Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Niste calcule inainte de achizitionarea unei masini. Pareri?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
nicu71722
Am facut un calcul pe baza unor preturi si date declarate de producator. Modelul ales a fost Noul Corsa. Am luat motorizarea 1.2 benzina 80 CP 0-100 13,9s si 1.3 CDTi 90 CP 0-100 12,7s. Consumurile : doar urban 7,7 benzina si 5,9 oras. Preturile DDP 10550 benzina 12000 diesel. In urma calculelor (am calculat ca se parcurg 100 000 de km in 5 ani ) costul unui kilometru (care include pretul masinii si pretul combustibilului consumat) este
benzina 0,195 euro
diesel 0,185 euro.
Amortizarea (1450 euro) este atinsa la 76300 km. Te pune pe ganduri...cel putin pe mine m-a pus avand in vedere ca o sa merg cu masina personala peste 76300 de kilometri.
madalina
vezi ca nu asa se face un calcul corect.

Adauga: CASCO, RCA, impozit, pret revizii.
nicu71722
QUOTE(madalina)
vezi ca nu asa se face un calcul corect.

Adauga: CASCO, RCA, impozit, pret revizii.


pot sa le adaug , ar insemna o crestere dar direct proportionala. Am incerfcat sa evidentiez ca merita diesel.
CatalinKRK
rata dobanzii...dieselul platesti acum 1450 E, la benzina o sa-i platesti in urmatorii 4 ani
Dan-399
QUOTE(nicu71722)
QUOTE(madalina)
vezi ca nu asa se face un calcul corect.

Adauga: CASCO, RCA, impozit, pret revizii.


pot sa le adaug , ar insemna o crestere dar direct proportionala. Am incerfcat sa evidentiez ca merita diesel.


Din contra - acei 73kkm cresc - pentru ca de ex. CASCO se plateste ca procent din valoarea masinii - deci va fi cu ~15% mai mare decat la benzina.

Pret revizii se vehiculeaza ideea ca e mai scump dieselul. Asadar acei 1450 E ii vei recupera probabil in cei 100kkm.

Insa ajungem la vesnicul diesel vs. benzina ...
Sa fii fericit indiferent ce alegi wink.gif
Dan-399
QUOTE
benzina 0,195 euro
diesel 0,185 euro.
Amortizarea (1450 euro) este atinsa la 76300 km. Te pune pe ganduri...cel putin pe mine m-a pus avand in vedere ca o sa merg cu masina personala peste 76300 de kilometri.


Interesanta aritmetica ta - mie-mi da ca e dif de 1 euro cent / km -> in 100kkm ti-ai scos 1.000E. Parca ziceai ca ai de amortizat 1450 ...

Sunt convins ca ceva nu e bine - mai calculeaza.

Pe de alta parte da - cam toata lumea e de acord ca in cca 60 - 70 kkm iti amortizezi "investitia". Problema ramane in cat timp se parcurg acesti kilometri? Daca-i faci in 2 ani atunci e un avantaj evident pentru diesel. Daca-i faci in 4 nu mai e evident. Hai sa zicem ca cei 1450 E ii pui la banca acum cu 7% dobanda biggrin.gif -> peste 5 ani cand ti-ai amortizat tu - suma + dobanda valora sa zicem 1950 ( calculand cu o dobanda neta de 6% ca mai ai si acolo ceva cheltuieli smile.gif ) - inseamna ca pentru diesel mai trebuie sa "amortizezi" inca 500 E ( aproape 1/3 din ce ai amortizat pana atunci in cei 75kkm).

Sper ca acum te-am pus eu pe ganduri ... blush.gif
Daniel82595
deci ar insemna ca ar trebui sa amortizezi de fapt aproape 2000 euro, cam mult.
La diesel spre deosebire de benzina toate sunt mai scumpe, de la asigurari, impozit, service, consumabile pana la baterie. E cam complicata treaba, de fapt si motorul diesel are un principiu mai complicat de functionare decat cel pe benzina si singura alinare o gasesti la pompa cand alimentezi, insa e o falsa consolare pt ca vei plati cateva zeci poate sute de euro in plus la revizii/service, bani pe care ii platesti dintr-o bucata nu ca la pompa "in rate" biggrin.gif.
Daca nu mergi cel putin 100.000 km in 3 ani nu renteaza, de fapt dieselul nu prea renteaza la masinile mici. Daca dupa 4-5 ani te-ai plictisit de masina si nu ai mers destul pot spune ca o sa pierzi la revanzare.
E adevarat ca unii oameni cauta sa cumpere un sh diesel, dar nu stiu cati. Pe de alta parte altii, mai cu cap, stiu cam cat merg pe an, si incearca sa evite dieselul tocmai pt ca sunt trecute de 200-300 k si pot sa abia probleme la directie, bucsaraie si tot felul.
RUE
eu zic ca ai calculat prea adanc.
atunci cand iti iei o masina la majotitatea conteaza ce isi doresc de fapt si cati bani au pt a alege dotari/motorizare.

multi pun in balanta modul de folosire al masinii, daca e ok pt ei un motor sau celalalt.
cel care nu poate scoate banii aia 1500 euro ca deja e intins dar ii place modelul ia benzina.
in primul rand trebuie sa ti placa o anumita motorizare. mergi la drive test cu ambele si daca iti place dizelache si ai banii sari la el oricum.
daca iti place sa colinzi mult si se simte la bozonar ca faci 3-4000 km in concediu cu ea si vezi o diferenta placuta la buzunar iar e diesel...

mergi si vezi care iti place! poti sa te zgarcesti si apoi sa nu iti placa dinamica unui benzinar mic desi are 80 cp dar tre sa stai turat ca drujba in unele situatii.
Dan-399
Cand omul isi face astfel calculele - nu cred ca te arunci doar ca platesti mai putin la pompa. Doar asta a fost scopul calculului

Sigur - daca pui in balanta un 2.0 Turbo pe un A4 cu un 2.5 TDI atunci dai banii aia - ca in mod cert ti-i scoti la pompa wink.gif si nici nu te prea strang.

Chiar daca faci 3-4kkm in concediu - dar in rest nu prea mergi pentru ca ai un loc de munca sedentar - e de calculat daca merita dieselul. Si pentru fiecare termenul "merita" are alta conotatie.

Daca vinzi o masina noua - in mai putin de 3 ani - te arde oricum tare la buzunar - indiferent ce cumperi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.