Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Golf vs. Astra G vs. Focus vs. Megane 2 vs. etc
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Lucas
Salutare oameni buni. Sunt fost proprietar al unui Tico. Acum vreo 2 saptamanai l-am vandut deoarece doresc sa imi cumpar un hatchback de prin 2002-2003 diesel cu Km relativ putini la bord. Dpdv financiar am 9000-9500 E max. pentru o astfel de cheltuiala. Am apelat la acest forum deoarece vreau sa ma documentez inainte sa fac acest pas important. Asadar am gasit mai multe variante pana in pretul acesta. VW Golf 4 , Opel Astra G , Ford Focus , Renault Megane 2 , peugeot 307. Apropo. Mai sus am spus ca doresc diesel. De fapt doresc ori un diesel de 1,9 sau 2 L cu puteri intre 90-115 CP , ori un 1,6 L benzina care este in jurul valorii de 100 CP la mai toate modelele astea. Nu ma intereseaza consumul cu aprox. 2 L mai mult la 100 Km in comparatie cu dieselul......avantaje si dezavantaje....nu este sunetul acela de sa-i zicem "tractor" sub capota la turatii medii....dar nu ai nici cuplul unui diesel. Asta nu are prea mare importanta. Ce vreau sa stiu este care hatchback dintre acestea ( poate imi mai scapa niste modele ) este cel mai usor de intretinut dpdv financiar. Adica , piesele consumabile si de asemenea si piesele la caroserie ( aripi , usi , etc ) la ce firma ( VW , Ford , Opel , Renault , Peugeot ) sunt mai ieftine. Sau mai exact ma intereseaza daca preturile sunt echilibrate la toate firmele sau daca la un model sunt foarte ridicate , sau la un model sunt foarte ieftine. Sper ca intelegeti ce vreau sa spun. Si deasemenea poate stiti din auzite dar sa fie adevarat nu basme , poate chiar aveti masina si ati patit-o pe pielea dvs. ...as mai dori sa stiu daca un model din cele mentionate mai sus au o anumita problema care este prezenta aproape la toate modelele...deci o chestie genetica sa`i zic asa la modelul acela( agata cutia de viteze , se strica AC-ul repede, franele sunt f slabe , cedeaza repede ceva la masina , etc..sper ca intelegeti la ce ma refer). Caut o masina echilibrata ...adica un raport bun intre confort si tinuta de drum a masinii , putere ( sa traga binisor...ca m-am saturat cu tico unde nu aveam putere si mai ca ma omoram la depasirile inafara localitatilor cand trebuia sa astept sa fie distanta foarte mare intre masina care vine depe contrasens si sa-mi iau inima in dinti ca sa ma pot baga in depasire) sa ma scoata din micile greseli ale mele , fiabilitate ( motor , cutie , caroserie ) etc.
Acuma eu m-as multumi si cu un Fiat Brava diesel dar nu am vazut / auzit nici unul sa imi fac o parere despre el. Este relativ ieftin ( am gasit pe internet si la 6000 E ). Nu ma deranjeaza ca nu se mai fabrica modelul dar am auzit ca fiaturile mai vechi nu stau chiar bine la capitolul fiabilitate.
Asadar sper ca m-am facut inteles pt. dumneavoastra si va rog sa ma ajutati cu situatia in care ma aflu eu.
TDiFan
Si care ar fii dotarile primordiale?
Lucas
pai dotarile de baza ar fi : servodirectie , servofrana , geamuri fata electrice , oglinzi electrice , aer conditionat , ABS , computer bord. Astea neaparat trebuie sa pe aibe.
Iulian HondaFan
masina cea mai laudata dinamic de acum 2-3 ani este Ford Focus1, motorul recomandat fiind 1.6 TDCI... de fapt in perioada 1999-2004 asta e masina cea mai laudata pe piata europeana. uita-te pe Top gear, AMS, etc...

daca gasesti o Mazda3 cu aceeasi motorizare si mai bine ( calitatea interiroului e mai buna si mecanic este un pic mai evoluata, plus are sanse sa fie mai fiabila).

