gabi94006
Dec 2 2006, 08:57 PM
cand e rece motorul,imi apare un martor la bord de forma unui motor.daca ii dau cateva ture,acesta dispare.ce poate fi?e grav?
TDiFan
Dec 3 2006, 12:59 PM
Poate insemna multe. Pune tech2 pe el si vezi ce-ti spune.
tommy59961
Dec 3 2006, 01:39 PM
una sau mai multe bujii arse
Butean69809
Dec 4 2006, 09:05 AM
100% la 100% e arsa una sau 2 buji incandescente .
Oricum poti sa pui testerul pe ea sa vezi ce zice!
50 Ron casta o bujie dar tre sa le schimbi pe toate .
gabi94006
Dec 14 2006, 02:14 AM
multumesc frumos pt raspunsuri....chiar nu ma gandisem la bujii
ion95129
Dec 24 2006, 11:04 AM
Hei! omului ii apare un martor cu forma motorului.Nu e de la bujii, e de la gazele de esapament.Daca e o bujie arsa sau mai multe,dupa pornirea motorului ramane aprins cam pt un minut un martor cu forma unei masini cu o cheie pe ea.Ala reprezinta defect electric la MOTOR! Martorul lui indica faptul ca masina emite noxe mai mult decat este prevazut. Omule, nu da banii degeaba pe bujii ca nu sunt ieftine deloc!
Daca vrei sa iti spun mai multe, trimite mesaj pe invest20042001@yahoo.com (am cartea masinii cu toate explicatiile)
gabi94006
Dec 26 2006, 05:23 PM
ma bagati rau in ceata...oare mai poate veni cineva cu vreo explicatie?
TLS-09
Dec 26 2006, 08:32 PM
Singura explicatie o poti primi la service dupa tester. Martorul respectiv denumit si "check engine" poate semnala o plaja destul de larga de defectiuni astfel incat nu te ajuta cu nimic faptul ca fiecare spune ce defectiune a avut masina lui cand i s-a aprins martorul respectiv.
Din pacate trebuie sa faci un drum la service.
Andrei59324
Dec 26 2006, 08:53 PM
Am avut si eu aceeasi problema.....m-au speriat tot felul de "experti" ca e catalyzatorul.......
UNA SAU MAI MULTE BUJII ARSE......SIGUR 100%.....fii atent fa cum iti zic eu si nu tre sa te mai duci la nici un service sa dai banii aiurea.
Desfa fisele de la bujii....pune contactul la masina(nu pornii motorul).....iei un cablu si un capat il pui pe plusul de la baterie si celalat capat il atingi pe capul bujii(nu treb sa scoti bujiile).....daca face scanteie inseamna ca e buna .....daca nu face e arsa....
Asta potzi s-o faci si u in "spatele blocului".....BAFTA!!!!!
Andrei59324
Dec 26 2006, 08:56 PM
QUOTE(ion95129)
Hei! omului ii apare un martor cu forma motorului.Nu e de la bujii, e de la gazele de esapament.Daca e o bujie arsa sau mai multe,dupa pornirea motorului ramane aprins cam pt un minut un martor cu forma unei masini cu o cheie pe ea.Ala reprezinta defect electric la MOTOR! Martorul lui indica faptul ca masina emite noxe mai mult decat este prevazut. Omule, nu da banii degeaba pe bujii ca nu sunt ieftine deloc!
Daca vrei sa iti spun mai multe, trimite mesaj pe invest20042001@yahoo.com (am cartea masinii cu toate explicatiile)
Ai dreptate este de la gazele de esapament care iau nastere la pornire datorita motorinei nearse......dc???PENTRU CA SUNT UNA SAU MAI MULTE BUJII ARSE. :bash:
TLS-09
Dec 26 2006, 09:23 PM
Vrei sa spui ca datorita bujiei arse nu arde motorina? Cred ca glumesti, compresia ce rol mai are?Poate sa-i mearga bine mersi cu o bujie arsa.
Adrian95254
Jan 23 2007, 06:33 PM
Buna. Si eu am aceeasi problema: sta becul cu masina cu o cheie pe ea aprins circa 1-2 minute dupa ce pronesc motorul rece. Daca-l opresc si-l pornesc dinnou nu se mai aprinde, sau daca-i motorul cald nu se apronde. Deci trebuiesc schimbate bujiile? Cate sunt si pe unde se afla? Mentionez ca am motor Y17DT
Adrian95254
Jan 23 2007, 06:59 PM
Revin. Trebuie schimbate si cele care nu sunt arse?
