Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tuning Ford TDDI 115 cai
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
BOGDAN71830
Am un Mondeo TDDi de 115 cai din 2001 si mi se pare ca nu mai trage asa de bine, desi altii zic ca merge bine pentru caii lui ( poate ca m-am obisniut eu cu el , il am de aproape un an ).
Ce ati spune de un tuning la motor? A facut cineva la motorul asta ?
Am inteles ca se poate duce undeva la 150 de cai ( prin scimbarea softului, optimizarea lui, etc ) fara a creste consumul !?
Dar ma intreb, cit rezista motorul in situatia asta ? Este fortata turbina mai mult ? ( mult mai mult ?) .Banuiesc ca se va mari presiunea in turbina .
Merita oare treaba asta ?
Nu sint un vitezoman nebun ( merg tare doar unde se poate ) , dar imi place sa fuga masina ca lumea cind am nevoie .
Astept raspunsurile voastre, eventual niste adrese. Merci.
griffonu
Da, tuning se poate face. Tot ce e motor cat de cat modern are un calculator care-l controleaza si - in consecinta - se preteaza la chiptuning. N-o sa existe consecinte negative. Am avut un Megane 1.9dti la care am facut chiptuning de la 100 la 120 CP acum vreo 5 ani si merge si in momentul de fata foarte ok. Nu mai zic de o gramada de colegi cu Skode, Clio-uri etc.

Link-uri sunt o gramada. N-o sa dau unul din ele, ca sa nu fac reclama, dar daca o sa cauti pe google, gasesti sigur.

-Cip Cirip
DORU
Rog sa mutati topicul in aria de Tuning! Multumesc.
Vlad6
Gata Doru e al tau biggrin.gif
DORU
Gata, l-am preluat ! biggrin.gif

La motoarele turbo castigul este de 30%, poate si 40% daca se doreste un tuning mai agresiv. Iti recomand sa iei legatura cu tunerii cunoscuti si renumiti: Dimsport, Aspad, TCM, etc. O cautare pe Google iti va aduce multe optiuni: triaza corect, cerceteaza forumurile de profil pt feed-back clienti si in final vei discerne corect. Bafta!
r4mp
o mica completare: presiunea in turbina se mareste doar daca vrei tu.. cel mai bine intrebi " tunerii " care se vor ocupa de motor.. o sa iti prezinte cum a spus si doru, diferite variante.. daca optezi pentru cea agresiva atunci se poate vorbi si despre modificarea presiunii in turbina, si eventual montarea unui intercooler mai mare
BOGDAN71830
Si totusi nu exista nici un risc sporit odata cu tunarea ? Daca ar fi toate faine si frumoase ( cresterea puterii cu 30%, mentinerea sau chiar reducerea consumului ) de ce nu se fac din fabrica motoarele cu chiptuning ?
Si alta chestie : diferentele dintre motoarele de aceeasi cilindree si arhitectura dar CP difereiti sint date doar de softuri diferite ( ma refer la motoarele standard, ale producatorilor auto obisnuiti ) .
James Kilowatt
Subiectul a mai fost discutat. Exista mai multe motive pentru care constructorii nu vand direct motoare tunate: Financiar, un motor cu cativa CP mai multi poate intra in unele tari intr-o categorie fiscala mai mare, motorul trebuie sa mearga din Siberia pana in Sahara, cu combustibili de calitati diferite, etc.
De obicei, NU sunt pe piata acelasi motor cu puteri diferite datorate doar softului. De exemplu, motorul TDI vine cu 90, 100, 105, 110, 115, 130 si 150CP. Insa toate sunt diferite. 90 si 115 nu sunt PD si au turbine diferite. 100 si 130 sunt PD insa unul are turbina vnt15 celalalt vnt17. 150 are tot vnt17 insa are in plus si un intercooler. Mai pot diferi si injectoarele, sau presiunea de injectie, etc.
DORU
QUOTE(r4mp)
o mica completare: presiunea in turbina se mareste doar daca vrei tu.. cel mai bine intrebi " tunerii " care se vor ocupa de motor.. o sa iti prezinte cum a spus si doru, diferite variante.. daca optezi pentru cea agresiva atunci se poate vorbi si despre modificarea presiunii in turbina, si eventual montarea unui intercooler mai mare


