Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Alfa Romeo 159 1.9multijet VS Bmw 320d
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
Xennon_X90574
Intentionez sa achizitionez o masina noua din astea doua modele bani disponibili ar fi in jurul sumei de 36mii euro poate aveti alte variante sau sugestii...imi este cam grea alegerea din mai multe puncte de vedere fiecare masina avand plusuri si minusuri...
Deci am o mica dilema...ce zicetzi?
Merci.
Cristian88423
Personal aleg BMW seria 3 fara discutie. BMW-ul are ca plusuri fiabilitatea, demarajul si consumul (320d). Alfa are ca plusuri design-ul si fiabilitatea motoarelor diesel multijet. Sa tinem cont ca seria 3 a fost aleasa masina anului 2006 in lume. Doar Lexus IS s-ar mai putea bate de la egal la egal cu BMW-ul. Un plus pt. Alfa ar mai fi si costul reviziilor.
air_wolf
as merge pe alfa. poate pentru ca seriile banglite mi se par oribile :puke:
romb
foarte grea alegerea ... dar o alegere placuta , cu oricare din cele doua masina nu prea ai cum sa dai gres , vei conduce ceva special ...

pe de o parte BMW-ul are o tinuta de drum si o calitate a asamblarii aproape de perfectiune si un motor de 2 litri diesel foarte capabil. stilul este controversat mai ales partea din spate , aici e chestiune de gusturi .

alfa are un look demential , oricine spune ca nu ii place masina asta , minte biggrin.gif . motorul 1.9 JTD 150 cp , e foarte bun , eu l-am condus pe o Astra H si rezervele de putere sunt impresionante si este si foarte silentios .

cu siguranta la acelasi pret la Alfa vei avea o masina mai bine dotata .

alfa 159 1.9 JTD Distinctive costa 30.965 E DDP si e varianta de top cu o echipare mai mult decat suficienta.

BMW 320 D costa 32.298 E DDP intr-o echipare evident mai saraca .

nu stiu pretul optionalelor la BMW dar ca sa aduci 320-ul la nivelul Alfei cred ca trebuie sa mai pui cel putin 3000 E.

in concluzie eu as lua Alfa. succes la cumparaturi. biggrin.gif
James Kilowatt
La tinuta de drum sunt ambele de exceptie.

Versiunea 1.9 150CP de la Alfa e clar mai lenta decat 320d-ul. Insa e si mai ieftina.

Nu stiu preturile in Ro, insa aici cu 33.500TTI iei fie 320d 163CP confort fie 159 2.4multijet 200CP Distinctive cu cutia robotizata, care sunt foarte apropiate la performante.

Raman deci de luat in calcul factorii subiectivi smile.gif
Xennon_X90574
Multam de sfaturi... beer.gif si eu tind mai mult spre Alfa dar ma gandesc oare pt un tinar pana in 30ani ce modele sar mai potrivi...ma refer cu personalitate....
Mie personal imi plac masinile cu multe optiuni asta incluzand chiar si navigatia....in Romania se merita sa dai bani multi pe acesta optiune sau e moft pt ca nu functioneaza... :ban:
Apropo de asta in loc de navigatie as putea sa aleg versiunea de motorizare mai mare adica 2.4 cu 200cp sau e deajuns 1.9 si 150cp aici ma refer ca are un consum mai redus...cel de 1.9 si recuperez pe partea asta...
air_wolf
ia 2.4 cu 200cp si lasa navigatia. aia o pui pe urma cu 200-400eur sub forma de gps sau pda cu gps. si cind vor evolua si hartile.
Baby Blues
Ieri am fost la test drive cu Alfa. recunosc nu cu 159 ci parca cu 145. Sper sa nu gresesc. masina avea 15000 de km si avea cutia defecta( intra greu in a 3 -a si a 4 -a respectiv caraia in viteza I si marsarier. Gagica mi-a spus ca trebuie schimbata. motorul de 1.9 mi s-a parut foarte galagios. instrumentel de de bord dupa 15.000 de km, chiar si la o masina de test drive nu au voie sa fie uzate ca si cum masina ar avea 300.000 de km. I-am aratat Opelul meu cu 220.000 de km si i-am spus sa compare. Pretul era de aprox 16.500. I-am sugerat D-soarei sa scoata masina de la test ca sa nu se faca de ras. Am mers la Mitsubishi si am intalnit Lancer-ul. Alte masini , alte pasiuni. Am gasit o oferta cu pachet sport care avea inclusiv volan " Momo" si nu sarea de vreo 17.000 eur. parca alfel suna. Oricum as alege BMW cu ochii inchisi dintre cele doua enumerate mai sus in versus.
Impulse
Cui nu-i place era Bangle sa nu cumpere ca nu se supara nimeni. biggrin.gif Nici mie nu-mi place Alfa nici sa o vad pentru ca o consider de-a dreptul ORIBILA si nici nu m-ar interesa vreodata. Chestie de gusturi.
Deci, cui nu-i place Alfa nu minte ... ci pur si simplu nu ii place. De unde pana unde teorema ca toata lumea trebuie sa iubeasca Alfa? blink.gif Vi se pare voua ca masina respectiva intruneste criteriile tuturor dar nu este asa. Nu toata lumea iubeste fasolea cu carnati.

