DORU
Nov 23 2006, 10:06 AM
Articolul il gasiti aici:
http://www.gandul.info/articol_21803/4_x_4...l_doar_suv.html
Eu ma aflu in situatia descrisa in acest articol, poate si altii dintre voi. Mai mult, urmatoarea masina va fi una din cele mentionate in cadrul acestuia...
G e o r g e
Nov 23 2006, 11:07 AM
ce zic ei acolo este AWD nu 4x4
air_wolf
Nov 23 2006, 01:43 PM
prost articol.
DORU
Nov 23 2006, 02:04 PM
Evident, doar se observa ca autorul nu e familiarizat cu domeniul auto.
Ideea insa e ca pretul final mai mic de vanzare "dicteaza" o schimbare in domeniul AWD: marketerii pregatessc masini cu tractiune integrala pe platforme mai ieftine. Si cred ca intuiesc corect trendul, avand in vedere doar doua aspecte:
-pret in crestere la combustibili (se stie ca SUV-urile au motorizari mari, puternice si gurmande)
-spatiu redus in marile metropole (altfel parchezi un "gandacel" precum Panda fata de un Q7).
Adrian81432
Nov 26 2006, 10:06 AM
Cine poate sa-mi explice si mie diferentele (daca exista) intre awd,4wd si 4*4?????
Mihai63349
Nov 26 2006, 10:18 AM
Din punct de vedere al intelesului strict, nu este nici o diferenta. Toate au tractiune 4x4 sau au optiune pentru 4x4. Diferitele tipuri de denumiri sunt folosite mai mult pentru a diferentia sa zicem clasele de masini de unde provin anumite modele. De exemplu, poti sa ai un Passat cu 4 motion sau o Toyota Land cruiser. Ambele au tractiune 4x4, dar nu-s acelasi lucru.
Mihai63349
Nov 26 2006, 10:31 AM
Pai, echiparea unor modele "obisnuite" cu tractiune 4x4 nu inseamna neaparat ca obtii ceva ieftin. Audi a "echipat" si el un A6, a rezultat Allroad, mai scump ca si Q7. Dar si mai frumos.
Doru, viitoarea ta masina va fi FSI, nu?
air_wolf
Nov 26 2006, 10:32 PM
da-i search, dupa bmw, e cel mai discutat si disputat subiect...
DORU
Nov 27 2006, 09:40 AM
Mihai, drept sa-ti spun, va fi ori Skoda Scout ori un Subaru. In privinta motorizarilor, voi alege fara ezitare 2.0 TFSI (daca-l vor pune vreodata pe Scout, ceea ce ma indoiesc). La Subaru, un Outback ma incanta...dar taxele sunt cam piperate.
Mihai63349
Nov 29 2006, 02:47 PM
Daca-ti iei Subaru, ia-l fara trapa.
G e o r g e
Nov 29 2006, 03:08 PM
adica tratezi tabara europeana ?
depinde ce doresti , outbackul este o masina DE FAMILIE !
sa inteleg ca este un doru mic in planuri ?
f1anatic
Nov 29 2006, 04:39 PM
QUOTE(G e o r g e)
adica tratezi tabara europeana ?
depinde ce doresti , outbackul este o masina DE FAMILIE !
sa inteleg ca este un doru mic in planuri ?
Dar Legacy ce este mestere George ? Nu e masina de familie (adevarul ca e mai putin ca Outback). ORi e vreun George mic in planuri ? Ca sincer un f1anatic mic nu se profileaza la orizont.
In alta ordine de idei...cauta pe forumul Subaru. Am scris ceva.
Seri
Nov 30 2006, 12:21 AM
Asa cum au zis mai sus, prost articol. Ei pun problema in modul urmator: vreau un 4X4, ce sa-mi iau, Cross Panda sau Q7? Grea decizie!
De fapt trebuie sa te decizi daca merita sa dai mai multi bani pentru varianta 4X4 a unei masini normale, care va fi mai grea datorita diferentialului si va avea o chestie in plus care sa se strice.
air_wolf
Nov 30 2006, 08:03 AM
tare frate!!!!
ai 100% dreptate: de ce sa dai 20.000 pe-o skoda 4x4 cind la banii astia iei un 4x4 adevarat: suzuki jimny. NOU!
DORU
Nov 30 2006, 09:41 AM
QUOTE(Mihai63349)
Daca-ti iei Subaru, ia-l fara trapa.
