Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ibiza v Astra v Polo - Ce sa iau ?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Razvan89309
Toate 3 imi plac.
Dar vreau sa iau decizia cea mai buna. Ma puteti ajuta va rog cu sfaturi ?

1. Ibiza - Imi place mult designul, platforma VW, apreciata de multi :heart:
2. Astra - Draguta, intretinere mult mai ieftina, din cate am auzit
3. Polo - Cel mai bine cotata calitativ, fiabilitate, frumushica, isi pastreaza pretul mai bine decat primele ( doar e VW, nu ?)

Dupa cum vedeti urmaresc si calitatea si designul dar nu in ultimul rand partea legata de pret, costuri intretinere, pret obtinut din vanzarea ulterioara.
Cum sa le impac ?? blink.gif
air_wolf
simplu: mergi la dezmembrari, ia ce-ti place de la fiecare si-ti construiesti o masina! biggrin.gif

acum serios: eu as lua astra - e cea mai mare dintre ele, e mult mai misto la condus si probabil si mai ieftina.
Adrian
dintre alea 3 , polo
ibiza e tot a vw dar parca tot nu e vw; iar opelul fara sa il jignesc pe air wolf, dar opelul e cea mai proasta masina nemteasca ( dar nu din lume ) !
uite-te pe forumul opel ca sunt destui care se plang ca le fac probleme la pornire.
Mihai66305
Eu as alege Ibiza din considerente estetice. Si daca ne gandim ca ai un pret bun la 1.4, 85CP benzina (motorizare inexistenta pe Polo) - e clar ca e alegerea potrivita.
Baby Blues
Sa-mi sustin cauza fara sa intru in combat cu tizul meu de mai sus:
Alta clasa, alt confort, alta calitate. Preferabil motorizarea de 2.0 16 V 100cp biggrin.gif .
Avand in vedere ca Opel-ul e "cea mai proasta" masina gemana ia-ti Opel pt ca la pomul laudat nu te duci cu sacul.
Tizule: Am intrat si eu pe forum-ul Ford. Erau cativa care se plangeau de probleme la pornire biggrin.gif .
Tizule: facem un Versus: Opel Astra- Ford Focus biggrin.gif .
Dani70306
Ibiza sau Polo... Polo mai degraba... dupa mine Opelul nu se conduce deloc frumos..
Dani70306
Ibiza sau Polo... Polo mai degraba... dupa mine Opelul nu se conduce deloc frumos..
Sorin82761
Am un prieten are un Astra 1.7 de 75 hp are 180 000 km fara probleme majore si e chiar ok masina
Sergiu75148
Ibiza- platforma VW, design fain, spirit sportiv. Si nu vezi cu sutele pe strada.

Polo e pe aceeasi platforma, dar cu un design cam anost si pret mai mare (cel putin asa era acu' ceva timp).

Opel- foarte laudata pe acest forum, absolut subiectiv, dupa parerea mea. Daca am intreba un neamt de Opel, probabil ca ar da un raspuns ce l-ar face dusmanul forumistilor de aici...
florin55503
QUOTE(Sergiu75148)
Daca am intreba un neamt de Opel, probabil ca ar da un raspuns ce l-ar face dusmanul forumistilor de aici...


lucruri mai grave ti-ar spune si despre ford.opelul in RO ofera intretinere relativ ieftina, destul de performanta. e cel mai bunc compromis din punctul asta de vedere.

revenind on topic:

ibiza si polo sunt tehnic aceiasi masina dar cu finisari si infatisari diferite. sunt masini simple ca si articulatie si nu prea are ce sa se strice. dar cam scumpicele la intretinere pt masini de clasa mica. in ibiza plasticele au tendinta sa mai scartaie.

opelul iti ofera un confort sporit, o tinuta mai buna de drum, un portbagaj mai mare si daca iei motorul de 2.0 dti nu vei schimba distributia care altfel te trage destul de serios in jos.

daca vrei benzina eu zic sa iti iei fara discutie opel
Mandula
Plusuri Opel: spatiu mai mare (cu precadere pentru portbagaj si locurile din spate), tinuta de drum superioara, stabilitate mai buna (jante de 15''), un raport mai bun pret/calitate, intretinere aftermarket mai ieftina, valoare reziduala buna in Romania.

Plusuri Ibiza: design superb, atat interior, cat si exterior, calitate a asamblarii peste Opel, mai generoasa in dotari, dar spatiu foarte mic in spate si la portbagaj.

Plusuri Polo: calitatea cea mai buna a fabricatiei, materiale superioare calitativ, spatiu mai mare ca la Ibiza, design relativ anost, pret prea mare pentru ce ofera (o motorizare decenta, minimum 1.4, costa bani grei).


