Help - Search - Members - Calendar
Full Version: All things off-road
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Off road zone
Pages: 1, 2
Watcher
Sunt mai mult decat incantat de aceasta idee, deoarece ma tot bantuai si pe mine smile.gif Asa, deci: ma gandeam ca ar fi util sa adunam intr-un astfel de thread mai multe informatii generale care au mai fost pe forum rasfirate prin alte threaduri dar si chestii noi.

Incep cu intrebarile smile.gif care cred ca sunt de interese general:

1) Ce tipuri de off-road exista si de ce masini+CE PREGATIRI e nevoie pentru fiecare fel de iesiri? (nispi, noroi, iarba, stanci, padure, pietris, etc)
Pe de-o parte, pe drumuri forestiere ma duceam si eu cu Dacia de cate ori puteam, pe de alta parte am vazut in filmuletul de la TAT2006 niste chestii care cer multe pregatiri pe masina si sunt sigur ca unele imi scapa.

2) La asta s-a raspuns dar nu reusesc sa imi aduc aminte in ce thread: Care ar fi un top al masinilor bune pentru off-road (deja bune din serie dar si usor de modificat pentru hardcore)? Tin minte ca incepea topul cu Jeep Wrangler si ca Mercedes G era destul de sus (top5) E evident ca Land Rover Defender, Toyota Landcruiser (mai vechi nu chiar 120ul), Nissan Patrol trebuie sa fie si ele in top blush.gif

3) Ce echipamente speciale sunt ABSOLUT necesare?: Cizme de cauciuc, sufe, troliu, roti de rezerva, canistre de combustibil, ocheti (ce-s aia? biggrin.gif ), manometru pt scazut presiunea in roti in mod controlat, pompa de umflat la loc rotile dupa ce ai iesit din noroi, etc?

4) Ce motorizari sunt mai bune? Diesel sau Benzina? (Aici Halba are o parere cu care sunt in total dezacord datorita rationamentului si de aia intreb, sa mai vedem si alte pareri wink.gif )

Cred ca ar fi bine sa includem si definitii ale termenilor tehnici (poate mai tarziu facem topic separat).
Iata si modestele mele contributii:

a) Diferentialul blocabil (blocant) asigura repartizarea in mod egal a cuplului intre cele doua parti care sunt conectate la el:
a1) 1 singur blocabil, central: distribuie cuplul 50-50 intre puntea fata si puntea spate
a2) diferentialele blocabile puse pe axe (spate si eventual si fata) asigura distribuirea cuplului in mod egal intre rotile de aceeasi punte. Astfel, cu 3 diferentiale blocabile se distribuie in mod fix cuplul motor 25% la fiecare roata.
Astfel, chiar daca o punte/roata nu are aderenta si in mod normal ar 'fura' tot cuplul, folosind diferentiale blocabile se asigura ca fiecare punte/roata primeste o parte din cuplul motor.

cool.gif Reductorul (low range transfer case) functioneaza in fond ca o treapta de viteze suplimentara (de fapt o roata zimtata suplimentara) care are ca efect cresterea cuplului in detrimentul vitezei. Se foloseste in situatiile dificile cand nu ai nevoie de turatii ci de cuplu (in noroi de exemplu).

c) Pozitiiile levierului secund (cel de tractiune) sunt cel mai adesea:
2H - tractiune doar spate
4H - tractiune integrala, cuplat diferentialul central - permite sa mergi repejor (nisip)
4L - cuplat si reductorul (low range) - tractiune integrala pentru situatii dificile (noroi)


Sfaturi practice de condus:

I) cand urmeaza sa treci prin noroi ce faci?
II) cand urmeaza sa treci printr-o apa?
III) cand treci prin nisip?
Iv) Cand urci o panta foarte abrupta si in avrf devine plat?
V) Cand urmeaza sa cobori o panta f abrupta?
air_wolf
smile.gif pentru fiecare intrebare ar trebui un topic separat smile.gif
incep cu 3 - primul lucru, absolut necesar: berea! al doilea: masina! si dupa aia restul: troliu, sufe, manusi, hi-lift, scripete, ocheti... d-astea... eventual combustibil, compresor sau air-tank, a doua baterie, casca, statie... bere... rezerva daca ai bine daca nu iara bine, mai bei niste bere. si mincare. biggrin.gif

cam asa arata o masina pregatita. tineti cont ca e din romania, e masina unui prieten:
Watcher
Ai mai zis in alta parte niste chestii la care nu ma gandisem singur: discurile de frana marite si doua circuite de frana (banuiesc ca pentru redundanta, daca ti se agata vreun tub intro creanga, piatra, nu?)

