Help - Search - Members - Calendar
Full Version: PORNIRE GREOAIE OPEL VECTRA B 2,0 DTI
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
daniel74501
citesc acest forum si sper sa gasesc o explicatie logica a urmatorului fenomen;
am un vectra b motor 2,0 dti motor y20dth si dimineata cind nu se aprinde becul de bujii are o pornire mai dificila tin cheia 4 - 5 secunde si scoate fum de culoare deschisa; cind se aprinde becul de bujii porneste imediat fara fum. cauza??????
mentionez pornirea asta mai dificila o are numai daca nu se aprinde becul de bujii. am remarcat ca pornirea e grea la o temperatura exterioara intre 14 - 25 grade. in rest porneste super. cauza de o stie cineva? am verificat furtunase nu sunt crapate, dar cred ca ca aceleasi simptome le-ar fi avut si cind intra bujiile de pierde aer. am masina de un an si are aceste simptome din noiembrie trecut
va rog daca aveti o explicatie o astept cu nerabdare.
Radu50689
Fumul alb este dat de motorina pulverizata in surplus si nearsa!
Pornirea este greoaie pentru ca in plaja respectiva de temperaturi nu functioneaza bujiile incandescenta(din proiectare), iar compresia nu este chiar suficienta pentru autoaprindea rapida a mestecului!datorita compresiei pistoanele se incalzesc si masina porneste dar se acumuleaza vapori de motorina nearsi si de aici rezulta fumul albicios.
La temperaturi mai joase intra bujiile in functiune mai mult timp si apinderea motorimei este mult usurata si nu se mai acumuleaza vapori nearsi!
Sunt masini la care bujiile functioneaza si iarna si vara indiferent de temperatura dar cei de la Opel au ales varianta crutarii bujiilor in timpul verii!Oricum faptul ca porneste fara ajutorul bujiilor arata ca motorul e OK din punct de vedere al compresiei.
daniel74501
merci frumos pare cel mai logic raspuns de pina acum: dar .... am vreo posibilitate sa o fac sa porneasca mai bine masina are 167.000 km reali.
florin55503
sa nu fie garnitura de chiuloasa
Andrei59324
Si eu am acelesi pb.....dar inca refuz sa cred ca este o greseala de proiectare.....(tot c e posibil)....de 1 an ma chinui sa gasesc remediu.
Afecteaza cu ceva aceste pornirii greoaie??
A K U
Si Vectra mea de 2.2 2001 face la fel. Trei zile porneste la sfert, 4 la a treia cheie, apoi doua iar la sfert si tot asa :bash: Am renuntat sa mai caut o explicatie logica pentru ca se pare ca nu exista. Inteleg, daca are o problema sa faca mereu la fel, dar daca mie cand imi porneste bine, cand imi face figuri, ce explicatie sa mai caut? I-am schimbat si furtunase, si filtre, am pus motorina din mai multe parti. La fel face. Asta e, poate ar trebui sa facem o lista cu semnaturi, toti proprietarii de Opel-uri cu problema asta, s-o trimitem la uzina biggrin.gif
tommy59961
faci tu lista...?smile.gif
Andrei59324
nu merge sa setezi cu testerul sa intre bujiile permanent.??? La un service ...sau la vreun mecanic care are soft pt opel.....este posibil???
A K U
QUOTE(tommy59961)
faci tu lista...?smile.gif


Nu stiu, ma mai gandesc. Iese ceva? beer.gif
Ion55251
ganditi-va si la injectoare 50/% din probleme de aici se trag
tommy59961
nu poate fi nci de la injectoare si nici de la pompa de injectie. cel putin la mine. daca ar avea asemenea probleme, cum de porneste la sfert si la -20 grade? daca intradevar e ceva defect, poate e la ceva senzori de temperatura...aceea care dau temp la ecu. cine gaseste rezolvare are o bere de la mine.smile.gif

