Help - Search - Members - Calendar
Full Version: conducere economica
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia > Logan Berlina/MCV/Pick-up
rudolf90186
In manualul tehnic al LOGAN-ului utilizatorul (a.k.a. SOFERUL) este indemnat sa conduca economic, adica nu sportiv, insa, parerea mea este ca nu toata lumea stie ce inseamna acest lucru. Eu de ex, sunt un computer nerd, si nu tare am avut tangenta cu lumea masinilor, asta pana mi-am luat un LOGAN 1.4 MPI. Intrebarea mea e: Ce inseamna sa conduci economic? La ce turatie a motorului e conusmul cel mai mic (in timp ce rulezi nu cand e scoasa din viteza bineinteles...)? La a doua intrebare am auzit fel de fel de versiuni:
1. "E bine sa schimbi viteza in jur de 2000 rpm..."
2. "E bine sa schimbi viteza in jur de 3000 si sa nu scada sub 2000"
3. "Sa fii intotdeauna in jurul turatiei unde e cuplul cel mai mare (adica aprox 2700 la 1.4 MPI)"


Logica mea ar spune ca prima varianta e cea mai buna deoarece nu e turat motorul asa de tare, insa eu am contact cu masina numai de vreo 4-5 luni asa ca nu ma bazez pe logica mea...
florin55503
la tine e recomandat sa schimbi la 2500-2700. turatia iti va cadea la 1800-2000. cel mai mic consu il vei avea pe la 1800 de ture dar pt sanatatea masinii e bine sa mergi la 2000. din cand in cand mai da-i blana, pt ca mersul in oras provoaca depuneri (asa mi-a spus un mecanic, dar am si simtit-o)
plecarea de pe loc trebuie sa fie lina fara bruscari sau accelerari in forta.
trebuie folosita din plin frana de motor, si sunt de evitat opririle dese (in buc e imposibil).

pt sanatatea motorului iarna nu pleca imediat de pe loc, lasa motorul sa se incalzeasca.

cea mai mare greseala a posesorilor de logan dci e condusul subturat. am cunoscut pe cineva care in barlad a reusit sa scoata 8 chiar 8 pt ca el schmba vitezele la 1800-2000. pt ca asa era invatat de pe dacie
Horia49540
bine zis, mai putin chestia cu incalzitul motorului - sunt mai multe teorii, dar cea moderna si eficace dupa parerea mea ne invata sa lasam motorul 15-20 secunde la ralanti si apoi sa plecam conducand cu viteza moderata (adica sa nu-i dai 5000 rot/min ca nebunu') - asa se incalzeste mai repede motorul
cu cat sta mai mult la rece, cu atat se uzeaza mai repede...
de intelege ca nu e de recomandat nici plecatul la 1 secunda (sau mai putin biggrin.gif - stiu cazuri) dupa pornire, dar nici stat minute in sir sa se incalzeasca pe loc
florin55503
rog moderatorii sa il stearga
florin55503
rog moderatorii sa il stearga
florin55503
pe frigul crunt de asta iarna o lasm 1-2 min. eu stiam ca in momentul in care pleci imediat de pe loc uzezi viblochenul mai ales la diesel.

nu vad de ce sa se uzeze mai repedde daca masina sta pe loc cu motorul pornit decat atunci cand nu ajunge la temperatura optima si e in sarcina. cea mai mare uzura are loc cand motorul este rece, asa ca mai bine e zic eu sa astepti 1 min sau 2,pana pui fata casetofonului, centura te asezi bine etc.

aidrepatete cand spui ca nu trebuie turata prea tare pana cand nu motorul nu ajunge la temperatura optima
rudolf90186
Sunt incepator in ale condusului asa ca nu conduc "ca nebunu' " :angel: , si eram foarte curios de chestia cu schimbatu vitezei. deci pana la urma pe la 2000 e turatia ideala... Nu de alta da nu vreau sa ma duc nici subturat... Multumesc de pareri, mai astept si altele...

