pai si ce turatie aveai la 130 km/h
.... trecuta mult de turatia de cuplu cred, deci in nici un caz nu foloseai combustilulul eficient.
4 persoane si bagaje inseamna ca masina, dupa mintea mea, avea peste 1300 kg, ori 1300 kg pt un motoras cu putere mica la 130 km/h inseamna ca el se chinuie sa faca fata vitezei mari si deci va avea nevoie de mai multa motorina.
cu 130 km/h in RO cred ca puteai sa mergi fara sa te stai prea incordat doar pe autostrada, iar autostrada e camp deschis, unde bate mai mereu vantul. Influentele vantului asupra Logan.ului se simt mai mult decat la alta masina, asta datorita gabaritului si a cx=0,36. similar cu un Ford Escort de la sf anilor '80. :angel:
Consumul in afara dat in cartea masinilor e masurat la 90km/h. Rezistenta aerului si rezistenta la rulare, cresc proportinal cu patratul vitezei, si puterea necesara creste proportional cu cubul vitezei....de aceea vit de 90km/h e considerata optima d.p.d.v al consumului la desplasarea in afara.
Diferenta de consum intre mersul cu 90 km/h si mersul 120-130 km/h ajunge si la 20-25%.
La fel si mersul cu aerul pornit mai creste consumul cu 10-15%.
Masina avea rodajul efectuat? Chiar dc il avea si sa zicem ca cilindrii erau lustruiti, tot nu cred ca ai mers indestul de mult cu el incat sa se formeze micile 'depuneri' in cilindrii care fac motorul sa mearga in parametrii optimi (sa creasca raportul de comprimare).
Apropo ai zis ca "nu a sarit niciodata de 4 % in afar", deci pana in 4%inclusiv. Bun si cifrele cu consumul sunt date de comp de bord, care e facut de Renault, care are interes sa afiseze un consum mai mic ... deci valorile de acolo sunt pur orientative