Alta intrebare dureroasa: cam cat costa o masina din asta preparata serios?
Sau componentele majore?

2 la mana pe tema asta: cat de mult trebie mesterit la ea (mecanica) si unde gasesti priceputi daca tie (ca mie) nu-ti place si partea 'hardware' biggrin.gif:D
guerilla
QUOTE(Watcher)
2 la mana pe tema asta: cat de mult trebie mesterit la ea (mecanica) si unde gasesti priceputi daca tie (ca mie) nu-ti place si partea 'hardware' biggrin.gif:D

depinde cata bere poti sa bei laugh.gif cam atat ai de mesterit la ea. intotdeauna va fi ceva mai sus, mai performant de pus pe ea.

cat priveste pretul... sky is the limit. cred ca masina din poza de mai sus costa doar in optionale peste 20k. se poate sa ma insel, da are multe modificari. nici nu stiu ce naiba a mai ramas original pe ea. pana si la motor a umblat.
air_wolf
da, e cum a zis guerilla... sky is the limit la modificat. masina de mai sus are peste 20K in optionale biggrin.gif
poti sa ai o masina ok cu care sa te dai in 5-6.000EUR - de exemplu lada niva sau samurai.
dar e ierelevant, in permanenta ai ceva de pus pe ea biggrin.gif
Lucian55
Si pe mine m-a apucat de curand pandalia asta. Ma gandesc din ce in ce mai serios la o masina pentru "iesiri de pe sosea". Ieri am luat navara si m-am dus pe niste dune la malul marii si mam distrat excelent.Apropo, stiati ca la masina asta chiar scrie in carte cum trebuie abordata o panta abrupta, ce sa faci daca te-ai bagat la o panta prea abrupta si trebuie sa dai inapoi, si multe alte chestii, nisip, noroi... o sa scriu si aici mai multe.
Conform unui mit in cartea Q7 sau X5 sau Cayenne scrie sa nu te aventurezi cu ele pe teren accidentat. Sa fie adevarat ?
Problema e ca daca vreau sa dau banii pe o masina din asta trebuie sa o ascund de nevastamea sa nu creada ca am inebunit.
air_wolf
e foarte usor de ascuns... odata cu masina iei si un cadou substantial pentru nevasta...

orice masina de teren adevarata are instructiunile de utilizare. vezi ca si in CT sint citiva care sint pasionati de offroad. poate iesiti la o tura wink.gif
Lucian55
Eu m-as urca si pe perete cu masina daca as stii ca poate.
Nu stiu ce sa zic, daca zici ca oamenii sunt pasionati inseamna ca au si cu ce, si cred ca m-as simti un pic inferior.
Ar fi interesant totusi biggrin.gif La sfarsitul saptamanii asteia plec la un curs pe la ploiesti si o sa dau o tura si pe la munte sa vad poate ma bag pe vreun drum.
Ar fi totusi ceva intrebari pentru tine air_wolf:
Daca ma impotmolesc in noroi de exemplu si nici cu 4LO nu iese usor ce ar fi de facut ? In carte nu precizeaza asta, zice doar ca trebuie incercat cu 4H daca nu merge cu 2WD si daca nu merge nici cu 4H cuplati 4LO si continuati drumul.
guerilla
pui troliu, suni un prieten, scoti de un gratar si campezi.
Lucian55
Imi place ideea ta.
Nu stiu de unde se poate cumpara troliu, dar am fost azi la nissan sa intreb de unul si de la ei cu tot cu montat ma costa 2800 euro
mi se pare mult smile.gif
guerilla
in romania nu stiu de unde poti cumpara asa ceva la pret corect.
mai toata lumea isi cumpara echipamentele de off road de afara.
sunt site-uri specializate pe astfel de accesorii.
air wolf te poate ajuta mai mult decat mine, cu recomandari.
Lucian55
Atunci il asteptam pe air_wolf cu o bere beer.gif
air_wolf
trolii si piese se aduc si aici la preturi corecte.