Sincer, ai atins o coarda sensibila... ador trapa electrica. Am avut la prima Octavia, acum n-o mai am, dar de ce sa n-o am la viitorul potential Subaru (daca voi avea bani de unul) ?
DORU
Nov 30 2006, 09:43 AM
QUOTE(G e o r g e)
adica tratezi tabara europeana ?
depinde ce doresti , outbackul este o masina DE FAMILIE !
sa inteleg ca este un doru mic in planuri ?
Daca nu iau Scout, iau Subaru, asta clar. Outback imi place...e distinsa.
Si e adevarat, intr-un an maxim am decis sa
concepem un Doru mic...
DORU
Nov 30 2006, 09:46 AM
QUOTE(air_wolf)
tare frate!!!!
ai 100% dreptate: de ce sa dai 20.000 pe-o skoda 4x4 cind la banii astia iei un 4x4 adevarat: suzuki jimny. NOU!
Am inteles aluzia ta, cred.
Ai sa razi, dar inainte sa-mi schimb Octavia FWD 1.8T dinainte, am sta in cumpana daca sa merg pe ceva ce stiam ca este o piesa buna si performanta la SH (actuala masina) sau un Ignis 4x4 NOU. Si am zis ca doar garda la sol mai mare nu e suficient sa inclina spre acest model. :angel:
air_wolf
Nov 30 2006, 11:04 AM
n-a fost aluzie dorule. era un exemplu.
ma gindesc la cei care zic ca-si iau 4x4 si in loc sa-si ia unul isi iau un surogat ce nu le permite sa faca nimic doar ca sa zica aca au 4x4...
Dan52141
Nov 30 2006, 11:18 AM
de ce nu toyota corolla 4x4, vezi modelul scos recent de toyota si lansat din octombrie la japonezi. Versiunea full accesorizata cu tractiune integrala, motor de 1.8 benzina la numai ~14.500 Euro (la ei), ca sa nu mai vorbesc de ce gageturi are, de la radar pentru cruise control, camera de luat vederi pentru spate (in versiunea de baza) pana la optiunea de a executa singura parcarea laterala (doamnele stiu de ce
)
http://www.toyota.co.jp/en/news/06/1010.html
Eu asta imi doresc, nu umblu pe coclauri nu traversez rauri sau vai nu fac liniute si nici nu ma intorc cu frana de mana in intersectii, motorul de 1.8 este arhi suficient.
Tractiunea integrala ma incanta pentru situatiile mai dificile care apar pe sosea sau iarna cand iti da o incredere mai mare, chestia cu salupele gen q7, X5 .... ma lasa rece si chiar zambesc cand ii vad pe sosea
In rest toate cele bune ....
Mihai63349
Dec 1 2006, 09:53 AM
QUOTE(DORU)
QUOTE(Mihai63349)
Daca-ti iei Subaru, ia-l fara trapa.
Sincer, ai atins o coarda sensibila... ador trapa electrica. Am avut la prima Octavia, acum n-o mai am, dar de ce sa n-o am la viitorul potential Subaru (daca voi avea bani de unul) ?
E foarte buna trapa, cea de la Outback e mare - pana la locurile din spate -, dar cam scartaie pe drumuri denivelate. N-ai ce-i face, e vorba de zona de contact dintre sticla si tapiteria plafonului, deci nu poti lubrifia.
DORU
Dec 4 2006, 01:25 PM
QUOTE(air_wolf)
ma gindesc la cei care zic ca-si iau 4x4 si in loc sa-si ia unul isi iau un surogat ce nu le permite sa faca nimic doar ca sa zica aca au 4x4...
Depinde de prioritatile fiecaruia. Nu neg ca oricand poti urca mai departe cu un off-road dedicat, dar mai conteaza atunci cand alegi si de cati bani dispui sau unde vrei sa ajungi cu masina. Eu prefer sa bat muntele la pas... asa ca un Defender imi surade, dar nu mi-l pot permite si deci tot picioarele ma ajuta daca e cazul.
Dan52141
Dec 4 2006, 03:22 PM
QUOTE(DORU)
QUOTE(air_wolf)
ma gindesc la cei care zic ca-si iau 4x4 si in loc sa-si ia unul isi iau un surogat ce nu le permite sa faca nimic doar ca sa zica aca au 4x4...
