Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Punto II-1.3 vs cip
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Fiat
Eduard46373
Stie cineva ce se intampla daca pun cip-tuning adica daca ii modifica softul(la Multijet 1.3-71 cp sau cat o avea acum)??In afara de putere care creste cu 21 Cp,am intrebat la firma de tuning,uzura la motor,consumul...alte efecte secundare????............
Ionut45405
Pai firma de tuning n-o sa zica niciodata ca se strica ceva, dar practic cresc solicitarile motorului si uzura, mai ales la solicitari intense si lungi. Mi se pare mult 21 CP la motorasul asta... Mai e in garantie masina? Ca e si asta o problema
Eduard46373
Noul Punto din acelasi motor are si varianta de 90 CP deci nu ar fi atat de iesit din comun acei 21 CP,nu?
Ciobanu45513
Da, noul Punto atata are...insa din cauza turbinei cu geometrie variabila cred.
Stie cineva in ce masura modificarea puterii prin tunning afecteaza cutia de viteze si ambreiajul?
Ionut45405
Right! Turbina e marea diferenta. Nu zic ca nu se pot scoate, dar nu cred ca mai are viata lunga motorul... CV si ambreiajul depinde f mult cum le folosesti, uzura va creste ,la fel si probabilitatea de a ceda, dar daca nu e brutalizata masina nu sunt probleme.
Eduard46373
DAca nu o bruschezi si nu ofolosesti la capacitate maxima ...rezista ,dar ce rost mai are,ca daca ai 75 Cp de ex,al 74,75 cal il folosesti numai la maxim,corect?
Asa ca nu ma duc la curese deocamdata si nu prea are rost,nu?
Ciobanu45513
Salut,

Ti-ai facut pana la urma tuning la motor?
In afara de varianta cu 21 CP nu aveau si altele? ca exemplu vreo 10 cai in plus...
M-ar batea si pe mine gandul de aia te intreb.

thanks!
Eduard46373
NU mi-am facuta ca nu am bani acum,am alte probleme cu ea,mai am si planetara de schimbat.....asta e,bugetul.
LA firma la care am intrebat eu,decat vaianta asta era !
Mihai 36955
Buna ziua

Referitor la CIP. Motorul care il aveti 1.3/70CP este acelasi motor care este si pe Suzuki IGNIS, 1.3DDiS, iar aceasta masina am avut si eu, masina caruia i-am facut CIP TUNING. Ce pot sa va spune este ca masina s-a schimbat radical dupa modificare, a castigat foarte mult la demaraj, ~2sec la 0-100. Modificarea am facut-o la 20.000km iar masina are acum 90.000km, si credeti-ma pe cuvant ca am tras de ea, nu gluma, deci treaba cu uzura nu-si are rostul cum zicea cineva mai devreme. Masina nu este la mine, este la un coleg de munca, deci pot inca sa vorbesc despre ea, pot chiar sa o si arat. Singura problema avuta la motor, a fost EGR-ul dar asta era si inainte de a face modificarea, in rest, ce sa va zic, super masinuta.

Daca mai aveti intrebari, daca vreti sa stiti unde am facut tuning (nu se pricep chiar toti), dati-mi un PM.

Bafta!
Eduard46373
As incerca,dar din pacate de cand am pus eu topicul asta au mai intervenit niste probleme si a trebuit sa ii schimb kit-ul de ambreaj,a venit si revizia,mai e si planetara...asa ca ....chiar ma interesa modificarea dar......no found ,deocamdata,apropo daca tot zici ca ai modificat si a mers bine zi si mie unde ai facut tu?
Si apropo:consumul ce s-a intamplat cu el si la cate rotatii intre dupa modificare turbo in functiune???
Ionut45405
Zilele trecute am vz o masina "cipuita" in Italia. Acum are "check engine aprins" si eroare pe electroventilator (care functioneaza insa corect). Singura solutie viabila - inlocuit centrala de injectie...
Mihai 36955
QUOTE(Eduard46373)
As incerca,dar din pacate de cand am pus eu topicul asta au mai intervenit niste probleme si a trebuit sa ii schimb kit-ul de ambreaj,a venit si revizia,mai e si planetara...asa ca ....chiar ma interesa modificarea dar......no found ,deocamdata,apropo daca tot zici ca ai modificat si a mers bine zi si mie unde ai facut tu?
Si apropo:consumul ce s-a intamplat cu el si la cate rotatii intre dupa modificare turbo in functiune???


Ti-am dat PM, consumul ce sa faca, a scazut cam cu 0.5l la 100km.
Eduard46373
Am primit,merci,o sa sun sa intreb!
Eduard46373
Gata saptaman viitoare cel tarziu il modific,astept sa intre banii si ma duc,la o firma care este mai aproape,poate destul de buna!Atept sa vedem ce iese si cum o sa mearga dupa aia!
Ciobanu45513
Salut,

Sa imi spui si mie cum merge dupa ce o rezolvi. Am si eu acelasi model, si nu stiu exact daca sa o tunez sau nu.

Thanks!!!
Eduard46373
QUOTE(Ciobanu45513)
Salut,

Sa imi spui si mie cum merge dupa ce o rezolvi. Am si eu acelasi model, si nu stiu exact daca sa o tunez sau nu.