Presiunea in turbina va creste putin chiar la varianta Low...la Normal cu ~ 0,3 bari iar la Impins cu ~ 0,4-0,5 bari. Cifrele sunt aproximative, pot exista diferente de la turbina la turbina.
BOGDAN71830
Mersi de sfaturi.Cred ca m-am hotarit sa fac pasul.
Eventual o sa fiu pregatit cu niste bani pentru o turbina ( am mai discutat si cu altii si am inteles ca daca e obosita sau are ceva, un viciu ascuns, odata cu chiptuning-ul va ceda).
Asta e ! Eu zic ca merita sa incerc, nu ?
BOGDAN71830
Totusi revin cu o intrebare : a facut cineva tuning pe acest motor ( eventual masina ) . Este multumit de rezultate ? Se simte intr-adevat diferenta de putere la demaraje, reprize, etc ? A scazut consumul sau macar a ramas acelasi ?
Apropo de consum ( poate ca trebuia sa lansez un alt topic ) : in ultimile zile, cumputerul de bord imi afiseaza un consum eneorm fata de cum consuma mai inainte ( chiar si iarna ) :
- 11,7 % in oras fata de 7-8 % ;
- 6,4 - 6,8 in afara fata de 5.1 - 5,4 , in acelasi stil de condus ca si pina acum. Care sa fie explicatia oare ?
Motorul merge rotund, trage destul de binisor ( poate un pic mai lenes mi se pare ), nu scoate fum deloc, in nici conditie ( subturat sau blana ) .
Nu inteleg ce se intimpla ? A mai patit cineva asa ceva ? Ce sa fac, ca aia de la reprezentantele de pe aici ( nu vreau sa dau nume sa nu supar ) abia isi fac studiile si descopera minunile tehnicii ....
James Kilowatt
Pai si daca faci singur consumul de la plin la plin iese ce zice computerul? Macar sa afli daca a luat-o razna computerul de bord sau motorul cu totul...
CatalinKRK
Mi-am facut eu da' la TDCI. Diferenta cea mai mare mie mi s-a parut la urcarea dealurilor unde trage mult mult mai bine. Se simte si la acceleratie incepand cu treapta a II-a si la reprize (insa eu eram multumit de ea si inainte) insa cum am zis cel mai mult ma surprins la urcarea dalurilor. Dezavantajul e ca acum cand o calc lasa mult mai mult fum in urma.
r4mp
@ DORU

difera de la tuner la tuner, fiecare isi face treaba cum stie el si in functie de motorizare :wave:
DORU
De acord, daca se face rescrierea hartii prin flash-tuning. Se pot face "n" harti customizate, spre deosebire de chip-tuning, unde in general rescierea vine "de-a gata" de la provider.
In varianta chip-ului pt consum economic, pres in turbina se poate pastra aceeasi sau oricum, pe aproape. arigato.gif
six92152
QUOTE(James Kilowatt)
Subiectul a mai fost discutat. Exista mai multe motive pentru care constructorii nu vand direct motoare tunate: Financiar, un motor cu cativa CP mai multi poate intra in unele tari intr-o categorie fiscala mai mare, motorul trebuie sa mearga din Siberia pana in Sahara, cu combustibili de calitati diferite, etc.
De obicei, NU sunt pe piata acelasi motor cu puteri diferite datorate doar softului. De exemplu, motorul TDI vine cu 90, 100, 105, 110, 115, 130 si 150CP. Insa toate sunt diferite. 90 si 115 nu sunt PD si au turbine diferite. 100 si 130 sunt PD insa unul are turbina vnt15 celalalt vnt17. 150 are tot vnt17 insa are in plus si un intercooler. Mai pot diferi si injectoarele, sau presiunea de injectie, etc.


115 este pd
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.