Cum Alfa nu a ridicat standardele fiabilitatii nu cred ca as sta mult sa analizez care dintre cele doua. Clar BMW-ul.
Din punct de vedere tehnologie, manevrabilitate, calitate, fiabilitate, constiinciozitate a lucrului bine facut, BMW este lider detasat si este net superior Alfei fara discutie.
Ar mai fi si valoarea de revanzare care la Alfa este foarte slaba pe cand in cazul BMW-ului sta foarte bine.

Concluzia: BMW
CPI
La banii astia Alfa cu motorul 2.4. Motorul de 1.9 mie mi s-a parut ok si atit ca performante. Am mers cu Vectra cu motorul asta si pina la 2000 de turatii statea pe loc. Pina si Mondeo 2.0 tdci de 115 CP era mai vioi la turatii joase. Dupa 2000 incepea sa mearga dar nu cu rezervele de care zicea Stefan_adrian. Devenea comparabil/un pic peste cu Mondeo dar sub Laguna 2.2. Ca sa nu mai zic de Accord care le dadea clasa la toate ca as parea subiectiv biggrin.gif Cu bmw-ul de 163 CP nu am mers, am mers cu generatia anterioara 2.0 de 136 cp (cred) si era si el ok si atit. Minus la bmw ar fi tractiunea spate ( e frumos pe viraje dar iarna e cam trist), spatiul interior mai mic si pretul mai mare la dotari similare.

Daca negociezi bine bagi si navigatia in buget! Sau o iei fara navigatie si iti iei de banii negociati un PDA cu GPS si mai dai si de baut la toti prietenii cind iti vine masina.

Impulse are dreptate in 2 privinte:
1. Valoarea de revinzare e mai mare la bmw
2. Fasolea cu cirnati nu place la toata lumea, dar le place mai ales nemtilor - si probabil fanilor bmw.

Dpdv design e dreptul fiecaruia sa comenteze, mie imi place 159 dar nu atit incit sa o consider la piu bella machina. Imi pare mai sobra decit generatiile precedente, mai "latino-germana" biggrin.gif
_Constantin_
Clar BMW, nici nu incape discutie aici, daca concurentul era altul... poate nu as fi ales BMW dar in cazul de fata .... nu prea exista comparatie. Poate cu un A4 dar si asa tot bmw ar fi avut mai multe +++. La alfa in afara de design care este intradevar deosebit altceva nu prea iese in evidenta. Singurul lucru care nu trebuie sa lipseasca de pe 320 sunt jantele( alea stoc cu care vine masina sunt oribile), vezi ca bmw are in optionale niste oferte interesante de jante de 17" sau chiar 18", deci in nici un caz alfa si absolut interzise jante pe 16" la 320d.
HalbaSus
Alfa e de departe cea mai frumoasa dar nu e totusi perfecta... are o rata de depreciere crunta, fiabilitatea e discutabila, etc... Eu as include in comparatie (desigur daca se poate urca ceva mai sus cu fondurile): A4 2.0 TDI 170 cp quattro.

Este o cale de mijloc: nu e la fel de frumos ca 159 dar nici nu are stopurile "asiatice" de la 3-ar (parere subiectiva)... e mai fiabil (sau cel putin ar trebui sa fie) decat alfa iar la performante e la nivelul bmw-ului... in plus ai tractiune integrala ceea ce reprezinta un mare avantaj intr-o tara in care iarna are 6 luni.
Andrei Suzuki
La Saab 9-5 de ce nu te uiti? Sau 9-3,mai ieftin si iti raman mai multi bani pt optionale.
Xennon_X90574
[quote="HalbaSus"]Alfa e de departe cea mai frumoasa dar nu e totusi perfecta... are o rata de depreciere crunta,


M-ai pus pe ganduri cu rata de depreciere...si cred ca ai dreptate.

Pentru ce masina as putea sa optez calitate pret...asta insemnanad sa renunt la Alfa care ma interesa cel mai mult...? dar sa scot din ecuatie tractiunea spate care la noi in tara nu prea e recomandata dat fiind anotimpurile......

Ps: Saab-u ultimul model numi place deloc modelu anterior era mult mai reusit. blink.gif
Impulse
Daca ai anvelope de iarna si stii sa conduci nu ai nici o problema din partea BMW-ului.
HalbaSus
Saab-ul nu mai e ce a fost... Odata ajunsi sub cupola GM si-au pierdut mult din individualitate si exclusivism. In plus sunt si eu de acord cu xennon in privinta designului.

In privinta devalorizarii Alfa... depinde cat vrei sa o tii... daca o tii peste 3 ani deja nu mai e asa grav, in plus Alfa e si mai ieftina, deci poti sa consideri ca banii care nu ii dai acum pe masina ii pierzi la revanzare, dar pana la urma banii aia raman la tine si la o adica se pot inmulti.