Andrei59324
Jan 23 2007, 07:52 PM
QUOTE(TLS-09)
Vrei sa spui ca datorita bujiei arse nu arde motorina? Cred ca glumesti, compresia ce rol mai are?Poate sa-i mearga bine mersi cu o bujie arsa.
Pai daca e bujia arsa.....cum s face compresie at cand motorul e rece???Retine ca era vorba numai la pornire.....nu in timpul mersului!!!!
Adrian.....trebuie schimbata numai bujia arsa...de preferat sa fie acceasi model(firma).....au timpi d incandescenta si d putere care difera de la un model la altul.
Adrian95254
Jan 25 2007, 04:24 PM
Andrei, multumesc mult pt. sfat. O sa le verific pe fiecare sambata sa vad care e arsa.
Poate sa se aprinda acel beculet si din cauza debitmetrului? De ce intreb? Inainte sa am aceasta problema (adica sa se aprinda acel beculet) am fost la tester cu ea si mi-a spus ca debitmetru e la parametrii minimi (trebuia sa fie intre 27 si 40, ceva de genul asta si al meu statea undeva intre 25 si 30), adica pe duca. Sa incerc sa pornesc la rece cu mufa de debitmetru scoasa sa vad daca se mai aprinde becul ala cu cheita?
Si ce poate face rau o bujie arsa? ca eu de fapt nu simt nici o diferenta la rece fata de motoru cald. Intr-adevar nu prea are putere pe dealuri mari, dar asta am inteles ca din cauza debitmetrului
Alex89808
Jan 26 2007, 11:15 AM
din cate stiu eu, bujiile incandescente incalzesc camera de ardere pentru o pornire mai rapida, mai ales cand e frig!!! nu inteleg ce legatura ar avea bujiile cu noxele?
ionut83652
Jan 26 2007, 05:49 PM
QUOTE(Andrei59324)
QUOTE(TLS-09)
Vrei sa spui ca datorita bujiei arse nu arde motorina? Cred ca glumesti, compresia ce rol mai are?Poate sa-i mearga bine mersi cu o bujie arsa.
Pai daca e bujia arsa.....cum s face compresie at cand motorul e rece???Retine ca era vorba numai la pornire.....nu in timpul mersului!!!!
Adrian.....trebuie schimbata numai bujia arsa...de preferat sa fie acceasi model(firma).....au timpi d incandescenta si d putere care difera de la un model la altul.
sati dau un raspuns pe masura intelegeri tale :faci compresie cu o pompa !!daca ani destula o bagi in rezervor sii faci compresie la motorina si ea ajunge la motor gata comprimata !!!!! :bash:
CE TREABA ARE FRATE BUJIA CU COMPRESIA?COMPRESEIA RE4ZULTA IN URMA AMTRENARI ARBORELUI COTIT,BIELE ,PISTOANE (DE CATRE ELECTROMOTOR)IAR ODATA PORNIT MERE SINGUR NU MAI AI TREABA CU EL
CAT DESPRE NENEORCITU ALA DE MARTOR (INSEAMNA DEFECTIUNE) SI SE VEDE PE TESTER SE APRINDE SI DACA NAI UN BEC LA FRANA! ASA CA NU VA MAI DATI CU PRESUPUSU TEST SI SE VEDE CE E DEFECT!
ionut83652
Jan 26 2007, 05:54 PM
TOTUSI AI DREPTATE AM CITIT UNDEVA CA ATUNCI CAND MOTORUL E RECE BUJIA ASTEAPTA CA PISTONUL SA AJUNGA SUS SI O INPINGE CU PICIORU SI ASTFEL DATORITA ARBORELUI COTIT SE FACE COMPRESIA!
DUPA O LOGICA CA ASTA AVETI SI VOI DREPTATE! :bash:
Andrei59324
Jan 27 2007, 07:20 PM
O compresie mai buna se face at cand ai caldura...da???
Daca bujia nu s aprinde at c s intampla??Dai mai mult la elecromotor si in vreo 5...6 sec s-ar putea sa porneasca.
ionut83652
Jan 27 2007, 08:28 PM
5-6 secumde daca is -20 de grade sau motorul e varza si pierde compresie bujia e pusa intradevar pentru a incalzi dar asta nu insemna ca daca nai bujii nu se face compresie cat despre compresie mai buna cu aer cald .Oricum cand pistonul a ajuns sus se face aprinderea(la un motor cat de cat bun)bujia la diesel e ceva ajutator nicidecum ceva indispensabil ca la benzinare!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.