Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Potentiometru acceleratie ?.
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
adrian89049
Salut,

Am gasit din intamplare prin forum o discutie despre nu mai stiu ce - si la un moment dat cineva zice de "potentiometrul pedalei de acceleratie".

Eu nu ma pricep la masinile mai noi de Dacia 1310 :angel: si in curand vreau sa iau un Polo Attractive.

Masinile astea noi acum au potentiometre la pedala de acceleratie ?. blink.gif Polo Attractive are ?.

Scuzati impertinenta intrebarii, dar chiar am ramas asa blink.gif cand am citit.
James Kilowatt
E posibil sa se fi referit la o chestie care se cheama TPS: Throttle position sensor. Adica o chestie care spune calculatorului cat de tare e deschisa clapeta de acceleratie. E prezent la majoritatea (sau poate chiar totalitatea) masinilor cu injectie.
ozz86651
Probabil e vorba de throttle by wire, ca la toate masinile noi.
adrian89049
QUOTE(MR28673)
E posibil sa se fi referit la o chestie care se cheama TPS: Throttle position sensor. Adica o chestie care spune calculatorului cat de tare e deschisa clapeta de acceleratie. E prezent la majoritatea (sau poate chiar totalitatea) masinilor cu injectie.


Nu, era vorba chiar de ce am spus, hai ca, caut topicul.
adrian89049
QUOTE(ozz86651)
Probabil e vorba de throttle by wire, ca la toate masinile noi.


Adica vrei sa spui ca (toate) masinile noi acum au acceleratie de tipul asta ?. S-a renuntat la cablul acela ?.

(Parca era vorba de Kalos, parca.
Leone
din cate stiu eu, la masinile cu injectie de benzina, cablul de acceleratie actioneaza o clapeta de acceleratie, care la randul ei are rolul de a regla cantitatea de aer care patrunde in motor. aceasta clapeta are asociat un potentiometru (nu stiu dc acesta e chiar termenul corect) care arata ECU-ului cat este deschisa clapeta, astfel ca acesta din urma sa regleze cantitatea de benzina introdusa in cilindri, avansul aprinderii, etc
James Kilowatt
Kalosul are cablu si TPS, asa cum spuneam in topicul anterior...
ivghenie74744
smart ul are doar potentiometru nu si cablu!
adrian89049
Aha, deci Un Polo Atractive are cablu de la pedala la motor.
Alex-F1
Da, cam toate masinile noi au acum acceleratia electronica (prin potentiometru sau mai pe romaneste rezistenta variabila), nu mecanica (cablu de acceleratie)! Potentiometrul este de fapt o banala rezistenta variabila, de exemplu de o valoare de 100 ohmi, care poate varia intre 0 ohmi (acceleratie zero) si 100 de ohmi (acceleratie full) si in felul asta e trimisa la motor informatia despre cat de tare este apasata pedala de acceleratie! arigato.gif Intr-adevar este acel throttle by wire....! beer.gif Lamurit? :wave:
Alex-F1
QUOTE(adrian89049)
Aha, deci Un Polo Atractive are cablu de la pedala la motor.


Daca e noua masina (2006 sa zicem), m-as mira sa mai aiba cablu....cred ca e electronica acceleratia (cu potentiometru biggrin.gif )!!!
James Kilowatt
QUOTE(Alex-F1)
Da, cam toate masinile noi au acum acceleratia electronica (prin potentiometru sau mai pe romaneste rezistenta variabila), nu mecanica (cablu de acceleratie)! Potentiometrul este de fapt o banala rezistenta variabila, de exemplu de o valoare de 100 ohmi, care poate varia intre 0 ohmi (acceleratie zero) si 100 de ohmi (acceleratie full) si in felul asta e trimisa la motor informatia despre cat de tare este apasata pedala de acceleratie! arigato.gif Intr-adevar este acel throttle by wire....! beer.gif Lamurit? :wave:


La benzinare nu e suficient, mai trebuie si un servomecanism care sa actioneze clapeta. smile.gif
Valentin50014
Masinile diesel au aceasta "acceleratie electronica" din cele mai vechi timpuri. GIII din 1992 are un astfel de mecanism si sunt convins ca sunt masini si mai vechi
La benzinare, asa cum spune si MR, este ceva mai complicat. Este nevoie de un servomecanism. La benzinarele entry-level, VW a introdus acest sistem odata cu Golful IV

QUOTE(ozz86651)
Probabil e vorba de throttle by wire, ca la toate masinile noi.