repetam "defectul": cat e cald motorul, porneste ok. cand e rece,la temp ambianta intre -20 si +13 grade( in acest interval intra si bujiile) porneste la sfert. intre +14 si +20 ( aici nu mai intra bujiile) porneste in aprox 3 secunde. dupa 21 grade ( nici aici nu intra bujiile) iarasi porneste la sfert. mentionez ca nu conteaza daca a stat si 2 sapt nepornita, tot la fel face.
Radu50689
Raportul de compresie la Y20DTH e doar 18 dupa cat stiu eu!
La un asemenea raport un diesel mai vechi, clasic ar porni aproape nu sub 5C.Am avut o masina cu motor Peugeot de 1.9 si bujiile functionau tot timpul iar masina nu pornea fara bujii!
E posibil sa ai mici probleme de turatie la electromotor, sau releul de alimentare al bujiilor sa nu fie chiar OK!
vma
nu e greseala de proiectare ca a mea porneste la cheie vara si iarna... sper sa nu cobesc eu acuma si sa inceapa si a mea sa dea rateuri. biggrin.gif Y20DTH are raport de compresie mic deci s-ar putea instala turbina mai mare? biggrin.gif
Radu50689
Ar fi posibil ca releul ce alimenteaza bujiile sa aibe ceva probleme si sa aibe o cadere de tensiune prea mare pe el, contacte proaste, masa imperfecta la baterie, senzor de temperatura decalibrat(senzorul stabileste cat sa incalzeasca bujiile)motor foarte uzat, injectoare obosite(nu mai respecta geometria de pulverizare)
tommy59961
QUOTE(Radu50689)
Raportul de compresie la Y20DTH e doar 18 dupa cat stiu eu!
La un asemenea raport un diesel mai vechi, clasic ar porni aproape nu sub 5C.Am avut o masina cu motor Peugeot de 1.9 si bujiile functionau tot timpul iar masina nu pornea fara bujii!
E posibil sa ai mici probleme de turatie la electromotor, sau releul de alimentare al bujiilor sa nu fie chiar OK!


si la motorul nou de 1.9cdti tot 18:1 e raportul la compresie( ala de 120 hp). la cel de 150hp e 17.5:1. deci ipoteza ta pica.

la y20dth e 18.5:1
Andrei59324
Din moment ce la -20 d grade porneste la sfert e LOGIC ca nu are nimik defect......e sigur greseka de proiectare.....tb sa puna sa intre bujiile permanent sau pana la 25...30 de grade.
A K U
In ultimele 4 zile, de cand e mai rece dimineata, a mea porneste la sfert, deci naiba sa mai inteleaga ceva! biggrin.gif Adica, ii place mai mult cand e frig si face nazuri la caldura sau ce?
Andrei59324
MMMdah...cred ca nu se face compresie buna cand nu e temp adecvata.....se pare ca remediul o sa-l aflam in mom in care unul dintre noi o sa mearga la service.....sper sa spuna si la ceilalti ce au remediat. biggrin.gif
florin55503
compresia ati verificat-o careva? nu de alta dar stiu pe cineva cu un passat din 98 pe la 600.000 km si in momentul in care avea motorul cald nu pornea. cand era rece pornea la sfert.

pe de alta parte voua va trebuie pe cineva foarte priceput pe partea electrica. eu stiam unul e undeva pe la gara filaret. un turc.

sa nu fie ceva foarte simplu. eu am fost cu passatul batranului pt ca mi se aprindea becul de la bujii si am facut teste peste teste in locuri diferite si am auzit tot felul de pareri ca trebui sa schimb si pe mama si pe tata. a fost la nenea asta si in 15 min mi-a zis ca e un bez ars pe spate. k-a schimbat si gata problema. un om priceput rezolva problema nu internetul
florin55503
QUOTE(vma)
nu e greseala de proiectare ca a mea porneste la cheie vara si iarna... sper sa nu cobesc eu acuma si sa inceapa si a mea sa dea rateuri. biggrin.gif Y20DTH are raport de compresie mic deci s-ar putea instala turbina mai mare? biggrin.gif


se poate mari presiunea in turbina. se poate pune evident si o turbina mai mare. dar nu vad rostul. maibine un chip tuning
vma
chiptuning am deja... vreau mai mult.. caut ce turbina se potriveste pe Y20DTH. Daca stie cineva dau o lada de bere... Nu merge Garrett gt 18 de pe diesel 2.2 pentru ca are geometrie variabila.
florin55503
cred ca merge sa inlocuiesti turbinele. ma gandesc ca apoi trebuiesc diferite chestii de gestionare a motorului. daca chiar iti doresti putere nai mare mai bine zic eu mergi pe o varianta mai agresiva la tuning. o turbina te costa cam 1000 de euro cel putin
Radu50689
Ar mai fi ceva legat de vascozitatea uleiului utilizat vara! teoretic uleiul de vara ar trebui sa fie putin mai vascos, lucru ce ar mari compresia si ar usura pornirea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.