Help - Search - Members - Calendar
Full Version: gume de offroad
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Off road zone
Pages: 1, 2
air_wolf
gumele se aleg in functie de ceea ce vrei sa faci cu masina. in principiu noi luam gume care descarca repede, MT-uri.
James Kilowatt
CE inseamna MT?
Cum adica se descara repede? blush.gif
air_wolf
MT-Mud Terrain.
se descarca repede adica nu retin noroiul. cind intrii cu pneuri normale in noroi dens ai vazut ca se fac ca naiba, se incarca santurile si patineaza, pierzind aderenta.

uite aici gume

de retinut ca multe sint offroad 90% road 10%. exista si offroad 100%.
James Kilowatt
Am vazut in oras niste pneuri de offroad si m-am ingrozit cat pot sa coste... doua pneuri din alea costa mai mult decat masina mea blink.gif
Sunt scumpe pentru ca sunt dintr-un supermaterial sau contin cine stie ce supertehnologie, sau doar pentru ca sunt facute in serie mica?
air_wolf
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif te-ai uitat la pneuri de 1000EUR/buc? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
nu, sint si la preturi umane, adica in 400EUR le iei pe toate, evident resapate. sint bune pentru ca nu plingi dupa ele cind iei cuie de 14-15 cm in ele. ca sint si din astea pe drumurile neublate ale patriei... si sint bune pentru ca au acelasi profil ca si cele foarte scumpe.
intr-o competitie, pot face diferenta, dar cum noi ne dam de placere si nu de concurs... biggrin.gif
guerilla
hai mai ca niste BF-uri nu costa chiar 1000 bucata :angel:
James Kilowatt
Erau goodyear
si erau mai mult de 1000 euro bucata blush.gif
Arheopterix
Cele mai bune gume de off sunt alea de tractor.
dragos103143
de ceva vreme ma doare tot mai tare visul asat cu masina off road.va rog sa imi spuneti si mie cat de bun ar fi pt off-road un jeep cj 7 model sua,sau daca ar fi mai bun un patrol.
pretorian
eu am pe masina acum 205/r16, ce cauciucuri as putea pune fara sa schimb jantele? ma gandesc la niste mt-uri, 265 ?? sa vad daca gasesc la pret rezonabil, ce zici air_wolf ?
pretorian
ce de sfatuitori, nu va mai inghesuiti baieti
air_wolf
QUOTE(pretorian @ Oct 13 2007, 09:37 PM) *
ce de sfatuitori, nu va mai inghesuiti baieti


jantele tale sint 6J sau 7J? eu pe 7 J am puse gume 31x11.5 fara probleme. trebuie sa iei in calcul si daca vor atinge sau nu la viraje. eu cred ca 265 sint ok fara sa fie nevoie de alte jante. vrei BGF-uri MT pe ea? yes.gif
pretorian
QUOTE(air_wolf @ Oct 15 2007, 08:41 AM) *
jantele tale sint 6J sau 7J? eu pe 7 J am puse gume 31x11.5 fara probleme. trebuie sa iei in calcul si daca vor atinge sau nu la viraje. eu cred ca 265 sint ok fara sa fie nevoie de alte jante. vrei BGF-uri MT pe ea? yes.gif



chestia cu 6 sau 7j nus sa zic da ma voi uita, da vreau MT-uri dar ceva rezonabil la pret, in afara de Gabi pe cine mai poti recomanda?

poti pune o poza cu ce ai tu sa si vad, te rog?
air_wolf
QUOTE(pretorian @ Oct 15 2007, 06:11 PM) *
chestia cu 6 sau 7j nus sa zic da ma voi uita, da vreau MT-uri dar ceva rezonabil la pret, in afara de Gabi pe cine mai poti recomanda?

poti pune o poza cu ce ai tu sa si vad, te rog?


