Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Criminalii cu dube....
Masini.ro Forum > Masini.ro > Circulatie
Arheopterix
Sunt tare curios daca e o statistica care sa ne spuna ce procent din deceselor cauzate de accidente rutiere rezulta din neglijenta soferilor de dube.
Adineauri am venit via pod aviatiei. O duba de la o firma de curierat era facuta zob intr-un stalp.A circulat pe linia de tranvai,sosea uda ,curba si sigur viteza mult prea mare.Sper ca nu a lovit pe cineva nevinovat.

Aceasta rasa aparte de soferi de duba ma ingrozeste zi de zi.
Daca circul in afara orasului (cea ce fac f rar) ma trezesc cu ei pe contra sens,in curbe,pe coada....
Unele transporta marfa,altele sunt pline la refuz cu persoana.
Deseori am pe vitezometru 120-130 km/h,si ma depaseste cate un harb de maxi taxi.Nu conteaza anotimpul,ei tot ca nebunii merg.
Politistii nu iau nici o masura.Cred ca sunt spaguiti de propietarii firmelor.
In Buc. nici nu mai am ce sa spun....
gabi4
confirm cele spuse de tine.
in special soferii de maxi taxi is ceva de groaza...
am avut ocazia sa merg cu un specimen din asta pe o distanta relativ mica
100Km(iasi-roman) si pur si simplu m-am ingrozit cum putea sa conduca imbecilul.
curbe luate de ziceai ca se rastoarna, depasiri in curba si fara vizibilitate,franari in ultimul moment...noroc ca nu mergeam pana la bucuresti
ca ii ziceam vreo cateva
:minigun: :minigun: :minigun:
lor un mercedes sprinter li se pare SLR...si daca mai are si pasageri cu atat e spectacolul mai mare :boxing:
iar de la anumite firme de transport toti conduc in halul asta, parca le face un test inainte de angajare daca se inscriu in tiparul firmei :rant:
air_wolf
depinde de fraierii din spate. am fost si eu cu unul, dar n-a sarit de 100, ca au inceput babele sa chiraie si de gura lor si de blesteme a lasat-o mai moale... asa ca e suficient sa ii suflati babei din fata ca "asta merge cu 200 si o sa murim cu totii ca la televizor" si se pune baba pe urlat ca din gura de sarpe biggrin.gif

oricum, citiva dintre colegii nostrii de forum si trafic incearca sa le ia apararea acesto adevarati imbecili. eu astept sa-mi repar masina. biggrin.gif
mike.omega
Ca tot ziceati de inconstientii cu microbuzele. Am iesit azi putin in afara orasului si la intoarcere sa zicem ca ma grabeam, aveam ceva peste 90, deci nu sunt neaparat sfant. Dar am depasit un microbuz care mergea pe banda I, si in fata lui mai era o masina asa ca am ramas pe banda II ca tot vroiam sa merg eu mai repede biggrin.gif blush.gif
Si cand colo, ma trezesc din senin(dupa ce trec de masina) ca cel cu microbuzu trece pe langa mine de parca stateam pe loc blink.gif
Dupa aia a venit o doamna cu un 116i sa ma flashuiasca dar asta e alta poveste laugh.gif