Depinde de prioritatile fiecaruia. Nu neg ca oricand poti urca mai departe cu un off-road dedicat, dar mai conteaza atunci cand alegi si de cati bani dispui sau unde vrei sa ajungi cu masina. Eu prefer sa bat muntele la pas... asa ca un Defender imi surade, dar nu mi-l pot permite si deci tot picioarele ma ajuta daca e cazul.
Domnul air_wolf spune-mi si mie ce ar putea sa faca un 4x4 adevarat fata de un 4x4 surogat pe soselele patriei pentru un sofer normal la cap.
Hai sa luam de ex. Octavia 4x4, banuiesc ca in conceptia ta este un surogat ... cu ce este mai bun un Land Cruiser atunci cand mergi pe asfalt ?
Pentru cineva care nu vrea sa ajunga in fiecare weekend la Vf. omu cu masina ci are nevoie doar de mai multa siguranta pe sosea si de asemeni vrea sa evite surprizele iarna cand merge la partie ... spune-ne te rog ce pierdem daca nu utilizam un 4x4 "adevarat" si care ar fi acestea in conceptia ta ?
multumesc pentru lamuriri.
air_wolf
Dec 4 2006, 06:43 PM
dane, un sofer normal la cap va face cu un LC acelasi lucru ca si cu octavia: va merge. singura diferenta este ca LC-ul va merge peste tot iar octavia va ramine undeva fie inzapezita fie pe burta in vreun noroi mai mare.
apoi, din cind in cind o escapada departe de manele si sticle goale si gratare pe marginea prahovei nu e de lepadat si face toti banii.
un 4x4 adevarat e unul care te duce cit mai departe si cit mai sus. el nu trebie sa arate ca un fotomodel sau sa aibe performantele unui porsche ci doar sa-si faca treaba cu succes. adica sa te aduca si acasa, pe 4 roti, nu pe platforma.
cu placere.
DORU
Dec 5 2006, 10:19 AM
De acord cu tine, dar asta nu exclude ce am scris la postul anterior.
Si oricum, orice 4x4 este mai bun decat un FWD sau RWD in cazurile de care amintesti tu, deci sunt pe drumul cel bun...
ozz86651
Dec 5 2006, 10:36 AM
Eu n-a ramas in viata mea undeva cu masina. Si n-am 4X4. Daca am de batut muntii o fac cu picioarele sau cu bicicleta sau cu schiul. In liniste, ascult vintul, fac sport, nu poluez, nu distrug si nu ajung unde ajunge tot manelistul care are si el 4X4. Am si satsfactie la sfirsitul dumului ca e pin puterile mele. Pentru insa acele rare iesiri din sosea sa suport tot timpul performante de rahat, dinamica de cacao, aerodinamica de caramida si greutate mare (deci consum mare, putoare mare), pericol sa mor si sa omor pe altii din lipsa sigurantei active sau pasive e mult prea mult. Asa ca nu o sa-mi iau in veci 4x4. Daca vreau o masina mare imi iau un crossover, un van sau, in cel mai rau caz, un SUV AWD care tot sta mai bine pe drum ca un 4x4 veritabil. E drept ca e mai incapabil off road, dar atita timp cit si cei mai pasionati offroaderi merg mult mai mult pe asfalt decit prin noroi, nu-i un compromis rau.
Dan52141
Dec 5 2006, 12:08 PM
QUOTE(air_wolf)
dane, un sofer normal la cap va face cu un LC acelasi lucru ca si cu octavia: va merge. singura diferenta este ca LC-ul va merge peste tot iar octavia va ramine undeva fie inzapezita fie pe burta in vreun noroi mai mare.
apoi, din cind in cind o escapada departe de manele si sticle goale si gratare pe marginea prahovei nu e de lepadat si face toti banii.
un 4x4 adevarat e unul care te duce cit mai departe si cit mai sus. el nu trebie sa arate ca un fotomodel sau sa aibe performantele unui porsche ci doar sa-si faca treaba cu succes. adica sa te aduca si acasa, pe 4 roti, nu pe platforma.
cu placere.
air_wolf multumesc pentru lamuriri, m-am mai linistit si pot sa rasuflu usurat
mie sincer mi-ar ajunge doar o masina normala care sa fie 4x4 chiar una care are doar FWD si doar la nevoie sa foloseasca AWD.
Este adevarat ca daca as avea bani pe langa masina normala m-ar incanta si un Land Cruiser cu care sa merg la iarba verde dar altfel ma multumesc cu un 4x4 care sa nu fie veritabil.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.