Golf mk.4 este un clasic al genului si daca te intereseaza mai mult plasticele din interior nu e o alegere rea. dar sunt limite serioase la sasiu-suspensii si e grea... dintre masinile incercate de mine pana acum pe termen lung asta e cea care m-a enervat cel mai mult si pe care regret ca am cumparat-o... golf5 este alta treaba dar nu cred ca gasesti la pretul tau in Ro.

alte optiuni : Corolla 1.6 benzina, 307 1.6HDI ( acelasi motor practic cu cel de pe Focus si Mazda3), Civic mk.7 1.6 benzina ( sunt foarte putine in Ro).
Lucas
Asadar Focus ar fi varianta cea mai buna...adica cel mai echilibrat sa zicem. renaulturile nu prea imi plac fiindca nu prea sunt izolate fonic. La Opel am auzit ca de la un timp , mai tot timpul esti in service cu el...ba se defecteaza una , ba alta...dar in special AC-ul cica s-ar defecta mai frecvent. despre Peugeot am auzit cum ca ar face cele mai fiabile motoare diesel din Europe sau din lume..nu mai tin minte exact. VW....ma cam infricoseaza costul reviziilor la ei ...am auzit ca te usca de bani. In schimb Opel-ul am auzit ca ar fi cel mai ieftin dintre astealalte ( Ford , peugeot , Renault , VW ). Deci ar ramane Focus si eventual Astra G.
Apropo stiu ca nu este rubrica indicata sa intreb dar nu as dori sa deschid alt topic doar pt. o informatie. Cand am fost la R.A.R. cu fosta masina pt. a-mi elibera autenticitatea seriilor , erau oameni cu Focusuri din Franta la I.T.P. si in timp ce analizau baietii de la R.A.R. parametrii motorului , la testul noxelor , cand au turat masina ( diesel erau toate) la unele au iesit in fum negru de te luai de cap si chiar si lichid negru din toba. Am citit undeva cum ca ar fi de vina doar o garnitura cand face asa un diesel. Voi ce ziceti ? care ar fi problema ? sa stiu daca sa ma feresc de un dieselar din ala sau reparatia nu este chiar asa de costisitoare pt. a remedia fumul negru si eventual si scurgerea aia de lichid negru din toba.
T u d o r
QUOTE
renaulturile nu prea imi plac fiindca nu prea sunt izolate fonic.


MAi incearca sa mergi cu un Megane, iti vei schimba aceasta parere preconceputa. Megane-ul este mai bine izolat fonic decat Focus, chiar si decat Focus 2 si Golf, pentru ca motoarele lor cu commonrail sunt si ele mai silentioase. Am mers cu Megane 1,5 DCI de 80 cai si-ti spun ca doar pe acceleratii puternice auzeai ceva in masina.

In alta ordine de idei, Focus 1 a fost motorizat cu 1,6 diesel de la PSA? Nu sunt sigur, dar cred ca avea motorul de 1,8 al casei, in versiuni TDDI sau TDCI.

Dintre cele pe care le-ai prezentat tu si tinand cont ca ai vrea pe cea cu intretinerea cea mai ieftina, ti-as recomanda Astra.
ncristi
Megane este o masina excelenta (fece liftul mai ales) si o recomand. Eu in 2 ani si 40k nu am avut nici o problema nici macar minora.

Chestii negative la MII ar fi calitatea asamblarii si a materialelor din interior (bosrd) care scot unele zgomote la rulaj pe drumuri proaste la temperaturi scazute.

Inainte de a alege intereseaza-te si de costurile de intretinere.
Iulian HondaFan
Tudore, cred ca ai dreptate... 1.6TDCI nu a fost prezent pe Focus 1 ci doar pe Fiesta si numai in varianta de 90CP. Focus mk.1 a avut in principal pe diesel 1.8TDCi-ul. Focus2 are insa si pe cel de 1.6 la 110CP.