eu am pneus jungle resapate de 31" si sint AT-uri. MT-uri, ca raport pret/calitate, BFG-urile. chiar daca par mai scumpe, dupa 70.000km o sa vezi ca si-au scos banii.
pretorian
QUOTE(air_wolf @ Oct 16 2007, 12:49 PM) *
eu am pneus jungle resapate de 31" si sint AT-uri. MT-uri, ca raport pret/calitate, BFG-urile. chiar daca par mai scumpe, dupa 70.000km o sa vezi ca si-au scos banii.

cam cat???? costa ?

si inca o intrebare, cum se numesc distantierele alea de se pun la roti ca sa le scoata mai in afara si cam cat costa?
merci
air_wolf
QUOTE(pretorian @ Oct 16 2007, 11:53 PM) *
cam cat???? costa ?

si inca o intrebare, cum se numesc distantierele alea de se pun la roti ca sa le scoata mai in afara si cam cat costa?
merci



in jur de 300ron/bucata; pretul flanselor distantiere difera in functie de producator si de grosime. poti gasi si la 150eur/setul de 4 dar cel mai bine iei unele in jurul a 300eur. eu n-as pune mai mult de 2" la flansa dar exista si pareri diferite. stii cum poti afla mai multe pareri wink.gif
pretorian
l-am intrebat pe Tudor de la Traco distantierele astea si mi-a oferit ceva la 250 € da nu mai stiu ce grosime au confused.gif

ai o poza cu caucioacele tale sa le vad si eu te rog ca sa-mi fac o idee
air_wolf
QUOTE(pretorian @ Oct 18 2007, 10:31 PM) *
l-am intrebat pe Tudor de la Traco distantierele astea si mi-a oferit ceva la 250 € da nu mai stiu ce grosime au confused.gif

ai o poza cu caucioacele tale sa le vad si eu te rog ca sa-mi fac o idee



o sa fac una si iti arat. dar nu ti le recomand.
pretorian
QUOTE(air_wolf @ Oct 17 2007, 02:01 PM) *
in jur de 300ron/bucata; wink.gif


aici te referi la caucioace da?
air_wolf
QUOTE(pretorian @ Oct 23 2007, 08:59 PM) *
QUOTE(air_wolf @ Oct 17 2007, 02:01 PM) *
in jur de 300ron/bucata; wink.gif


aici te referi la caucioace da?



da. la ele ma refeream. tot n-am apucat sa fac pozele sad.gif
pretorian
QUOTE(air_wolf @ Oct 24 2007, 10:38 AM) *
QUOTE(pretorian @ Oct 23 2007, 08:59 PM) *
QUOTE(air_wolf @ Oct 17 2007, 02:01 PM) *
in jur de 300ron/bucata; wink.gif


aici te referi la caucioace da?



da. la ele ma refeream. tot n-am apucat sa fac pozele sad.gif


ai un pm pe celalalt forum
HalbaSus
Am si eu o intrebare... defat doua:
1. Gumele cu care vin echipate SUV-urile astea noi (Touareg, Q7, X5, etc) sunt echipate cu cauciucuri de vara sau all/weather. Stiu ca pe ML erau niste gume Pirelli Scorpion care erau pentru ambele anotimpuri. Dar pe de alta parte ML-ul era un camion cu viteza maxima 180... avand in vedere ca Touaregul V6 are o viteza maxima de 220 km/h ma gandesc ca ar trebui sa aiba cauciucuri de strada... caz in care ar avea nevoie de gume de iarna sau nu ?
2. La ML a sosit vremea schimbului de gume (pirelli-urile despre care vorbeam)... Fostul proprietar cred ca era megaloman si a pus pe ea cauciucuri de 275/60/17, mie mi se par o aberatie si cred ca ar fi suficiente si niste gume 255/65/17... Intrebarea e de care ? E important sa aiba aderenta buna pe zapada... dar nu vor fi schimbate la vara deci trebuie sa fie bune si vara... si pe asfalt... stiu ca vreau cam multe dar asta e smile.gif
Eu m-am gandit la GoodYear WRANGLER HP ALL WEATHER 255/65/17
HalbaSus
Pana la urma s-a urgentat operatiunea de schimbare asa ca am ales ce am gasit pe piata locala... singurele gume care se potriveau (jantele sunt de 9") au fost Bridgestone Blizak LM25 275/55/17... de iarna... vara oricum nu se prea foloseste masina.
DAN
aici vedeti cu ce gume am echipat noi masina noastra pentru BORC 2008..biggrin.gif sunt gume de tractor de fata.Gume cu care masina "zbura" prin noroaiele de la gura humorului si cu care a reusit sa obtina locul 2 la BORC.
air_wolf
QUOTE (DAN @ May 27 2008, 11:41 AM) *
aici vedeti cu ce gume am echipat noi masina noastra pentru BORC 2008..biggrin.gif sunt gume de tractor de fata.Gume cu care masina "zbura" prin noroaiele de la gura humorului si cu care a reusit sa obtina locul 2 la BORC.