Tractiunea spate nu e chiar asa periculoasa, bmw-urile de azi nu mai sunt ca "ursuletii" la care le fugea spatele in stanga si in dreapta la prima ninsoare. Dar poti avea multe "mici neplaceri" din cauza tractiunii spate iarna, aveam spre exemplu un prieten care iarna trebuia sa-si curete in fiecare zi trotuarul ca sa mai poata iesi din garaj, in timp ce vecinii lui ieseau fara probleme (si fara sa curete)... oricum exista si bmw cu tractiune integrala, dar la alt pret..

Tot la alt pret (dar nu cu mult mai mare) este Audi A4 2.0 TDI quattro...
- Ai tractiune integrala si 170 cp
- Valoarea de revanzare va fi excelenta (eu zic chiar mai buna decat a BMW-ului, pentru ca in romania simpla asociere a cuvintelor A4 TDI quattro produce furori)
- Nu e la fel de frumoasa ca alfa, dar oricum arata bine.

Dezavantaje:
- Motorul TDI e mai zgomotos decat cel de la bmw sau alfa, nu e ceva foarte deranjant pentru ca habitaclul este foarte bine izolat, dar oricum se aude acel "pacanit" de diesel... nu ca la celelalte nu s-ar auzi dar la TDI e mai pronuntat.
James Kilowatt
Mie si fiabilitatea si valoarea la revanzare mi se pare destul de speculative. Ambele sunt scoase in 2005, asa ca nu se poate sti prea exact cate probleme au (dupa ce ies din garantie) si nici cum se vor deprecia.... decat destul de aproximativ.

Iar chestiile gen "tehnica net superioara" si "handling superior" ar trebui argumentate, nu doar afirmate alfel nu fac decat sa bage mai tare in ceata pe Xennon care si asa e nehotarat.

De ex Alfa 159 scoate acceleratii laterale de peste 1G de care Serie3 nu e in stare, daca tot e vorba de handling superior si tehnici net superioare. Suspensia e de ultim racnet (si la bmw la fel), motoarele la fel, ambele au toate gadgeturile electronice de stabilitate si tractiune.... asa ca nu e vreuna prea "net superioara".

@Xennon
Pana nu le testezi pe amandoua la sange nu fa o alegere bazata pe parerea unuia sau altuia wink.gif Mergi mai degraba pe mana ta decat pe a altuia. Oricum nimeni care a postat nu are nici 159 nici 320d asa ca multi vorbesc din auzite. Si chiar daca ar avea, multi proprietari de bmw sau alfa au facut o alegera bazata pe pasiune incat slabe sperante sa o vorbeasca de rau smile.gif
romb
QUOTE(romb)
alfa 159 1.9 JTD Distinctive costa 30.965 E DDP si e varianta de top cu o echipare mai mult decat suficienta.

BMW 320 D costa 32.298 E DDP intr-o echipare evident mai saraca .


uite ca am ajuns sa ma citez singur ... biggrin.gif

deci aici sunt preturile si azi am trecut pe la un prieten care e la sales la BMW si am si echiparile .

BMW 320D standard are :

Servo
ABS,DSC,CBC,DTC,DBC
8 airbaguri
computer bord
inchidere centralizata cu telecomanda
geamuri fata spate electrice
oglinzi electrice
jante 16"
aer manual
radio CD cu 6 difuzoare

o echipare desi corecta destul de spartana in opinia mea pentru pretul cerut .

la alfa ai

Conditionator automat bi-zona
Geamuri anterioare actionate electric
Geamuri posterioare actionate electric cu senzor de obstacol
Inchidere centralizata (usi, portbagaj, rezervor) + telecomanda
Oglinzi exterioare reglabile electric, incalzite
Volan si levier schimbator de viteze in piele
Comenzi radio / telefon pe volan
Trip computer
Cruise Control
Pack Visibility: senzor de ploaie, senzor aprindere automata faruri, senzor dezaburire, senzor calitate aer, oglinda retrovizoare interna cu efect anti-orbire
Caseta in bord cu iluminare
Suport ochelari
Cotiera anterioara cu spatiu de depozitare
Cotiera posterioara cu spatiu pentru schiuri
Proiectoare ceata
Tapiterie din piele
Scaune anterioare incalzite
Scaun pasager reglabil in inaltime
Tetiera centrala posterioara reglabila in inaltime
Radio CD + MP3
Roata de rezerva de uz temporar
VDC cu Hill Holder (include ABS, ASR, BAS)
Airbag frontal sofer si pasager Smart 2
Airbag genunchi sofer
Airbag lateral sofer si pasager
Windowbag-uri
Protectie exterioara cu material plastic (pentru transport)
Praguri anterioare cu insertii din aluminiu
Jante din aliaj de 16" cu pneuri 215/55

diferenta de echipare e semnificativa ! am listele cu echiparile optionale pentru BMW si o sa incerc sa fac o echipare echivalenta cat mai exacta

so BMW 320D +

climatizare bi-zona 647 E cip
volan in piele 155
comenzi volan 129
cruise control 216
senzor de lumina , ploaie 103
cotiera 129
proiectoare 172
tapiterie de piele 1483
scaune incalzite 310

deci facand calculele BMW-ul ajunge la un pret DDP de 36.377 E pentru o echipare echivalenta Alfei . Asta inseamna in jur de 5500 E in plus pentru BMW . tu decizi daca merita biggrin.gif
_Constantin_
Atat de mare e diferenta de pret? Ma asteptam la 2-3000. Chiar si asa... tot BMW as alege. biggrin.gif
Xennon_X90574
Mersi mult pt sfaturile voastre am luat in cosiderare si plusurile si minusurile la ambele si am sa decid la rece......sper sa fie treaba buna band.gif
Andrei76320
Dar la asta nu te-ai gandit:
http://www.jaguar.ro/Modele_XT_PreturisiSp...atii_Oferte.htm

Din cate citisem intr-o revista acum vreo 2 luni, motorul 2,2 de pe jaguar comparativ cu 2 BMW este mai liniar, mai elastic si are si functia overboost si este mai placut in utilizare ca cel de la BMW.

