QUOTE(Alma89240)
Dar chiar credeți că suntem cu totul și cu totul liberi în a decide care mașină e frumoasă și care nu? Nu cumva suntem condiționați într-o bună măsură de fabricanții de automobile? Nu cumva ei -- prin mijloace persuasive care merg de la reclamă deșănțată la mesaje subliminale-- ajung să ne dicteze ce să ne placă și ce nu?
Si oare, cum te deosebesti de restul lumii, noi astia care sunte influentati de marketing si mesaje subliminale, noi astia care urmam orbeste ce ne place si ce nu, in functie de ce vor producatorii auto?
Tot ce scrii mai jos, in special partea cu masinile din anii 50, cea cu "design timeless" si cea cu "masivitatea" par a fi exact rezultate a acelor mesaje subliminale. Ironic oricum....
QUOTE(Alma89240)
Altminteri cum ne-am explica faptul că în anii '50 oamenii se dădeau în vânt după mașini care azi ni se par ridicole? Sau gândiți-vă la evoluția gusturilor voastre în materie de mașini de-a lungul anilor: ce frumoas e păreau de pildă un Citroen CX, sau o Honda Civic din acelea cu geamuri foarte joase -- și cât de neinspirate par ele acum ! Adoram mașinile cu faruri escamotabile... acum ele par niște dinozauri...
Cum adica "
ni" se par ridicole? Cine sunt acesti "ni"? In calitate de ce, vorbesti in numele tuturor?
Mie nu mi se par deloc ridicole masinile din anii 50, unele chiar imi plac. Asa cum unele din anii 2000 imi plac is altele nu.
Care e problema cu farurile escamotabile? De ce sunt acum "dinozauri", doar pt ca nici o masina populara inca in productie le foloseste?
QUOTE(Alma89240)
Se mai întâmplă ceva: inovația de astăzi se banalizează mâine. Vine o firma, inovează ceva în materie de design, apoi inovația începe să fie copiată de alții. Din noutate de salon auto inovația devine populară, la îndemâna vulgului.
e logic si normal sa fie asa
QUOTE(Alma89240)
Aduceți-vă aminte când a apărut primul Ford Focus cu așa numitul edge design: farurile acelea triunghiulare, pasajele roților musculoase, stopurile cocoțate pe stâlpii haionului --totul părea de pe altă lume. Îmi amintesc c-am înțepenit pe stradă în admirație.
"edge design" este un exemplu foarte bun de marketing pur.
QUOTE(Alma89240)
Sau primul Peugeot cu ochii oblici --formele păreau de o fluiditate nemiapomenită. Părea că aceste stiluri vor rămâne unice la mărcile respective. În curând ele au început să fie copiate. Ne-am obișnuit cu ele, ne simțim excited de altceva.
unice? Unic a fost Daimler-ul din 1886(sau 88). De atunci nici o masina n-a mai fost cu adevarat unica.
QUOTE(Alma89240)
mai sunt și noutăți care sunt prea extravagante, se fanează repede. Uitați-vă la Megane-ul hatchback. Mi se pare deja cumva... fumat.
De ce e mai "timeless" sau mai "fluid" designul Focusul si al lui 307 ecat cel al Megane-ului? Pt ca ti se pare tie deja fumat? Ce legatura logica si care se poate aplica tuturor, este intre cele doua lucruri?
QUOTE(Alma89240)
Există însă mașini care au o frumusețe atemporală --timeless, cum spunea cineva pe aici-- și asta vine dintr-un echilibru perfect al liniilor. Mașini unde simți că aceeași formulă "genetic" s-a repetat cumva la fiecare element al caroseriei.
Dintre mașinile recente, aș pune în această clasă:
- Peugeot 307 pe stil vechi. Nu 206, nu 407 care sunt prea scurte, respectiv prea lungi. Armonia liniilor mi se pare perfectă. Totul distrus de noul design stil bouche béante (gură căscată), adevărată caricatură a "personalității agresive"
- Ford Focus versiunea anterioară (2000?). Linia curajoasă, nervoasă, îmbinând diagonalele drepte cu curbele arc-de-cerc. Ulterior totul a fost diluat, stricat, cu noua linie mai butucănoasă (mă rog EuroNcap oblige!).
Nu exista nici p metoda prin care sa dovedesti, empiric, ca designul celor doua este "timeless". Ce este "timeless"? Definitia ta este universal acceptata? De catre cine? Ce-i face pe acesti oameni calificati sa pretinda ca aceasta definitie e universal acceptata? Cum demonstreaza aceste presupuneri?
Ce scrii mai sus nu este decat produsul perceptiilor tale personale, care sincer suna foarte tare a rezultatele acelor mesaje subliminale pe care le condamni la inceputul postului.
Designul e similar in multe privinte, artei. Doi oameni, pot avea perceptii si intelegeri foarte diferite despre aceeasi pictura. Perceptiile personale au foarte multe influente, si sa zici ca aceste influente sunt doar ce ne dicteaza producatorii auto, e un mod foarte simplist de a vedea lucrurile.