acum, daca nu iesi in 4L inseamna ca ai o problema. fie masina e pe burta, caz in care faci gratarul biggrin.gif daca ai gume M/T ai sanse, cel putin teoretic, sa nu ramii nicaieri la turele soft.
Lucian55
Nu am gume speciale, am stock bridgestone blush.gif
Deci cei 2800 pt troliu nu ar fi mult ?
air_wolf
depinde de troliu dar eu zic ca e mult. ce ar intra in banii aia? doar troliul sau si modificarile pentru a-l pune?
Lucian55
Pai cred ca si chestiile necesare pentru montaj.
Apropo de gume, sapt trecuta am taiat o cauciuc intr-o chestie si unul nou m-a costat 11mil. Mi se pare exagerat de mult. numai stiu sigur cum se numesc dar maine scriu denumirea completa. Sunt Bridgestone si sunt pe 17inch
air_wolf
QUOTE(Lucian46847)
Pai cred ca si chestiile necesare pentru montaj.
Apropo de gume, sapt trecuta am taiat o cauciuc intr-o chestie si unul nou m-a costat 11mil. Mi se pare exagerat de mult. numai stiu sigur cum se numesc dar maine scriu denumirea completa. Sunt Bridgestone si sunt pe 17inch


parerea mea e ca sint enorm de multi bani in troliu. nu cred ca intra si placa n banii astia: o placa SH e cam 200EUR. un troliu nou e cam 1000EUR (media).
pneul, ce sa zic, scump, foarte scump. la banii astia pti lua bfg-uri - 2 bucati, nu una!!!. si schimba 17-ele cu 15 sau 16 ca sa ai si tu gume adevarate.
incearca sa vii la cheia wink.gif sau macar la o tura soft.
vezi ca mai sint baieti in CT care ies prin zona. iesiti impreuna wink.gif
Baby Blues
Si eu sunt pasionat la modul "asistenta " de off road. De fapt mi-ar placea un wrc mai mult biggrin.gif dar avand in vedere ca am cativa prieteni cu lada niva si nu numai, am asistat la cateva actiuni. dar vreau sa va spun ca Lada Niva si Suzuki Samurai aproape stock, mai putin jentile si cauciucurile, s-au descurcat admirabil in teren.
Poate o sa pun cateva poze.
Anul trecut a fost ceva competitie off-road la Satu Mare de la care am vazut filmarile si pozele aduse de prieteni. Impresionant!!!!
Si acum pt cunoscatori as vrea sa intreb:
O Lada Niva cu cateva modificari minore cu care m-as putea descurca pe drumurile forestiere si nu numai, cam la cat m-ar duce?
air_wolf
4000eur. intreaba-l pe zoli sau mergi pe la max biggrin.gif
Lucian55
Ce m-ar manca sa vin si eu la Cheia, dar este o problema. Masina mea nu este defapt e mea. Navara e masina de firma. Nu e vorba de motorina ca aia mi-as plati-o eu dar daca doamne fereste stric ceva pe la ea in timp ce sunt la cheia... + ca numai zic daca ma vede cineva pe acolo ce fac eu cu masina de firma biggrin.gif
air_wolf
vii ca spectator, nu e nici o problema. biggrin.gif
Baby Blues
QUOTE(air_wolf)
4000eur. intreaba-l pe zoli sau mergi pe la max biggrin.gif

Banuiesc ca cei doi sunt OFF-ROADERI din Baia Mare,nu? Eu nu-i cunosc dar cred ca prietenii mei sigur ii cunosc. Ce masini de teren aum,poate ii cunosc asa?
M-am tot gandit la varianta cu o masina de teren ieftina si buna cu care sa-mi permit sa fac mici "excursii", cal putin asa cum fac prietenii mei.
Caut cd-ul cu poze din padure cu Nivele si cum il gasesc pun cateva poze.
Toti au GPL pe ele si schimba pe benzina in functie de necesitate. biggrin.gif
LE Data de pe poza este gresita. A avut loc undeva prin 2006 parca prin toamna. Nu mai sunt sigur. blush.gif
Bogdan104277
S-a desumflat microbu' off-road? Nu mai scrie nimeni pe aici?
sad.gif

Ca subiectele deschise de watcher erau de povestit zi de vara pana seara.... biggrin.gif
air_wolf
zoli - niva verde de MM. max - toyo HJ60 (dr. gsm) biggrin.gif
Bogdan104277
Salut din nou natiune.

