Corect, dar cu citeva precizari:
- hidrogenul nu polueaza. Dieselul, fie el hibrid, da.
- dieselul merge tot cu petrol.
- hibridul nu e cu mult mai bun ca o masina normala la economie de combustibil. Electricul te scapa de regimurile trazitorii care sint problema motoarelor cu ardere interna, dar nu e obligatoriu sa ai regim trazitoriu (drum lung pe autostrada).
- hibridele au nevoie de baterii, care sint de fapt foarte toxice (speram ca se recicleaza 100%, dar tot trebuie produse).
- fuel cells merg bine mersi si pe alcool. Astea de laptop etc vor fi pe alcool.
- hidrogen + motor cu ardere interna (gpl) nu ne scapa de regimul trazitoriu care e risipitor. Deci trebuie carat undeva mult hidrogen. Foarte complicat.
- teoretic vorbind H2 se poate obtine din orice sursa de enrgie, de la solara la nucleara, iar poluarea se poate controla mai bine in citeva fabrici imense decit in masini.
Ramin insa 2 "mici" probleme: stocarea H2 si mai ales producerea lui.
E exagerat insa sa spui ca e o tzeapa. E la fel de tzeapa ca orice alta solutie. Adica adevarul e ca nu avem nici o solutie. De fapt, biodieselul si etanolul sint tzepe mult mai mari ca H2 si idei mult mai proaste. Concluzia e ca daca se termina petrolul un urmatorii 50 de ani nu se intrevede nici o solutie si sintem mincati (si nu va imaginati ca singura problema e plimbatul cu masina... vorbim de distrugerea civilizatiei pur si simplu, miliade de oameni morti, etc). Daca nu se termina sintem mincati cu incalzirea globala, dar macar supravietuim. Viitorul suna bine
.