Help - Search - Members - Calendar
Full Version: cind o masina este frumoasa?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
air_wolf
eu cred ca o masina este frumoasa atunci cind designul se imbina perfect cu scopul in care a fost creata.
Otto73
Subscriu si eu
James Kilowatt
Cand e a ta, aleasa si cumparata de tine smile.gif

Iar daca ai descoperit-o si mai intim, ai reparat-o sau tunarit-o cu propriile maini, atunci e irezistibila.... smile.gif Cand nu vede decat service relatia e mai impersonala...
o3_cep
Daca masina corespunde gusturilor tale, atunci e frumoasa. Totul tine de gustul fiecaruia. Mie mi se par urate multe masini pe care altii le considera frumoase. Si invers... mie imi plac mult masini pe care altii le considera urate. (aici vb de masini stock, asa cum vin din fabrica).
Skywalker
QUOTE
Nu-i frumos ce e frumos,
E frumos ce-mi place mie
alcris01
Se aplica si aici dictonul latin: "de gustibus non disputandum", sau intr-o traducere autohtona :"nu-i frumos ce e frumos, ci-i frumos ce-mi place mie". Dixit biggrin.gif
Baby Blues
De exemplu cand aveam Dacie mi se parea ca am cea mai frumoasa masina. Si asta pentru ca o personalizasem in 6 ani cat am avut-o si aveam o adevarata placere sa ma sui la volanul ei de cate ori plecam undeva.
Adrian
cea mai frumoasa si buna masina este pana la urma cea pe care ti-o permiti. degeaba vrei bmw de 50 000 € daca nu ai decat 10 000 € pentru un logan, asa ca loganu, in momentul ala e cea mai frumosa masina pentru tine.
Dany_s
QUOTE(Skywalker)
QUOTE
Nu-i frumos ce e frumos,
E frumos ce-mi place mie


SUBSCRIU
ionut91746
1) incorect formulata intrebarea.
no.gif
R a z v a n
QUOTE(adrian88025)
cea mai frumoasa si buna masina este pana la urma cea pe care ti-o permiti. degeaba vrei bmw de 50 000 € daca nu ai decat 10 000 € pentru un logan, asa ca loganu, in momentul ala e cea mai frumosa masina pentru tine.


confunzi nevasta cu amanta.
nevasta face de mancare, amanta e frumoasa.
asta e unul dintre scopurile nedeclarate ale acestui forum (cred): sa-i convinga pe cei subiectivi sa admire "amantele". Si sa stii ca nu are neaparat legatura cu banii. Decat sa-mi iau o nevasta de Logan, cu banii aia mi-as lua un oldies - ceva. - parere subiectiva biggrin.gif
air_wolf
QUOTE(ionut91746)
1) incorect formulata intrebarea.
no.gif


reformuleaza atunci biggrin.gif
ivghenie74744
daca nu am bani sa mi iau o dacapotabila sau un suv sau ...masina , si am doar de un logan nu inseamna ca loganul e masina frumoasa ptr mine ci doar ca am facut o prostie luandu mi logan nou cu 10 000 cand mie imi placea pasat si l as fi luat sh biggrin.gif
o masina e cea mai frumoasa atat timp cat nu se strica, cand s a atricat toti incepem sa ne uram masina blush.gif
air_wolf
nu incurca satisfactia cu frumusetea... am avut o gagica beton, dar pe care o urasc de moarte si carei i-as smulge capul, dar asta nu stirbeste cu nimic frumusetea tipei.
ivghenie74744
si cat de frumoasa ar fi fara cap? :angel:
air_wolf
mda... fara cap ar fi naspa... blink.gif in fine, faptul ca o urasc nu stirbeste frumusetea tipei. si nu-i mai smulg capul. e ok? biggrin.gif
R a z v a n
iubire cu nabadai...
air_wolf
a fost, acuma nevasta, adio smuls capul... :argue: biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
ivghenie74744
pai nu merge una fara alta!
nu mi place cu adevarat o masina decat daca exista 1% sanse sa fie a mea.
toate sunt frumoase in felul lor dar ptr mine ce mai frumoasa e urmatoarea ...pana ma satur si mi iau alta(masina!!!!)
alcris01
Oricat de multumit esti de masina (sau femeia biggrin.gif ) pe care o ai, totdeauna vei gasi o alta care sa te seduca cu ceva nou. Si lantul slabiciunilor poate continua...
Baby Blues
Adevarul ca exista o asemanre intre nevasta si masina. E o vorba din batrani : masina si nevasta nu se imprumuta. Gresit! As reformula: Nu se imprumuta dar una dintre ele pleaca fara sa vrei in bratele altuia. problema e ca masina ti- e fidela pana in momentul in care " pica" ceva.
f1anatic
Incep sa cred ca distinsii membrii ai acestui forum sint un pic frustrati atit acasa cit si in masina.

