Help - Search - Members - Calendar
Full Version: FWD versus RWD (nu vorbim de AWD)
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Impulse
iti recomand sa citesti putin si ce este postat aici:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=10187

Vei observa diferentele dintre cele doua, ca BMW are un ampatament mai mare ceea ce te va ajuta la stabilitate si manevrabilitate si nu are in constructia sa CV joint, adica "constant velocity ", anume capete de planetara normale, deci elimini anumite probleme din start ( burdufuri -4 la numar-, praf, gripare, etc.), si pierderile mecanice, etc. masina fiind mult mai fiabila si mai usor de intretinut. Avantaj BMW.
In plus, o masina sportiva are RWD nu FWD deci iata un alt avantaj pentru BMW.
James Kilowatt
Nici Moskwich 1500 n-are biggrin.gif Asta e valabil pentru toate RWD-urile....

Oricum, nu cred ca masinile facute de la Dacia incoace mai au probleme cu planetarele. Ibiza mea avea 13 ani si 175.000km si avea planetare originale si nici macar nu dadeau semne ca s-ar duce.

Cred ca e asta e un topic separat care ar putea fi interesant si instructiv.... FWD vs RWD. AWD nu bagam ca iar se ajunge la combat biggrin.gif
Xennon_X90574
QUOTE(Impulse)
iti recomand sa citesti putin si ce este postat aici:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=10187

Vei observa diferentele dintre cele doua, ca BMW are un ampatament mai mare ceea ce te va ajuta la stabilitate si manevrabilitate si nu are in constructia sa CV joint, adica "constant velocity ", anume capete de planetara normale, deci elimini anumite probleme din start ( burdufuri -4 la numar-, praf, gripare, etc.), si pierderile mecanice, etc. masina fiind mult mai fiabila si mai usor de intretinut. Avantaj BMW.
In plus, o masina sportiva are RWD nu FWD deci iata un alt avantaj pentru BMW.



Celebrul Enzo Ferrari,a zis ceva de genul: "calul trage caruta,nu invers"
referitor la RWDvsFWD.
Intre timp lucrurile s-au mai schimbat.
CPI
Exact, acum e la din ce in ce mai mult la moda awd biggrin.gif
_Constantin_
o fi zis Enzo asta dar saracul cred ca se refrea strict la cai si la caruta. Toate masinile sport sau cel putin cu pretentii sportive au tractiune spate. Moda asta cu awd s-a lansat deoarece e mult mai "sigur" asa. Ca sa conduci o RWD la limita ai nevoie de experienta pe cand awd poate conduce si un novice.
ozz86651
Masinile cu FWD sint evident mult mai practice. AWD teoretic e si mai practic dar are ca dezavantaj greutatea mai mare, pierderile mai mari in transmisie, intretinerea mai complicata.
Masinile RWD sint clar mai orientate spre performanta la limita pe circuit si fun ca au oversteering. De asemenea peste 250-300CP pe fata nu e o idee foarte buna (dar nici pe departe atit de rea cum pretind puristii), pentru ca nu poti sa-i pui in sosea la viteze mici.
99.9% din posesorii de masini n-au fost in viata lor pe un circuit. Tot pe circuit sint o multime de masini FWD si AWD care scot timpi exceptionali, mult mai buni decit alte masini RWD. De exemplu mai toate hot hatchurile.

Concluzia: mi-as lua RWD pentru condus zi de zi si fun (la mine nu ninge decit la munte, dar acolo ninge groaznic), dar mi-ar mai trebui un FWD/AWD pentru iarna sau mers la ski.
_Constantin_
Si deci cu care tii? Evident ca daca ai avea cate una din fiecare varianta ar fi ideal dar totusi 99 din romani nu isi permit sa mearga pe circuit dar nici sa aiba masina cu care sa mearga la ski. Deci... RWD sau FWD?
air_wolf
pai e simplu: fwd pentru oras, si 4x4 declupabil cu RWD pentru fun biggrin.gif biggrin.gif si le ai pe toate 3 in 2 masini, like me biggrin.gif
ozz86651
Pentru o singura masina, FWD. Da cam cu inima indoita biggrin.gif

PS: am un prieten care avea ca unica masina un 325, de cite ori mergea la munte inchiria masina ca nici lanturi nu putea sa-i puna (lanturile sint obligatorii in portbagaj aici, te intoarce poltia din drum), deci presupun ca sarim si varinta asta... dar el nu schiaza, nu merge la munte decit rar, deci nu il afecta. Pina la urma depinde mult de stilul de viata propriu.
_Constantin_
Intr-o tara civilizata drumul pana la partia de schi e uscat, plin de voiosie, nu ii trebuie neamtului 4X4 cu reductor sa mearga la schi si din fericire si la noi drumul pana in poiana sau sinaia este perfect uscat tot timpul anului.