felicitari! yes.gif chiar ma intrebam cine a pus tractoare pe hilux, cind toti au simexuri/boggere thumbsup.gif cum statea pe laterale?

poze BORC 2008
DAN
QUOTE (air_wolf @ May 27 2008, 11:48 AM) *
QUOTE (DAN @ May 27 2008, 11:41 AM) *
aici vedeti cu ce gume am echipat noi masina noastra pentru BORC 2008..biggrin.gif sunt gume de tractor de fata.Gume cu care masina "zbura" prin noroaiele de la gura humorului si cu care a reusit sa obtina locul 2 la BORC.


felicitari! yes.gif chiar ma intrebam cine a pus tractoare pe hilux, cind toti au simexuri/boggere thumbsup.gif cum statea pe laterale?

poze BORC 2008

Peste asteptari..pacat ca am luat locul doi, dar din pacate la cealalta masina, tot un hilux a cedat troliul...sad.gif
air_wolf
QUOTE (DAN @ May 27 2008, 11:53 AM) *
QUOTE (air_wolf @ May 27 2008, 11:48 AM) *
QUOTE (DAN @ May 27 2008, 11:41 AM) *
aici vedeti cu ce gume am echipat noi masina noastra pentru BORC 2008..biggrin.gif sunt gume de tractor de fata.Gume cu care masina "zbura" prin noroaiele de la gura humorului si cu care a reusit sa obtina locul 2 la BORC.


felicitari! yes.gif chiar ma intrebam cine a pus tractoare pe hilux, cind toti au simexuri/boggere thumbsup.gif cum statea pe laterale?

poze BORC 2008

Peste asteptari..pacat ca am luat locul doi, dar din pacate la cealalta masina, tot un hilux a cedat troliul...sad.gif


sa mai zica lumea ca nu merge cu autobuzul in padure teehee.gif abia astept sa-l fac si eu pe-am meu... whistling.gif

Cristiano
Da nu am vazut hiluxu in action sad.gif si vroiam si eu poze sau filmari biggrin.gif
pretorian
M-am gandit si eu sa pun gume de tractor de fata pe hilux dar erau cam mari tongue.gif
air_wolf
QUOTE (pretorian @ Sep 13 2008, 02:21 PM) *
M-am gandit si eu sa pun gume de tractor de fata pe hilux dar erau cam mari tongue.gif


50" -uri? sau de cit sint alea? unsure.gif
kosfunny
Eu am pe AROtos BF Goodrich MT! Isi fac treaba exceptional, dar si pretul e pe masura!
M A R I A N
Stie cineva daca exista anvelope MT pentru Subaru Outback, 215/55 R17.
Daca mi-ati indica si niste magazine, v-as fi recunoscator.
Idle
In sfarsit am gasit si eu cauciucurile la dimensiunile din talon. Adica, 205 R16 C. Acum vine si intrebarea: pe ele scrie M+S, cine ma lamureste ce inseamna asta?
Din pacate nu am gasit le-am gasit noi ci second hand (uzura 30%). Sunt confectionate de Mastercrafts Tyre. Ati mai avut asa ceva?
Watcher
PISTA:
MT e cam mult pt outback dupa parerea mea :-)

Cele mai mici MT uri sunt pe la 29 inchi iar tu ai acum 26 de inchi.
In nici un caz nu o sa gasesti dimensiunea asta MT.
Daca treci pe jante de 15 o sa poti pune cel mai mic gen 235 75 15.