Daca nu m-ar fi interesat spatiul si as fi fost mai sensibil la design, as fi ales Ibiza. Insa Opelul a fost, in cazul meu, optiunea cea mai potrivita.
Dani70306
QUOTE(Sorin82761)
Am un prieten are un Astra 1.7 de 75 hp are 180 000 km fara probleme majore si e chiar ok masina


eu nu am zis ca opelul are probleme..orice motor ar trebuie sa mearga 200.000km fara probleme.. am zis ca stilul de condus e cam batranesc, mai ales la 75CP. Am facut scoala pe Opel astra si am mers si cu a unui prieten, si nu prea mi-a placut blush.gif , dar avand in vedere discutiile de mai sus referitor la spatiu si intretinere, presupun ca Opelul ramane cea mai buna varianta in acest caz.
florin55503
normal ca nu ti-a placut cand tu ai 110 CP. motorul de 1.7 dti de 75 de CP e pentru cei care sunt interesati sa ajunga dintr-un punct in altul cat mai ieftin. motorul de 2.0 e mult mai rapid, dar chiar si asa e putin mai lent decat al tau la demaraje

probabil omul vrea masina noua si chiar ieri am mesr cu o astra classic de 1,7 si nu e chiar lenta dupa ce se lasa motorul.

si un seat cordoba e o masina foarte buna. daca as fi in situatia lui probabil pe asta as alege-o. dar eu nu am copii etc
Dani70306
nu sunt sigur daca am dreptate.. dar cu cele 2 opeluri cu care am mers eu, de abia dupa ce apasam pedala de acceleratie la jumate, atunci isi facea efectul...pe cand la seatul meu imediat. mi se pare greoaie corelarea dintre ambreiaj si acceleratie(din punctul meu de vedere).. nush dak e ca mine blush.gif
Andrei Suzuki
Cred ca stiu la ce te referi.
Asta am observat si eu cand am mers cu un Astra 2.0 DTI al finului meu. Asa zisa problema era ca,in comparatie cu Coltul(tot diesel),asta se tura mult mai greu.Nu ca accelera mai greu,doar se tura mai greu.Adica schimbai vitezele ceva mai rar decat la COlt...ceva de genu. Nu stiu daca ma intelegi.
alcris01
Astra la 101CP este o alegere foarte buna, economica destul de fiabila si cu un portbagaj multumitor. Celelalte sunt mai mici din toate punctele de vedere, iar cand mai pleci cu familia la un drum lung, ai unde transporta bagajele.
florin55503
QUOTE(Dani70306)
nu sunt sigur daca am dreptate.. dar cu cele 2 opeluri cu care am mers eu, de abia dupa ce apasam pedala de acceleratie la jumate, atunci isi facea efectul...pe cand la seatul meu imediat. mi se pare greoaie corelarea dintre ambreiaj si acceleratie(din punctul meu de vedere).. nush dak e ca mine blush.gif


desi ambele sunt dieseluri motoarele de pe opelul aveau cam acelasi comportament ca cele pe benzina. pana la 2200 de rpm nu trag abia dupa aia dau ce au mai bun. la vw ai puterea cam pana la 3500 apoi se plafoneaza. chiar daca se tureaza ea nu prea mai trage la fel. la opel ai puterea maxima la 4400 de rpm. din cauza astia ti s-a parut mai greaie.
Dani70306
am mai mers si cu un astra cu motor de 1.2 si optim se schimba viteza la 5000rpm.... la seat la 5000rpm cred ca ii zboara motorul (bine e diferenta intre turatiile de la benzinare fata de diesel). dar oricum prefer sa imi raspunda masina imediat cand apas pe acceleratie, decat sa apas pedala la fund pt a raspunde la comanda(in cazul astrei, si la corsa deasemenea).
Mandula
Am mers cu o Ibiza de 1.4 75 CP si vitezele se schimba optim pe la 4000-5000 rpm (pentru mers mai vioi, that is), nici vorba sa ii sara motorul. Partea frumoasa e ca se tureaza foarte usor pana acolo, urca mai usor decat 1.4 twinport de pe astra mea. E o masina foarte fun to drive si se misca bine, mi-a placut.
Dani70306
ibiza asta de 1,4 e benzinara?
HalbaSus
La seat/VW/VAG:
1.2 si 1.4 de 75 de cp sunt benzinare ambele... deci au linia rosie mai sus iar puterea este obtinuta linear, fara goluri de putere si fara acceleratii fulminante la turatii mici.
Diesel exista 1.9 TDI (in vre-o 3 variante de putere) si 1.4 TDI (doar pe Ibiza/polo/fabia) care are vre-o 70 de cp... TDI-urile au un "kick" mai accentuat la inceputul plajei utile de turatii (1800-3000 rpm) dupa care se plafoneaza aproape instant (nu ca ar scadea puterea, dar nici nu mai creste intr-un ritm semnificativ)

La opel:
- multe motoare benzinare, comportament similar celui descris la vag, nu insist pe ele.
- motoare pe benzina:
1.7 DTI si 2.0DTL : ambele de 83 de cp dar 2.0 DTL are cuplu ceva mai mare, 2.0 DTI 101 cp si 2.2 DTI care parca are 125. Dupa cum zicea si florin au un caracter mai degraba benzinar, conduse intr-o maniera "TDI-istica" nu vor parea performante, dar turate pana la linia rosie se vor plafona mult mai tarziu decat TDI-urile...