Nici la noi in Baia Mare nu se prea poate sa mergi constant. Am auzit cum e prin Buc, la noi nu e chiar asa, dar e... De fapt in orice oras nu prea poti merge constant bicycle.gif si taximetristii fac legea, mai ales peste noi "lamaiosii" :thumbdown: . Dar ce sa faci? :romania:
A70877
ziua buna,

eu procedez astfel:
- pornesc motorul de cum urc in masina (indiferent de anotimp);
- pana trebuie sa demarez, mai trec 2-3 minute datorita faptului ca ori e prea rece afara, ori mai sunt persoane care trebuie sa urce
- primul demaraj (motor rece) este lent (pana intru in trafic sau creste temperatura motorului la 2 liniutze)
- schimb treptele de viteza la 2000/2500 turatii
- frana de motor permanent pana pe la 1500 turatii
- la fiecare drum am grija sa am si cateva demaraje mai sprintene pt punerea turbinei in miscare

concluzie:
- consum mediu urban: 5.5 - 5.7% cu un Logan Dci / 12500 km in traficul de la ora 8 AM si5 PM (Bucuresti)
Horia49540
QUOTE(florin55503)
rog moderatorii sa il stearga

de ce sa ma stearga, tovarase "specialist"???
unde e democratia? - in cazul in care n-as avea dreptate
si ca am, sapa tu prin forumul asta sa vezi ca au spus ce zic eu oamenii cu mai multa experienta

scuze la toata lumea pentru off topic, dar asta nu e ton normal, si el a fost off topic :bash:
MotorHead
QUOTE(Horia49540)
QUOTE(florin55503)
rog moderatorii sa il stearga

de ce sa ma stearga, tovarase "specialist"???
nu cred ca era vorba de tine tongue.gif
Horia49540
valeleu, atunci imi cer scuze, mii de scuze arigato.gif
da' asa mi s-a parut...si nu-mi place cand cineva ataca "gratuit"
inca o data scuze daca nu era vorba de mine, da' daca era... :minigun: biggrin.gif :wave:
mihai83654
OF TOPIC

care vi se pare cea mai buna benzina respectiv motorina? de unde alimentati adik! si care va satisface cel mai mult. biggrin.gif
Daniel82595
nu tre sa astepti sa se incalzeasca motorul la relanti(totusi aici ar fi o discutie lunga). Piesele nici nu se vor unge bine si economie sigur nu vei obtine din moment ce stau pe loc.
Cel mai important e sa ai o acceleratie liniara si sa nu mergi subturat ( nu face bine masinii).
florin55503
horia nu era despre postul tau era vorba ci despre cele 2 ale mele. mi s-a blocat calc in momentul respectiv si am postat de 3 ori
rudolf90186
bine, dar ce inseamna sa mergi subturat? si cum se face corect frana de motor?
Adrian
la logan ai soc automat, trebuie sa stai cu masina sa o inclazesti pana cand vezi ca acul de la turometru revine la cat sta ea normal la ralanti.
schimbatul treptelor ai putea incerca sa-l faci ''dupa ureche'' , auzi si tu pana unde suna motorul bine.
sa mergi subturat inseamna sa schimbi treptele la turatie f mica, sa nu ai viteza suficienta pentru urmatoarea treapta.
iar frana de motor o folosesti pe suprafete alunecoase, schimbi intr-o treapta inferioara de viteza si iei piciorul de pe acceleratie.
rudolf90186
acuma sper sa nu spun vreo prostie, eu schim vitezele in jur de 2000-2100, ca acolo imi place mie tongue.gif, si dupa schimbare scade turatia pana la 1500si de acolo continui... asa am reusit sa fac cosumul cel mai mic, de vreo 9.3% in oras, si am cam 2300 km la bord... e normal?
G e o r g e
deloc . daca schimbi la 2000 e subturat . ce se intampla daca vrei sa accelerezi dupa ce ai shimbat ? in afara de faptul ca iti iei injuraturi de la aia care stau in spatele tau ?

la logan benzina se schimba treptele la 3000-3500 rpm si cu asta am incheiat subiectul.
rudolf90186
QUOTE(G e o r g e)
deloc . daca schimbi la 2000 e subturat . ce se intampla daca vrei sa accelerezi dupa ce ai shimbat ? in afara de faptul ca iti iei injuraturi de la aia care stau in spatele tau ?

la logan benzina se schimba treptele la 3000-3500 rpm si cu asta am incheiat subiectul.


