Help - Search - Members - Calendar
Full Version: CAZ REAL - PROCEDEU DISTRUCTIV ?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
liviu92150
Am schimbat uleiul la 6000km la reprezentanta Skoda. Octavia Tour 110CP TDI.
Meseriasul a procedat astfel:
1. A aspirat cel putin 15 minute uleiul din baie, pana la ultima picatura.
2. A demontat filtrul si a aspirat tot uleiul din paharul suport al filtrului.
3. A montat un filtru nou de alt tip,mai subred decat originalul.
4. A bagat uleiul nou in baie,ARAL5W40.
5. A dat cheie si a pornit motorul,uitandu-se mult timp pe bord (peste 30 de secunde) pana sa dispara alarma de lipsa presiune,afisand un susas subtil de Mona Lisa tot acest timp.
6. A scos masina din hala.

Imediat dupa ce am pornit eu cu masina,am simtit motorul mai “moale”, si facand proba clasica de acceleratie am constatat consternat ca am pierdut 1,4 secunde de la 0-100km/h.

EU CONSIDER CA LIPSA DE PUTERE/COMPRESIE APARUTA CU ULEIUL NOU, LA UN DIESEL NOU (cilindru/piston/segmenti extrem de stransi), E DATORATA UNEI UZURI ACCELERATE DATORITA TIMPULUI PREA LUNG DE FUNCTIONARE PE USCAT AL MOTORULUI la repornire.
SUNT CONVINS CA GRESEALA (POATE INTENTIONATA ,de “killer” in serie) A FOST CA DUPA PUNEREA NOULUI FILTRU,”MESERIASUL” NU A UMPLUT CU ULEI NOU SI PAHARUL ACESTUIA, FAPT CE, EVIDENT SCURTEAZA TIMPUL DE AMORSARE AL POMPEI SI DE AJUNGERE LA PRESIUNEA NOMINALA.
Are cineva alta explicatie?
Pentru acest tip de distrugere pot avea vreo rezolvare? Pot cere motor nou?
Indiferent de procedura,ca unii pot demonstra ca e corecta sau nu,cert e ca motorul meu e altul dupa prima schimbarere de ulei, fapt care nu poate fi demonstrat nicicum ca fiind normal!!!
TLS-09
Metoda folosita este corecta.
Spuneai de umplerea filtrului inainte de montare. Stii tu ceva dar metoda respectiva este valabila la masinile care au filtrul pozitionat vertical cu umplerea in sus (de exemplu modele mai vechi de golf etc) sai cele cu pozitionarea orizontala (Daciile clasice).
La Skoda ta filtrul sta cu fartea filetanta in jos, astfel incat nu poate fi umplut si apoi montat.
In plus, chiar si dupa aspirarea uleiului din baie, pe motor si componentele sale ramane un film de ulei astfel incat pornirea nu se face chiar pe "sec".
Ar mai fi ceva. Faptul ca a pornit masina si a lasat-o sa mearga este destinat tocmai amorsarii instalatiei si parcurgerii circuitului de ulei. Oricum ungerea se face in principiu prin 2 metode: pompare (prin pompa de ulei) si barbotare (stropirea cu ulei angrenat de pistoane, la cutiile de viteza se face in general doar prin barbotare). Cel putin ungerea prin barbotare este asigurata imediat prin pornirea motorului.
Gandeste-te ce se intimpla daca nu pornea motorul pe loc in service ci te lasa sa pleci cu masina de pe loc imediar adica "in sarcina". Abia atunci puteai sa-ti faci probleme.
Eu cred ca pierderea de putere, daca exista cu adevarat, nu poate fi datorata celor expuse de tine.Asa ca nici vorba de distrugere si inlocuire motor.

Mai am totusi unele nelamuriri:
-ce inseamna un filtru nou mai subred decat originalul?
-din cele peste 30 secunde cat timp crezi ca motorul a mers pe uscat?
-cum ai facut proba clasica de acceleratie?
-de ce ai schimbat uleiul la doar 6000 Km?
-dupa cati kilometri crezi tu ca "se lasa motorul" sau "si da drumul"?
liviu92150
Se vede de la o posta ca esti specialist "cu musca pe caciula",iar raspunsul tau e pur speculativ,pentru a "aburi" restul cititorilor.

1. E evident ca se poate baga 1L de ulei in paharul vertical,care sa umple conducta verticala pana la pompa,dupa care se insurubeaza noul filtru,dupa care mai poate intra 0,3 L de ulei pe fundul paharului in jurul filtrului, chiar daca partea superiora a filtrului ramane uscata! PRIN RASPUNSUL TAU AI DEMONSTRAT CA NICI TU NU FACI ASA,CUM AR TREBUI!

2. Si un sofer incepator simte o diferenta de acceleratie daca se urca dintr-o masina in alta,darami-te daca in aceiasi masina se schimba "pulsul".

3. E evident ca acelasi sofer face acelasi test in maniera identica de conducere.Daca nu ai stiut,atunci pot sa-ti explic mai ca la clasa intai-a,ca asa cum nu-ti schimbi scrisul de mana de la o factura la alta,nu-ti poti schimba nici stilul de sofat!

4. Daca esti specialist ar mai trebui sa judeci ca aproape 2 secunde in plus nu le poti "musamaliza din condei".

5. Vrajeala cu "pelicula" pe timp asa de lung se vede ca nu tine la diesel!

6. De ce esti asa convins ca un motor de 6000 de km facut de un "smecher" sa aibe o uzura echivalenta ca pentru 200000 km, nu e just sa fie inlocuit cu unul nou,sau o masina noua?
UNDE E GARANTIA? UNDE E RESPONSABILITATEA REPREZENTATEI DE FIRMA? UNDE E RESPONSABILITATEA MESERIASULUI?UNDE E CASCO?

