Stiu ca s-a mai discutat acest topic dar nicaieri nu am vazut o rezolvare detaliata asa ca am zis ca ar fi bine sa zic prin ce am trecut ca doar acu 2 zile am rezolvat.
Am vrut sa verific antigelu pentru iarna ce vine si atunci am observat un strat destul de gros de ulei in vas, a doua zi eram la service.
Stiam de respectivul termoflot cat si ca poate fi din garnitura de chiuloasa sau chiar chiuloasa dar am sperat la ce era mai bine.
Am hotarat cu mecanicu sa incercam prin eliminare stiind ca problema asta e destul de cunoscuta. Masina este OPEL Astra G an 2000 motor 1.7DTI 110mii de KM la bord.
Asa ca sa apucat omu de treaba, cu greu a reusit sa il scoata de acolo si am zis sa il testeze sa vad daca e chiar de la el. L-a bagat in apa fierbinte ca doar e din aluminiu si in caz ca existe pori sa se dilate la maxim si a bagat aer cu presiune pe circuitu de apa dar si pe cel de ulei. Nu prea s-a vazut nimic. Am mai dat niste telefoane la un alt mecanic si mi-a zis ca e cam imposibil sa testezi radiatoru in felu asta.
Atunci am zis sa facem altfel, un by-pass la circuitu de apa al radiatorului, am facut asta, a spalat motoru cu apa (de la robinet) de vreo 3, a spalat si vasu de expansiune a lasat sa se scurga tot apoi a umplut toata instalatia cu apa (tot de la robinet) si mi-a zis sa merg cu ea asa o zi.
Am zis ok, am plecat si a doua zi de dimineatza am fost la el, am facut cam 60KM prin bucuresti, se uita omu in vas si erau doar depuneri si resturi de pe instalatie dar nu era 100% sigur asa ca m-a mai trimis acasa sa mai fac alti KM, zis si facut ma intorc a 3 zi la el dupa inca 90KM tot prin Bucuresti, se mai uita odata si tot cam la fel, apa un pic negricioasa si pereti un pic murdari.
Am hotarat ca e de la radiator, se pune sa il demonteze iar si dupa ce il scoate il scurge un pic pe circuitu de apa care era suntat si se vad cateva picaturi de ulei.
Am comandat piesa 500 RON e fabricata in germania BEHR ii zice si e din 2006. O schimba, spala iar instalatia si pune antigel si acum merg cu ea asa. O sa ma uit mai atent la vas sa vad daca apar doar picaturi sau strat de ulei. Manopera cu tot cu antigel 250RON. Masina a stat pe rampa cam 10 ore ca am stat langa ea tot timpu ca sa se miste lucrurile asa cum ar trebui.
Eu sper acum sa fie doar radioatoru busit, dar asta o sa vad cam dupa vreo 2000KM iar in timpu asta o sa stau cu ochii pe temperatura motorului si pe vasul de expansiune.
Lucrarea nu a fost facuta la service autorizat OPEL, dar stiu ca au lucrat cu Opel destul de mult.
Daca sunt nelamuriri astept reply. Numai bine si cat mai putine belele la masina