Oricum pentru a intelege de ce e mai bun rwd trebuie sa incerci fara sa vrei limitele unei masini fwd. subvirare masiva si apoi supravirare( daca mai apuci si nu s-a terminat strada). Eu sunt stan patitu' dar ce sa-i fac, nu am avut destui bani pt o rwd, nici macar pt un 120 nu am avut.
ozz86651
Trebuie sa stii bine ce faci ca sa controlezi un RWD mai bine ca FWD in conditii de stres major.... 90% din cei care conduc rwd nu stiu. Nu e chiar la indemina oricui sa apese acceleratia in loc de frina. Iar ca sa intreci cu un rwd un fwd trebuie sa fii profesionist, numai aia pot sa scoata tot din rwd. Pentru noi, sint doar niste masini mai periculoase. Si mai bine echilibrate, e drept. Tie ti-a subvirat din cauza echilibrarii (prea mult pe fata) nu a tractiunii.
Impulse
offtopic.gif
Colegu' care ai mutat mesajul meu sa faci un thread, sunt ok cu initiativa dar trebuia sa lasi o copie si in threadul original caci il postasem cu o alta intentie si anume aceea de a oferi ceva informatii in plus lui Xennon.

Mercic si ma scuzati de off-topic.
Iulian HondaFan
QUOTE(_Constantin_)
... din fericire si la noi drumul pana in poiana sau sinaia este perfect uscat tot timpul anului.


mai putin cand ninge si ploua... biggrin.gif

dupa parerea mea RWD este cel mai adecvat punerii eficiente a puterii pe asfalt, dar asa cum zicea Ozz diferentele sunt sesizabile in general de la 200CP in sus... peste 300 FWD nu isi are rostul.

pentru Romania cred ca FWD sau AWD sunt mult mai practice. daca dezapezirea ramane sumara probabil cateva saptamani pe an nu e indicat sa te aventurezi cu RWD pe drumuri, desi cu toata electronica de astazi RWD nu e chiar asa de rau pe zapada pe cat era in vremea lui Lada si Moskvich... biggrin.gif
f1anatic
QUOTE
Moda asta cu awd s-a lansat deoarece e mult mai "sigur" asa. Ca sa conduci o RWD la limita ai nevoie de experienta pe cand awd poate conduce si un novice.


Alo colegu ! Daca tu crezi ca poti conduce un awd la limita fara experienta te inseli groaznic. Sa iti impartasesc un secret. Atunci cind masina iti derapeaza lateral...trebui accelerat ! daca pui frina ai pus-o !

In rest...daca vrei o singura masina universala ...intre RWD si FWD alegi FWD FTW !
James Kilowatt
QUOTE(Iulian HondaFan)
... nu e indicat sa te aventurezi cu RWD pe drumuri, desi cu toata electronica de astazi RWD nu e chiar asa de rau pe zapada pe cat era in vremea lui Lada si Moskvich... biggrin.gif



Si nici la fwd nu mai cad planetarele ca pe vremea daciei biggrin.gif
Eu sunt de acord cu Iulian.... la motoare lesinate pana in 200CP nu cred ca sunt diferente prea mari.
La cele cu adevarat sportive, si eu cred ca e mai interesant rwd. Iar masinile gen Porsche sau ferrari sunt rwd si pentru faptul ca motorul este in spate, central sau in consola.
Valentin50014
QUOTE(f1anatic)
QUOTE
Moda asta cu awd s-a lansat deoarece e mult mai "sigur" asa. Ca sa conduci o RWD la limita ai nevoie de experienta pe cand awd poate conduce si un novice.


Alo colegu ! Daca tu crezi ca poti conduce un awd la limita fara experienta te inseli groaznic. Sa iti impartasesc un secret. Atunci cind masina iti derapeaza lateral...trebui accelerat ! daca pui frina ai pus-o !

In rest...daca vrei o singura masina universala ...intre RWD si FWD alegi FWD FTW !