DE asemenea nu prea vezi x type-uri pe strada.
La 35.645 EUR DDP este superdotat Luxury sau Sport, nu stau acum sa fac comparatie.
De asemenea pe alt versus cineva spunea ca de fapt e un mondeo de lux, dar asta e o opinie gratuita.

Daca iti permiteai si S type, 2,7 Diesel e si mai misto, acum are si reducere 15 %.

Oricum succes la alegere.
_Constantin_
Nu e afirmatie gratuita, daca presa de specialitate afirma ca Mondeo si X-type impart foarte multe componente atunci noi ar trebui sa credem parerea tertilor. Ma indoiesc ca vreu dealer ti-ar spune astfel de informatii mai ales ca este o masina foarte scumpa. Interiorul si materiale sunt intradevar de prima mana, la fel si motorul dar scheletul este cel de la mondeo, dar asta nu inseamna ca x-type = mondeo.

In orice caz Jaguar este o alegere de luat in seama, chiar si asa 320 este masina cea mai noua ca si conceptie si tehnica deci este de preferat.
Xennon_X90574
Jaguarul X-type iesise pe locu 4 intr-un test comparativ pe Topgear
ordinea cam asa era:
1.Alfa159
2.Audi a4
3.Bmw serie 3
4.Jaguar X-type

Mi se pare o masina mai conservatoare eu ma feresc de "tipu asta" pentru ca o prefer pe la o varsta mai inaintata eu am pana in 30ani..
Anyway trebuie luat in considerare sfatul tau..nu?
Andrei76320
Referitor la Topgear nu intotdeauna sunt de acord cu ce se afirma acolo.
Daca ar fi sa fiu obiectiv A4, Alfa 159, Seria 3 sunt mai noi ca aparitie deci sa zicem ca e corect ca Jag dsa fie pe ultimul loc, dar ultimul loc dintre niste MasinI.
Referitor la varsta , eu am aproaape 26 dar nu-s conservator, imi place la Jaguar si MIni (Aston M, Bentley) eleganta, stilul britanic aristocratic chiar.
Am barbati la 35-40 de ani in sacou (bine mai trendy) pe motoare, unele chiar sport, tipi cu coada si pantaloni de piele cu BMW seria 7, de asemenea in Olanda , Finlanda, pe unde am fost fiecare purta ce vroia, ce simtea cai place, nu era o delimitare stricta, sau oimagine pe care vroia so afiseze.
Inca ceva personal, cind vad ca multi baieti decartier, pierde vara, sau debani gata se plimba cu bmw-uri si a4, noi sau mia degraba sh, nu prea imi doresc sa fiu asimilat lor, deci nu ar fi o problema prea grava.
Alfa si Jaguar vezi mai putine, si daca te intereseza imaginea, daca o sa cobori dintr-un Jaguar sigur n-o sqa te faci de rusine, sau o sa fii catalogat drept conservator.
Presupun ca tu ai deja o idee, e bine ca tu sa hotarasti din sufletul tau ce vrei, dar incearca daca poti un X Type, poate iti schimba parerea.
Ca devalorizare cred ca se pastreaza bine, cam tot ca BMW sau A4, eu in romania n-am vazut pe net decat 2 sh.

Ca sa fiu putin off topic, Daca as avea banii si as vrea sa fiu rebel si exclusivist mias lua Minicooper John Cooper Works 1.6 tunat de fabrica 210 CP, pret parca 33000 sau 39000 DDP, sunt destinate 2 pentru romania editie limitata, si as tine-o toata viata.
_Constantin_
Chestia asta cu imaginea in romania a luat o amploare prea mare. Degaba ai Jaguar daca ai trening cu pantofi de lac... blush.gif , nu masina face soferul, ci invers. Si mai degraba: De ce m-ar interesa pe mine ce crezi tu ( o persoana oarecare care nu ma cunoaste) despre mine? Prefer sa conduc masina cea mai potrivita si sa primesc priviri care nu aproba alegerea mea. Stii cand iti dai seama ca ti-ai luat masina care iti place intradevar? In momentul in care esti pe o strada goala, tu si masina, conduci si esti multumit si nu te gandesti la ce ai fi putut conduce atunci stii sigur ca ai ales masina potrivita pt TINE.

