Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Honda FCX fuel cells
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Otto73
Incetul cu incetul vom elimina deplasarile folosind combustibilii fosili.
Din pacate pretul masinilor ecologice(vezi tesla,ellica,etc)este ridicat, dar odata cu fabricarea lor in serie mare pretul va scadea semnificativ.
http://www.automobilemag.com/future_cars/2...2010_honda_fcx/
James Kilowatt
Inca e din pacate marketing blush.gif

"...Honda-developed fuel-cell stack in the middle of the car with two hydrogen tanks in the rear. The stack is actually much smaller than is now technologically feasible, but Honda says that it shows "our dream."


Oricum tehnologia asta e dezvoltata tot de cei care fac armament biggrin.gif

Si oricum inca nimeni nu spune de unde o sa luam cantitatile imense de hidrogen (sau de energie ca sa-l obtinem...)
ozz86651
Din cite stiu eu masina asta exista dar costa peste 100k$ smile.gif. Spre deosebire de BMW cu GPL biggrin.gif asta este ceva cuy adevarat inovativ. Dar BMW ne-a obisnuit ca ramasul cu vreo 10 ani in urma, Honda avea Vtec din 89 iar BMW a introdus un Vanos rudimentar dupa multi multi ani.
Paul46623
Hidrogenul e cea mai proasta gluma in domeniul combustibililor alternativi. Singurul motiv pentru care e impinsa inpre mase e ca spre deosebire de diesel-electric (despre care stim ca functioneaza de vreo 80 de ani incoace) e ca are o aura de 'cool-tech-gizmo-stuff' si toti yuppies aia idioti + baby-boomerii aia imbatraniti pot zice ca merg intr-o masina 'ecologica' (cica) si 'trendy' in acelasi timp (spre deosebire de batranul diesel-flexifuel+electric, ce de la U-Boot-uri incoace nu mai e 'trendy').
James Kilowatt
Mai e o chestie..... hidrogenul de fapt nu e combustibil, ci o forma de stocare a energiei. Adica nu il extragi de undeva ca sa-l bagi in rezervor, ci ai nevoie de energie ca sa-l obtii sa-l bagi in rezervor si apoi il transformi iar in energie. Insa energia necesara obtinerii trebuie sa vina de undeva.
ozz86651
Corect, dar cu citeva precizari:
- hidrogenul nu polueaza. Dieselul, fie el hibrid, da.
- dieselul merge tot cu petrol.
- hibridul nu e cu mult mai bun ca o masina normala la economie de combustibil. Electricul te scapa de regimurile trazitorii care sint problema motoarelor cu ardere interna, dar nu e obligatoriu sa ai regim trazitoriu (drum lung pe autostrada).
- hibridele au nevoie de baterii, care sint de fapt foarte toxice (speram ca se recicleaza 100%, dar tot trebuie produse).
- fuel cells merg bine mersi si pe alcool. Astea de laptop etc vor fi pe alcool.
- hidrogen + motor cu ardere interna (gpl) nu ne scapa de regimul trazitoriu care e risipitor. Deci trebuie carat undeva mult hidrogen. Foarte complicat.
- teoretic vorbind H2 se poate obtine din orice sursa de enrgie, de la solara la nucleara, iar poluarea se poate controla mai bine in citeva fabrici imense decit in masini.

Ramin insa 2 "mici" probleme: stocarea H2 si mai ales producerea lui.
E exagerat insa sa spui ca e o tzeapa. E la fel de tzeapa ca orice alta solutie. Adica adevarul e ca nu avem nici o solutie. De fapt, biodieselul si etanolul sint tzepe mult mai mari ca H2 si idei mult mai proaste. Concluzia e ca daca se termina petrolul un urmatorii 50 de ani nu se intrevede nici o solutie si sintem mincati (si nu va imaginati ca singura problema e plimbatul cu masina... vorbim de distrugerea civilizatiei pur si simplu, miliade de oameni morti, etc). Daca nu se termina sintem mincati cu incalzirea globala, dar macar supravietuim. Viitorul suna bine biggrin.gif .
James Kilowatt
Pai problemele anuleaza inca avantajele.... daca energia necesara obtinerii hidrogenului se obtine din combustibili fosili, n-am facut nici o sfaraiala. Nuclearul e prost vazuti (suficient de prost cat unele guverne sa intentioneze sa inchida centrale super-rentabile...)a, solarul foarte scump datorita randamentului de conversie inca mic, etc....