Am mai avut ocazia sa merg cu un tip cu o duba de la o firma de curierat. Desi avea de respectat un program tipul a mers in limitele normalului si a legii, ceea ce m-a cam surprins. Si mai interesant e ca era foarte contrariat de nebunii cu dubele :brave:
Adrian
in aceeasi categorie intra si cei cu ATV-urile ( cele puternice )
m-a depasit unu pe DN1, cred ca avea 150
Adrian
mike.omega povesteste cu doamna cu 116i
mike.omega
Intra la categoria femeile la volan deci nu cred ca are sens smile.gif
Dar ca idee, cam cat de destept sa fi a.i. sa flashuiesti pe cineva intr-o zona cu limitare la 50 si un ditamai semaforul rosu in fata?!
booneK9
Soferii de dubite imping sofatul la limita pentru ca au vizibilitate putin mai buna inainte. Stau mai sus, vad mai departe. De la asta si pana la codus stil kamikaze e doar un pas. Si n-as vrea sa fiu rautacios, dar nu cred ca inteligenta e cel mai mare atu al lor...
Cam acelasi rationament la soferii de tiruri. Dar cei care ma duc pe mine la exasperare sunt soferii camioanelor acelea lungi de carat pietris. Sunt unele extrem de lungi, cu remorca dintr-o singura bucata. Problema cu ei e ca merg atat de tare incat chiar cand se apuca sa franeze inertia ii duce, ii duce, ii duce.
Skywalker
Partial sunt de acord despre anumiti imbecili care conduc Autoutilitare, eu conduc un Ford Transit 2.4 TCi scurt (@5.6m) si eu spun altceva - imbecilii care conduc masini mici si depasesc asa in nestire nu zice nimeni nimic - care iti taie calea, nu-ti acorda prioritate acolo unde trebuie. In prezent am @11.000km cu Fordu' si daca eram "imbecil" pana acum trimiteam la Sf. Petru vreo 5 imbecili de masini mici, ultimul iertat a fost un sofer de Matiz faza la care si eu si tirul de pe contrasens a trebuit sa franam violent ca sa nu-l omoram.
Seri
Dupa ce parcurgi acelasi drum in fiecare zi (distante lungi) sau de cateva ori pe zi (distante scurte), ajungi sa stii pe de rost fiecare portiune de traseu si te cam plictisesti, si asa ajungi sa conduci ca la GTA. Eu prefer sa le facilitez depasirea si o las mai moale. Daca sunt la drum lung, incerc sa ma tin dupa cate o duba, pentru ca soferul stie cat de tare poate intra intr-o anumita curba.
De soferii de TIR e mai bine, macar schimba peisajul, dar cum drumurile din Romania sunt inguste si virajate, trebuie sa profite de orice ocazie pe care o au pentru a depasi.
Cel mai mare dobitoc pe care l-am intalnit a fost unul cu un Passat Avant negru, care desi a facut o depasire usoara, a contnuat sa mearga pe contrasens inspre mine vreo 100 de metri, eu fiind nevoit sa ies mult in dreapta. :bash:
booneK9
@ Seri: Poate adormise cetateanul, sau juca "chicken" cu tine.

Pentru soferii tirurilor, dubelor, masinilor inalte in general.
Banuiesc ca e foarte fain sa vezi departe, sa ai o imagine mai buna asupra ambientului (mie mi-a placut intotdeauna). Si probabil e natural ca avand o imagine de ansamblu sa mergi mai repede.
Dar la curbe cum stau masinile alea? Ca centrul de greutate e mai sus si cel putin teoretic ar trebui sa se comporte mai ciudat in curbe.
CRG
astia de la C&I nu se dau niciodata la o parte de pe banda 2 pe autostrada. Tre sa faci flashuri, sa claxonezi, etc.

Ma gandeam ce-ar fi sa le arunc o punga de ulei uzat pe parbriz, oare se duce repede vestea?.. :boxing:
Arheopterix
QUOTE(mike.omega)
Intra la categoria femeile la volan deci nu cred ca are sens smile.gif
Dar ca idee, cam cat de destept sa fi a.i. sa flashuiesti pe cineva intr-o zona cu limitare la 50 si un ditamai semaforul rosu in fata?!