PS: topurile top gear nu sunt facute intotdeauna sa desemneze masina cea mai buna, ci mai degraba masina care are acel X-factor si in general nu prea aproba masinile "made in Germany".
Impulse
QUOTE(_Constantin_)
Chestia asta cu imaginea in romania a luat o amploare prea mare. Degaba ai Jaguar daca ai trening cu pantofi de lac... blush.gif , nu masina face soferul, ci invers. Si mai degraba: De ce m-ar interesa pe mine ce crezi tu ( o persoana oarecare care nu ma cunoaste) despre mine? Prefer sa conduc masina cea mai potrivita si sa primesc priviri care nu aproba alegerea mea. Stii cand iti dai seama ca ti-ai luat masina care iti place intradevar? In momentul in care esti pe o strada goala, tu si masina, conduci si esti multumit si nu te gandesti la ce ai fi putut conduce atunci stii sigur ca ai ales masina potrivita pt TINE.

PS: topurile top gear nu sunt facute intotdeauna sa desemneze masina cea mai buna, ci mai degraba masina care are acel X-factor si in general nu prea aproba masinile "made in Germany".


:romania:
Constantine, incerc sa explic acest lucru de zeci de ori. Ai reusit sa pui bine chintesenta acestui aspect. Nu stiu despre ce exclusivitate vorbiti voi caci deja tziganii au inceput sa isi ia Lexus ca au auzit ei ca e mai exclusiv si mai exotic decat mercedes/bmw.... Daca Bmw e de manelisti atunci Maybach e de ciobani iar Bentley este masina parvenitului analfabet si tot asa pana ajungeti sa va cumparati Volga Coupe ( ca vorba aia si asta tot este bazata pe BMW seria 6 si aia)... :angel:
Tinuta ta morala este cea care te reprezinta in societate nu masina.

Constantine, ai o bere de la mine.

Nu intotdeauna se vorbeste din auzite ci si din ce mai citeste omul:

http://www.autobild.de/test/neuwagen/artik...artikel_id=9985

rezultatele testului:
http://www.autobild.de/test/neuwagen/artik...artikel_seite=4

Si ceva deloc de neglijat :
Alfa is quite heavy (1585kg) iar distributia greutatii este fata 61%, spate 39%. Bavarezul este ceva mai usor (1450kg) -deci castigi si la consum- si MUUULT mai bine echilibrat cu distributia pe fata 49%, spate 51%. Ori un RWD perfect echilibrat este imbatabil la tinuta de drum. Daca mai punem in balanta si manevrabilitatea excelenta a BMW-ului cred ca putem observa relativ rapid diferentele.
Deci BMW este tractiune spate si este si foarte bine echlibrat. Prin urmare aviz amatorilor de senzatii Cuore Sportivo ca alea nu le gasesti la Alfa ci la BMW!
Otto73
La acest versus eu zic ca BMW-ul e cu mult mai bun din TOATE punctele de vedere.
alcris01
Votez si eu pentru BMW daca selectia se face doar intre aceste doua marci, desi dupa cum s-a afirmat mai sus, exista si alte optiuni mai elaborate blush.gif
James Kilowatt
QUOTE(Impulse)
Si ceva deloc de neglijat :
Alfa is quite heavy (1585kg) iar distributia greutatii este fata 61%, spate 39%. Bavarezul este ceva mai usor (1450kg) -deci castigi si la consum- si MUUULT mai bine echilibrat cu distributia pe fata 49%, spate 51%. Ori un RWD perfect echilibrat este imbatabil la tinuta de drum. Daca mai punem in balanta si manevrabilitatea excelenta a BMW-ului cred ca putem observa relativ rapid diferentele.
Deci BMW este tractiune spate si este si foarte bine echlibrat. Prin urmare aviz amatorilor de senzatii Cuore Sportivo ca alea nu le gasesti la Alfa ci la BMW!


Impulse, ma faci sa repet ce spuneam mai devreme. Alfa 159 vireaza cu mai mult de 1G, iar serie3 nu ci doar M3. Asa ca poti avea senzatii din plin si manevrabilitate excelenta si cu Alfa.

Insa ai dreptate in ce spui cu greutatea.... din motivul asta e mai lenta la demaraj (abia cea de 200CP echilibreaza situatia) si o idee mai gurmanda (oficial cu mai putin de 0.5L/100km). E si o idee mai mare, desi are porbagaj mai mic blink.gif
159 - 4.66 x 1.83 x 1.42 m 405l portbagaj
320 - 4.52 x 1.82 x 1.42 m 460l portbagaj
bineinteles, portbagajul foloseste la carat crosele de golf, nu altceva biggrin.gif

Calitatea materialelor si ale asamblarilor ale ambelor masini a fost aproape unanim laudata de presa, inclusiv cea franceza nu tocmai binevoitoare cu marcile straine (desi personal recunosc ca ma depaseste subiectul... la mine daca nu scartaie toate plasticele sunt ok);
Nu ca presa germana ar fi mai obiectiva..... blush.gif

Personal nu cred ca poti lua plasa cu nici una din alegeri smile.gif
T u d o r
Raspuns strict pentru MR: Man, faptul ca suporta >1G intr-o curba nu inseamna nimic dpdv al manevrabilitatii. Distributia maselor este mult mai importanta, pentru ca la o succesiune stanga-dreapta masina tinde sa o ia ca un ciocan, modificandu-si tinuta. Din acest punct de vedere seria3 este un etalon. Ma indoiesc sincer ca la Alfa este aceeasi situatie, distributia maselor inegala pe punti si masa efectiva mai mare reprezentand probabil un handicap. smile.gif

