Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina care franeaza singura
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Daniel65671
Suedezii de la Volvo au anuntat in acest weekend ca au terminat dezvoltarea unei tehnologii de siguranta inovative denumite City Safety, care ii ajuta pe soferi, spune comunicatul de presa, sa evite 50% dintre tamponarile care au loc la viteza redusa in orasele supraaglomerate.

Volvo a pornit de la o cifra clara, determinata de statistica: 75% din totalul accidentelor din lume au loc la viteze mici, de pana in 30 de kilometri pe ora. Noul sistem, City Safety, este activ exact pana la aceasta viteza si practic tine sub control un spatiu de pana la sase metri in fata masinii cu ajutorul unui radar optic integrat in partea superioara a parbrizului.

Daca masina din fata actioneaza brusc franele sau se opreste, sistemul Volvo preactiveaza automat franele pentru a-l ajuta pe sofer sa evite o coliziune. Insa daca aceasta coliziune este iminenta, sistemul nu va mai astepta actiunea soferului si va apasa pur si simplu franele masinii.

“City Safety ofera multe benificii tuturor celor implicati. Pentru ocupantii din fata ai masinii, riscul unor accidente superficiale este redus substantial. In plus, noul sistem reduce sau chiar elimina costurile de reparatie a ambelor vehicule implicate”, spune Ingrid Skogsmo, directorul biroului de siguranta la Volvo.


City Safety analizeaza situatia existenta de 50 de ori pe secunda pentru a putea determina foarte exact forta cu care trebuie actionate franele. Daca valoarea acestei forte depaseste o anumita cifra de siguranta fara ca soferul sa raspunda, sistemul considera ca pericolul unei coliziuni este iminent si activeaza automat franele slabind in acelasi timp forta de apasare a acceleratiei.

Noul gadget al celor de la Volvo actioneaza atat ziua cat si noaptea. Singurele limite fizice ale sistemului sunt determinate de conditii atmosferice proaste, cum sunt ceata, zapada sau ploaia puternica. Oricum, daca senzorul radarului este blocat de zapada sau de praf, soferul este anuntat prin display-ul de pe bord.

“Este foarte important sa constientizam ca sistemul nu il scuteste pe sofer sa ruleze atent. Franele sunt actionate automat doar in momentul in care senzorul vede ca o coliziune este iminenta”, afirma in continuare oficialul Volvo.

City Safety va fi disponibil pe modelele Volvo cel mai devreme peste doi ani. Suedezii nu se afla la primul astfel de gadget dezvoltat in ultimul timp in serie. Astfel, noul Volvo S80 dispune de sisteme ca Brake Support sau Collision Warning, care au acelasi rol: acela de a reduce daunele si eventualele rani cauzate de un accident.

Aceste sisteme actioneaza cu ajutorul unor semnale audio si vizuale in cazul in care masina se apropie cu viteza de automobilul din fata. Diferenta consta in faptul ca, desi si acestea pregatesc franele pentru evitarea unei coliziuni, tot soferul este cel care trebuie sa le actioneze.

Automarket, 04 dec 2006
Daniel82595
ma gandeam eu ca asa o sa se intampla blush.gif . Mai ramane sa bage Mercedes pe S un sistem care sa faca masina sa vireze singura si gata ne-am scos....si peste 15 ani vom putea trimite masina singura la revizii biggrin.gif. Auzi tu o masina care sa-mi spuna cum/cand sa franez...orgliul meu nu suporta :bash:
Paul46623
Mercedes deja ofera un sistem asemanator pe S-Class. Clarkson l-a testat cu succes (intr-un episod destul de amuzant).
ozz86651
Eu visez masina cu pilot automat sa citesc ceva sau sa trag un pui de somn pina ajung undeva.
Eduard RO
Imi aduc aminte de un test facut cu un S class dotat cu un asemenea sistem pe timp de ceata.Spun doar atat: sa speram ca era asigurat. biggrin.gif
Oricum pacat ca sistemul nu functioneaza exact cand ai nevoie de el mai mult: in timp de vizibilitate redusa.Nu vezi nici tu, nu vede nici el. blink.gif
Dupa amine toata sistemele astea automate ar trebui sa poata fi dezactivate.Daca eu vreau sa merg pe ploaie noaptea fara sa pornesc stergatoarele, fara faruri si sa intru in ala din fata asta e treaba mea. biggrin.gif
CatalinKRK
La testul pe S-Klasse n-a mers pentru ca nu i-a zis nimeni soferului sa porneasca sistemul. Aveau dreptate baietii de la top gear ca daca vrei sa vezi ce-o sa fie pe masinile de serie peste 10 ani te uiti ce e acum pe S-Klasse.

PS. Si totusi pe forum avem foarte putini posesori de Mercedes.
adi.mitrea
Nu știu cum sunteți voi dar eu sunt mai conservator în ceea ce privește noile tehnologii implementate pe mașini. Mai ales cele de care te lovești în viața de zi cu zi.

