Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Scrieti si aici cate ceva - va rog!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Razvan89309
Vreau sa imi iau o masina si bineinteles ca ma gandesc sa iau un TDI. Imi place mult designul de la Seat si mai ales ca sunt pe platforma VW, suna tentant.
Acum vin si va intreb : raportat la pret / calitate, vreau sa imi dati cateva sugestii, alte marci, etc.
Mentionez ca Ibiza 1.4 tdi e 13.000 euro (mi se pare cam prea-prea mult) ! Fara vopsea metal, are geamuri electrice doar fata, ABS, inchidere centr, 2* airbag , aer manual si radio-mp3.
Va rog sa imi spuneti ce parere aveti si eventual sa imi dati ceva sfaturi !
In principiu m-am cam ferit de masinile frantuzesti ..
Multumesc, astept sugestii ! :angel:
lucicop
Ford Focus ? smile.gif
Razvan89309
Pai daca 13.000 euro sunt multi, ce sa caut la Ford Focus ? Mai ales ca am zis ca m-ar interesa TDI .. :ban:
Va rog daca stiti si ceva oferte, sa imi spuneti si mie.. Multumesc !
R a z v a n
am auzit ca aia la Mazda au ceva super oferte... biggrin.gif
G e o r g e
ahhh TDI as in turbo diesel ? sau TDI as in doar masini din grupul vag ?

blink.gif
CPI
Noi sintem mai multi pe aici anti-pareri preconcepute, gen "doar tdi" sau "doar grupul VAG" sau "doar masini germane".

Zi-ne mai bine care va fi destinatia masinii - de familie/de oras, citi km pe an faci, care e bugetul si punem sa iti dam mai multe variante (inclusiv tdi si vag).

Bye
Razvan89309
Tdi - motor diesel.
Nu vreau pe benzina din 3 considerente :

- tdi imi place cum suna,cum se tureaza, cum trage
- consum in litri mai mic
- pot s-o vand la un pret mai bun. In principiu ca masina noua, lumea se repede la benzina, ca tdi e cam cu 2.000 mai scump. DAR second, toti vor diesel ! Deci chiar daca diferenta de 2.000 nu mi-o amortizez in totalitate cat o tin ca si consum, ma gandesc ca la vanzare o sa mai recuperez, poate chiar pe total ies mai bine.

Masina o s-o folosesc si la servici ( zilnic cred ) , dar in primul rand ma intereseaza iesirile ( vacante, concedii , vizite la parinti ( nord, sud ) ) deci eu zic ca o sa imi prinda bine diesel.

Cat despre bani, nu zic, o sa reusesc sa ajung si la 13.000 pt Ibiza.. dar totusi mi se pare mult, avand in vedere ce poate VW, Skoda Oct, poate Opel ( + intretinere ieftina )...deci as lua si pe la 14000 dak e ceva k lumea, dar si mai jos de 13 dak e buna.
Va rog sa ma ajutati si pe mine, nu as vrea sa dau si bani multi si sa imi para rau...adik nu vreau sa vand masina dupa 1 an. arigato.gif
Baby Blues
Opel Astra G biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Razvan89309
@Stefan-Adrian : Scuze, dar nu stiu ce sa inteleg din raspunsul asta. E de bine sau e ironica aluzia la Astra ? Chiar nu stiu daca e buna sau nu solutia Astra !

Va rog daca aveti sugestii sa imi dati si cateva detalii legate de oferta(pret)
Multumesc arigato.gif
Adrian
da tu esti ''obsedat'' de tdi ?
macar arunca o privire la un motor tdci
poate o fiesta.......
James Kilowatt
QUOTE(Razvan89309)
In principiu ca masina noua, lumea se repede la benzina, ca tdi e cam cu 2.000 mai scump. DAR second, toti vor diesel !


Eu vreau exact invers! Pe cuvant de onoare.