Ce culoare era masina?
Avea numere de Liesing?
Stiu eu una....
AZAZEL
QUOTE(Skywalker)
si eu spun altceva - imbecilii care conduc masini mici si depasesc asa in nestire nu zice nimeni nimic - care iti taie calea, nu-ti acorda prioritate acolo unde trebuie. .


de acord cu tine.

insa sa va spun. vinerea trecuta veneam de la botosani.
pe la focsani un mercedes sprinter, tixit cu oameni , m-a ajuns si m-a depasit. in afara localitatii treceam eu in fata, si tot asa.

omul mergea in localitate cu 90-100km/h iar pe afara cu 120-130km/h. asa ca, am ajuns in acelasi timp la bucuresti.


am uitat sa precizez. asta s-a intamplat intre ora 6 si 8 seara, atunci cand prin localitatile de la tara sunt copii, oameni beti, animale s.a.
mike.omega
QUOTE(Arheopterix)
QUOTE(mike.omega)
Intra la categoria femeile la volan deci nu cred ca are sens smile.gif
Dar ca idee, cam cat de destept sa fi a.i. sa flashuiesti pe cineva intr-o zona cu limitare la 50 si un ditamai semaforul rosu in fata?!

Ce culoare era masina?
Avea numere de Liesing?
Stiu eu una....


Irelevant smile.gif
T u d o r
Eu nu sunt asa de sigur ca faptul ca acesti soferi conduc o duba ii face mai idioti decat cei care conduc un papuc sau un TIR. smile.gif
Parerea mea este ca in general soferii profesionisti sunt cauza multor belele, genul de om care aprinde noaptea farurile cand afara e deja intuneric deplin pe considerentul ca "eu vad, care e problema?", sau cei care pe ploaie sau ceata nu merg cu luminile aprinse, sau aprind vreun licurici de pozitie de Dacie din '85.
Acesti profesionisiti au invatat educatia la volan la scoala de soferi din epoca de piatra, nu sunt de cele mai multe ori capabili nici macar sa inteleaga ce gresesc. Sau CA gresesc...
Si daca le spui ceva, te ingroapa in sudalmi si in suficienta lor de soferi cu milionu' de km la activ... ca cine esti tu sa-i inveti pe ei? Astia sunt cei mai rai, indiferent ca "piloteaza" o duba, un papuc sau un camion.
gabi4
QUOTE(Skywalker)
"imbecil"


scuze de cuvant. :tomato:
a nu se intelege ca toti soferii de microbuze sunt imbecili. m-am referict strict la specimenul respectiv :angel:
bravo tie ca esti un sofer responsabil biggrin.gif
mi-am amintit acum de un sofer care circula cu 150 pe bord cu un LT
blush.gif iar in curbe se mai intampla sa mai iasa si pe sensul celalalalt biggrin.gif
ca sa nu mai spun de cauciucurile cu care sunt "echipate" masinile de zici ca sunt slickuri, asa de uzate sunt. un real pericol.
petre 1
Tudor nu pot fi de acord cu tine,eu sunt sofer profesionist si crede-ma ca atunci cand, conduci ceva de peste 10 tone si 13m lungime soferia este cu totul altceva.Ca un sofer este iresponsabil este cu totul altceva.Gandeste-te statistic cate accidente fac soferii profesionisti(din vina lor)si cate fac amatorii raportat bineinteles si la numarul de km.Cate autocare ai vazut tu intrate in pom in ultimele 3 luni?

ps -si pe mine ma ingrozesc cei cu microbuze
T u d o r
Petre, nu te gandi ca am generalizat la toti soferii profesionisti. Departe de mine gandul sa vreau sa jignesc pe cineva. Am facut o remarca legat de numarul de dementi "de meserie" pe care i-am intalnit de-a lungul a 14 ani de soferie. Si-ti spun ca m-am intalnit in curbe cu zero vizibilitate cu "n" dube sau mai rau, camioane grele, in depasiri asasine. Si de cele mai multe ori "greii" profita de gabarit pentru a fortza depasiri, ca doar nu esti nebun sa te pui la "let's play chicken" cu un camion. Mi s-a intamplat de multe ori de-a lungul vremii sa franez pana la oprire si sa trag cat pot dreapta pe margine pentru a nu fi strivit de boul cu douaj'de tone. Poate de asta nu vezi multe accidente cu masini grele, preferi sa sari in porumbi decat sa te pupe unul de-asta. Cat despre autocare... am facut Valcea-Bucuresti cativa ani cu autocare, asa ca nu-mi spune mie cum merg astia. smile.gif Si am vazut si accidente...