Mazda3 a avut de la inceput si are numai 1.6 la 90 si 110CP ( de fapt 80kW 107.3CP) ca si Peugeot si Citroen.

http://www.topgear.com/drives/B4/B9/roadtests/06/01.html
TDiFan
Si eu as lua in considerare un Ford Focus Hatchback 2003 90-101-115Cp la banii astia. Golf care sa merite la lichiditatile tale nu o sa gasesti, asta e clar. Nici un Opel Astra 1.7CDTI 2003 nu ar fii de neglijat.
Adrian
ford focus hatchback TDCI - 1.6 1.8 sau 2.0 cu 115 cp
Lucas
Tudore e drept ca nu am fost cu un megane 2 ca sa vad cat de bine e antifonat si care este calitatea materialelor din habitaclu. Ma gandeam ca este totusi mai jos sa-i zicem decat Laguna 2 cu care am umblat binisor. Antifonata este laguna. Nu auzi pregnant motorul. Dar eu ma refeream mai mult la portiere , adica in special la difuzoare. Pai cand dadeam la 3/4 volumul , daca puneai mana pe portiera ( locul special conceput pe care sa iti mai odihnesti mana stanga din cand in cand) se simteau puternic vibratiile. de asta ma gandeam ca meganul ar fi chiar mai jos la capitolul acesta deoarece nu se compara hatch-ul cu limo-ul de la Renault.
Apropo poate stiti o informatie pe care o caut. Focusul , 307-le , megane-ul ....au caroseria ganvarizata cum o are Astra-ul G ?
Tudor vreau sa te intreb ceva. Poate ai umblat mai mult cu megane 2 si poti sa imi zici cum este comportamentul rutier. Stiu ca renault si peugeot faceau masini care se axau mai mult pe confort. Asa este si cu megane-ul ? si inca o chestie...cei 80 de caluti sunt suficienti sa traga binisor si la 100 km/h intr-o depasire sa zicem ?
TDiFan------ Golf am gasit...inca si cu climatronic , 4 geamuri electrice , etc....pot sa zic full options inafara de tapiterie piele , navi si trapa si inca chiar la 8500 E dar parca nu prea ma atrage Golful. In legatura cu ce ai spus.... Opel Astra 1.7 CDTI ? Daca te referi la Astra G , eu personal nu cunosc sa fi pus motorul acesta pe G-uri...doar pe H-uri au aparut...si la 9000-9500 E nu cred ca gasesc eu asa ceva.
Adrian
daca vrei masina care sa te ajute in depasiri trebuie sa aiba minim 100 de cai putere.
Lucas
Deci clar prima mea optiune va fi Focus diesel 115 Cp.
Iulian HondaFan
astra G ( classic) a fost numai pe turbo-diesel cu motorul de 1.7 care este de provenienta Isuzu ( facut prin Polonia). nu e un motor rau dar e sub cel de 1.9 de conceptie Fiat care e pe Astra H.

problema la Astra G este sasiul-suspensia care sunt mai modeste. nu rele dar clar sub Focus.
AlexTM
Nu stiu daca e Isuzu sau nu, dar 1.7 CDTI exista si pe Astra-ul vechi, incepind de prin 2003-2004. Stiu pe cineva care si-a luat unul din asta si e multumit.
N-are 100 CP (cred ca are 90), dar la o masina de dimensiunile astea n-ai nevoie.
T u d o r
Lucian, sa-ti raspund la intrebari.

Am mers cu MEgane, eram chiar pe punctul de a-l cumpara, insa pentru mine are o deficienta insurmontabila. Are scaunele prea sus, stateam cu capul un tavan ca in Dacia Nova. smile.gif Daca nu esti asa de inalt, e o masina buna. Motorul nu trage ca unul de peste 100 cai, e clar, dar nu te lasa. Acum, depinde de stilul fiecaruia de condus. Un sofer "cuminte" va aprecia Meganul, are un confort imperial, merge ca pe perna de aer, nu simti nimic. In curbe nu se inclina foarte tare, dar amortizarea de calitate isi cere si ea pretul, nu? Directia e cam ciudata, adica nu are feedback, dar te obisnuiesti. In privinta 307-ului, acesta este clar mai sportiv ca si suspensii, dar amortizeaza mai putin eficient "cariile" din asfalt.
Dar daca nu-ti place motorul de 80 cai, poti sa iei unul cu un motor mai vanjos, asta micu' e baza de gama. Cauta un DCI de 1.9, are 120 cai si iti spun ca sunt suficienti. La modelul anterior avea parca 107. Sau 1.5 DCI are si versiune de 100 cai.
In privinta galvanizarii, nu stiu cum o are Astra, dar toate celelalte o au galvanizata. biggrin.gif