Cu restul "nedumeririlor" nu merita sa mai pierdem timpul, pt ca deviem inutil de la subiect.
TLS-09
Liviu cred ca mai avem cate putin de invatat fiecare dintre noi. Tu ai putea sa incepi prin a invata sa-ti stapanesti nervii , iar eu sa mai invat de la tine cate ceva despre Skoda.
Asadar sa incercam punctual sa gasim solutii la mare parte din problemele tale.

1. Pentru mine nu este catusi de putin "evident" ca intra un litru de ulei pe conducta din pahar. Ai masurat cumva? Daca vei avea curiozitatea sa desfaci in viata ta o pompa de ulei vei observa ca pompa are o supapa(pastila) si nu permite sa circule uleiul in orice sens si-ar dori distinsul proprietar al masinii.
Filtrul mai are o garnitura. Paharul la care te referi nu se umple cu ulei (1 litru????). Incearca sa vezi cum circula uleiul in filtru, pe unde intra si pe unde iese. Oricum in cazul tau probabil ca busonul de la capacul culbutorilor isi va pierde in timp rostul.
Acuma prin raspunsul dat anterior (in postul precedent) probabil ca ti-am demonstrat ca nici eu nu fac asa cum ar trebui. De fapt nu eu fac ci mecanicii de la Skoda. Sa stii ca si in Timisoara fac la fel ca in alte parti si fac bine ceea ce fac. Eu zic sa scrii producatorului de masini si sa-l inveti cum se face schimbul de ulei. A.......si inca ceva nu tipa la mine. Pe forum scrisul cu litere mari echivaleaza cu acest lucru (presupun ca ai citit regulamentul dar probabil ti-a scapat acest amanunt). Oricum daca te relaxeaza si crezi ca este singura modalitatea de exprimare eu nu pot sa te cenzurez, continua tot asa.
2. Lasa soferul incepator si spune-mi mai bine cum ai ajuns la concluzia ca exista pierderea de 1,4 secunde. In raspunsul pe care mi-l dai vorbesti despre un sofer care "simte" iar anterior faceai referire la o cifra exacta(1,4 secunde). Stii timpul se masoara nu se simte. In caz contrar cum ai 'simtit " cele 1,4 secunde. Tocmai de aceea te-am intrebat care este metoda prin care ai masurat anterior ? Chestia cu simtitul timpului ma face sa rad (dupa ce-mi trece consternarea). biggrin.gif Explica-mi ca la clasa intai ca tot nu am inteles. Poate nici alti membri nu s-au prins. Ajuta aceasta multime de ignoranti. Te rog!!!!!!
3.De unde ai tras concluzia ca pelicula nu tine la diesel ? Da de ce ar tine la benzinar (de exemplu) si nu si la diesel? Nu am pus mare baza pe pelicula respectiva dar ea exista totusi pe motor indiferent ce ai spune tu.
4.Din ceea ce spui deduc faptul ca ai impresia (sau mai bine zis ca "simti") ca motorul tau de 6000 Km are acum uzura unuia de 200000 Km.
Foarte bine da in judecara firma si o sa vezi ce frumos pierzi tu procesul.Drept este ca poti folosi drept martori o serie intreaga de paranormali (de exemplu cred ca Mudava ar simti si el chestia cu uzura).
Cand vorbesti despre "garantie",si despre "casco" am impresia ca nu esti exact in tema . Reciteste contractele aferente si vei vedea ca lucrurile stau cu totul altfel.
5. Am impresia ca nu gasesti raspunsul la intrebarile 1 (filtru mai subred), 4 si 5 din postul meu anterior.
Mai vin cu o intrebare: ai mai avut multe masini (in special noi) pana acum?

Chestia cu filtru "mai subred" este oricum memorabila (da cum ai verificat? ai sarit cu piciorele pe el, l-ai strapuns cu surubelnita si a intrat mai usor decat in cel vechi? explica mai pe larg sa stiu si eu sa verific filtrele de acum inainte).

Ce doresc sa observi: nici nervii nu sint buni si nici bascalia in exces. Ca daca vrei bascalie trecem pe la zona specifica :boxing: (desi nu o sa ma prea gasesti pe acolo). Cred ca asteptarile tale sint prea mari si nerealiste pentru operatiunea asta de schimb de ulei. Oricum felul in care ai descris-o arata ca mecanicul a stiut sa-si faca treaba si ca nu se pune problema unei culpe(vinovatii) a mecanicului.
Daca doresti sa raspunzi la toate intrebarile puse e bine, daca nu doresti ramane optiunea ta. Eu oricum sint dispus continuarii topicului insa numai in conditiile unui dialog civilizat.
AlexTM
La tine se vede de la o posta ca esti ferm convins de "conspiratia" mecanicilor si cauti doar sustinere, in nici un caz altii care sa te contrazica.
Adica "smecherul" de mecanic, dupa cum zici, este un criminal in serie de motoare? Intentionat? biggrin.gif
Practica umplerii filtrului n-am vazut-o la nimeni. Uleiul intra rapid in circuit, asa ca nici eu nu cred ca e din cauza schimbarii uleiului.
Anyway, asigurarea CASCO nu are cum sa te ajute aici.

PS: Tot n-ai zis de ce ai schimbat uleiul la 6000 km. si ce inseamna "mai subred"? N-ai fost la un service Skoda?