Pentru toti: Dintre Alfa si seria3 as alege pe ultima. Argumentele mele sunt spuse de alti colegi mai sus, asa ca nu revin asupra lor. Totusi, pe cel mai important l-as reaminti, si anume valoarea de revanzare. smile.gif Ce dai in plus la cumparare vei recupera la vanzare.
HalbaSus
Toate masinile suporta acceleratie laterala de 1G... dar nu toate o pot obtine. Daca o masina subvireaza prea tare nu are cum sa obtina o acceleratie laterala foarte mare. De altfel tinuta de drum a alfei a fost laudata peste tot, intr-un test comparativ cu A4 jurnalistii ziceau ca alfa este mai putin subviratoare decat audi-ul (dar era vorba de modelul FWD, corect ales de altfel, insa in cazul awd cred ca situatia se schimba).
Asta nu inseamna ca alfa are o tinuta de drum mai buna decat serie3, e posibil ca acceleratia laterala mare sa fie obtinuta tocmai datorita supravirarii, si asta iar nu e bine.
James Kilowatt
Comportamentul la succesiunea de viraje depinde si de suspensie, nu doar de distributia de mase. De obicei ca un ciocan fac cele cu bare de egalizare moi, ca Nubira biggrin.gif

Acceleratie laterala mare inseamna ca ramane pe traictorie in viraj. In clipa in care sub sau supravireaza acceleratia laterala scade... masina mergand cat mai aproape de traictoria in linie dreapta. Mersul drept inseamna acceleratie laterala 0, chiar daca face piruete. Supravirarea nu inseamna acceleratie laterala mare, ci faptul ca fundul masinii iese de pe traictorie inaintea botului, insa oricum centrul masinii pleaca pe o traictorie cu o raza de curbura mai mare.

Asa ca accelerare laterala obtinuta mare -> manevrabilitate buna smile.gif
Sorin82761
Referitor la stabilitate era tot aici pe forum un test realizat de ceva publicatie germana intre aceste modele si pe locul 1 la stabilitate si manevrabilitate a iesit Alfa inaintea Bmw , chiar si vechea alfa 156 intr-un test cu vechea generatie bmw ( nu mai stiu exact modelul , 330 i 335i , asa ceva , cel de dinaintea M3) , testul era facut de auto -motor-und sport ( revista germana ) si preluat de auto-motor -sport ) ,si acolo veche alfa iesise mai bine la tinuta de drum cu toate ca se specifica ca 33...i avea sasiu de m3)
Si referitor la top gear , nu as spune ca dezavantajeaza modelele germane , dimpotriva VW e ridicat in slavi non stop , golful e the best ...., si la bmw , ce teste am vazut vorbeau numai de bine poate mai putin de design , si de seria 1 au fost niste remarci mai naspa , dar in rest ....
T u d o r
Avand distributia de mase fata-spate neechilibrata, Alfa poate suplini acest inconvenient printr-o amortizare foarte dura, care sa nu permita maselor sa se mute prin inclinare prea mult stanga-dreapta. Sau cel putin eu asa gandesc, cu resturile alea de mecanica ramase in cap. smile.gif
Amortizare dura = disconfort. BMW seria3 din cate stiu eu este etalonul clasei la raportul tinuta/confort.
James Kilowatt
Nu e nevoie sa fie neaparat foarte dura toata suspensia, ci doar bara de egalizare. Arcurile si amortizoarele pot fi dulci, o bara de egalizare rigida impiedica masina sa se incline in viraj. Suspensia dulce au alte dezavantaje, da in nas la franare; dai cu burta de pamant la obstacole...

Insa duritatea (dpdv ar confortului) unei suspensii nu e data numai de taria arcului si a amortizorului, ci de raportul tarie/masa.

Oricum, confortul e o chestie care trebuie vazuta la drivetest si nu citit pe forum blush.gif
Xennon_X90574
Alfa159 full absolut inclusiv navigatie si sonorizare Bose sau Bmw320d sarac in optiuni...
Ce masina va avea pretul mai mic peste 4 ani sau daca va fi apropiat la revanzare....? tind sa cred ca Bmw va fi primu avantajat dar ma gandesc ca e mai chel la optiuni...nush...

si ceva interesant...http://www.youtube.com/watch?v=JBGxuQauU1I
_Constantin_
Acum conteaza foarte mult ce iti gadila tie orgoliul? Vrei optiuni multe doar de dragul de a le avea sau ca iti trebuie neaparat chestii ca navigatie, si alte inutilitati( cel putin in romania). Nu o sa dai gres cumparand alfa, nu te invinuieste nimeni si e de inteles ca vrei cat mai multe optiuni dar un lucru e cert indiferent de masina: Ia-o pt ca asa vrei tu si asa iti place... sa nu ai regrete, ce conteaza val de revanzare sau service... masina o conduci 95% din timp, restul de 5% poate il petreci incercand sa o vinzi sau prin service. Pana la urma nici TopGear nici AMS nu or sa-ti cumpere alta masina daca tie nu-ti place ce ei considera The Best. In leg cu nemtii si testele lor de elan... ma abtin... vezi cazul logan.