Baietii fac o confuzie de denumire in privinta cdti-ului. Pe Astra G era montat acelasi motor, dar DTI, adica fara commonrail. Se spune ca ar fi un motor sensibil, dar la cate am vazut... ma indoiesc sa fie asa.
AlexTM
Tudor, nu e nici o confuzie. 1.7 CDTI exista pe Astra incepind din 2003 sau 2004. Nu 1.7 DTI, care e pe Astra de cind exista Astra.
Lucas
Ms mult de raspunsurile prompte domnilor. Ieri de exemplu am stat putin pe un forum peugeot ( nu dau nume ca sa nu fac reclama) din Ro. Am stat si pe Ford , si pe Opel. Cele mai convenabile revizii mi s-au parut cele de la Peugeot. Baietii de acolo ziceam ca ei dau un medie 7-7.5 mil pe o revizie normala la consumabile. Cu fordul ..... mai aveau unii probleme cu ele. La Renault...clasica chestie....aveau multi si cate 5 greierasi in masina biggrin.gif . Ba pacaia pewdala de ambreiaj sau de frana , ba in bord , ba in usi. Oricum pana acum Peugeot , Renault , Ford sunt pe lista pt. mine. Firma constructoare de automobile care a picat din lista mea este..... Opel. Pai chiar pe masini.ro pe forumul Opel , mai exact la modelul Astra G ( classic ) foarte multi au probleme cu ele. Ba nu stiu ce becuri li se tot aprind la bord, ba mai nu stiu ce. hai ca beculetele nu sunt chiar asa o problema. Dar sunt multi carora li se opreau masinile in mers. Problema : ceva injector....sau ceva la injectie....costul reparatiei.... in jur de 1400 E doar piesa. Asa ca a picat acest model. Nu vreau sa bag 4000 E in reparatii in termen de vreo 4 ani sa zicem doar ca masina " isi face de cap ". Acuma ce mai vreau sa va intreb. Am citit undeva ( nu mai tin minte exact) ieri cum ca , la motorina noastra de calitate proasta care poate sa fie si de la omv , si de la mol ( euro 5 , euro4 ) ca injectoarele la diesel la noi dupa 200.000 km se duc sigur si trebuie inlocuite..reparatie care este foarte costisitoare. Oare sa fie asa ?
In plus....eu fac 15000 Km / an aproximativ. La kilometrajul acesta , merita sa-mi iau diesel ? Consumul e mai mic la diesel , dar parca tot mai fragile se fac masinile in ziua de azi ( daca ne uitam putin peste umar la celebrul Mercedes Cobda sau VW transporter masina hipiotilor de demult in america , care au mers si 20 de ani fara probleme pe diesel ) si la diesel am vazut destul de multi cu probleme. Acum consumul e mai mic la diesel...e ok....nu mi se rupe inima la statia de alimentare. Dar service-ul e mai scump...aprox. 2,5 mil zicea cineva la peugeot , taxele parca sunt mai mari. Asta nu ar fi probleme ca 2,5 mil nu ma incurca pe mine. Dar sistemul la diesel din cate am citit in ultimele 2 zile este mai complicat si mai fragil sa-i zicem decat la benzina. Mai multe componente se strica la un diesel decat la un benzinar. Asadar..la 15.000 Km / an dumneavoastra ziceti ca merita sa cumpar diesel ? sau mai bine la clasicul si simplul benzinar ?
_Constantin_
15.000 pe an clar benzina, vad ca te-ai hotarat si la marca. 7 mil o revizie normala? Doar consumabile ce inseamna? Ca si placutele de frana sunt consumabile?
Lucas
Mi se pare ca era vorba de filtru aer , motorina , ulei , filtru de polen si poate inca niste chestii pe care nu le mai retin acum. Placute de frana in nici un caz...nu imi amintesc sa fi scris domnii respectivi si de placute.
T u d o r
La 15000 km/an esti la limita cu costurile de intretinere vs pret. Vezi si tu ce-ti place mai mult, asta e important. In privinta reviziilor, o masina iesita din garantie are alte costuri. Adica nu trebuie sa platesti ore de manopera la pret de service de firma, poti sa-ti schimbi consumabilele la orice service care-ti ofera servicii de calitate, cu preturi mai mici.
Daca te intereseaza 307, stiu ca motoarele diesel de 2.0 au avut ceva probleme, mi-a spus la dealer. Daca poti sa iei un 1.6 hdi, acestea cica nu au avut probleme. La fel, au fost probleme cu ambreiajul, nu mai stiu ce se strica acolo. La modelul cu facelift a rezolvat-o. In rest, masina e super ca si feeling si habitabilitate. E peste Focus 1 din aceste puncte de vedere. Megane fara facelift a fost o masina cu sensibilitati la partea de rulare. De asemenea, motorul de 1.9 avea si el niste necazuri in primii ani. Acum toate astea nu mai reprezinta pericole.
Focus-ul nu stiu ce probleme a avut, dar stiu ca motoarele tdci de 1.8 erau cam sensibile la motorina proasta. Dar de o vreme s-a ridicat si la noi calitatea combustibililor, nu mai gasesti la firme mari toate matrafocsurile. smile.gif