LE: intre timp a raspuns si TLS. Mesajul se adresa lui liviu_nu_stiu_cit
liviu92150
DOMNILOR TIMISORENI

1. In primul rand nu sunteti capabili sa-mi dati alt motiv tehnic pentru care in 15 minute masina mea a pierdut din putere/acceleratie.

2. N-am stiut ca trebuie sa va informez ca timpul se masoara cu cronometru,cum am facut si eu,dupa ce, nu "paranormal" ci foarte evident, am simtit masina mai bleaga, cand normal e sa fie mai vioaie cu ulei nou!

3. Stiu ce sens are gargara cu "pastila" de la pompa, cu "garnitura" de la filtru si mai ales cu "sensul de circulatie" al uleiului, dar nu stiu daca chiar totii cititorii sunt atat de ignoranti incat sa-i invatati voi "banatenii" ca face mai bine la motor un circuit umplut cu aer,decat unul umplut cu ulei indiferent de cantitate (a fost o capcana la care v-ati si aruncat cu avant) si indiferent de sensul de pompare!
TLS-09
Lasa regionalismele ca nu-si au rostul. Nu asta este sensul discutiei(faptul ca ti-au raspuns doi timisoreni este o simpla intimplare, nu ne-am vorbit intre noi si nu facem parte din "conspiratie" intelegi?).

Incep sa am senzatia ca pierderea de putere o simti doar tu draga Liviu. In cazul acesta "Forta fie cu tine" (trebuie sa fi vazut Razboiul Stelelor)
biggrin.gif .
Daca nu sintem noi capabili sa-ti dam motivul tehnic pentru pierderea de putere in 15 minute (asta doar in cazul in care ea exista, eu incepand sa fiu tot mai convins de contrariu) trebuie sa-ti spun totusi ca motivul invocat de tine este cel mai putin probabil dintre toate.
As vrea sa rad dar inca sint in faza de consternare.
interesanta exprimarea cu "bleaga" si "vioaie" cu un ulei nou(apreciez uzitarea termenilor tehnici si recunosc faptul ca nici eu nu-i stapanesc) Sau cati cai putere crezi ca se castiga prin schimbul de ulei( adica de indata ce masina devine mai vioaie)? biggrin.gif (daca observi incerc sa ma apropiu de viziunea ta despre mecanica si schimbul de ulei in special).
Asteptam cu insistenta raspunsurile cu care esti dator de la posturile de inceput ale topicului. Si asta tocmai ca sa nu cadem iarasi ca niste prosti in capcanele intinse cu atata abilitate de catre tine.
Te salut!
MotorHead
@TLS-09: n-are rost sa-ti pierzi timpul cu un nefericit ca asta smile.gif
AlexTM
Mecanicul ala e timisorean. Il stiu, da-l in masa. Umbla cu filtre de carton si alea...
Te-a vazut ca esti cu numere de B si ti-a tras-o, nu facu plinul la filtru, si ui' se duse dracu' motorul.
Eu zic sa mergi pe asigurare, ca astia o sa aiba grija sa recupereze banii de la criminalu' ala.
TLS-09
Ghita, lasa-l ca omu' te crede, nu-i mai da idei multe. Mai bine cu putine si fixe. biggrin.gif
Vezi bine prin ce nenorocire a trecut, nu-l mai necaji si tu.
Cred ca sfatul lui MotorHead este cel mai bun.
Sa vedem daca rezistam si-l urmam.
liviu92150
Din reala “nefericire”, vad ca sunt nevoit sa fac un rezumat al “sfaturilor” pe care le-am primit pana acum.

1. Singurii specialisti in motoare Diesel se afla in Timisoara. Dar ei nu se cunosc nici macar din intamplare. Pura coincidenta ca se si aproba reciproc in fabulatii tehnice straine de subiectul procedurii schimbului de ulei si repercursiunile lui.

2. Daca TLS-09 “nu schimba ulei si filtre”,in schimb e extrem de bine pregatit in legislatia contractuala, proceduri juridice,casco,etc. asta inseamna ca e SEF,nici intr-un caz un “nefericit” de client al service-ului Skoda. Dar el nu are nici o legatura cu Skoda! Replicile lui sunt o alta pura intamplare dezinteresata,pentru binele tuturor clientilor. Stie insa cu precizie ca “mecanicii de la Skoda Timisoara fac la fel schimbul de ulei”. Mai e odata nefericit pentru ca el “nu ma poate cenzura”.


3. Ghita-TM e subalternul lui SEFu’ care schimba uleiul : “Uleiul intra repede in circuit”…,dar fiind incompetent, el: “Practica umplerii paharului filtrului” la un Diesel “nu a vazut-o la nimeni”, la fel ca si sefu’,drept care se sustin reciproc in devierile/speculatiile de la subiectul pur tehnic.
I-l si "stie pe mecanicul ala Timisorean care le da teapa la aia antipatici, bucuresteni" ca sunt mai "ortomani" decat el si au bani sa-si cumpere alta masina in fiecare luna.

4. Pentru degradarea performantelor motorului meu, brusc in urma
schimbului de ulei, ambii sustin in principiu ca ar fii “halucinatiile”
mele.

