Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 1,9 TDI mai puternic
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
liviu69189
Salutare. Tocmai mi-am cumparat o jetta noua, 1.9 TDI, 105 CP. Se poate creste puterea motorului, adica CP mai multi? Vreau sa stiu daca se poate face acest lucru in modul cel mai elegant cu putinta, fara a pierde garantia sau si mai rau, masina sa aiba de suferit. Mai ales ca nici nu mi-a venit inca masina si nu am condus-o decat intr-un test drive. Mi-a placut, dar parca as vrea sa fie o idee mai nervoasa.Multumesc de sfaturi.
HalbaSus
Si eu sunt in aproximativ aceasi situatie cu masina sotiei, tot 1.9 TDI 105 cp dar pe A3... inca de la test drive mi s-a parut un pic lenesa, dar asta era singura motorizare care venea in timp decent, am intrebat dealerul de posibilitatea de remapare sau alta varianta de "modificare".
El mi-a dat un raspuns in genul: noi nu dam garantie daca iti modifici motorul dar in acelasi timp vindem powerbox-uri (o chestie care o conectezi intre calculatorul masinii si masina), asa ca noi iti putem vinde un powerbox, iar daca ai probleme scoti powerboxul si vii la noi... noi ne facem ca nu stim nimic biggrin.gif... acum nu stiu cat de sincer a fost dealerul, sau daca merge treaba la toti dealerii...
O alta solutie este remaparea, nu se schimba nimic doar softul, singura problema e ca trebuie sa pastrezi softul original iar cand te duci la service (revizie, defectiune, etc) pui la loc softul vechi.
Din punctul de vedere al masinii e mai buna varianta remaparii (practic powerboxul "pacaleste" calculatorul masinii, ceea nu e tot timpul benefic).
liviu69189
am inceput sa inteleg. Unde poti face schimbarea softului? Nu vreau sa puna mana pe masina mea vreun afafic care spune ca stie ce face. softul se achizitioneaza de undeva anume? Exista firme anume? Multam pentru sfaturi
DORU
Liviu, raspunsuri concrete:

1= citeste Sticky-ul "Engine tuning", te vei lamuri despre cum se mananca flash-tuning-ul si nu numai

2= ai masina noua, iti recomand sa-i faci un rodaj ca la carte si sa te preocupe marirea performantelor dupa 7500 km

3= firme in bransa sunt multe. Iti recomand, ca pct de plecare, Dimsport, Aspad, TCM...dar Google iti poate oferi si alte surse.

Bafta!
Alex-164
Pentru motorul de 1.9TDI 105CP, se poate face remapare si castigi ~30CP. Remaparea este facuta de Dimsport
Geroge73919
din motorul d e vw 1.9 TDi de 131 mai poti scoate ceva din el cu remaparea ? sau asta e maximul din 1.9 fara modificari majore la turbo , injectoare ...
DORU
Da, prin remapare ajungi la ~170CP. Apoi, poti face modificari hard daca doresti supliment. biggrin.gif
James Kilowatt
Si din cel de 150CP? Din cate stiu are un intercooler in plus si aceeasi turbina cu cel de 130 (VNT17)
Dar din cel de 160 de pe Ibiza cupra? Asta are pe langa intercooler (cred) si cativa psi in plus la turbo.
MAi pot fi tunerizate fata riscuri?
DORU
Da, intercoolerul mai mare (FMIC) si turbina mai mare ofera baza de plecare mai buna. Cu cel de 150/160CP faci saltul spre 200CP.
James Kilowatt
Pus pe un Leon modelul anterior, eventual 4x4 devine interesant.. 200CP doar prin remaparem din cel standard de 150 sau 160?
Jeff
Un coleg de-al meu are Leon I de 150 CP, tractiune fatza. In prima faza a sarit numai din remapare la 195 CP (cam agresiv, dar a fost dorinta lui), apoi a urmat un FMIC si o revizie noua de soft, acum are pe undeva la 210 CP. Deja pregateste alte modificari...
De asemenea, Ceky de la Dimsport e cunoscut si prin al lui Leon I de 150 CP tractiune integrala dus pe undeva la 220 CP.
James Kilowatt
Si cam cat consuma o locomotiva din asta modificata? Da' pe bune, recunoaste cineva cinstit, fara sa recite pliante publicitare? Ca-s foarte multi care nu spun adevarul decat dupa vreo 4 beri, cat sunt lucizi masina lor consuma invariabil ~4.5l/100km....
DORU
Despre consumul lui Ceky nu pot sa-ti spun f multe (pot insa sa-l sun si sa-l intreb, daca doresti), insa masina mea, actualmente cu ~220CP, consuma 8-9% combinat. Daca ajungi in tara vreodata, iti fac o proba de drum! arigato.gif
James Kilowatt
Abia astept :romania:
8-9 combinat ia probabil si un diesel la aceeasi putere. Chiar si asam eu as pune-o pe GPL smile.gif Am vazut Fiat coupe 2L turbo de 220 CP pe GPL, si Saab 9-3 210 CP turbo pe GPL, NOU, vandut direct de concesionar.
DORU
La cei 12.000km rulati anual de mine, GPL-ul nu se justifica. In plus, as pierde avantajul Octaviei: un portbagaj mereu disponibil la inghitit bagaje! biggrin.gif
Alex-164
QUOTE(MR28673)
Si cam cat consuma o locomotiva din asta modificata? Da' pe bune, recunoaste cineva cinstit, fara sa recite pliante publicitare? Ca-s foarte multi care nu spun adevarul decat dupa vreo 4 beri, cat sunt lucizi masina lor consuma invariabil ~4.5l/100km....