IDLE:
M+S sunt cauciucuri 'de strada' :-)
Mud + Snow cica.
Daca au si semnul de iarna (un fulg sau un munte) sunt anvelope de iarna - si deci nu e bine sa mergi cu ele cand afara sunt peste 8 grade :-)
Idle
Mersi. Nu au semnul pentru iarna.
air_wolf


INTERCO SUPER SWAMPER!!!!!! nu_exista_emoticon_care_sa_arate_ochii_mei_de_melc_cind_am_vazut_asta

mai multe info
alte info

btw, se aduc si in romania.
M A R I A N
M-ai lasat cu gura cascata.
Da-mi si mie, te rog un link ceva (macar pe privat) sau un nr de tel de unde pot cumpara. arigato.gif
Idle
Intradevar te lasa cu gura cascata.
M A R I A N
Pentru Mazda imi trebuie niste A/T-uri dar sa fie bune si pe zapada (mai putin pe noroi) insa sunt destul de multe variante...
-BF Goodrich All-Terrain T/A KO
-Yokohama Geolandar A/T-S OWL, G012 care cica ar fi marcate cu M+S
-Nokian HK 10 - astea sunt sigur de iarna dar nu sunt A/T-uri
-GoodYear Wrangler A/T

Va ascult arigato.gif
vio
ce dimensiune ? GY WRL AT de care ? io de ex la LC am luat GYWRL AT/S-A 60shosea/40 offroad marcate M+S , sunt super excelente.

la Hilux imi luai BFG All TA KO de 31x10.5 tot cu marcaj M+S.
Mircea104901
QUOTE (M A R I A N @ Oct 11 2010, 08:05 PM) *
Pentru Mazda imi trebuie niste A/T-uri dar sa fie bune si pe zapada (mai putin pe noroi) insa sunt destul de multe variante...
-BF Goodrich All-Terrain T/A KO
-Yokohama Geolandar A/T-S OWL, G012 care cica ar fi marcate cu M+S
-Nokian HK 10 - astea sunt sigur de iarna dar nu sunt A/T-uri
-GoodYear Wrangler A/T

Va ascult arigato.gif


Nu ma pot pronunta decat despre BF cu care am incaltat Hilux-ul, si am mers iarna. Pe offroad usor (fara noroi prea mult), pe sosea, zapada, ud se descurca excelent. Stabilitate laterala buna (sunt ranforsate lateral anti-intepaturi cu vreo trei starturi parca, si nu am simtit "forfecare" in curbe luate mai tare putin).
Aderenta e buna pe zapada; in doua locuri am avut probleme: nu am reusit sa urc o pista de ski (era afanata zapada si ma afundam cand incepea panta accentuata), si pe gheata, cand urcam in Parang, desi eram in a 2-a pe reductor, acceleram si masina mergea in spate biggrin.gif. M-am oprit la limita pe buza drumului thumbsup.gif Dupa aia am reusit sa urc; bine, cu morcovi cu tot biggrin.gif

In rest, zgomotul in masina e redus(nu-s galagioase) si se uzeaza foarte greu (am inteles ca tin peste 100.000km). Eu am mers ~10.000km cu ele dupa care am vandut masina, si nu se dusesera inca bavurile de la matrita de injectie, adica aratau ca noi.
M A R I A N
QUOTE (vio @ Oct 12 2010, 02:57 AM) *
ce dimensiune ? GY WRL AT de care ? io de ex la LC am luat GYWRL AT/S-A 60shosea/40 offroad marcate M+S , sunt super excelente.

la Hilux imi luai BFG All TA KO de 31x10.5 tot cu marcaj M+S.