Eu nu am auzit niciodata de throttle by wire. Traducand mot a mot are sens ce spui, vreu sa spun ca nu e "cunoscuta" denumirea
Poate vrei sa spui "drive-by-wire" sau "fly-by-wire". Cea mai raspandita denumire este insa: "electronic throttle control"
ozz86651
Toate sint la fel de bune... drive by wire (fly by wire e imprumutata din aviatie) e mai generala si implica ca si frina si directia sint electrice, treburi neaprobate inca din motive de temeri pentru siguranta (desi directie fara legatura mecanica parca exista, si nu e placuta ca reactie).
Puristii injura acceleratia prin fir... la fel cum puristii in 60 au injurat trecerea de la tija de metal la cablu de acceleratie. Nu toate sistemele sint la fel de reusite, la mazda mea e o mica intirziere intre acceleratie si reactia motorului ceea ce face schimbarea vitezelor mai cu socuri si "blipairea" la retrogradare a accceleratiei mai greu de coordonat... motiv pentru care am injurat si eu sistemul. Insa la Civic pot sa jur ca e prin cablu, deci e vorba de implementare.

Singura smecherie pentru acceleratia electrica pe care o vad eu e la traction control. Acceleratia trece prin calculator care ii da voie sa nu, cu alte cuvinte oricit ai apasa tu pedala daca e zapada afara calculatorul o sa sesizeze ca derapeaza si o sa taie gazul (plus frina) inidferent de decizia ta de a apasa acceleratia.
Valentin50014
QUOTE(ozz86651)
Singura smecherie pentru acceleratia electrica pe care o vad eu e la traction control.

Mult mai importanta mi se pare contributia in cazul ESP-ului. De ex, intr-o curba luata la limita aderentei nu permite cresterea vitezei.

Totusi, cel mai cunoscut avantaj al sistemului se refera la usurinta cu care se poate monta "chilot automat" biggrin.gif - cruise control. Daca masina este dotata cu cablu de acceleratie trebuie sa gasesti un sistem cu tot cu servomecanism, ceea ce il face f. scump.

Noul Merc. Observati calitatea deosebita a pielii de pe volan biggrin.gif


Alex-F1
Cred ca as avea o senzatie cel putin ciudata daca as conduce o masina fara volan.... blink.gif ....chiar daca mainile le-as tine pe niste joystick-uri si de acolo as controla toata masina (plus pedale banuiesc), tot nu cred ca m-as obisnui prea repede sa nu am io covrigul in fata ochilor... biggrin.gif ....as avea impresia ca sunt pasagerul masinii, nu soferul si poate as fi tentat sa trag un pui de somn.... :angel: Dar deh....viitorul ne va oferi multe surprize....si bune si rele....speram sa fie mai multe bune.... :wave:
James Kilowatt
@ozz
calculatorul iti poate taia gazul oricum, indiferent daca acceleratia e cu cablu sau electronica smile.gif

La Nubirele romanesti Euro3 e un hibrid intre cele doua. Acceleraratia e cu cablu care actioneaza clapeta, insa relentiul e un sistem care se cheama MTIA care e un servomecanism controlat de ECM care actioneaza direct asupra clapetei de acceleratie pentru a mentine relentiul constant indiferent de sarcina. Ma intreb care e schepsisul aici, daca tot au bagat servomecanism de ce nu l-or fi bagat total. Si cablu si servomecanism, ceva imi scapa aici.
Skywalker
Fordu' meu n-are cablu la acc. doar o pedala care este "bagata" intr-o chestie cu multe contacte electrice... dar nu-mi place cum acelereaza asa, la mine tot cablu e sfant.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.