Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Schimbare garnitura chiulasa si segmenti
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Daewoo
Marianq42934
Salutare tuturor,
zilele trecute am patit si eu o mica problema la cielo-ul meu cu GPL din '95, s-a ars garnitura de chiulasa. uleiul are o culoare galbuie semn ca s-a amestecat cu ulei. in fine, desi nu am desfacut niciodata un motor(mai stiu totusi cate ceva, nu sunt bata), am luat manualul in mana stanga si cheia in mana dreapta si da-i si desfa Marine. cu grija am ajuns sa dau chiulasa jos de pe motor, planeitate si inaltimea par s afie ok. m-am uitta la supape si vreo 2-3 sunt acoperite cu ccalcar sau ma rog calamina.
e normal sa fie asa?
cum se pot schimba?
se regleaza?
tachetii pot fi scosi si verificati de uzura?
am vazut ca unii dintre culbutori sunt putin uzati. sa ii schimb pe toti sau doar pe aia? la un capat culbutorii se sprijina pe tacheti dar la celallat? cum se numesc chestiile alea micutze? si ele sunt cam uzate si trb sch unele dintre ele.

asta ar fi primul set de intrebari blush.gif

M-am gandit ca daca tot sunt aici.....sa schimb si segmentii!
acum am sa ma duc sa scot pistoanele si am sa va tin la curent cu ce se intampla smile.gif . cateva intrebari totusi: smile.gif

pistoanele se scot pe sus sau pe jos?
exista vreo scula speciala de montat segmenti pe piston? pe piston, nu in motor
cate de mare trb sa fie fanta dintre capetele segmentului montat?



va rog, daca aveti sfaturi sa imi dati, dati -mi! am mare nevoie. ma refere, la mici chestii pe care nu le stie decat cineva care a umblat mai des cu asa ceva. pana la urma sch garniturii si a segmentilor sunt treburi de mecanic biggrin.gif
James Kilowatt
Verifica mesajele private smile.gif
Marianq42934
separe ca nimeni nu intra pe aici ca sa mai dea un sfat doua smile.gif asa ca am sa va spun eu cumn am rezolvat situatia,poate mai sunt ca mine care au nevoie d aceste informatii

am purces dupa cum am scris mai sus la schimbatul garniturii de chiulasa care era mancata rau de tot, probabil ca nu fusese schimbata niciodata
primul semn al unei agrnituri d chiulasa care e pe duca este culoarea antigelului, la mine de fiecare data cand schimbam antigelul apa avea o culoare rosiatica de la rugina mancata din garnitura de chiulasa(la mijloc are metal), al doilea semn ar fi spuma galbuie de la combinarea antigelului cu uleiul biggrin.gif cand e deja tarziu sa mai faci ceva preventiv
operatie costa la un service cat de cat mai ieftinache vreo 6 milioane, prin urmare va incurajez sa va apucati voi, mai economisiti niste bani si in plus stiti ca ati facut trb buna, cu totii stim cum se lucr la service-urile din ro chiar si cele de top
iata si pasii pe care tebuioe sa ii urmati:

OBS. 1. nu va apucati de treaba daca nu stiti ce e ala un culbutor etc, mjinime cunostinte in ale motoarelor sutn necesare si putin curaj biggrin.gif, nu mi s-a parut deloc o trb grea desi e complexa
2. ce va voi spun aiai nu vor fi chestii de baza pe care le gasiti in manual,ci doar unele generale si unele de care musai trb sa tineti cont pt a duce trb la bun sfarsit. ATENTIE : am scris acest topic tocmai ptr ca sunt niste treburi pe care le gasiti numai jnpractica si nu in manual, manualul (ala de vreo 15mb) este in multe privinte incomplet, poate pare ca se explica in amanunt dar nue chiar asa, sunt destule chestii pe care nu le-am gasit si nu ma refer doar l subiectul acestui topic

a-primul pas este sa deconectati bateria,goliti motorul de uleiul amestecat cu apa, goliti sistemul de racire, scos filtru aer, rezonator etc
b-scos racorduri deorice fel din galeria de admisie si din rampa injectoarelor, aveti grija la scosul conductelor d bnzina, atunci cand le desfaceti trb sa tineti contra cu o alta cheie, altfel veti deteriora rampa si va ustura la buzunar pe urma smile.gif
c-cablajul electric trb si el scos, nu trb neaparat sa tineti mint ce mufa unde vine ptr ca ele au o forma pseciala ptr fiecar4 conexiune deci inprincipal va veti da seama c si cum, trb putina atentie doar la injectoare, sunt puse in asa fel incat sa nu le incurci, dar nu sa stie niciodata smile.gif, aveti grija la scoaterea mufelor injectoarelor, au un fel de colier metalic ce trb putin indepartat , suficient cat sa puteti scoate mufa, cu putina indemanare veti reusi.tot acum e momentul s demontati si distributia, precum si distribuitorul din celelalt capat al carterului.acesta are o catare care poate fi observata usor la demontare, nu prea avbeti cum sa il puneti invera, acum puteti schimba si bobina distribuitorului 120.000 dar asta e alta poveste smile.gif
d-demontare si montarea galeriei de evacuare se fac dupa demontarea chiulasei respectiv inaintea montarii, pasii vor fi deci : demontare chiulasa, demontare galerie admisie(numai daca doriti sa schimbati garnitura de evacuare) montare galerie admisie montare chiulasa. cu galeria montata va fi mult mai usor sa montati si garnitura de chiulasa, va fi un echilibru intre cele doua galerii(admisie si evacuare) si chiulasa se va aseza bine, puteti face intreaga operatiune fara demontarea galriei de pa chiulasa, ramane la aprecieraea voastra. galeria e prinsa de saxofon prin 2 suruburi de 15 si are o garnitura ce costa vreo 160.000 si care va trb schimbata, altfl veti avea scapari de gaze si veti desface din nou. nu demontati galeria d admisie decat daca e necesar
e-demontare chiulasei si a carterului arborelui cu came, sunt prinse cu suruburi de 13, aveti grija demontarea si montarea nu se fac oricum, la montare :