Dieselul e al naibii de scump daca crapa -> garantie -> masina noua.
Cei care iau diesel le iau ca sa mearga mult -> km multi -> kilometraj dat inapoi + posibile probleme -> sh mai bine benzina... mai ales ca benzinarele se revand prost.... deci la sh sunt mult mai ieftine.... :angel:
Baby Blues
Raspunsul este foarte serios si imi cer scuze pt " biggrin.gif ". Asta era pt faptul ca fiecare isi apara "modelul".( vezi ce masini a recomandat fiecare)
Astra G este un model spre sfarsitul carierei care si-a rezolvat majoritatea problemelor aparute intre timp.
eu daca as da 14-15 mii de eur pe o masina mia-s lua Toyota Corolla sau Astra F.
mike.omega
Tin sa va reamintesc ca mai nou si motoarele pe benzina au sisteme de injectie destepte(FSI) sau sisteme de distributie si mai destepte(VTEC si nu numai) smile.gif
Deci "TDI-power" a apus de mult printre noi si zau ca pe zi ce trece mi se pare o alegere din ce in ce mai proasta un motor TDI, zgomotul care tie iti place, pe mine ma deranjeaza la semafor, iar fumul negru pe care il scoti pe teava de esapament te arunca in liga camionagiilor cu rable bune de casa, fara suparare biggrin.gif
Asa ca un motor 1.6 sau 1.8 pe benzina mi se pare mult mai potrivit pt o masina ca Focus/Golf/Astra s.a.

PS: daca luam in considerare si faptul ca la diesel reviziile sunt mai scumpe.... mai ales ca majoritatea au distributie pe curea si nu pe lant :wave:
Razvan89309
Nu va pot contrazice, fiecare si-a expus f bine pct de vedere. Intr-adevar, nu tine chiar de fixatie, dar ma gandesc si la consumul de zi cu zi - nu am gasit motor pe benzina care sa consume putin si cu totii stim cum se circula in oras - de cele mai multe ori metru cu metru...si atunci nu ma apuca damblaua cand ma gandesc la cele diesel ? In plus ma gandesc ca acest motor va mai tine un pic pretul cand voi vrea sa o vand, peste vreo 2-3 ani.
- Cat despre noile motoare pe benzina cu tehnologiile noi de care mi=ati spus, nu prea stiu nimic.
- Toyota Corolla - ma voi uita la preturi si oferte, multumesc foarte frumos pt sugestie, nu am studiat nimic de la ei
- Astra F - de asemeni voi analiza - desi ink nu stiu care e..mie de la Astra imi place modelul classic, dak stiti (sigur stiti) gen twinport, hatchback..nu cel nou..o sa vad care e F
- si eu m-am gandit la cele second, dar nu am banii toti ( d-aia recurg la leasing sau credit ) si imi e si frica (sincer) sa nu dau atatia bani si sa se aleaga prafu - mai stiu care au avut probleme

Situatia sta cam asa: am plecat de la Seat, apoi as fi optat pt Astra ( imi place si e mai ieftin ) apoi m-am gandit la Skoda Oct Tour (nu ar fi fost mare diferenta fata de Seat ) si in cele din urma la VW Polo sau Golf - care recunosc...cred ca ma cam depasesc ca bani, plus ca nu mi s-ar parea normal sa dau 15.000 sau mai mult pe o maisina :evil:
Si acum am ajuns sa cer sugestii, sa intreb in stg si dreapta si sa rog pe cei de pe forum sa ma ajute sa iau o decizie inteleapta - pt ca recunosc, de cand mai cer pareri si mai citesc pe acest forum, am invatat f multe si am vazut ca sunt persoane cu bun simt si cu dorinta de a ajuta.
Va multumesc si astept sa ma mai "luminati" cu pareri si sfaturi arigato.gif
Leone
Razvan, intr-adevar dieselul consuma mai putin, dar e mai scump cand il cumperi si e mai scump la revizii....asa ca ajungi cam tot acolo la cheltuieli (asta ca sa nu zic ca dc mergi mai putin de 15000km/an iesi in pierdere); plus ca e mai zgomotos, mai poluant....asta ca sa nu mai zic ca dc se defecteza ceva , preturile pieselor sunt mai scumpe