5. Apare al 3-lea sustinator,mai nefericit decat ceilalti 2: MotorHead!
D-l exprofesor de FIZICA e rusinea dascalilor Romaniei, pe care are tupeul sa-i critice intr-un post pe acest forum.
Un adevarat fizician nu ar putea trece cu vederea argumente de tipul:
- Coeficientul de frecare e mult mai mic in ulei decat uscat.
- Forta cu care sunt apasate elementele din ansamblul cilindru/segmenti/piston e data de presiunea/suprafata. Ori daca la Diesel presiunea din cilindru in timpul si inaintea exploziei e mult mai mare ca la cele cu scanteie,e clara necesitatea unei alte proceduri de schimbare a uleiului.
- Daca la Diesel filtrul e pus intr-un pahar vertical, e pus asa tocmai pt a putea pune ulei acolo.
- Nu are habar de fenomeul de “incalziri locale prin frecare” ,proportionale cu coeficientul de frecare,forta si DURATA, care, pentru unul ca el,”nefericitul” trebuie sa-i spun ca se numeste ENERGIE termica ,distructiva in cazul de fata,care poate topi materialul si lasa “zgarieturi” iremediabile pe suprafata cilidrilor.
AlexTM
Ai perfecta dreptate ... TLS :wave:
MotorHead
QUOTE(liviu92150)
5. Apare al 3-lea sustinator,mai nefericit decat ceilalti 2: MotorHead!
Amice, se pare ca esti chiar mai nefericit decat credeam smile.gif Chiar si un idiot ar putea sa-si dea seama ca eu nu sustin ce spune TLS-09, eu doar i-am spus ca n-are de ce sa-si piarda timpul cu tine. De ce? Pentru ca nu poti dialoga civilizat.
TLS-09
QUOTE(liviu92150)
- Forta cu care sunt apasate elementele din ansamblul cilindru/segmenti/piston e data de presiunea/suprafata. Ori daca la Diesel presiunea din cilindru in timpul si inaintea exploziei e mult mai mare ca la cele cu scanteie,e clara necesitatea unei alte proceduri de schimbare a uleiului.
- Daca la Diesel filtrul e pus intr-un pahar vertical, e pus asa tocmai pt a putea pune ulei acolo.
- Nu are habar de fenomeul de “incalziri locale prin frecare” ,proportionale cu coeficientul de frecare,forta si DURATA, care, pentru unul ca el,”nefericitul” trebuie sa-i spun ca se numeste ENERGIE termica ,distructiva in cazul de fata,care poate topi materialul si lasa “zgarieturi” iremediabile pe suprafata cilidrilor.


Nu doresc sa mod de ras .Pentru umor acord locul :1: .
Avand in vederea impasul in care a ajuns discutia , aparenta epuizare a subiectului precum si fata de explicatiile "stiintifice" oferite si citate mai sus am sa solicit moderatorilor inchiderea topicului sau eventual mutarea acestuia la combat zone.
bebeko
Hm , am o mare dilema : am urmarit cu mare interes " disputa tehnica de schimbare corecta a uleiului " si nu stiu daca eu pot sa intervin tinand cont ca nu sunt din Timisoara.
1. Oricum eu am o alta propunere vis-a-vis de montarea filtrului de ulei : el se poate monta si fara a se adauga ulei in el inainte de montaj si propun ca pe urma ,cum tot este in pozitie verticala, efectuarea unei gauri cu un cui, surubelnita, etc, in partea superioara a acestuia si umplerea lui pana la refuz ! Numai in acest mod exista garantia unei umpleri exacte a filtrului de ulei. Pe urma se continua cu umplerea restului de ulei ....
2. Scaderea puterii motorului in urmatoarele minute dupa schimbarea lui este intradevar sesizabila si mai ales posibila , daca... se pune ulei de floarea soarelui nefiind dublu rafinat :wave:
3. Si nu in ultimul rand , SIGUR banatenii au ceva impotriva capitalei , de altfel toata provincia , asa ca ... mergi mai departe :help:
liviu92150
Draga MotorHead

Nu ma puteam gandi ca tu ignori partea fizica/stiintica si dai sfaturi literare. Imi cer scuze pentru neintelegera mea.
Ce parere ai acum despre “umorul” lui TLS-09 vis-à-vis de citatul reprodus? (asta pentru ca spunea- i ca “nu-i tii partea”, si pentru ca iti garantez ca nu sunt “idiot”)

Daca lui doar ii starneste “rasul” nu cumva e mult peste nivelul lui
Stiintific,drept care el e in afara topicului,si nu subiectul meu,care e foarte grav?

Daca un topic se inchide “la comanda” unui astfel de “intelept umorist”
asta inseamna ca se doreste evitarea luarii la cunostinta si sugerarea unei solutii constructive de catre o persoana mai responsabila,decat au demonstrat-o a fi cei 2 timisoreni? Si ca e un consens general ca orice mecanic de service sa distruga masina oricui pofteste?
Nu cred, inca, ca menirea acestui site e aceasta ,daca tot intram in Europa.

Cred ca vede si moderatorul ca pana acum nu am primit o reactie obiectiva pertinenta, si nu sunt in tara romaneasca numai cei 2!
liviu92150
D-le Licurici

Era vorba de umplerea conductei de la pahar la pompa, apoi de montarea filtrului uscat si de completarea -PE EXTERIOR- cu ulei, cu o cantitate cat tine cavitatea inferioara a paharului! Si nu te speria daca mai intra 0,5L.

Daca d-ta spui "adevarul" ca ai citit cu atentie trendul, atunci rezultatul intelegerii tehnice a matale e egal cu al meu,cand am inteles ca te cheama "Licurici"!