Poate ma repet... eu daca as avea de ales, fara discutie 320d dar cu mentiunea... pune-i roti, MARI.
ozz86651
MR, acceleratia laterala e un indicator dar atit. Pe skidpad nu e vorba de regim tranzitoriu ci de "steady state"... pina si o masina cu suspensii moi se poate comporta ok pentru ca se inclina si ramine asa inclinata.
Daca insa incerci un regim tranzotiriu (manevre bruste de volan), abia acolo se vede manevrabilitatea unei masini.
Cu alte cuvinte: sint masini care scot mai bine la jaloane/lane change/testul elanului ca altele cu numere de skidpad mai bune. De altfel numerele de skid pad sint decisiv influentate de cauciucuri si jante, mult mai mult decit de suspensie sau sasiu. Pai cauciurile le poti schimba lejer asa ca nu mi se pare relevant.
T u d o r
Cam asta incercam si eu sa spun. Oricum ai lua-o, distributia inegala a masei masinii pe axe se repercuteaza in tinuta de drum. Si masa superioara este o piatra de moara pentru manevrabilitate. Nu pot intelege cum a reusit Alfa in teste sa fie mai manevrabila decat serie3, daca nu prin sacrificarea confortului.
Xennon_X90574
Multumesc tuturor pentru raspunsuri ramane sa deliberez....

Mersi inca odata...
romb
te-ai hotarat ?
AZAZEL
QUOTE(Xennon_X90574)
Multumesc tuturor pentru raspunsuri ramane sa deliberez....

Mersi inca odata...


hmmm.
intamplarea face ca tocmai vineri sa fi condus in mangalia o alfa 159 cu motor pr benzina 2.2 si 185 cp. masina era in echiparea de varf distinctive ii spune cred , cu piele si altele.

ce pot sa iti spun este ca m-am indragostit de acea masina.
atat exteriorul masinii care eu il considere cel mai atragator dintre toate masinile de clasa medie din lume, cat si interiorul sunt fantastice.motorul mi s-a parut extraordinat. sunet de masina italieneasca,sunet total diferit de orice. intr-o clipa te duce la 170km/h. tinuta de drum remarcabila. cine cunoaste curbele de la intrarea nordica din mangalia, alea toate s-au luat cu acceleratia la fund.

daca asta conteaza pt tine,sa stii ca orice muritor are un audi, bmw sau mercedes. cu o alfa 159 iesi total din multime. acea masina intoarce priviri mai multe decat orice masina d peste 100000 euro.

insa, alfele au avut probleme de fiabilitate, cica la 159 s-ar fi rezolvat.
nu stiu de ce insa demarajele sunt mai lente (cel putin pe hartie) decat la masini comparabile. greutatea alfa 159 este mare , dar asa este si la serie 3.

oricum BMW -ul il vei lua chel. alfa full.

eu nu as ezita nici o clipa.

alfa 159 as alege.
marius68582
In sfarsit un post din partea cuiva care stie ce vorbeste,a condus Alfa si pare sa fi inteles de asemenea ce inseamna sa fii alfist!Nu pot decat sa aplaud o opinie personala sincera care nu tine cont de "turma".

PS-sa stii ca asta e un virus de fapt! biggrin.gif
Ionut72466
Imi place foarte mult alfa romeo dar bmw face parte dintr-o alta "generatie"!
Sper ca nu ati uitat ca seria 3 a fost votata ca masina anului 2006 in lume de o echipa intreaga de specialisti si alfa romeo nu a intrat nici macar in top 10.
bmw seria 3 este peste alfa la toate capitolele!
James Kilowatt
QUOTE(ozz86651)
MR, acceleratia laterala e un indicator dar atit. Pe skidpad nu e vorba de regim tranzitoriu ci de "steady state"... pina si o masina cu suspensii moi se poate comporta ok pentru ca se inclina si ramine asa inclinata.
Daca insa incerci un regim tranzotiriu (manevre bruste de volan), abia acolo se vede manevrabilitatea unei masini.
Cu alte cuvinte: sint masini care scot mai bine la jaloane/lane change/testul elanului ca altele cu numere de skidpad mai bune. De altfel numerele de skid pad sint decisiv influentate de cauciucuri si jante, mult mai mult decit de suspensie sau sasiu. Pai cauciurile le poti schimba lejer asa ca nu mi se pare relevant.



O masina care se inclina excesiv ridica si muta spre exterior centrul de greutate, asa ca iese repede din competie.
Manevra brusca stanga-dreapta tot acceleratie laterala inseamna... e drept, variabila si care isi schimba sensul. La modul si mai general, orice traictorie mai putin cea dreapta inseamna acceleratii laterale.
Insa cum masinile sunt simetrice nu pot da rezultate foarte diferite de testele "stationare"...... Daca ai exemple, ar fi binevenite. Oricum, nu coteaza doar pneurile, ci si suspensia sau rigiditatea torsionala a caroseriei. Degeaba ai pneuri superaderente daca le soliciti aiurea, obligandu-le sa preia pe o suprafata mica forte de forfecare mari, le lasi pe asfalt...

