Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Corolla Sedan vs Ford Focus Hatchback
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Viorel92897
Dupa indelungi cautari si consultari ale ultimelor oferte existente acum pe piata am ajuns la cele doua modele intre care chiar nu ma pot hotari ce sa aleg: Corolla Sedan 1.4 D-4D Linea Terra si Focus Hatchback 1.6 TDCI 16V Ambiente.
Premisele initiale ale selectiei au fost:
- pret pana in 13,000 CIP
- fiabilitate
- siguranta
- design
- portbagaj minim 380 l
- lungime totala max 4,4 m
- putere minim 90 cp
- consum minim

Avantajul lui Focus este ca este si arata ca o masina mai moderna (si la ext si la interior) pare sa aiba o tabla mai zdravana, scor la testele de securitate maxim, si este cu 500 EURO mai ieftin.
Avantajul lui Corolla este ca mai fiabil, costuri de revizii mai mic si ca pare o masina mai rafinata ... (asa imi pare mie).
Dezavantajul lui Focus este ca are o faima mai proasta ca fiabilitate, iar service-ul este descurajant (am avut Ford ca masina de servici). De altfel am incercat sa fac un drive test la Romcar si aproape ca m-au dat afara din showroom (de fapt chiar m-au dat la propriu afara din parcare, pentru ca intrasem cu clio-ul in parcarea lor de ford-uri...; in showroom mi s-a spus ca drivetest pot face doar cu programare si nu sambata intrucat sunt putini de serviciu. Portbagajul nu se putea deschide intrucat bateria era stricata - asta mi s-a intamplat si la Colina Motors. Cand am vrut sa ma sui intr-un Focus Sedan, paznicul mi-a strigat ca pe camp: "alo!, alo!.... nu puteti intra masina aia, ce faci bai .... de ce nu ai inchis usile? Fireste ca am iesit din showroom, cu gandul sa nu mai trec pe-acolo vreodata ). Deci daca la vanzare se poarta asa cu tine, cum te-ar trata daca vii cu masina stricata in cei 4 ani de garantie...
Cu toate astea imi place Focusul si ma gandesc ca nu trebuie sa judec masina rau pentru ca la Romcar lucreaza niste imbecili... Pot alege alt dealer.
Cei de la Toyota au fost de nota 10, am facut drive test (chiar si sambata...) mi-au explicat, m-au aburit .... in fine au fost binevoitori.

Deci ce ma sfatuiti?
Adrian
e bine ca nu te lasi influentat de ''proasta crestere'' a unor angajati.
eu iti recomand focusul pentru ca motorul de 1.6 e mai mare decat cel de 1.4 de pe toyota ( ma refer la 200cmc in plus ).
si fiind masina produsa in europa e mai usor sa gasesti piese
focusul are un design destul de sportiv si la 1.6 TDCI cred ca e suficient de puternic sa ''duca'' masina.
Henry90720
Toyota Corolla depaseste suma de 13.000 Euro CIP. Mai exact ea costa acum 13.670 Euro CIP in varianta sedan 1.4 D4D linea Terra.
Totusi, cred ca este cu mult peste Ford Focus in privinta fiabilitatii si calitatii service-ului, insa d.pd.v. al design-ului chestia devine discutabila si, in plus, la anul iese din fabricatie.
Cam greu sa alegi, in conditiile astea, nu-i asa?
Viorel92897
Datele motoarelor sunt comparabile: amandoua dezvolta 90 cp, e adevarat ca Focusul are un cuplu mai bun 215 Nm (la 1750 rpm) fata de 190 Nm (la 1800 rpm). Consumurile sunt aproape identice, Focusul este insa aproape cu 150 kg mai greu
Viorel92897
Exista o oferta acum cu 12800 EURO CIP pentru Corolla Sedan Linea Terra 1.4 D_4D (daca renunt la garantia de 6 ani si raman cu cea de trei). Focusul Hatchback 1.6 TDCi Ambiente e aprox 12500 EURO CIP (deci doar 300 EURO diferenta).
Henry90720
Incepand de azi, 20.11.2006, nu mai e valabila oferta despre care vorbesti tu. Acum oferta e de 6 ani garantie si o reducere intre 200-500 Euro CIP, in functie de varianta (HB sau sedan), motorizare, echipare. Pentru sedan 1.4 D4D linea terra, reducerea e de 500 Euro CIP (deci nu mai e de 1400 Euro CIP!), pretul final fiind acum de 13.670 Euro CIP.
T u d o r
In afara de garantia de 6 ani, Corolla nu are dupa parerea mea calitati care sa o impuna in fatza Focus-ului.
Motorul, tinuta de drum, calitatea materialelor, toate inclina balanta spre Ford. Eu asta as alege dintre cele 2.
Henry90720
Referitor la cuplu, Focusul are cuplu de 215 Nm la 1750 rpm, iar Corolla pe o plaja foarte larga, de la 1800 la 3000 rpm.
T u d o r
QUOTE(Henry90720)
Referitor la cuplu, Focusul are cuplu de 215 Nm la 1750 rpm, iar Corolla pe o plaja foarte larga, de la 1800 la 3000 rpm.