Daca ai venit doar pentru a crea confuzie,sincer, e mai bine sa ma lasi!
Multumiri anticipate!
bebeko
Uau, am ramas mut de uimire cand am citi raspunsul tau ! Acum chiar nu mai pot nici macar sa bazai ...
Din pacate tu chiar ai probleme grave cu masina , iar noi cei din tara doar te luam peste picior. Rusine noua !
AlexTM
biggrin.gif biggrin.gif
E bun si cite un comic din asta, din cind in cind. biggrin.gif
Sa mai stearga din proasta dispozitie a sfirsitului de week-end
Jeff
O sa incep saptamana prin a sari in aparatea concitadinilor mei biggrin.gif
Liviu: procedeul respectiv de schimbare a uleiului a fost aplicat si la Octavia proprie, de 8 ori deja, culmea, tot in Timisoara... Si niciodata n-a dat gres. Cred ca as fi observat.
Insa, ce s-a intamplat odata (tot la service-ul din TM) este ca dupa revizie mecanicul a uitat sa-mi conecteze la loc mufa debitmetrului (cea de dupa filtrul de aer). Treaba s-a soldat cu o pierdere de cca. 2 secunde pana la suta biggrin.gif si s-a remediat in 10 secunde. Verifica, sper (spre linistea noastra) sa fie aceeasi problema.
liviu92150
Merci Jeff
Sfatul tau e normal,dar din pacate conectorul electric de la traductorul meu de debit e la locul lui.
onet_bogdan
shtiu si eu ...oare o a doua parere de la un al service nu ar lamuri problema intr-un fel?...shtiu si eu sa puna testerul pe motor fara sa zici ce problema ai si sa vezi ce zice. asta fiind parerea mea de nespecialist.
liviu92150
Ai zis bine Onet.

Am facut testul si imi confirma distrugerea prin schimbul de ulei fara umplerea circuitului de la filtru la pompa.
Cilindrul 1 si 4 (extremele, unde ungerea intra in parametrii cel mai tarziu) au un consum dublu de carburant decat cilindrii 2-3.

Ce zici tu,pot sa-i dau in judecata?
onet_bogdan
Sincer la partea juridica a problemei chiar nu ma pricep deloc...recomandarea mea e sa mergi la un avocat sau daca exista vre-o firma de consultanta juridica care in baza dovezilor si a declaratiilor tale sa vada daca exista un caz si daca ai sanse sa castigi. Pe de alta parte, stand si gandintu-ma e si decizia ta daca merita efortul financiar si psihic (pentru ca in cazul unui proces in romania o sa ai parte de ambele din plin)...stiu e masina ta, probabil tii mult la ea...de aici depinde de tine. Personal incerc sa evit tot ce tine de justitie, politie si alte institutii de-astea de stat, ai incercat pe cale amiabila cu cei de la service-ul cu pricina?. Mult succes indiferent de decizie. Eventual sa ne zici si noua ce ai rezolvat.
DORU
QUOTE(liviu92150)
Cred ca vede si moderatorul ca pana acum nu am primit o reactie obiectiva pertinenta...


Liviu, intr-adevar, Moderatorul a urmarit discutia voastra si a apreciat ca, in ciuda unor "derapaje" de limbaj, ati pastrat un ton ponderat. Sper sa ramana dialogul in aceste limite.

Apoi, sa stii ca nimeni nu are monopol pe inteligenta si deci nu cunoastem toti toate problemele. Eu unul, recunosc asta. Aici invatam impreuna.

Am sa te rog ceva: spune-mi la ce service ai facut interventia respectiva si daca ai factura de la ei. Apoi, lamureste-ma daca masina functioneaza in prezent sau nu... Logic, ai garantie la manopera si materiale, deci reclamatia ta va avea succes. Astept un semn de la tine. Multumesc.
liviu92150
Multumesc Doru pentru interventie.

Fulger iti zic:
1.Am factura.
2.Nu e bine sa ne pripip cu dezvaluirea service-ului.
3.De acord,sa invatam,despre caracteristica avansului, senzori de presiune, debit, temperatura,etc. care nu erau la un diesel fara electronice, dar daca noi intelectualii descoperim roata,cand orice sofer de camion,din tata’n fiu stie de 100 de ani sa umple paharul filtrului cu ulei la schimbul acestuia,treaca-mearga si asta, insa e inacceptabil ca o reprezentanta de service sa ignore,ba chiar timisorenii se mandresc ca lasa “sec” circuitul pompa-filtru la toata lumea, e criminal,nu profesional . La fel,ce sa mai inveti la cele mai elementare legi ale fizicii?
4. Treaba cu garantia nu merge,pt ca:
- am dat 20000 de euro ca sa am un motor de performante pt 20000,deci nu poate fi carpacit ci doar inlocuit.
- Daca trebuie inlocuit,trebuie sa fie cerut unul nou din fabrica,de asigurator,de reprezentanta,n-are importanta.
- O cerere de motor nou trebuie motivata,justificata.
- Skoda ceha afla de marsavia meseriasului/reprezentatei si ii da afara pe toti.
- Deci nu poate fi motivata cererea de inlocuire.
- Deci nu poate fi inlocuit motorul.

PE moment cam asa stau lucrurile
liviu92150
Am uitat! Dar am mai zis.