Thanks!!!


Iti zic,ca si eu am aceeasi problema!NU stiam daca sa fac sau nu,tota lumea care a facut le lauda ...nimeni nu zice nimic contra,deci e ceva putred oricum,vedem ce se intampla dupa aia,cica o sa fie mai bine,sper sa fie asa!
Am ales varianta de 20-25 Cp care creste si cuplul nu mai stiu cu cat si in aceasta situatie scade consumul.Mi-a zis ca pot sa o forteze si pana la 114Cp,cum au facut unuia,dar nu mai garanteaza performantele masinii in afara de putere si viteza.............
malin34426
Eu cred ca ar fi mai bine sa stati in banca voastra. Turbina este destul de firava si asa , dar daca mai creste cantitatea de gaze si presiunea lor, o veti termina repede. De fabrica waste gate-ul se deschide la 2,2 bar absolut, EGR-ul se imbacseste repede si daca ai norocul sa se gripeze pe deschis, apare sigur in cazul presiunilor mari, pericolul de avansare a uleiului din carterul aflat sub presiuni mari (0,4bar masurati pe joja la un Doblo) si va paste un soc hidraulic cu ulei , pe cilindrii 3 si4. Daca turbina ar fi corectata, ar mai merge dar, cum nu este, ... . In banii de reparatie gasesti exact diferenta pt a lua un 90CP.
Ciobanu45513
QUOTE(malin34426)
Eu cred ca ar fi mai bine sa stati in banca voastra. Turbina este destul de firava si asa , dar daca mai creste cantitatea de gaze si presiunea lor, o veti termina repede. De fabrica waste gate-ul se deschide la 2,2 bar absolut, EGR-ul se imbacseste repede si daca ai norocul sa se gripeze pe deschis, apare sigur in cazul presiunilor mari, pericolul de avansare a uleiului din carterul aflat sub presiuni mari (0,4bar masurati pe joja la un Doblo) si va paste un soc hidraulic cu ulei , pe cilindrii 3 si4. Daca turbina ar fi corectata, ar mai merge dar, cum nu este, ... . In banii de reparatie gasesti exact diferenta pt a lua un 90CP.


Salut,

Vad ca te stii cu multijetul 1,3 smile.gif
Exista vreo varianta de crestere a puterii care nu suprasolicita turbina/cilindrii?

Thanks
Jeff
La un tuning facut corect, presiunea in turbina acestui model se creste cu cca. 100-150mBar, care e nesemnificativa procentual din punctul de vedere al suprasolicitarii turbinei.
Eduard46373
Asta e,acum l-am modificat deja,astept sa vedem in timp cum merge.Am pus topicul asta de....cateva saptamani si acum exact cand am modificat-o,trage cineva un semnal,nu im zicei si mie cu o zi inainte??? :minigun:
Se misca binisor,diferenta este vizibila,la aceeasi viteza in afra consumul a scazut de la 3.7 -3.8 la 3.5 %,in rest in oras...bagi piciorul mai mult si ...parca consuma putin mai mult,dar deabea au trecut 3 zile,o mai testez si va zic cum se comporta!
Eduard46373
Nu stiu de ce ,dar am senzatia ca acum consuma in oras garla...inca testam sa vedem cat exact!
Ciobanu45513
Salut,

Cat iti consuma acu' in oras si cati cai putere ti-a bagat in plus? I-au masurat cumva puterea inainte si dupa?

bafta!
Eduard46373
NU stiu inca ce sa zic sigur despre consumul in oras:
7.5 ultima ora mai inainte cu o alimentare 9...cand am incercat sa merg cu ea cat mai economic mi-a liat 9 ,cand am alergat prin aglomeratie 7.5...card ca prima data am mers cu ea subturata si de aia...verific in continuare cum s-a modificat consumul inoras si va spun.
In rest,de fuigit....fuge!
Ciobanu45513
Salut,

Intrebare intrebatoare...vreau sa fac chip tuning la punto multijet, si legat de asta am vazut ca firmele care fac la noi tuning cresc pe langa HP si cuplul de la 180 la 230. Problema e ca din fabricatie limita maxima a transmisiei care echipeaza modelul si motorul asta, e 206 NM (transmisie C510)...mult mai mic ca 230 cat ar rezulta dupa tuning.

Stie cineva daca sunt la noi si variante de tuning cu max 210 NM la cuplu dupa...?

Thanks!
ovidiu86744
Daca masina e noua cutia va rezista in medie pana la un cuplu de 220NM ,dar cred ca scurtezi viata cutiei . In plus ca o masura de precautie va trebui sa schimbi uleiul in cutie ca la automate, destul de des.
Asa ca in concluzie pentru tine va fi o incantare , pentru motor un efort in plus, iar pentru cutie va fi o povara caci crede-ma poti sa ai cel mai puternic motor ,da puterea la roata prin cutie trece. Si cred ca si lantul transmisiei va avea ceva de comentat . Cu turbina fii pe pace ca astea sunt facute in serie si echipeaza si motoare de 1.6, 120CP. Daca sapi putin pe net gasesti datele necesare.
Acea limitare a transmisiei C510 este o masura de precautie ,este punctul pana la care garanteaza ei cutia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.