Iti pot spune consumul la masina mea SEAT TOLEDO 2.0TDI 140CP +REMAPARE = 180CP, pe ruta BUCURESTI - PARIS - NICE si innapoi, in total am mers ~6.000KM, iar consumul afisat de calculator a fost de 6.7, aici intra un mers nu tocmai linistit ( FLAT OUT destul de frecvent ), plus blocaje pe drum a la ROMANIA doar ca mai lungi ( unele au fost de 6 ore); deci eu zic ca am avut un consum bunicel, in plus masina mea este cam grasa are aproape 1.600KG la gol, nu are dinamica lui GOLF, fiind mai inalta.
six92152
se poate face fara probleme 1.9tdi 105 hp prin obd sau bdm , am facut deja cateva.

motorul asta este si pe Altea si Octavia , pe ocatvia cu fisierul original am masurat 95hp la roata cu g-tech iar dupa modificare 121hp.
bafta
six92152
o sa fac un download pe pc la dynotest , firme sunt multe unde sa-ti faci asa cum spune lumea search Google smile.gif
BlueWave
sal,
si a mea e chipui-ta si cu consumul sta ok (7 combinat ce-i drept mai mult afara ... dar cand calcata cand pe cruise ...) . pt. info merge un www.upsolute.com ( parca aspad se ocupa de ei in ro)
Jeff
Ca sa nu fie dubii: la masinile VAG de generatie noua (Octavia II, Leon II, Golf V etc) exista un contor de reflash care numara de cate ori se rescrie un soft nou in calculator. Deci la masinile in garantie e mare riscul pierderii garantiei din aceasta cauza. Chiar daca se rescrie softul original, acest contor incrementeaza si nu poate fi pacalit. Am servit un client in acest sens cu un powerbox - e cea mai sigura solutie pt garantie. Se demonteaza in 5 minute inainte de vizita la service.
Mihai 36955
Am auzit ca la noua generatie de motoare VAG exista un contor reflash dar ce stiu eu este ca citeste de cate ori se foloseste mufa obd (in toate scopurile), dar tot nu se poate spune 100% ca ai facut modificare. Spre exemplu daca ai o problema si se rezolva prin intermediul mufei obd, este conotrizat si atat. Eu am facut mai multe masini noi din grupul VAG (1.9/105cp, 2.0/140cp, r5 2.5/174cp) si nici una din ele nu a avut probleme la garantie.

Numai bine
cristianionut
Si ambreiajul? Dupa cip de 30 de cai face cip, cirip, ura. Adica se buleste, sau pui unul mai zdravan.
Alex-F1
Pt. un surplus de doar 30 CP, ambreiajul nu pateste absolut nimic, asta e sigur!!! Probleme ar putea aparea in schimb la surplusuri mai mari de putere....50-60 CP si mai sus.....las expertii sa zica mai exact ce si cum..... whistling.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.