Masina functioneaza cu ceva secunde mai lent!
DORU
QUOTE(liviu92150)
1.Am factura. >>> MINUNAT !
2.Nu e bine sa ne pripip cu dezvaluirea service-ului. >>> Nu o consider astfel, dar pot face mult mai mult pt tine daca stiu la ce service autorizat Skoda ai facut interventia; sper ca a fost un service Skoda !
3.De acord,sa invatam,despre caracteristica avansului, senzori de presiune, debit, temperatura,etc. care nu erau la un diesel fara electronice, dar daca noi intelectualii descoperim roata,cand orice sofer de camion,din tata’n fiu stie de 100 de ani sa umple paharul filtrului cu ulei la schimbul acestuia,treaca-mearga si asta, insa e inacceptabil ca o reprezentanta de service sa ignore,ba chiar timisorenii se mandresc ca lasa “sec” circuitul pompa-filtru la toata lumea, e criminal,nu profesional . La fel,ce sa mai inveti la cele mai elementare legi ale fizicii? >>> PERSONAL, am fost surprins de metoda prin care ti-au schimbat uleiul la motor. Mie nu mi s-a intamplat niciodata sa vad vreun mecanic operand astfel pana in prezent, nu la service-urile autorizate Skoda, desigur. Nici nu am apelat la altele.
4. Treaba cu garantia nu merge,pt ca:
- am dat 20000 de euro ca sa am un motor de performante pt 20000,deci nu poate fi carpacit ci doar inlocuit.
- Daca trebuie inlocuit,trebuie sa fie cerut unul nou din fabrica,de asigurator,de reprezentanta,n-are importanta.
- O cerere de motor nou trebuie motivata,justificata. >>> OK, se face o evaluare tehnica oficiala a unei terte parti si asta justifica cererea ta de inlocuire, daca este cazul
- Skoda ceha afla de marsavia meseriasului/reprezentatei si ii da afara pe toti. >>> Asta nu stiu, dar tu in calitate de client, vei fi despagubit 100%


Cred ca te precipiti putin. Ori stii ceva ce nu ne-ai spus si noua, ori ceva nu merge in povestea ta: pt ca orice operatie de service este garantata ca manopera 3 luni minim iar produsul inlocuit 1 an minim. Asadar, garantia de absolva pe tine de plata unor defectiuni ascunse sau erori montaj. Spune-mi prin MP despre ce service Skoda este vorba si voi vedea ce pot face pt tine. arigato.gif
TLS-09
Ma frate am stat doua zile pe tusa tocmai ca se se mai racoreasca Liviu si poate sa ma racoresc si eu.
Il rog de pe acuma sa nu se imflameze aiurea ca timisoarenii nu-s asa scortosi cum crede el.
Plec de la premiza ca Liviu ar avea dreptate (referitor la cauzele mecanice) si ca in felul acesta plecand de la o premiza corecta printr-un rationament logic am ajunge la o concluzie corecta.

Asadar omitand cele de omis, strict pe partea juridica eu cred ca lucrurile sint, asa cum a spus si Doru, putintel mai complicate.
Nu am sa dezvolt prea mult teoria dar sint de retinut cateva chestiuni:
- daca vrei sa te judeci cu service-ul respectiv trebuie sa dovedesti legatura clara,certa, de cauzalitate intre schimbul de ulei si eventualele defectiuni( asta in cursul procesului)
-trebuie exclusa orice coincidenta (deoarece o eventuala incertitudine ii va profita service-ului). Este suficient ca expertul sa traga o concluzie de genul:" nu se poate stabili cu certitudine cauza care a dus la........." si te-a ingropat.(dovedirea culpei service-ului) ajungi sa o faci doar printr-o expertiza tehnica de specialitate
-daca te apuci sa faci expertiza acuma, inainte de a-i da in judecata in timpul procesului va trebui sa faci o noua expertiza prima fiind extrajudiciara. Scapi de o noua expertiza doar daca adversarul este de acord sa fie folosita expertiza facuta de tine( putin probabil).
- discuta inainte de asta (de a actiona in instanta)cu un expert tehnic auto (de adresa unui expert te interesezi la Biroul de Experti Judiciari de pe linga Tribunalul in raza caruia locuiesti, tot acolo dace te descurci afli si care-i bun), abia apoi poti discuta cu un avocat
-nu uita ca lucrurile trebuie sa fie clare deoarece inca o data orice dubiu ii profita paratului ("in dubio pro reus" ziceau latinii asta ca sa nu mai facem caz de intelectualitate) ori intr-un astfel de proces tu vei fi reclamantul iar firma respectiva va fi paratul
-daca masina este in garantie iar service-ul nu este "agreat"(autorizat) de Skoda vei intampina iarasi dificultati fiind suficienta o clauza de genul "reparatiile efectuate in service neautorizat duc la pierderea garantiei" pentru ca totul sa se termine
-citeste atent contractul prin care ai dobandit masina si toate anexele in special clauzele care vorbesc despre garantie si cele despre raspunderea partilor. Incearca sa te obisnuiesti cu ideea ca un astfel de contract este "legea partilor" si nicidecum "bunul simt". Chiar daca tie ti se pare de bun simt o anumita chestie dar in contract s-a stipulat alceva, atunci contractul stabileste ce si cum.
-inainte de a te judeca trebuie sa-i inviti pe viitorii/potentialii adeversari la o conciliere, unde se poate ajunge la o concluzie si solutiona amiabil problema(nu se prea intimpla asa in 95% din cazuri)
-mai ai o mare problema: daca m-as pune in pielea mecanicului nu as recunoaste ca nu am umplut paharul, conducta etc tot ce vrei tu. Daca ai fost singur cum vei dovedi ca lucrurile stau altfel deoarece va fi cuvantul tau impotriva cuvantului lui. Expertiza nu cred ca v-a putea stabili o chestiune de genul asta iar tu esti cel obligat sa dovedesti ceea ce afirmi( sa nu ne lasam aburiti de seriale gen CSI, etc). Nu stiu cum o vei face sincer nu este usor.