Totusi...o masina e frumoasa cind designul completeaza scopurile pt. care a fost facuta - si categoric gusturile nu se discuta.

Pe de alta parte m-as aventura sa spun ca masinile frumoase au un design "classic", "timeless" care la o adica poate fi considerat si banal sau lipsit de innovatie si care se repeta la majoritatea masinilor de pe strada; de-alungul anilor.
Un bun exexmplu sint masinile AUDI
marius68582
Inca un exemple de masina frumoasa.
Muschiul american imperecheat cu stilul italian biggrin.gif
Mustang by Giugiaro
air_wolf
mie nu-mi place, pare un mutant intre charger si mustang. deci gusturile difera.
Alma89240
Dar chiar credeți că suntem cu totul și cu totul liberi în a decide care mașină e frumoasă și care nu? Nu cumva suntem condiționați într-o bună măsură de fabricanții de automobile? Nu cumva ei -- prin mijloace persuasive care merg de la reclamă deșănțată la mesaje subliminale-- ajung să ne dicteze ce să ne placă și ce nu?

Altminteri cum ne-am explica faptul că în anii '50 oamenii se dădeau în vânt după mașini care azi ni se par ridicole? Sau gândiți-vă la evoluția gusturilor voastre în materie de mașini de-a lungul anilor: ce frumoas e păreau de pildă un Citroen CX, sau o Honda Civic din acelea cu geamuri foarte joase -- și cât de neinspirate par ele acum ! Adoram mașinile cu faruri escamotabile... acum ele par niște dinozauri...

Se mai întâmplă ceva: inovația de astăzi se banalizează mâine. Vine o firma, inovează ceva în materie de design, apoi inovația începe să fie copiată de alții. Din noutate de salon auto inovația devine populară, la îndemâna vulgului.

Aduceți-vă aminte când a apărut primul Ford Focus cu așa numitul edge design: farurile acelea triunghiulare, pasajele roților musculoase, stopurile cocoțate pe stâlpii haionului --totul părea de pe altă lume. Îmi amintesc c-am înțepenit pe stradă în admirație.

Sau primul Peugeot cu ochii oblici --formele păreau de o fluiditate nemiapomenită. Părea că aceste stiluri vor rămâne unice la mărcile respective. În curând ele au început să fie copiate. Ne-am obișnuit cu ele, ne simțim excited de altceva.

Mai sunt și noutăți care sunt prea extravagante, se fanează repede. Uitați-vă la Megane-ul hatchback. Mi se pare deja cumva... fumat.

Există însă mașini care au o frumusețe atemporală --timeless, cum spunea cineva pe aici-- și asta vine dintr-un echilibru perfect al liniilor. Mașini unde simți că aceeași formulă "genetic" s-a repetat cumva la fiecare element al caroseriei.

Dintre mașinile recente, aș pune în această clasă:

- Peugeot 307 pe stil vechi. Nu 206, nu 407 care sunt prea scurte, respectiv prea lungi. Armonia liniilor mi se pare perfectă. Totul distrus de noul design stil bouche béante (gură căscată), adevărată caricatură a "personalității agresive"

- Ford Focus versiunea anterioară (2000?). Linia curajoasă, nervoasă, îmbinând diagonalele drepte cu curbele arc-de-cerc. Ulterior totul a fost diluat, stricat, cu noua linie mai butucănoasă (mă rog EuroNcap oblige!).