Hai ca are dreptate. Si tu ai dreptate in cazul masinii tale, dar nu toate AWD sunt atat de apropiate de un RWD ca cea pe care o ai tu.
HalbaSus
QUOTE
Colegu' care ai mutat mesajul meu sa faci un thread, sunt ok cu initiativa dar trebuia sa lasi o copie si in threadul original caci il postasem cu o alta intentie si anume aceea de a oferi ceva informatii in plus lui Xennon.

Mercic si ma scuzati de off-topic.


Imi pare rau dar nu aveam cum sa fac asta (sau poate aveam cum dar nu ma pricep eu la manuit butoanele), daca vrei sa lasi mesajul tau si pe celalalt topic atunci copy/paste si posteaza inca odata mesajul... sorry, dar nu prea aveam cum sa fac eu treaba asta.

Revenind la topic:
Pentru o tara ceva mai calda sau ceva mai civilizata as alege clar RWD. Pentru o tara cum e romania un FWD pana in 200 de cp e mai ok.
G e o r g e
QUOTE(f1anatic)
QUOTE
Moda asta cu awd s-a lansat deoarece e mult mai "sigur" asa. Ca sa conduci o RWD la limita ai nevoie de experienta pe cand awd poate conduce si un novice.


Alo colegu ! Daca tu crezi ca poti conduce un awd la limita fara experienta te inseli groaznic. Sa iti impartasesc un secret. Atunci cind masina iti derapeaza lateral...trebui accelerat ! daca pui frina ai pus-o !

In rest...daca vrei o singura masina universala ...intre RWD si FWD alegi FWD FTW !


de acord smile.gif

pentru novici recomand FWD smile.gif pentru nebuni RWD smile.gif

pentru astia dusi cu capul rau de tot AWD smile.gif haidi gata smile.gif)
HalbaSus
Hai mai George las-o'n colo de treaba... adica AWD e un sistem care consuma mai mult, merge mai incet (adica se pierde putere prin transmisie) si pe deasupra e greu de controlat si trebuie sa fii dus cu capul rau de tot ca sa-l "pilotezi"... pai atunci astia de ce "este prosti" de monteaza sisteme awd pe masini ? biggrin.gif

Oricum, vezi ca suntem off-topic rau de tot, scrie clar in titlu ca nu discutam despre awd
G e o r g e
faceam si eu pe nebunul ... pffff nu mai poate glumi lumea de seriosi tongue.gif
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
Hai mai George las-o'n colo de treaba... adica AWD e un sistem care consuma mai mult, merge mai incet (adica se pierde putere prin transmisie) si pe deasupra e greu de controlat si trebuie sa fii dus cu capul rau de tot ca sa-l "pilotezi"... pai atunci astia de ce "este prosti" de monteaza sisteme awd pe masini ? biggrin.gif

Oricum, vezi ca suntem off-topic rau de tot, scrie clar in titlu ca nu discutam despre awd


Merge mai incet numai prin prisma TOP END.
Lucian55
Depinde. Pentru acea 1 data pe an in care merg la munte la noi nu se merita sa-mi iau FWD doar ca sa nu am probleme. Prefer RWD.
Solutia cea mai buna ? parerea mea este ca cel mai bine este in felu urmator. In conditii normale de drum RWD, iar cand asta da de greu intra in actiune si rotile din fata. eu asa ceva conduc si sunt super multumit.
Impulse
Lucian,
conduci una dintre cele mai reusite masini cu un sistem de tractiune exceptional, ce pastreaza reteta BMW datorita caracterului sportiv prin tractiunea RWD, totodata fiind una dintre cele mai reusite sisteme de transmisie AWD. BMW a gandit bine sistemul si a limitat transferul puterii catre fata doar pentru a nu pierde sportivitatea masinii, xDrive fiind si unul dintre cele mai rapide.
Motorul este si el un premiant, masina este perfect echilibrata pe axe deci in concluzie posezi un pachet performant, sportiv si practic in acelasi timp la care multi aspira.
f1anatic
QUOTE(Impulse)
Lucian,
conduci una dintre cele mai reusite masini cu un sistem de tractiune exceptional, ce pastreaza reteta BMW datorita caracterului sportiv prin tractiunea RWD, totodata fiind una dintre cele mai reusite sisteme de transmisie AWD. BMW a gandit bine sistemul si a limitat transferul puterii catre fata doar pentru a nu pierde sportivitatea masinii, xDrive fiind si unul dintre cele mai rapide.
Motorul este si el un premiant, masina este perfect echilibrata pe axe deci in concluzie posezi un pachet performant, sportiv si practic in acelasi timp la care multi aspira.