Postul asta nu are alt sens decat sa-ti atrag atentia asupra faptului ca lucrurile pot parea simple la prima vedere dar se pot complica destul de mult. Asadar sint cel putin ateva aspecte pe care nu trebuie sa le omiti tocmai pentru a avea succes.
RUE
liviu,

desi ai intrat in contradictie cu colegii de forum, eu zic ca e bine sa bagi in seama scrisurile lor fara sa i mai ataci deoarece tot ce au scris a fost doar pt usurinta ta.
cam asta este rostul forumului prezent: sfatul, ajutorul si deschiderea ochilor care nu vad decat inainte.
eu zic sa le multumesti si sa le ceri scuze pt avantul capatat.
niciunul din ei nu este genul care sa vorbeasca fara sa cunoasca si daca urmaresti semnaturile si posturile lor poate o sa incepi sa ai mai multa incredere in ei. doar lectureaza-le posturile.

nu ai revenit cu cele 2 detalii importante in discutie:
- era un service autorizat? (poate am pierdut eu daca ai enuntat)
- de ce ai schimat uleiul la 6000 km?

hai ca a dat marica gol .....
onet_bogdan
foarte bine spus TLS-09 ... chiar imi place felul cum ai pus problema dar as mai adauga si faptul ca pina la urma tot procesul si celelalte constatari care ar fi nu merita efortul pentru ca masina merge doar ca a aparut o mica diferenta de cai putere. Ma mai ghindesc si la faptul ca va fi un mare efort pentru o carpeala pentru ca pina sa se aprobe inlocuirea motorului cu unul nou ma e cale lunga.

LE by Doru: Te rog sa nu mai repeti greselile gramaticale facute si in acest mesaj - viitorul la infinitiv nu trebuie "articulat" precum conditionalul optativ! Multumesc!
DORU
QUOTE(onet85224)
...pentru ca masina merge doar ca a aparut o mica diferenta de cai putere.


Aceasta diferenta nu a "aparut", este doar pusa in discutie de Liviu. Masuratori trebuiau facute si inainte, si dupa pt a stabili daca este o diferenta. Si nu este neaparat necesar sa credem acest Dyno, pt ca daca nu este corect intretinut / calibrat, rezultatele sunt false.
AlexTM
QUOTE(DORU)
>>> PERSONAL, am fost surprins de metoda prin care ti-au schimbat uleiul la motor. Mie nu mi s-a intamplat niciodata sa vad vreun mecanic operand astfel pana in prezent, nu la service-urile autorizate Skoda, desigur. Nici nu am apelat la altele.

Doru, la ce te referi aici: la faptul ca uleiul a fost aspirat sau ca nu a fost umplut filtrul?
DORU
La faptul ca uleiul a fost aspirat...in service Skoda din Buc nu am vazut sa fie foloita aceasta metoda (Avia sau Brady).
onet_bogdan
...Doru eu am plecat de la premiza ca acesta diferenta exista. Ideea era daca poate fii dovedit ca exista (masuratori sau alte metode de determinare)si pe urma sa se dovedeasca ca este de la schimbul de ulei si in final era intrebarea daca aceasta procedura se merita pentru ca oricum nu cred ca se va ajunge la un motor nou.
TLS-09
QUOTE(liviu92150)
Meseriasul a procedat astfel:
1. A aspirat cel putin 15 minute uleiul din baie, pana la ultima picatura.


Chiar daca-i dadea drumul pe jos din baie sau il aspira era finalmente aceeasi chestie. Daca a aspirat peste un sfert de ora e clar ca a scos tot uleiul din baie.
Eliminarea uleiului vechi odata facuta chiar nu mai are importanta daca o facea prin aspirare sau prin scurgere.

Practic marea problema ar constitui-o in viziunea lui Liviu faptul ca nu a fost umplut filtrul si circuitul pana la pompa. Ori chestia sata nu am avzut sa se faca undeva nu ma refer doar la Skoda ci si la alte marci.
RUE
chiar nu aveti niciun service manual de skoda tdi?
nu e mai simpu?
acolo normal sunt trecute operatiunile detaliat.
DORU
QUOTE(TLS-09)
Practic marea problema ar constitui-o in viziunea lui Liviu faptul ca nu a fost umplut filtrul si circuitul pana la pompa.