Eu zic sa te gandesti bine dc chiar iti trebuie diesel; iar in ceea ce priveste masina, stabileste-ti un plafon max de cheltuiala si apoi treci pe la dealeri si vezi ce se incadreaza in banii astia/intreaba pe forum; apoi eu zic ca e necesar un drive-test cu masina respectiva....asta ca sa vezi dc chiar iti place
air_wolf
daca vrei iei benzinare ai mult mai multe optiuni. si mai ieftine si mai dotate decit un diesel chel.
iar peste 2-3 ani chiar nu poti anticipa daca pretul de revinzare la diesel nu va scadea si el, avind in vedere taxele si accizele puse pe motorina, precum si costul mai ridicat de intretinere. eu cred ca o sa scada - deocamdata sintem in faza de extaz cind auzim tdtdtdtdtdtddddddddd.
doar la motoarele mari se justifica dieselul: la 4000cmc un benzinar ia vreo 24-30% pe cind un diesel ia la jumatate. la astea mici intre, 5 si 7% diferenta e insignifianta.
James Kilowatt
Mai e ceva.... din cate spui, banii astia i-ai strans cu destul efort. Esti sigur ca vrei sa schimbi masina la fiecare 2-3 ani? Din punct de vedere strict financiar, e cea mai proasta idee posibila, adica tii masina cat devalorizarea e maxima si apoi cand incepe sa aibe un pret relativ mai stabil o schimbi. Cu ce? Cu una noua care iar se va devaloriza la greu... ca sa o schimbi tot cu un sh chiar ca e absurd.
Mandula
Poti sa estimezi cati km o sa faci pe an ? Si cat la suta urban ? Pentru ca daca mergi putin, sub 15-20.000 km pe an, dieselul pierde. Se poate face usor un calcul matematic care sa ateste asta.

De asemenea, pentru niste sfaturi pertinente ar fi util sa ne spui ce astepti de la masina asta, adica ce conteaza in mod prioritar pentru tine: pretul, fiabilitatea, designul, confortul interior, performantele motorului, capacitatea portbagajului, optiunile/dotarile/gadgeturile, consumul si costurile de intretinere, garantia, valoarea de revanzare, tinuta de drum, spatiul interior, calitatea fabricatiei, etc.
Razvan89309
1. Pornesc de la ideea ca ma sperie preturile si ma tenteaza tot mai mult o masina second..dar sa revenim la cele noi.

2. 80% urban - adik zilnic servici.. in weekend sau vacante - iesiri si aprox 700 km pana la parinti dus-intors (nord) , la fel pt socri (sud)

3. Intr-adevar am facut de la inceput un calcul si am zis ca nu imi amortizez diferena de bani dintre diesel si benzina avand in vedere ca nu o sa fac mai mult de 15-20 mii km pe an. Dar a aparut si ideea pretului cand o sa fie s-o vand. Mi-e greu sa ma gandesc si la cum o sa-mi fac calculele cand o sa am de plecat undeva.. "dak era diesel, acum nu mai trebuia sa platesc atat!" sau in oras, unde sunt sigur ca o sa fie f ridicat consumul de benzina.

4. Am pornit pe ideea :



Ibiza 1.4 85cp - 11.700

Apoi m-am uitat mai jos si m-am gandit :

Cordoba 1.4 85 cp - 12.400 ( are si pachetul electric inclus, deci ar fi doar 500 euro diferenta..care se reflecta DOAR in portbagaj mai mare.. in rest modelele sunt identice )

In cele din urma, am mai strans un pic din dinti si am zis :

Ibiza 1.4 TDI 70 cp - 13000 .. gandidndu-ma ca de la ultima decizie (Cordoba 12400 ) la TDI mai sunt 600 euro.. care m-ar face sa-mi para rau ca nu i-am dat , tot cu gandul la consum si pretul pe ea la vanzare.

Acum ma gandesc ca pe langa acesti bani, mai tre sa-i mai bag si o vopsea metal. Nici nu stiu ce sa mai zic, desi m-ar tenta si un climatronic sau computer bord sau o alarma, jante . :bash:

Ma sperie si pretul la care se ajunge, ma sperie si ideea sa nu iau ceva si sa-mi para rau.