De altfel, tendința asta spre masivitate -- un tribut plătit noilor pretenții în materie de siguranță-- cred că strică frumusețea mașinilor. Probabil că publicul vrea astăzi Putere (ori iluzia ei) în dauna Frumuseții.

Mai e ceva: prea mulți designeri au început să conceapă mașinile dinspre exterior spre interior. Adică în așa fel încât să arate bine la expoziții. Mașinile au totuși o funcționalitate-- nu?-- care ar trebui acoperită de formă, însă nu obscurizată de aceasta. Nimic nu mă poate convinge să-mi placă linia masivă, chipurile musculoasă, adoptată de Seat, fiindcă nu uit niciodată că în spatele geamlâcurilor alea din spate trebuie să stea cineva care probabil nu vede nimic (nu mai vorbesc dacă acolo stau copii!..).
Dany_s
QUOTE(Alma89240)
Dar chiar credeți că suntem cu totul și cu totul liberi în a decide care mașină e frumoasă și care nu? Nu cumva suntem condiționați într-o bună măsură de fabricanții de automobile? Nu cumva ei -- prin mijloace persuasive care merg de la reclamă deșănțată la mesaje subliminale-- ajung să ne dicteze ce să ne placă și ce nu?


Si oare, cum te deosebesti de restul lumii, noi astia care sunte influentati de marketing si mesaje subliminale, noi astia care urmam orbeste ce ne place si ce nu, in functie de ce vor producatorii auto?
Tot ce scrii mai jos, in special partea cu masinile din anii 50, cea cu "design timeless" si cea cu "masivitatea" par a fi exact rezultate a acelor mesaje subliminale. Ironic oricum....

QUOTE(Alma89240)
Altminteri cum ne-am explica faptul că în anii '50 oamenii se dădeau în vânt după mașini care azi ni se par ridicole? Sau gândiți-vă la evoluția gusturilor voastre în materie de mașini de-a lungul anilor: ce frumoas e păreau de pildă un Citroen CX, sau o Honda Civic din acelea cu geamuri foarte joase -- și cât de neinspirate par ele acum ! Adoram mașinile cu faruri escamotabile... acum ele par niște dinozauri...


Cum adica "ni" se par ridicole? Cine sunt acesti "ni"? In calitate de ce, vorbesti in numele tuturor?
Mie nu mi se par deloc ridicole masinile din anii 50, unele chiar imi plac. Asa cum unele din anii 2000 imi plac is altele nu.
Care e problema cu farurile escamotabile? De ce sunt acum "dinozauri", doar pt ca nici o masina populara inca in productie le foloseste?

QUOTE(Alma89240)
Se mai întâmplă ceva: inovația de astăzi se banalizează mâine. Vine o firma, inovează ceva în materie de design, apoi inovația începe să fie copiată de alții. Din noutate de salon auto inovația devine populară, la îndemâna vulgului.


e logic si normal sa fie asa

QUOTE(Alma89240)
Aduceți-vă aminte când a apărut primul Ford Focus cu așa numitul edge design: farurile acelea triunghiulare, pasajele roților musculoase, stopurile cocoțate pe stâlpii haionului --totul părea de pe altă lume. Îmi amintesc c-am înțepenit pe stradă în admirație.


"edge design" este un exemplu foarte bun de marketing pur.

QUOTE(Alma89240)
Sau primul Peugeot cu ochii oblici --formele păreau de o fluiditate nemiapomenită. Părea că aceste stiluri vor rămâne unice la mărcile respective. În curând ele au început să fie copiate. Ne-am obișnuit cu ele, ne simțim excited de altceva.


unice? Unic a fost Daimler-ul din 1886(sau 88). De atunci nici o masina n-a mai fost cu adevarat unica.

QUOTE(Alma89240)
mai sunt și noutăți care sunt prea extravagante, se fanează repede. Uitați-vă la Megane-ul hatchback. Mi se pare deja cumva... fumat.