Ai pus pct pe "i". Asta este cuiul lui Pepelea... Liviu, asteptam clarificarile tale. arigato.gif
a3des
Mi-am facut putin timp si am mers pana in service sa intreb care este procedura de schimbare a uleiului in service autorizat Skoda.
Pot sa iti confirm urmatoarele:
1. Procedura corecta de scoatere a uleiului este prin desfacerea busonului. Contine un magnet care atrage particulele metalice care plutesc in ulei si care trebuie indepartate. Metoda prin aspiratie nu scoate chiar tot uleiul vechi, ramane o pelicula de cca. 2 mm care nu se poate scoate cu tija de aspiratie si in plus nu se scot reziduurile metalice colectate de busonul magnetizat.
2. Filtrul de ulei nu se umple cu ulei, circuitul se realizeaza in 2 secunde, timp in care motorul are ungere suficienta. Din acest punct de vedere totul s-a realizat corect, conform instructiunilor in vigoare.
3. Ca sfat, verificati, cum a mai mentionat cineva, sa nu fie ceva furtun obturat, slabit, adica sa nu fie o cauza neobservata.
Multa bafta.
arigato.gif
liviu92150
Bravo 3d!
1. Daca mi-ar fi scos uleiul pe la buson (esentiala si chestia cu magnetul) ar fi durat maxim 5 minute si ar fi ramas mult mai mult ulei rezidual pe circuite si suprafete,astfel ca (sa zicem ) ungerea sa-si intre in parametrii nominali in 2 secunde(eu ma indoiesc de aceasta durata).
2. Tinand cont ca motorul a fost fierbinte si timpul de aspiratie (la mine) de 3 ori mai mare decat “standardul” cu busonul, e evident ca mi-a uscat si ceea ce nu trebuia sa sece in halul ala.
3. E corect ca ti-au zis ca filtrul nu se umple,nici eu nu sustin(cer) acest lucru,doar paharul si teava de sub el ar trebui umpluta din doua logici elementare:
- nu poate fi aerul mai bun lubrifiant decat uleiul
- daca ei zic 2 secunde cu circuitul gol,atunci merita sa-l umpli cat poti pentru a reduce la 1 secunda,de exemplu.
4. Daca as aplica proportionalitatea fenomenelor,atunci in cel mai bun caz, la mine ungerea si-a intrat in parametrii in 6 secunde,un timp clar distructiv pentru un motor diesel nou,extrem de strans si extrem de “uscat”! Din pacate fenomenele de incalzire variaza exponential!Si distrugerile provocate idem.
5. E clar ca in cazul meu GARANTIE=GARGARA!
6. E clar ca cel care mi-a facut-o stie toata strategia, adica “conspiratia” ce a dezvoltat-o foarte bine TLS si mizeaza ca nu poate fi tras la raspundere/dovedit.
7. E clar ca unii ar vrea sa ma “ajute ca vulpea pe gaina”! De-aia nu ma mai precipit.
8. Nu am nevoie de nici o expertiza inaintea schimbarii uleiului,din simplu motiv ca performantele sunt date oficial de fabricant in catalogul dupa care am optat pt a lua ce am luat.Asa ca diferenta de performanta intre catalog si ce am azi e mai limpede decat orice speculatie/fabulatie.
9. Nu am nici un tub deranjat.
DORU
Liviu, in conditiile in care discutia a ajuns in acest punct oarecum mort, ce mai putem face pt tine? Cum anume doresti sa te ajutam? Sau ai vrut numai sa tragi un semnal alarma - care insa nu va avea efectul scontat fara o reclamatie oficiala din partea ta la service-ul in cauza?
liviu92150
Doru nu inteleg de unde provine graba ta?
Doar ti-au explicat mai multi ca e o cale lunga.
De unde pana unde “punct mort” cand apar si noutati de ultim moment care imi sunt de real folos? Nu stiam de chestia cu magnetul.
Reclamatia o fac cand am eu convingerea ca ma “incadrez” in sfaturile lui TLS si ca din punct de vedere stiintific am toate datele.
Daca tu nu ma poti ajuta in acest sens, lasa-i pe altii ,ca uite mai apar!
DORU
Iti reamintesc ca nu ai dat curs intrebarilor mele in legatura cu numele service-ului de ex. Asa ca te precipiti degeaba...Calea e lunga? Normal, daca nu stim toti aceleasi date ale problemei. Te invit deci sa-ti tii cumpatul si sa imparti cu noi acele informatii relevante nespuse inca.

Nu e corect numai sa "profiti" de ajutor, dar sa nu comunici informatii care ar putea da "un verdict" clar in problema deschisa de tine. Intelegi ce vreau sa spun?
a3des
De cand a aparut "pierderea de putere" ai fost la o verificare in service-ul Skoda?
liviu92150
Eu credeam ca asta e un forum de discutii,tehnice,nu gramaticale,si nu unul de verdicte!
Stie careva vre-un forum de "verdicte"?
Las-o mai moale daca nu vrei sa te autodescalifici de tot!
Nelamurirea celui care nu are date suficiente si ma interaba dupa doua pagini "la ce service am facut schimbul" consta doar in a nu fi citit primul rand din primul post al meu!
Noroc bun!
liviu92150
Da 3d
Si mi-au spus ca am halucinatii, adica asfaltul,motorina,maniera mea de condus,vantul,"raul-ramul" si asa mai departe
DORU
QUOTE(liviu92150)
Eu credeam ca asta e un forum de discutii tehnice, nu gramaticale,si nu unul de verdicte!
Las-o mai moale daca nu vrei sa te autodescalifici de tot!
Nelamurirea celui care nu are date suficiente si ma interaba dupa doua pagini "la ce service am facut schimbul" consta doar in a nu fi citit primul rand din primul post al meu!


Intai te rog sa nu uiti de primii 7 ani de acasa, daca-i ai.
Apoi oricata tehnica s-ar discuta pe forum, ceea ce sustii tu este partial subiectiv si neverificat TEHNIC. Atat problema cu pierderea din puterea stock sau demaraj cat si faza cu "distrugerea motorului"... Daca problema ta este cea prezentata, atunci ai prezentat-o partinitor.
bebeko
Nu inteleg deloc un lucru la atitudinea lui Liviu : daca cineva incearca sa-l ajute totul este Ok, dar daca cineva incearca sa-i atraga atentia cu privire la atitudinea lui , care nu este tocmai cea mai "eleganta ",se repede la gatul lor. Bun , am inteles ca TU crezi ca intradevar ai o problema , dar ce ai frate cu noi ceilalti ??? Chiar nu cred ca nici unul dintre colegii de forum ar avea ceva impotriva ta, dupa cum tu consideri. Bafta oricum ...
DORU
Am ales sa fiu corect si transparent in acelasi timp.
De aceea va anunt ca, in urma unor verificari f tehnice din partea Adminilor, IP-ul lui Liviu a fost banat, asadar el nu va mai putea posta in acest topic. Raman cu parerea de rau ca nu am putut stabili impreuna cauza problemei lui, reale sa speram...dar am fost informat ca legatura pe care o folosea prezenta risc ridicat distructiv pt buna functionare a site-ului. Asadar, topicul se inchide. Cine doreste redeschiderea lui, sa-i trimita MP. Multumesc. arigato.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.