Nu la 1750, ci de la... smile.gif

Am condus Focus cu 90 cai si Yaris cu motorul de 1.4. 1.4-ul de la Toyota este cu distributie cu lant, dar cel al Focus-ului este mai puternic si mai liniar. Parerea mea. smile.gif
Cristian88423
Intretinerea la Focus este foarte scumpa. Regula este ca in cazul in care nu faci 15.000 km/an esti obligat sa vi la revizie pe motiv ca uleiul isi pierde vascozitatea. Oare de ce trebuie sa fie schimbate consumabilele daca cele vechi nu au trecut de limita de km peste care nu mai pot fi utilizate. Si uite asa 6-7 milioane se duc numai la revizie. Tot la Focus casco-ul este vreo 20.000.000 lei vechi, RCA+cartea verde este 3.300.000 lei vechi la Omniasig, iar impozitul pe capacitatea motorului este de 560.000 lei vechi. Deci masina te va costa cam 30.000.000 lei vechi pe an. Cam mult, nu-i asa? Si eu eram pornit sa-mi iau un Focus, dar cand am vazut costurile de intretinere am renuntat. Focusul mai are dezavantajul ca are distributia pe curele care se schimba contra costului de 5.000.000 lei vechi. In legatura cu suspensia spate de la Focus, asigura o tinuta de drum excelenta, dar datorita gropilor se strica bucsele, iar reparatia "arde"
la buzunar. Referitor la dealeri: Romcar-ul are cea mai proasta reputatie. Este reprezentanta care are cele mai scumpe revizii. Din cate am inteles, Colina are cele mai ieftine revizii (fata de BDT si Romcar). De Autoford nu stiu nimic.
De Corolla nu stiu asa de multe, dar in mod sigur intretinerea costa mai putin ca la Focus.
Succes
T u d o r
Sunt de acord in cateva puncte cu tine. La masina mea (acelasi motor ca si la Focus) distributia se recomanda a fi schimbata la 180.000 km. Adica nu o calculezi ca si cost, o vei face cel mult odata.

In privinta RCA-ului, poate e mai ieftin, fiind motorul mai mic. Dar diferenta cred ca e undeva la 500000 lei/an, adica mai nimic. Casco este calculat la valoarea masinii, asa ca nici la Corolla nu e mai ieftin. Deh... masinile astea costa, n-ai ce-i face. Iti asumi cheltuielile, sau nu-ti mai iei masina, sau mai bine un Logan, unde casco e doar 10 mil/an, rca e la fel ca la Corolla, iar reviziile sunt mult mai ieftine. biggrin.gif Dar nu mai ai restul calitatilor...
florin55503
tudor pejourile au fost chemate pt schimbarea distributiei la 80.000. cred ca ai inteles gresit. si costat in medie cam 20 de mil. (seschimba curele, role, pompa de apa si nu stiu ce valva)
ncristi
Puncteaza bine cristian...multi nu iau in considerare si ce urmeaza dupa ce cumperi masina si intr-adevar fordul rupe la intretinere...cred ca este ce-a mai scumpa marca de pe piata acum (fara a soscoti si ce insemana premium bineinteles smile.gif )
T u d o r
QUOTE(florin55503)
tudor pejourile au fost chemate pt schimbarea distributiei la 80.000. cred ca ai inteles gresit. si costat in medie cam 20 de mil. (seschimba curele, role, pompa de apa si nu stiu ce valva)