De ce e mai "timeless" sau mai "fluid" designul Focusul si al lui 307 ecat cel al Megane-ului? Pt ca ti se pare tie deja fumat? Ce legatura logica si care se poate aplica tuturor, este intre cele doua lucruri?

QUOTE(Alma89240)
Există însă mașini care au o frumusețe atemporală --timeless, cum spunea cineva pe aici-- și asta vine dintr-un echilibru perfect al liniilor. Mașini unde simți că aceeași formulă "genetic" s-a repetat cumva la fiecare element al caroseriei.

Dintre mașinile recente, aș pune în această clasă:

- Peugeot 307 pe stil vechi. Nu 206, nu 407 care sunt prea scurte, respectiv prea lungi. Armonia liniilor mi se pare perfectă. Totul distrus de noul design stil bouche béante (gură căscată), adevărată caricatură a "personalității agresive"

- Ford Focus versiunea anterioară (2000?). Linia curajoasă, nervoasă, îmbinând diagonalele drepte cu curbele arc-de-cerc. Ulterior totul a fost diluat, stricat, cu noua linie mai butucănoasă (mă rog EuroNcap oblige!).


Nu exista nici p metoda prin care sa dovedesti, empiric, ca designul celor doua este "timeless". Ce este "timeless"? Definitia ta este universal acceptata? De catre cine? Ce-i face pe acesti oameni calificati sa pretinda ca aceasta definitie e universal acceptata? Cum demonstreaza aceste presupuneri?
Ce scrii mai sus nu este decat produsul perceptiilor tale personale, care sincer suna foarte tare a rezultatele acelor mesaje subliminale pe care le condamni la inceputul postului.


Designul e similar in multe privinte, artei. Doi oameni, pot avea perceptii si intelegeri foarte diferite despre aceeasi pictura. Perceptiile personale au foarte multe influente, si sa zici ca aceste influente sunt doar ce ne dicteaza producatorii auto, e un mod foarte simplist de a vedea lucrurile.
eddie
Domnu' Dany_ cred ca ai probleme ?!
Fiecare are dreptul sa-si spuna parerea pe forum,am vazut pe aici multe,dar sa citeze careva pe altul de nu mai putin de 7 ori,nu am vazut ! :ban:
Dany_s
n-am raspuns de 7 ori

postul ei fiind lung, am raspuns pe sectiuni
nu vad care e problema?
Alex-F1
In viziunea mea, o masina este frumoasa, atunci cand realmente nu ne mai saturam uitandu-ne la ea/stand in ea/mergand cu ea!!! arigato.gif Ca ne-o permitem sau nu, asta e cu totul alta poveste....oricum fiecare dintre noi ar trebui sa gaseasca cel putin cateva masini frumoase printre cele pe care si le-ar putea permite! Io de exemplu, cand mi-am luat Vectra, am luat-o fiindca mi-a placut (si inca imi place), desi la suma respectiva aveam de ales intre o gramada de modele, dar asta mi-a placut mie! Acuma, facand inca un pas in sus, ridicand putin stacheta, spun ca urmatoarea masina pe care as vrea sa o am/cumpar (fiindca o consider frumoasa) e Ford Mondeo! Dar asta nu inseamna ca daca voi avea un Mondeo, voi spune ca Vectra e urata...nu, Vectra va ramane frumoasa in continuare!!! :wave:

P.S.: ...musai trebuie sa spun.... R.E.S.P.E.C.T. pt. ce-a scris Alma :notworthy: ....mie unu mi-a placut unghiul din care a fost abordata problema.... :clapping:
Mihai44627
QUOTE(E d d i e)
Domnu' Dany_ cred ca ai probleme ?!
Fiecare are dreptul sa-si spuna parerea pe forum,am vazut pe aici multe,dar sa citeze careva pe altul de nu mai putin de 7 ori,nu am vazut ! :ban:



smile.gif))...eu sunt sigur ca are.fa`l operator ca sa nu se mai chinuie tastand inca 1000-1500 de mesaje anapoda.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.