Ajutati-ma si pe mine sa pun cateva poze pe site, eu zic ca merita..

Multumesc anticipat de suport tehnic.. beer.gif
Arheopterix
Am un prieten care are un Isuzu Trooper super preparat off road,
In decurs de 8 ani,i-a pus orice lucru posibil pe el,indiferent de cat a costat.
Acum cateva zile,stateam si admiram masina.Apare un cunoscut al prietenului cu un Volvo x 90 (ala cu cutie de viteze execrabila si motor facut de Yamaha).
"Bai",se adreseaza prietenului, "In cat face suta porcaria asta a ta?" A mea fece in 7 secunde".
La care prietenul ii raspunde:"prostule,unde tu te opresti eu abia incep sa merg".
Trebuia sa vedeti fata individului,si viteza cu care a plecat.....
air_wolf
QUOTE (Arheopterix @ May 20 2008, 11:19 PM) *
Am un prieten care are un Isuzu Trooper super preparat off road,
In decurs de 8 ani,i-a pus orice lucru posibil pe el,indiferent de cat a costat.
Acum cateva zile,stateam si admiram masina.Apare un cunoscut al prietenului cu un Volvo x 90 (ala cu cutie de viteze execrabila si motor facut de Yamaha).
"Bai",se adreseaza prietenului, "In cat face suta porcaria asta a ta?" A mea fece in 7 secunde".
La care prietenul ii raspunde:"prostule,unde tu te opresti eu abia incep sa merg".
Trebuia sa vedeti fata individului,si viteza cu care a plecat.....



si cita dreptate are thumbsup.gif arhe, tu ar trebui sa te uiti la suzuki dojo pentru vitara ta smile.gif poate te prinde si pe tine microbul.
Arheopterix
Poti fi mai specific?
CE e aia suzuki dojo?

Eu am microbul din 84.
Atunci am "uzat prematur" un samurai in desert.
Apoi Willisul vechi de 30 de ani,al bunicului prietenului din postul anterior.
Anul trecut am facut o super expeditie in Jordania si Israel.
O sa postez cateva poze.
Arheopterix
Wranglerurile sunt fabricate/montate in Israel.

Totul a fost bine cu exceptia faptului ca intr-o noapte,m-am dus sa beau apa.
Descult,am calcat pe ceva faramicios.
Cand am aprins lumina,era un scorpion galben,care a fost la fel de surprins ca si mine.
L-am scapat de suferinte cu ajutorului unui pantof Nike .
Scorpionul galben e mai rar dar mai veninos decat cel negru.

In rest o groaza de oameni relaxati si obsedati.
air_wolf
uite suzuki dojo smile.gif http://suzukidojo.blogspot.com/

urmareste vitara alb rolleyes.gif thumbsup.gif
Arheopterix
Gata ,m-am lamurit ce de dojo.
Merci.
Mai postez cateva poze din excursie.
Arheopterix
Diferentele intre Iordania si Israel au fost f mari.
In Iordania dune si dune. Te descurci f greu.Localnicii inschimb sunt asi la volan.
Am vazut un Beduin cu un Willis rablagit,urcand incredibil.
Am incercat toti ci masini noi si bune.Nu a reusit nimeni.
Unul din grup la rugat sa mearga langa el.
A spus dupa ca tipul "simte" nisipul extaordinar de bine.Invartea volanul (fara servo) cu o viteza de neimaginat.

In Israel e un pamant nisipos care arata a zgura.Numai ca nu e noroi ptr ca nu absoarbe apa de loc.
De asta dupa ploi se creaza acele cratere.