Adică nu m-ar deranja ca mașina să se transforme toată într-o pernă în caz de accident, dar m-ar deranja o mașină care începe să facă ca toate alea când merg cu 1 km/h mai mult decât legal, care frânează și care parchează singură. Pur și simplu nu vreau așa ceva (și de aceea nu-mi cumpăr S-Class și nici Volvo biggrin.gif).

Ușor ușor plăcerea de a conduce este înlocuită cu alte plăceri. Confort mai mult în cazul sistemului de care vorbim. Eu spre exemplu aș prefera un șasiu mai bun decât ESP...
R a z v a n
ar fi chiar tare sa parcheze cand ti-e lumea mai draga, eventual in toate locurile libere pe care le gaseste pana acasa...
M A R I A N
Nu stiu daca ati citit postul meu-Cu GPS-ul pe ceata-spuneam acolo ca m-a depasit pe ceata un S-klasse-soferul se uita doar pe ecranul lcd-ului (ca era vizibilitate foarte redusa)
G e o r g e
QUOTE(adi.mitrea)
...
Ușor ușor plăcerea de a conduce este înlocuită cu alte plăceri. Confort mai mult în cazul sistemului de care vorbim. Eu spre exemplu aș prefera un șasiu mai bun decât ESP...


ptiu drace ... altul convertit ...

ma baiatule , cum sa-ti spun eu tie , tu ai prefera un subaru unui bmw ? blink.gif

f1natic , usor usor randurile noastre cresc uite altul care gandeste ca noi .
Daniel82595
e masina mea, cumparata pe banii mei asa ca vreau sa franeze si sa faca ce vreau eu si cum vreau biggrin.gif. Cu femeile mai e discutabil dar masina asa vreau sa fie :angel: hahahah
Valentin50014
QUOTE(G e o r g e)
QUOTE(adi.mitrea)
...
Ușor ușor plăcerea de a conduce este înlocuită cu alte plăceri. Confort mai mult în cazul sistemului de care vorbim. Eu spre exemplu aș prefera un șasiu mai bun decât ESP...


ptiu drace ... altul convertit ...

ma baiatule , cum sa-ti spun eu tie , tu ai prefera un subaru unui bmw ? blink.gif

f1natic , usor usor randurile noastre cresc uite altul care gandeste ca noi .


Adanc, George, adanc.
Stau si ma intreb care este adevaratul obsedat. In fine...

Adi, daca ai fi condus masini acum 100 de ani si acestea din ziua de azi ti s-ar fi parut lipsite de "placerea de a conduce". In plus, majoritatea cumpara masina sa-si faca treaba cu ea. Unde este placerea de a conduce prin Bucuresti?
HalbaSus
Are radar din asta si in spate ? daca nu ar trebui sa monteze.. nu de alta dar ieri a intrat in mine un berbec care iesea din parcare spatele... a traversat o banda (pe care nu era nimeni) si m-a lovit cu coltul dreapta spate pe mine, care eram cu o banda mai incolo... daca avea radar din asta sigur scapam smile.gif Partea nasoala e ca service-urile sunt supra-aglomerate in perioada asta iar pana cand o s-o pot baga in service usa soferului se deschide doar cat sa intru eu, o persoana mai solida nu ar putea intra, pentru ca m-a lovit fix intre aripa si usa... daca mai tineti minte filmarea cu becali cand isi repara maybach-ul cu ranga... e exact aceasi chestie... azi mi-a venit sa fac la fel ca razboinicul luminii si sa pun ranga pe masina.
Baby Blues
QUOTE(ozz86651)
Eu visez masina cu pilot automat sa citesc ceva sau sa trag un pui de somn pina ajung undeva.

Trenul!? blink.gif biggrin.gif
ozz86651
Trenul e foarte bun da nu duce peste tot.. si la americani nu exista. Ghinion.
Chestia asta cu placerea de a conduce e pustistm biggrin.gif. Placerea de a conduce o simti cind te urci in Lotus Elise sau in Honda S2000 sau in WRX STi sau ce masina face placere sufletului (si buzunarului) personal si te duci cu ea pe un drum de munte gol, in wekend, sau pe circuit. Da sa stai in trafic cu 5kmh nu e nici o placere. Sa mergi din semnafor in semafor nu-i placere. Sa conduci in aglomeratie nu e placere, sa conduci pe autostrada nu e placere, sa conduci cind iti cad ochii in gura de somn nu e placere, sa faci 4 ore de condus dupa 8 ore de schi nu e placere, sa conduci la 4am in loc sa dormi nu prea e placere, sa faci naveta zilnic de acasa la serviciu o ora nu e nici o placere. Timpul ala e timp din viata irosit.
Eu as plati bani grosi pe un pilot automat. Chiar zeci de mii. Imi recuperezeaza o bucata din viata, si viata e scurta. Daca vreau sa conduc mare lucru, il inchid.

PS: acelasi lucru s-a zi si despre cruise control si e pe toate masinile acum.
R a z v a n
QUOTE(ozz86651)
Trenul e foarte bun da nu duce peste tot.. si la americani nu exista. Ghinion.

Baby Blues
QUOTE(ozz86651)
Trenul e foarte bun da nu duce peste tot.. si la americani nu exista. Ghinion.
.