Fuel cells merg cu alcool metilic care nu stiu cum se obtine blush.gif Nu cu etilicul din tuica biggrin.gif

Biocombustibilii au avantajul ca prin cultivarea plantelor din care se obtine se retine aproximativ aceeasi cantitate de CO2 ca cea eliminata prin arderea lui, balanta fiind practic echilibrata. Insa e o solutie inca nefezabila pentru ca deocamdata se obtine fie din uleiuri vegetale fie din zahar, cu un randament/hectar prost. Se spune insa ca exista pe teava o noua tehnologie de obtinere a biodieselului din intreaga planta, nu doar din ulei ceea ce ar reduce tapan suprafata terenurilor cultivate cu motorina.
ORicum, chiar si asa nu sunt neaparat o mare teapa. Chiar si cu tehnicile primitive existente, brazilienii merg cu 30% etanol. Pentru unii poate fi o optiune smile.gif
air_wolf
cea mai buna masina nepoluanta e aia cu pedale. se ia un sasiu, se pun 4 perechi de pedale si in functie de citi pedalatori exista, o sa ai 4x1, 4x2,4x3 si 4x4. evident, poti ajunge pina la 4x7 in caz de suv. si pentru deplasari interurbane ii pui vela, si daca ai noroc mergi si cu 120-130. totul e sa ai vint de unde trebuie.
plus ca te tine in forma, reduce obezitatea, aparitia bolilor de inima...

exista si alternativa motorului atomic, dar e nepoluant doar pina face bum. dupa aia, pe locul de parcare or sa apara plante cu oki, insecte mamifere si alte noutati de genul...

masina polueaza direct (emisii de gaze) si indirect (cauciucuri, plumb etc). si bateriile vor trebui stocate si reciclate, deci tot va iesi fum de undeva.

drunk.gif drunk.gif drunk.gif
James Kilowatt
Care motor atomic? Panarama de "baterie" cu oxid de plutoniu folosita in spatial? Are cateva sute prapadite de wati....

Exista o cursa masini care trebuie sa parcurga distanta maxima cu 1L de benzina... castigatoarea de anul trecut a facut vreo 8000km! Masina din Liege a iesit pe locul 8, cu vreo 2000km. Cica masina asta elimina mai putin co2 decat in om care merge pe jos distanta aia biggrin.gif Clar mai ecologica decat unul care pedaleaza biggrin.gif


Apropo de fuel cells pe metanol... pentru obtinerea biodieselului e nevoie de metanol. Ar fi interesant de stiut daca metanolul ala ar fi mai rentabil sa fie folosit in fuel cells sau in biodiesel smile.gif
Iulian HondaFan
metanolul se obtine in principal din petrol/metan la ora ora asta. si unele plante fac formaldehida care se hidrateaza la metanol usor. iar etanolul se transforma in metanol.

in plus fuel-cells pot merge si cu etanol. in fond diferenta dintre etanol si metanol este minima. iar de ars ard cam la fel ( metanolul oleaca mai repede dar are caldura specifica mai mica).

io cred ca vom avea o vreme in care biocombustibilii vor fi la putere. tarile cu clima calda ( care pot creste cocos) ar face biodiesel ieftin; brazilia face tanol mai ieftin decat petrolul din trestie de zahar. o specie de canepa care are ritm de crestere foarte rapid ar fi solutia pntru tarile cu clima temperata. din tulpinile bogate in celuloza ale acestei plante exista tehnologii enzimatice ( inca scumpe) prin care se poate obtine etanol iar din seminte biodiesel.

hidrogenul nu cred ca poate fi fezabil decat cuplat cu energia atomica, sau daca normele de poluare vor deveni draconice.

si sa nu uitam ca sunt si depozite imense de carbune in lume care cu tehnologia actuala ( folosind principii dezvoltate insa de nemti inca dinaintea WW2) pot fi transformate in benzina/motorina + electricitate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.