Desi ambele motoare au avantaje si dezavantaje, per total TDI-urile sunt motoare mai bune, au un feeling mai sportiv (chiar daca diferenta e mai mult de feeling si nu tot timpul de performante), iar variantele de TDI de peste 100 de cp nu prea au rival in cazul opel (decat noile motoare CDTI despre care nu as putea spune prea multe pentru ca nu le-am condus).

Oricum o masina nu e doar motor iar intre o masina de clasa compacta (astra) si una de clasa mica (ibiza, polo) e preferabila cea de clasa compacta.
Dani70306
QUOTE(Mandula)
Am mers cu o Ibiza de 1.4 75 CP si vitezele se schimba optim pe la 4000-5000 rpm (pentru mers mai vioi, that is), nici vorba sa ii sara motorul. Partea frumoasa e ca se tureaza foarte usor pana acolo, urca mai usor decat 1.4 twinport de pe astra mea. E o masina foarte fun to drive si se misca bine, mi-a placut.



dak e benzinara e normal sa nu ii zboare motorul.. ca presupun ca are 8000rpm fata de diesel care are 6000...
Mandula
QUOTE(Dani70306)
am mai mers si cu un astra cu motor de 1.2 si optim se schimba viteza la 5000rpm.... la seat la 5000rpm cred ca ii zboara motorul (bine e diferenta intre turatiile de la benzinare fata de diesel). dar oricum prefer sa imi raspunda masina imediat cand apas pe acceleratie, decat sa apas pedala la fund pt a raspunde la comanda(in cazul astrei, si la corsa deasemenea).



Da, asa cum a aratat si Halba, e vorba de o benzinara. Dar Astra de 1.2 la care faci referire e diesel ? Nu am auzit de motorul asta.
HalbaSus
Astra de 1.2 are un motor de 75 cp cu puterea maxima la 5600 rpm, turatia maxima probabil e in jur de 6-7000.
adi.mitrea
QUOTE(Dani70306)
am mai mers si cu un astra cu motor de 1.2 si optim se schimba viteza la 5000rpm....


Cred că e vorba de o eroare pentru că, după cunoștințele mele, Opel nu a echipat niciodată modelul ASTRA cu motoare mai mici de 1.4 litri.

Cât despre partea cu turatul... nimic mai adevărat. Mașina mea se simte excelent între 3.000 și 5.000 rpm. Dacă mergi numai în stilul ăsta și cu talpă după schimbarea treptei de viteză, consumul are toate șansele să depășească 13 % în oraș.

În rest, în afara orașului poți face depășiri destul de rapide în treptele 4-5 pentru că mașina urcă în ture destul de repede.

ontopic:
Eu zic să mergi pe mașina care oferă cel mai mare spațiu și pe cea care oferă cele mai bune/multe dotări la cât mai puțini bani. În cazul ăsta Opelul este clar învingător.

Personal cel mai mult îmi place Ibiza cu facelift (cea care se comercializează acum) însă oferă prea puține la un buget de 12.000 euro DDP, să zicem (motor slab, dotari puține, spațiu interior mic, portbagaj mic). Polo e în aceeași situație doar că designul este anost.
florin55503
ba au fost si astra cu motor de 1.2 16V de 75 sau 80 CP. daca o sa cauti pe mobile.de o sa gasesti

pt dani: motoarele tdi sunt mai relaxante la condus in oras, dar la viteze mari opelul iti ofera o rezerva de putere care la depasii la limita s-ar putea sa te ajute.
Dani70306
nici eu nu am mai vazut motor de 1.2, doar la astra aceea am vazut, ca intentionam s-o cumpar.
Nu stiu cum se comporta alte motoare tdi, sau alte cordoba, dar eu schimb vitezele la 2000rpm. Si zicea cineva ca la turatii mai mari nu prea mai scoate multa forta, doar zgomot. La 406 HDI parca se schimba bine pe la 2500 cam asa..
HalbaSus
QUOTE
Nu stiu cum se comporta alte motoare tdi, sau alte cordoba, dar eu schimb vitezele la 2000rpm. Si zicea cineva ca la turatii mai mari nu prea mai scoate multa forta, doar zgomot.


E gresit ceea ce faci tu. Vitezele se schimba obligatoriu peste 2000 la diesel, chiar daca "merge si asa" nu face bine motorului. Nu vreau sa intru in off-topic prea mult, oricum au fost mai multe topicuri in care s-a dezbatut cum se conduce corect un TDI.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.