Nicolae30758
QUOTE(Impulse)
Lucian,
conduci una dintre cele mai reusite masini cu un sistem de tractiune exceptional, ce pastreaza reteta BMW datorita caracterului sportiv prin tractiunea RWD, totodata fiind una dintre cele mai reusite sisteme de transmisie AWD. BMW a gandit bine sistemul si a limitat transferul puterii catre fata doar pentru a nu pierde sportivitatea masinii, xDrive fiind si unul dintre cele mai rapide.
Motorul este si el un premiant, masina este perfect echilibrata pe axe deci in concluzie posezi un pachet performant, sportiv si practic in acelasi timp la care multi aspira.


mi-e rau. iar a-nceput. biggrin.gif
Iulian HondaFan
QUOTE(Impulse)
Lucian,
conduci una dintre cele mai reusite masini cu un sistem de tractiune exceptional, ce pastreaza reteta BMW datorita caracterului sportiv prin tractiunea RWD, totodata fiind una dintre cele mai reusite sisteme de transmisie AWD. BMW a gandit bine sistemul si a limitat transferul puterii catre fata doar pentru a nu pierde sportivitatea masinii, xDrive fiind si unul dintre cele mai rapide.
Motorul este si el un premiant, masina este perfect echilibrata pe axe deci in concluzie posezi un pachet performant, sportiv si practic in acelasi timp la care multi aspira.


inclusiv autorul? blush.gif biggrin.gif
Impulse
Cat fun pot sa am! biggrin.gif
Cum scot ciolanul cum apare haita. laugh.gif laugh.gif
James Kilowatt
Domnilor, lasati va rog vrajeala, pe unii chiar ii intereseaza topicul smile.gif

Decat sa va certati degeaba mai bine va dati intalnire pe circuit si reglati odata pentru totdeauna problema carnatar vs orezar :1:
Mihai63349
Nu inteleg care-i legatura intre a merge la munte iarna si evitarea masinilor RWD. Ca fost posesor al mai multor masini RWD (Moskwich biggrin.gif , Mercedes W126, Alfa, Volvo 240), precum si al unei cabane la munte, va confirm ca n-am facut niciodata drum intors. Ba, mai mult, cu Alfa, care avea si cutia in spate am fost intr-o situatie in care doar eu si inca o masina am reusit sa urcam. Iar ala avea tractiune fata si a urcat in mars-arier!
Sa revin. Eu unul, in principiu, prefer(am) RWD. E drept, si datorita unpr cauze subiective, prezentate de altii mai sus (planetare, etc.). Odata cu cresterea fiabilitatii transmisiilor fata, mi se pare cam totuna ce tip de transmisie alegi. Argumente puternice nu sunt pentru niciuna din variante, pt. ca ambele au evoluat foarte mult.

Dar, de fapt, ce caut eu aici? biggrin.gif
Iulian HondaFan
QUOTE(Impulse)
Cat fun pot sa am! biggrin.gif
Cum scot ciolanul cum apare haita. laugh.gif laugh.gif


cum scoti aberatia cum nu ne putem abtine sa nu facem misto de tine.
HalbaSus
Iulian, eu am reusit... greu dar am reusit... am zis sa nu fiu eu ala care incepe flame-urile smile.gif

Oricum daca vreti doar sa faceti misto unul de celalalt va rog sa continuati in combat zone... poate mai sunt altii pe care ii intereseaza subiectul.
Iulian HondaFan
scuze tutulor... biggrin.gif de fapt va rog sa-mi stergeti ultimele 2 posturi ( 3 cu asta).
f1anatic
QUOTE(Iulian HondaFan)
scuze tutulor... biggrin.gif de fapt va rog sa-mi stergeti ultimele 2 posturi ( 3 cu asta).


Dragi tovaresi si pretini,

In numele nostru dar si al tutulor, ieste rugamintea partidului sa mutati acest subiect de conversatie in care participa forte instigatoare la ordinea publica in forumul de combat !

Sa se faca liniste tovaresi aicilea ! Vointa si propunerile clasei muncitoare sa se faca auzite in plenul marelui Combat Forum national !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.