Asta e valabil la motoarele de 2.0 diesel. La 1,6 am citit cu ochii mei, ca nici mie nu-mi venea sa cred... biggrin.gif Mi-a aratat la dealer, ei schimbau la 120.000 asa, de grija, dar recomandarea Peugeot este sa schimbi la 180.000. Jur ca am vazut cu ochii mei. :angel:
Adrian
toate masinile sunt scump de intretinut!
diferenta intre ele nu este ''fabuloasa'' ... cum spune cristian.
nu cred ca fordu e cel mai scump... bmw, mercedes, audi... au o intretinere mai costisitoare.
Cristiane, asigurarile se fac in functie de valoarea masinii ? de acord?
+ ca se pot plati in rate! si tu ce masina ai? daca zici ca ai renuntat la focus ca ti s-a parut scump???
Henry90720
Eu cred ca in afara de faptul ca Focusul actual este o generatie mai tanar decat Corolla si, ca urmare, are un look mai placut, nu se poate lauda cu prea multe in fata Toyotei. Poate trenul de rulare care este foarte laudat si ... chiar nu-mi mai dau seama ce!
Pe de alta parte, Corolla e destul de invechita (si asta nu insemna ca si-a sporit calitatile precum vinul vechi!), dar, e drept, poate ca a fost vindecata de bolile copilariei (destul de putine, de altfel).
Asadar, e destul de greu sa inclini balanta in favoarea vreuneia ...
Cristian88423
Eu nu am spus ca diferenta intre costurile de intretinere ale Focusului si ale celorlalte masini este "fabuloasa" asa cum spune Adrian. Pur si simplu am enumerat costurile de intretinere ale Focusului. Fie ca ne convine, fie ca nu, acestea sunt costurile si fiecare le considera cum vrea.
Bineinteles ca asigurarea casco se face in functie de valoarea masinii. Cum s-ar putea face altfel?
Nu conteaza ce masina am eu. Conteaza ca imi este utila la ceea ce am eu nevoie si in acest moment nu am nevoie de mai mult. Mie imi este mult mai bine daca investesc cei 15.000 EUR in actiuni la bursa sau sa cumpar obligatiuni decat sa-i "investesc" acum intr-o masina care sa se devalorizeze cu aprox. 10% in fiecare an.
Adrian
eram doar curios ce masina ai considerat tu ca merita mai bine ca focusu'
si daca ai citit pe forum, s-a postat ca trebuie sa specifici la semnatura ce masina conduci.
Viorel92897
Se pare ca in ceea ce ma priveste balanta inclina catre Corolla. Insa avand in vedere modificarea discounturilor, mi-as reconsidera optiunea catre 1.4 VVT-i, Linea Terra Sedan (12,270 EURO cred ca e un pret corect, daca ne uitam si la garantia de 6 ani).
Intrebarea este: credeti ca motorul de 1.4 VVT-i este prea slab pentru masina asta? O sa spuneti ca depinde de stil de condus... Eu nu conduc prea sportiv, sunt mai degraba genul prudent pe sosele, insa vreau sa ma pot baza pe masina cand fac o depasire sau cand am nevoie de un demaraj mai puternic.
Cornel001
Era la oferta Focus Trend CL TDCI 1.6 110 de pe stoc pe la 16.000 si ceva DDP. (ceva insemnand cateva sute, depinde si daca iei hatch sau sedan sau combi). Un dezavantaj e ca motorul e euro 3 si nu va mai fi livrat in viitor decat cu cutie automata. In oferta 2007 va fi inlocuit de 1.8 115 CP.
Daca te duci in showroom BDT, de unde am luat-o eu, sunt aproape sigur ca nu se vor purta cum ai patit la Romcar, din contra. Iar faza cu bateria... mi se pare naspa sa se intample asa ceva.
Apropo de BDT, daca mai esti interesat de Focus eventual pot incerca sa te pun in legatura cu agentul de unde am luat-o eu sa vezi ce oferta iti face.
Corolla nu e o masina deloc rea din cate am inteles, are avantaje cum ar fi garantia si fiabilitatea si costurile de intretinere sunt bune am inteles. Daca aspectele astea sunt primordiale pt tine cred ca e cea mai buna alegere.
Focusul are avantajele lui : soliditate , pe care o simti atat in exploatare cat si e a doua oara cand il busesc :evil: si merge de parca n-are nimic; sistemul audio mai mult decat decent, chiar a fost laudat ce cine l-a ascultat; nu mai zic de tinuta de drum/stabilitate ca deja e notorie; cutia f scurta; garantie 4 ani motor/cutie etc. Dezavantaje benzinarul meu sedan consuma cam mult (pare a fi ceva in neregula), si la viteze mari mi se pare cam zgomotoasa, desi n-am mers cu alte masini la viteza aia ca sa compar. Fiabilitatea n-o avea renumele toyotei, dar defectiunile sunt mai mult o exceptie decat o regula.
Orice ai alege, sa fii fericit cu ea wink.gif
Viorel92897
Multumesc pentru sfaturile voastre.
Am dat deja avansul pentru Corolla Sedan Excellence 1.4 VVT. Sper sa il am saptamana viitoare (e deja pe stoc).
_Constantin_
Inca unul. te asteptam cu drag la sectiunea TOYOTA sa completezi recensamantul. :romania: :1:

:proud:
M A R I U S
Eu am mers cu ambele Focusuri( ma refer la dieselurile de 1.6 si 2.0).Cel de 1.6 nu mi s-a parut mai sprinten decat Corolla mea 1,4 in schimb cel de 2l rupe pamantul!Este aproape la fel de puternic ca si 2.2D4D!Trage de foarte jos, da moare pe la 3000!Oricum ,te felicit pt alegerea facuta!
catafoi
un diesel de 2.0l pe la cat trebuie sa moara daca la 3000 de ture ti se pare putin?
M A R I U S
QUOTE(catafoi)
un diesel de 2.0l pe la cat trebuie sa moara daca la 3000 de ture ti se pare putin?
Ca de exemplu dupa 4000!Avensis 2.2 are cuplu maxim intre 2000-3200!2.0 TDCI 136 are cuplu maxim undeva intre 1900-2500!Cam asta-i diferenta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.