E mai simplu de mers.
In grup nu erau masini inchiriate ci doar propietari.
Unii erau cu masinile de servici.

Samuraiul din imagine (fabricat in 89 cum indica ultimele cifre ale numarului) a batut pe toti la toate capitolele.
Culmea e ca tanarul de la volan nu era prea experimentat.
air_wolf
ale dracu vereritze maninca off-road pe piine! thumbsup.gif
DAN
uite ceva poze cu hilux-ul nostru de drive-test
G e o r g e
dupa parerea mea arata prea a pom de craciun ... la ce l-or ajuta mastile pe stopuri si faruri ... nu stiu
DAN
QUOTE (G e o r g e @ May 27 2008, 03:15 PM) *
dupa parerea mea arata prea a pom de craciun ... la ce l-or ajuta mastile pe stopuri si faruri ... nu stiu

asa e george,nu il ajuta cu nimic acele masti insa fiind si masina drive-test acesta e un mod de a promova accesoriile disponibile pe Hilux. Printre accesorii se numara si acele masti.
DAN
....
HalbaSus
Dan, chiar ca e tare, dar data viitoare sa pui jpg-uri sa le poata vedea si oamenii normali... hai ca de data asta pun eu poza ca merita vazuta:
DAN
QUOTE (HalbaSus @ May 28 2008, 04:11 PM) *
Dan, chiar ca e tare, dar data viitoare sa pui jpg-uri sa le poata vedea si oamenii normali... hai ca de data asta pun eu poza ca merita vazuta:

mersi thumbsup.gif
air_wolf
gladiatorul (asa o cheama pe masina) merge de rupe. am mers cu ea cu Oresti si masina aia e BETON! e chiar uricios comentariul.
si eu sint fan declarat toyota teehee.gif
DAN
nu e naparat rautacios...nici nu stiu cine a scris acolo , ideea e ca s-a amuzat toata lumea...tongue.gif

air-wolf..niste poze cu masina ta?am rasfoit pe aici dar nu am gasit nimic
air_wolf
uite-o mititica... intra acum in pregatiri teehee.gif

spatele e FF, nu troncane, nu bate nimic in transmisie, dar ca orice masina de-o cumpar, are mici probleme la electrica. acum caut un heblu si cabluri groase. heblu se pare ca re luigi, mai am de cautat cablurile. cu timpul stau prost sad.gif

oricum, e masina pe care o vroiam. de o luna jumatate nici n-am mai deschis autovitul, cu exceptia unei alte toyote, dar aveam de ales intre dormit cu masinile in parcare sau dormit acasa in pat... laugh.gif

am mai avut un FJ62V, pentru care n-am putut gasi un electrician (luase foc un pic ). iar prima mea masina a fost, in '96, un hilux pe care l-am facut praf in teren thumbsup.gif
DAN
abia astept sa o vad dupa thumbsup.gif
air_wolf
QUOTE (DAN @ May 29 2008, 11:14 AM) *
abia astept sa o vad dupa thumbsup.gif



si eu laugh.gif partea proasta e cu piesele, am gasit un furnizor si sper sa aibe tot ce imi trebuie.
Arheopterix
Un prieten facut in expeditia de acum un an,a fost la o intrunire de "baieti mai mari".
A trimis poze.
Are acelasi talent de fotograf ca si mine.
Cum acolo baltile sunt rare in luna Mai,au gasit una,si au folosit-o la maxim
Rezultatul-mai toti sau impotmolit.
Si chici?
Nici un pom sa legi troliul de el.
Arheopterix
Ambele sunt masini de serviciu.
Apartin unei ompanii de telefonie mobila.
Oricum merg pe teren toata saptamana,sifonelile nu vor cauza probleme nimanui.
Arheopterix
A reusit sa urce mai mult.
Motor de 1.1 l.
Arheopterix
Asta e o masina cumparata de la armata.
Lucru destul de rar.
Culoare lasa mult de dorit.
Arheopterix
Astea sunt masinile inchiriate in Iordania.
Se inchirieaza cu un sofer/ghid,care preia volanul in portiuni dificile (el le decide).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.