Cum adica nu exista tren la americani? blink.gif
Eu cand plec de exemplu undeva cu masina am mare placere sa o conduc chiar daca nu e WRX,WRC,TCG,SGF,SJD sau xxx biggrin.gif si nici nu e Honda biggrin.gif .
Cand plec la Bucuresti fac cam in jur de 8-9 ore in functie de trafic dar nu ma plictisesc!
ozz86651
Alea-s trenuri de marfa... sint trenuri locale in anumite arii mai aglomerate, dar tot e neconvenabil, la gara ce faci? Iti rebuie o masina in gara de plecare si una in cea de sosire. Si dupa cum se vede in harta reteaua are ochiuri mari (intr-un ochi din ala bagi o Romanie intreaga). Transportul aici se face numai prin avion + masina de inchiriat la distante mari (peste 6 ore de condus) si masina pesroala. Exista si autocare (greyhound) dar e neconvenabil la distante mari, nu numai ca timp dar chiar si ca pret si mai exista si ceva trasport in comun (tren local, autobuze, etc) dar e putin si rudimentar. Fara masina esti mort, nici nu iesi din casa sa-ti iei o piine ca magazinul e la 10km. De unde necesitatea pilotului automat biggrin.gif.
adi.mitrea
QUOTE(G e o r g e)
ptiu drace ... altul convertit ...

ma baiatule , cum sa-ti spun eu tie , tu ai prefera un subaru unui bmw ? blink.gif

f1natic , usor usor randurile noastre cresc uite altul care gandeste ca noi .


Să zicem că sunt mai conservator și mai încrezător în soluțiile mecanice, nu în cele electronice. Oricând aș prefera un WRX în locul unui M3...

Chiar dacă nu am spus-o de multe ori până acum, mașinile Subaru îmi plac și îi respect pe constructorii care păstrează mașinile pe care le construiec la zi, dar cu cât mai puține inovații electronice.
Iulian HondaFan
in NE trenurile de pasageri sunt mai populare ( ma rog unii ar zice ca NE nici nu e chiar totuna cu America blush.gif )... io am mers la interviuri cu ele biggrin.gif ... dar asa e, ai nevoie de masina sa ajungi la gara din suburbii.

e si un fel de TGV ( numai vreo 240km/h) numit ACELA care face legatura intre marile orase de acolo ( Washington, Baltimore, Philadelphia, New York, New Haven, Providence si Boston)...

pentru marfa trenurile sunt ceva mai folosite dar ca volum de marfuri transportate intern vin pe locul 3 dupa camioane si nave/barje.
Valentin50014
QUOTE(adi.mitrea)
Să zicem că sunt mai conservator și mai încrezător în soluțiile mecanice, nu în cele electronice. Oricând aș prefera un WRX în locul unui M3...

Chiar dacă nu am spus-o de multe ori până acum, mașinile Subaru îmi plac și îi respect pe constructorii care păstrează mașinile pe care le construiec la zi, dar cu cât mai puține inovații electronice.


Tie iti place WRX pentru ca iti place Subaru (nu ca ar fi ceva rau in asta). Dar sa spui ca nu-ti place M3 ca are prea multa electronica in el denota ca nu prea stii despre ce vorbesti.
Daca chiar ar fi adevarat ceea ce spui, inseamna ca ordinea preferintelor tale ar fi: Dacia Papuc > Niva >>> WRX > WRX STI, M3 etc
Atat WRX (STI) cat si M3-ul au electronica cat cuprinde, sa spui ca e indezirabila este exagerat. este de evitat electronica proasta si ieftina, nu electronica buna. Daca ar fi fost asa, Subaru ar fi ramas la masinile de acum 20 de ani.

Explica-ne si noua ce are electronic M3-ul si nu are WRX-ul? ESP-ul?

se pare ca lumea e plina de mituri... dar fiecare il alege pe acela pe care il considera mai cool si i se potriveste mai bine...
Tarabostes
QUOTE(Valentin50014)
se pare ca lumea e plina de mituri... dar fiecare il alege pe acela pe care il considera mai cool si i se potriveste mai bine...


Asta cu miturile e un subiect care ar trebui extins: ca dieselul e lenes, ca nemtii fac masini fiabile, ca japonezii le fac ieftine.

Ajungand la subiectul cu sistemul automat de franare ( care intre noi fie vorba nu tre sa fie musai pe masina mea ci pe a celor de langa mine) cei sceptici poate au norocul sa fie feriti de: domnisoare cu tocuri care nu mai gasesc pedala de frana, idioti care vorbesc la telefon si uita ca sunt la volan, oameni obositi de munca, masini fara ABS, EBD, AFU ( bine astia oricum nu si-ar lua modelul de volvo in discutie).
Si oricum daca peste 30 kph devine inactiv nu afecteaza cu nimic placerea condusului.
HalbaSus
Chiar ar fi interesant un subiect despre miturile auto... sunt extrem de multe mituri interesante si uneori contradictorii.
Daniel82595
gata, acu ma duc in sectiunea masini.ro sa fac topic biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.