8 4 1 5 9
7 3 2 6 10

fiecare cifra reprezinta pozitia unui surub si ordinea de montare, la demontare va fi exact invers , incepeti dinspre exterior si :



3 7 10 6 2
4 8 9 5 1

daca vreti sa retineti mai usor tineti minte ca e vb de un cerc care isi micsoreaza sau mareste raza
se ridica mai intai carterul arborelui cu came si pe urma chiulasa, daca aveti un ciocan de lemn puteti lovi usor ptr a le desprinde, va fi putin greu dar merge. dupa scoaterea carterului arborelui cu came se vor scoate culbutorii si suportii lor, acestia se demonteaza prin scoatere cu mana .atentie numerotatii si puneti-i inapoi in exact aceeasi pozitie, daca observati uzura exagerata acum ar fi momentul sa schimbatii unii dintre ei sau toti, e 200.000-220.000 bucata, iar suportii vreo 30.000 (cate opt de fiecare), tot acum puteti verifica si axa cu came de uzura

f-ei si acum puteti incepe munca adevarata biggrin.gif, adica...curatarea chiulasei a blocului motor si a caretrului d resturi de calamina , garnitura etc. e de munca as aca inarmati-va cu rabdare, dar de lucrul bun facut e bun facut biggrin.gif. curatarea se face cu cel mai fin smirghel fin de 1000 si cu apa!!!!pe alocuri si cu surubelnita , lamin era pre amulte depuneri de calamina ca sa reusesc doar cu smirgehel, poate as fi reusit dar in vreo luna smile.gif, trebuie insa mare mare atentie , nici o suprafata nu trb zgariata nici macar putin. daca apar zgarieturi mici asta e , va merge si asa dar mai bine fara, acoperiti cu o carpa locasurile pistoanelor si ungeti-le cu ulei. in spatele galeriei de admisie sunt niste conducte ale sistemului de racire, curatati-le veti fi sruprinsi de ce veti gasi.nu veti reusi o curatare perfecta dar cat mai aproape de oglinda cu atat mai bine. nu uitati sa verificati planeitetea chiulasei, o puneti pe un geam si vedeti daca intra lera intre ea si geam, daca da....e nasol smile.gif, trb sa o duceti la rectificat, din cate am inteles ar costa vreo 700-800.000, verificati sa nu aiba crapaturi, etc. unelemici sunt acceptabile
g-dupace totul e curat si frumos incepeti montarea, se pune garnitura de chiulasa 320.000, pe chiulasa si se monteaza pe motor cu galeriile de admisie si evacuare montate, aveti grija e destul de grea chiulasa cu galeriile montate si doar nu vreti sa zgariati garnitura. garnitura nu se unge cu nici o solutie de etansare, asta era valabil pt garnit mai vechi acum toate au o solutie albastra sau rosie direct pe ele ,montati culbutorii si suportii, montati carterul arborelui cu came. ATENTIE: ungeti carterul arborelui cu came cu solutie de etansare siliconica 2+2 70.000 lei, nu are garnitura si reglati distributia inainte de montarea carterului, sigur ca reglarea este aproximativa,cea exacta se face dupa strangerea suruburilor chiulasei. cum s face reglarea distrib? uitati-va in manual smile.gif am sa va zic si eu poate veti intelege mai usor. roata arborelui cu came are un semn in dreptul unor zimti care va corespunde orei 12, axul arborelui cotit are si el un semn identic ce va cprespunde orei 6. reglarea exacta se face dupa strangerea suruburilor chiulasei si se face prin alinierea celor doua marcaje pe care vi le-am spus mai inainte cu crestaturile de pe carcasa de plastic, carcasa neagra a distributiei are niste cresataturi pe care lke veti alinia cu semnele mai sus amintite in dreptul acelorasi ore 12 si 6.
h-strangeti suruburile chiulasei si alea carterului ( sunt aceleasi biggrin.gif) inordinea mai sus amintita. citi puncul g ptr reglarea distributiei. strangerea surub chiulasei se face cu o cheie dinamometrica 800.000 targ vitan, se strang suruburile in ordinea amintita la 25 Nm, pe urma inca 60 de grade in ac ordine , pe urma inca 60 de grade si la sfarsit inca 30 de grade
i-montati ditribuitorul, ulei , apa si restul pieselor


ar fi bine sa si apalat motorul inainte, luati un motor flush de la 2+2 200.000 si porniti motorul rece ptr vreo 3 min pe urma schimabti si filtru si ulei.


ptr nelamuriri nu ezitati sa imi scrieti smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.