Testul elanului nu e inca standard.. ca sa devina standard ar trebui dupa mine fie sa fie facut de roboti, fie sa fie repetat de un numar mare de ori cu piloti diferiti si facuta o medie. Conteaza cum intorci volanul.... un meserias ramane la limita acelui 1G pe tot timpul testului, in timp ce un fazan l-a depasit din prima fractiune de secunda si a picat testul inainte sa-l inceapa. De fapt, un pilot de raliu roman le-a aratat francezilor ca Loganul il trece, nu? Asta nu inseamna ca Logan rulz, ci doar ca e important cine face testul si ce vrea sa demonstreze.

Francezii de la un ziar auto cunoscut pupau la un moment dat tare de tot undeva Alfa... Ca sa povesteasca doua numere mai tarziu ce stagiu interesant de pilotaj le-a oferit Alfa pe circuit, cu 147GTA.... biggrin.gif

Uite cum defineau unii handlingul.... in 1950 biggrin.gif
http://www.roadandtrack.com/article.asp?se...age_number=11#1

Teoretic si eu cred ca o masina cu distributia 50-50 POATE fi facuta sa bata la acceleratiile laterale (indiferent ca sunt tranzitorii sau stationare) orice alta masina.... insa uite ca in cazul asta, n-au facut-o si cifrele
(chiar si incomplete) sunt de partea Alfei.... cu alte cuvinte, nici BMW nu e inca the "ultimate driving machine".... ci are doar potentialul sa devina biggrin.gif

Iar in privinta confortului, repet, un testdrive e mult mai util decat o speculatie teoretica....
HalbaSus
QUOTE
Sper ca nu ati uitat ca seria 3 a fost votata ca masina anului 2006 in lume de o echipa intreaga de specialisti si alfa romeo nu a intrat nici macar in top 10.


Si in 2005 masina anului a fost prius iar in 2004 fiat panda... eu nu m-as lauda ca sunt in rand cu cele doua. Eu as zice ca totul se rezuma la modul in care iti parchezi masina acasa... daca o parchezi cu fata atunci probabil e mai bine sa iei un BMW, pentru ca atunci cand vei merge dimineata la masina ii vei vedea fata, care este destul de reusita... daca in schimb iti place sa parchezi masina cu spatele (like i do) atunci va trebui sa te lovesti zilnic de acele stopuri oribile biggrin.gif. Lasand gluma la o parte, diferenta dintre 159 si serie 3 nu mai e asa mare cum era diferenta dintre serie 3 E46 si 156, atunci un topic de genul asta ar fi parut hilar si oricine care nu ar fi ales BMW-ul putea fi considerat pe buna dreptate nebun de legat. Acum in schimb scorul e mult mai echilibrat, desigur BMW sta foarte bine la anumite capitole, dar alfa e mult mai frumoasa, si nu putem vorbi de o frumusete superficiala, o forma fara fond, pentru ca alfa 159 sta bine si la alte capitole, performante, raport pret/calitate, etc... si in plus, e foarte foarte frumoasa.
ozz86651
Voi stati inauntrul masinii sau in afara? ce e asa importanta frumusetea? neam latin ... vrea sa scoata ochii gagicilor de la caminul cultural biggrin.gif.
Impulse
Halba,
Panda o fi fost masina anului in Romania. BMW 3 series a fost in lume. mare diferenta. mai ales ca prin NA multi habar nu au ce-i Alfa sau Fiat.

Si din nou:
Xennon, iti recomand sa citesti putin si ce este postat aici:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=10187

Vei observa diferentele dintre cele doua, ca BMW are un ampatament mai mare ceea ce te va ajuta la stabilitate si manevrabilitate si nu are in constructia sa CV joint, adica "constant velocity ", anume capete de planetara normale, deci elimini anumite probleme din start ( burdufuri -4 la numar-, praf, gripare, etc.), si pierderile mecanice, etc. masina fiind mult mai fiabila si mai usor de intretinut. Avantaj BMW.
In plus, o masina sportiva are RWD nu FWD deci iata un alt avantaj pentru BMW.


In plus, unul din posturile de aici este o mare gogoasa. Ghici care? biggrin.gif
James Kilowatt
Impulse are dreptate:
PE aici sunt si gogosi, sau adevaruri partiale. Din motivul asta trebuie sa cauti cat mai multe opinii si surse de informatie.

Exista un proverb care spune sa te feresti de oamenii care au citit o singura carte. Cred ca poate fi adus la zi si in privinta celor care citesc un singur website smile.gif
cosmin45741
Oricat as fi de fan BMW si mie imi place Alfa 159. Dar nu mi-as cumpara-o niciodata. E ca si "look but don't touch".
Si asta din 3 mari considerente, in ordinea importantei:
- valoare de revanzare f. proasta (la nemti una de pe la inceputul anului se vinde deja in jurul sumei de 20000 euro !!!)
- calitatea interiorului slaba
- fiabilitate indoielnica (modelele anterioare au o reputatie jalnica)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.