Marimea este 235/75 R15
Watcher
Marian, din pacate nu exista gume bune de iarna si de vara nici pentru 'gipuri'.
Pe forumul 4x4 mai toata lumea foloseste BFG AT in modul pe care l-ai cerut tu, pentru ca au crampoanele destul de pronuntate pentru un AT si totodata au si niste taieturi care seamana pe departe cu sipes urile pentru iarna.
Tinand cont ca ai 4x4 probabil ca vor merge. Problema principala nu este la tractiune ci la frana. Daca insa mergi civilizat nu vei avea probleme.
Eu (si altii) am facut iarna trecuta cu simexurile, deci se poate.
Iar e LC am niste MTuri si iar am mers, dar in mod evident s-a simtit compensarea data de torsen.
La masinile mici cu anvelope dedicate de iarna (spre exmeplu la A4 fata de LC) diferenta este simtitoare...
M A R I A N
Am inteles ideea.

De fapt mie mi-ar trebui niste pneuri de iarna (pe care le folosesc on road si destul de putin off road - de genul prin curtea casei sau 100 de metri pe camp- exclus vanatoare, coclauri etc) insa tot ce am vazut pana acum, inclusiv Nokian-urile care imi sunt mai simpatice, au crampoanele foarte mici (in carne) si nu stiu cat de bine s-ar descurca daca prind o zapada mai mare. Chiar si asa, nu mi-as face probleme pe un drum normal cu zapada de 10-20 cm.

Pe de alta parte, A/T-urile BFG, GY, Yokohama au crampoanele mai mari si ma gandesc ca iarna s-ar descurca si ele onorabil on road (inclusiv la franare - Michelin-urile LTX A/T astea obosite de pe masina se descurca onorabil on road) insa daca ma prinde un viscol, zapada mai mare, eventual putin noroi, ceva, as trece mai usor cu A/T-urile astea in loc de celelalte de iarna cu crampoane mai mici.

PS Ce inseamna LT?
Mircea104901
Pe zapada, gheata, on road, nici un cauciuc "de camp" nu are tractiunea unuia de iarna dedicat, chiar daca la prima vedere crampoanele mari inspira acest lucru. Daca zapada e batatorita, se comporta chiar prost fata de cele dedicate. Conteaza si compozitia cauciucului, modul in care sunt create/dispuse lamelele. In general, cauciucurile de "camp" au o compozitie nu tocmai potrivita pentru temperaturi scazute, si asta din cauza ca trebuie sa reziste la temperaturi normale multi km.
Watcher
What Mircea said :-)
Compozitia cauciucului si sipes-urile sunt mult mai importante decat crampoanele. Eu m-am troliat cu simexurile la o panata de 5 grade cu zapada batatorita :-)) M-am troliat spre sant ca sa gasesc ceva zapada afanata...

LT inseamna Light Truck - se folosesc la auto care au de carat (dubite, camionete, etc)
vio
bre mareane, in primu rand vezi ca anvelopele tale tre sa fie C uri/LT si cu indicele de sarcina adecvat altfel nu ai ce face cu ele . al doilea ce vrei tu sunt cauciucuri all seasson cu marcaj M+S. in rest degeaba cauti.
Watcher
Eu zic ca in locul all season mai bine ia all terrain ;-)
Iar daca suporta sa le schimbe de 2x pe an, mai bine isi ia de iarna adevarate.
Nokian wr2 cu dimensiune mare sunt vreo 620 unu...
vio
pai alea all terrain le gasesti de obicei la all seasson biggrin.gif ca astia nu pun separat pe caprarii
M A R I A N
QUOTE (vio @ Oct 12 2010, 08:23 AM) *
bre mareane, in primu rand vezi ca anvelopele tale tre sa fie C uri/LT si cu indicele de sarcina adecvat altfel nu ai ce face cu ele . al doilea ce vrei tu sunt cauciucuri all seasson cu marcaj M+S. in rest degeaba cauti.

Da, eu am din fabrica LT-uri, de fapt LTX dar nu car niciodata ~1200 kg cat e maxim in bena. Deci nu cred ca trebuie sa fie neaparat LT-uri.
Deocamdata cam asta cred ca o sa ramana, Nokian HK 10

Multumesc tuturor pentru sfaturi
Mai ramane un bullbar si un carlig de remorcare smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.