307 stiu ca e mai scump la cumparare, pentru ca e modelul actual, chiar daca a suferit un facelift.
Cornel001
Diesel vs benzina depinde de diferenta reala de consum in aceleasi conditii reale (si nu ideale) si de diferenta de pret. Depinzand de asta, la 15.000 km pe an poa sa merite mai mult benzina sau mai mult diesel.
florin55503
sal lucian. dintre toate masinile enumerate de tine iti spun ca VW golf e cea mai bine construita dintre toate orice s-ar spune. la banii care ii ai iti vei lua numai modelele precedente din orice model.

la pejo iti garantez ca nu sunt cele mai ieftine revizii. daca le faci la reprezentanta te indoaie aproape indiferent de marca. se pot cumpara piese originale (nu italienesti sau spaniole) nu numai de la reprezentanta si in cazul asta vei iesi cevaa mai ieftin. cele mai ieftine piese sunt la opel.

focusul merita doar in cazul in care e cu motor 1.8 tdci cu overboost. motorul e super. in rest cad articulatiile pe spate destul de usor si piesele sunt scumpe. restul motoarelor sunt destul de lenese. interiorul infect. daca gasesti unul de 115 atunci merita in rest nu. (nu o sa gesesti motoarele d 1.6 110 CP sunt doar pe focus 2)

pejoul cum am spus cu motorul de 2.0 e destul de problematic. am o colega care are 130.000 km cu revizii facute la timp numai la reprezenata condus cu mai multa grija decat conduc eu masina mea si motorul e deja destul de obosit, nu prea mai are forta. pejoul meu nu e bun de exemplu pt ca am avut numai probleme cu el. consumul e surprinzator de mare comparativ de exemplu cu opelul sivw, dar in stilul meu de condus. adica mai tare.

renaultul. piese aberant de scumpe pt o masina din clasa ei si care vin si foarte greu. trebuie sa te porti cu ea foarte atent pt ca se strica la suspensii destul de repede.

opelul. motorul 1.7 cdti s-a introdus in 2003-2004. cel de 1.7 dti de 75 de cai merita doar in masura in care vrei doar sa te deplasezi dintr-o parte in alta cu costuri foarte mici. 1.7 cdti e acelasi motor dar cuun sistem nou de injectie si cu o putere marita la 80 CP. e oleaca mai sprinten. totusi cel mai bun compromis il reprezinta 2.0 dti. eu zic ca e suficient de sprinten, consuma putin, materiale destul de bune in interior. e putin mai mic in interior decat 307 si focus. ca si problema care apar: electromotorul sau alternatorul. dar se pot repara relativ ieftin.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.