Si bineinteles, dupa toate aceste ganduri, exact in aceasta ordine, totul se repeta...!!! Adik ajung iar de unde am pornit .. Ibiza 1.4 :bash:

Deja ma scoate din sarite toata povestea asta si nu ma pot hotari ce decizie sa iau.. Ma intelege careva ? blush.gif
James Kilowatt
Nubira CDX GPL noua smile.gif E pe la 12.000 cu toate taxele, are garantie, e probabil cea mai ieftina de intretinut si la consum iesi comparabil cu un diesel mic gen Ibiza desi e e mai spatioasa si mai puternica.
N-are climatronic si computer de bord, insa se poate trai si fara (a mea are climatronic, insa nu baga aer mai cald sau mai rece decat cea standard)
Si masinile romanesti au o buna traditie de a se revinde scump...

Clio symbol dci? Consuma putin si e mai silentios decat Ibiza, si sensibil mai ieftin.

Oferta la skoda n-o prea cunosc, insa probabil si de acolo ai putea gasit ceva mai ieftin decat Ibiza. Desi la design clar Ibiza e peste fabia.

Cu SH-ul mi-am spus parerea, as merge pe o benzinara cu km cat mai putini, la SH nu am incredere in diesel. Nici in fiabilitate nici in kilometraj, plus ca la SH dieselul e cam prea scump pentru ce ofera, si in plus la diesel as vrea garantie, o pompa de injectie sau o turbina dusa si iti amortizezi reparatia intr-o suta de ani.
Cum si benzinara si dieselul sunt deja devalorizate, mare lucru nu mai pierzi la revanzare cu nici una. Deci, asa cauta-o pe cea in cea mai buna stare si care prezinta cea mai multa incredere. Daca la un moment dat incepi sa mergi mai mult decat credeai initial poti trece pe gpl, o instalatie destul de avansata e pe la 800euro.
Mihail89562
Am si eu, ca si tine, o mare dilema: ar fi ceva bani de dat pe o masina, dar nu stiu sigur pe ce sa merg. Diferenta ar fi ca la mine plafonul nu cred ca va depasi 10000 euroi. Am urmatoarele oferte (si variante in acelasi timp): 1) un Peugeot307, 2002, motor 2000cmc diesel, aprox120.000 km, 2) renault megane 1.5 dCi, bicorp, din 2004, 3) Citroen C3, 2003, 1.4HDi. Toate astea bine dotate. A patra oferta ar fi Fiat Albea nou. Daca ar fi dupa "placere", 307 ar fi super, dar motorul este un pic cam mare pentru drumurile care le fac eu zilnic (scurte) si un total de 12 - 14000 Km/an. Toata lumea recomanda benzina pentru aceste drumuri, dar s-h de afara pe benzina, parca nu prea am incredere. Megane-ul ar fi super ca motorizare, dar piesele de schimb sunt scumpe (sau nu?) si bicorpul arata destul de ciudatzel! C3 - ul, o alta masina frumoasa si potrivita, dar si aici ajung la masinile frantuzesti cu toanele lor. Albeea ar parea o optiune viabila, dar nu am prea multe informatii despre aceste masini.
Astept, deci, pareri, sugestii, informatii, orice credeti ca mi-ar folosi sa iau o decizie.
Multumesc
Razvan89309
Din cate am inteles eu, multi de pe forum nu aveau incredere in masinile SH diesel.. si le era frica si de pretul ulterioarelor reparatii la diesel.
Si eu as opta pt diesel, dar una noua e cam scumpa si intr-adevar, nu prea imi amortizez diferenta de bani prin consum - probabil cam tot atatia km o sa fac si eu anual.
Cat despre modelele amintite SH, un 307 ar fi cred cam cel mai ravnit, urmat de C3. Gama Renault nu as prefera-o deloc.. Cat despre Fiat Albea, poti studia ofertele si ce se scrie in topic la Fiat.
Bafta .. ia in calcul si preturile, vechimea si daca-ti iei second incearca sa o inmatriculezi pana la sfarsitul anului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.