Apoi nu imi iau injuraturi de la nimeni, de fapt de multe ori eu injur pe altii... si mai si intrec pe altii, chiar si in conditiile aste de motor subturat...
motorul are putere de la 1500 incolo...
Bodi
Eu as paria macar pe plaja 2500-3000 de ture la schimbarea treptelor.
Poti sa vezi comparativ cum se comporta masina la o acceleratie mai "vioaie" imediat dupa ce ai schimbat treapta de viteza la diverse turatii.
Eu pe la 2000 de ture fac deja schimbarea in jos.
Daca nu ma insel George a avut mai demult in semnatura o DSN deci cam trebuie sa stie cum e cu MPI-ul de 1.4 l.
florin55503
QUOTE(rudolf90186)
acuma sper sa nu spun vreo prostie, eu schim vitezele in jur de 2000-2100, ca acolo imi place mie tongue.gif, si dupa schimbare scade turatia pana la 1500si de acolo continui... asa am reusit sa fac cosumul cel mai mic, de vreo 9.3% in oras, si am cam 2300 km la bord... e normal?


mergi subturat. incearca sa schimbi macar la 2500, vei fi multumit si de consum, si nu vei infunda nici injectoarele cu depuneri etc
Bogdan-223
QUOTE(A70877)
ziua buna,

eu procedez astfel:
- frana de motor permanent pana pe la 1500 turatii


Ce frana de motor poti sa ai la turatia asta? Sau e vorba de turatia la care treci in treapta inferioara de viteza?
rudolf90186
am incercat deja, dar consumul a urcat cu 2%... de injectoare nu mii frica pentru ca bag in benzina Injector Cleaner.

frana de motor fac pana pe la 1500rpm si dupaia trec in treapta inferioara
florin55503
incearca sa accelerezi progresiv nu brusc pana la 2500 de rpm. consumul trebuie sa scada. eu cunosc pe cinava cu un ford care conducea exact ca tine si avea un consum de 12 in ploiesti. era obisnuit ca la berlina. dupa ce a condus cum scrie in cartea masini si cum l-au invatat cei de la service a scazut la 9%

mai bine schimbi viteza la turatia care trebuie si nu bagi toate chestiile in motor. din cand in cand da-i talpa serios. asa se elimina depunerile nu cu cine stie ce produse. condusul subturat dauneaza motorului, scurteaza viata lui.
florin55503
incearca sa accelerezi progresiv nu brusc pana la 2500 de rpm. consumul trebuie sa scada. eu cunosc pe cinava cu un ford care conducea exact ca tine si avea un consum de 12 in ploiesti. era obisnuit ca la berlina. dupa ce a condus cum scrie in cartea masini si cum l-au invatat cei de la service a scazut la 9%

mai bine schimbi viteza la turatia care trebuie si nu bagi toate chestiile in motor. din cand in cand da-i talpa serios. asa se elimina depunerile nu cu cine stie ce produse. condusul subturat dauneaza motorului, scurteaza viata lui.
Daniel82595
subturat ar insemna ca atunci cand accelerezi sa simti un mic tremurat. Aceste tremurat strica, in timp, transmisia. Pentru motor mersul subturat duce la aparitia depunerilor in motor mult mai repede decat in mod normal si pot apare si detonatii. In functie de tehnologia motorului avansul se modifica automat si astfel acele detonatii nu se vor mai auzi (oricum sunt recunoscute doar de mecanicii cu experienta) insa motorul va pierde insesizabil din putere.
Frana de motor nu vreau sa zic ca e sau nu recomandata, insa la o franare mai brusca se impune apasarea pedalei de ambreiaj pt ca discul sa nu patineze fortat.
Desi rar se intampla ca la mersul subturat sa se obtina consum mai mic decat la mersul normal e important de pus in balanta economia facuta cu benzina si costul cu reparatiile ale unei masini conduse asa.
A70877
Ziua buna,

Bogdan,
la cca 1500 turatii schimb intr-o treapta inferioara (daca trebuie).
E adevarat ca 1500 turatii sunt cam putine pt treptele 3 si 4 de viteza.

Rare ori ma infig spre un semafor pe culoarea rosu. Pana la el masina merge in frana de motor. Pt cine nu stie, consumul minim se obtine cand masina ruleaza in treapta de viteza; in nici un caz cand e scoasa la punctul 0.

Va pupa tata. smile.gif
Damian53219
ca sa fiu in ton cu rubrica, cel mai economic este sa impingi masina! biggrin.gif
Daniel82595
.....sau dupa cum e traficul la noi sa luam ceva pe 2 roti biggrin.gif
ionut91746
cel mei economic este sa conduci...bicicleta bicycle.gif Hai sa fim seriosi, cine sta sa controleze fiecare miscare, sa economiseasca ce? cateva zeci de mii de lei? :bash:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.