Repet, nu te simti atacat, nu am intentionat sa ating pe cineva anume. Chiar ma bucur ca nu esti asa, nici eu nu credeam ca sunteti toti. Sper sa fie chiar cat mai multi ca tine.
Skywalker
In multe situatii soferii de autoutilitare sunt fortati sa merga ca dementii; cu cauciucuri uzate; cu niste harburi de masini; etc.
Cu trimitere la soferii profesionisti unde media unui sofer de TIR este de 500km/24h iar a unui sofer amator de 100km/24h dar asta nu reflecta experienta si bunul simt in trafic, unii pur si simplu stiu si le place sa sofeze iar altii o fac din necesitate.
Am condus zeci de modele de masini pana am ajuns la matahala asta de Ford, mi-a fost frica sa o conduc. Cand am preluat Fordul aveam aprox. 90.000km parcursi numai cu autoturisme. Am preluat masina de la Cluj pana la Timisoara (413km+ceva livrari) si am plecat din Cluj la 14:00 iar la 22:40 am ajuns acasa in Timisoara. Acum am 11.000km cu Fordul si ma simt mult mai in siguranta decat in autoturism si mai stapan pe Ford decat pe autoturism.
booneK9
Fiecare masina se conduce "altfel". Si aici ma refer si la diferente intre masini de aceeasi categorie (sa zicem dacie din 85 vs clio - exemple din burta), dar mai ales la diferentele intre masini de clase diferite. Nu am decat permis de categoria B, dar din categoria asta am apucat sa conduc 'jde masini de varii marci si gabarite..
Diferentele esentiale (din punctul meu de vedere) sunt:
- inaltimea pozitiei la volan (respectiv cat de departe vezi),
- functionabilitatea sistemului de directie
- idem pentru frane
In ceea ce ma priveste stilul de condus e influentat de cele de mai sus si de cat am apucat sa cunosc masina respectiva.
In definitiv e vorba de sentimentul de siguranta pe care ti-l ofera masina. Cu cat te simti mai sigur si ai senzatia ca poti controla mai bine situatia, asta influenteaza esential stilul de conducere. Desigur, pornind de la premisa ca soferul nu e kamikaze.
Numarul de kilometri parcursi e foarte important, dar mult mai important e ce ai invatat din situatiile cu care te-ai intalnit. Dar atat despre asta, ca o dau in filosofeala ieftina.

Despre soferii profesionisti (sau neprofesionisti, dar angajati soferi) care sunt nevoiti sa alerge masini cu o stare tehnica indoielnica sau precara pe distante lungi in timp cat mai scurt ... ar trebui controale mai dure ale politiei care sa forteze mana angajatorilor. Tahometre si controale tehnice in trafic. Suspendarea certificatelor de inmatriculare pana la remedierea defectiunilor poate duce la imbunatatirea starii tehnice a vehiculelor, mai ales daca e vorba de masini destinate transportului de persoane.
Dar las' ca vedem ce-o fi din decembrie cand in sfarsit intra in vigoare legea noua.
Adrian
problema este ca acesti soferi provoaca accidente.
Bodi
GPS obligatoriu pe microbuzele pentru transport persoane...politia sau altcineva sa urmareasca "logurile" si sa le suspende/anuleze dreptul de a conduce.
Forte multi sunt de-a dreptul idioti si conduc stil WRC...cu 10-20 de nevinovati in masina.
Exista insa si soferi "adevarati" printre ei si trebuie sa ne ferim de generalizari.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.