi masina sa iei autobuzul.
Problema e ca belgienii fac multe chestii pe jumatate... au facut banda speciala pe partea wallona, si cand soseaua a intrat in cea flamanda s-a terminat.... ducand la blocajul total pe ambele parti biggrin.gif Nu-s in stare sa se puna de acord nici sa sincronizeze semafoarele...
In Brugges de exemplu masina o lasi cu 4euro/zi intr-o parcare acoperita la intrarea in oras, si in banii aia intra si 4 bilete de autobuz (iar autobuzele merg brici). Au vrut sa faca figura asta si in Bruxelles, numai ca proiectul a picat pentru ca terenul era pe partea flamanda care au refuzat sa coopereze pentru ca respectiva parcare ar fi fost folosita preponderent de taranii de francofoni. Rezultatul e ca acum stau blocati si unii si altii. Investitiile erau minime, terenul era deja amenajat, fiind o fosta uzina, existau drumurile de acces, tot... trebuia doar pusa bariera, acoperisul si casa de platit...
TLS-09
offtopic.gif Asta ce spui tu James imi aminteste de bancul ala cu armata belgiana unde comandantul tipa sa treaca flamanzii in dreapta si valonii in stanga si dupa ce fac aia miscarea respectiva in mijloc ramane unul singur care nedumerit intreaba:si noi belgienii ce facem?
adi45619
QUOTE(James Kilowatt)
Nu-s in stare sa se puna de acord nici sa sincronizeze semafoarele...


Daca nu pot sa faca nici atat, ma intreb ce vor face cu problemele importante cum ar fi sursele de energie alternative si tot ce s-a discutat mai sus.
James Kilowatt
De unele chestii se ocupa guvernul federal (belgienii au 4 guverne si sunt o mana de oameni biggrin.gif).
Insa costa. De exemplu, au facut o super-retea de autostrazi, probabil cea mai densa din europa, luminate 100%. Ca sa aiba bani s-au imprumutat la populatie, au emis obligatiuni de stat cu dobanda tentanta. Acum ca sa plateasca dobanda, au crescut impozitele... :bash: probabil e una din cele mai urate fiscalitati europene, e chiar mai urata decat cea franceza.... Pana la urma tot boborul plateste...
adi45619
Daca tot au crescut birurile, mai bine finantau niste autobuze pe baterii sau mai faceau niste linii de metrou. Sau ei cred ca Belgia e cat California si d-aia au impanzit-o cu autostrazi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.