Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleme cu bujiile :(
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
cosmin - constantin88637
Va rog daca putetzi sa-mi explicatzi shi mie ce se intampla? Bujiile trebuie sa fie maronii la culoare, dar ale mele sunt negre, am schimbat platina am schimbat fisele, bujiile, tot negre sunt ceea ce ma duce la un consum enorm 12 in oras nu am facut exterior dar ramane de dorit cu 12 in oras, akuma nush ce boacana am facut, ma gandesc ca poate nu am pus bine fisele ma gandesc la ordinea lor cum ar trebui sa vin in bujii nush ce sa zic. Altzi zic ca e din carburatzie ca e amestecul mare de benzina shi nu pre este aer......, deci va rog sa-mi lasa-tzi shi mie ordinea fiselor shi poate imi explica cineva ce sa afc cu bujiile astea negre sad.gif . Va multzumesc
Georgian40398
12 in oras ????? Pai e cam ok daca e trafic, adica opriri si accelerari dese biggrin.gif
Acu depinde si de capacitatea motorului, dar 12 in oras nu e naspa pt o lada smile.gif
cosmin - constantin88637
dar totushi cu fishele alea, oare le-am pus bine sad.gif ?
Daniel82595
ce capacitate are motorul 1,3 cumva? daca motorul merge rotund le-ai pus bine, dar dc nu are putere si se aude aiurea nus- binr. Ordinea de aprindere e 1-3-4-2....de obicei scrie pe delcou si pe chiuloasa nr cil.
Dc nu scrie in stanga jos e 1, st sus e 3, dr sus e 4 si 2 e in dr jos, iar pe chiuloasa sigur scrie. :wave:
Daca ai avansul reglat bine pb cu buiile este din amestec.......le desfaci dupa un drum care sa nu fie facut in trafic greu. Dc nu au tenta cafenie se regeleaza amestecul.
Mariustom
Auzi Cosmine, iartă-mă că te întreb, dar ai citit "Regulamentul"? Că ai deschis 4 (patru) topicuri diferite, și abia în ultimul ai reușit să pui poza :bash: .
Și ca să-ți răspund la întrebare: dar totuși, cu fișele alea, ai citit ce scrie pe marginea chiuloasei? :rant:
Ai verificat distanța de la bujii, precum și de la platină ?
Ordinea de aprindere este 1 - 3 - 4 - 2
Dacă nu știi ordinea fișelor, cum de ai avut curajul să schimbi platina, fișele și bujiile ? blush.gif :ntz: :thumbdown: :wtf:
Daniel82595
asta asa e :bash:. Pt inf referitoare la folosirea forumului http://www.masini.ro/forum/faq.php
cosmin - constantin88637
s nou aici , deabia akuma mi-am dat seama ce se intampla cu topicurile alea , in fine s persevernt deja am invatzat cum stau treburile ... pai la platina nu am umblat eu, eu am umblat numai la fise eu am zis doar ce am schimbat la ea, shi mai mult m-ar interesa cum sa fac bujiile alea sa fie maronii, asa shi ink ceva la un motor de 1.3 de asta care am eu e mult 12 in oras ? afara ink nu l-am facut sa avd cat imi ia ?
Daniel82595
12 L in oras, mai ales k nu e asa abrambureala k in buc, hahaha, e cam multicel. Cel mai bine ar fi sa te duci la cel care ti-a schimbat platina, ca probabil se pricepe si sa-l rogi sa-ti regleze carbul. Vezi ca pe ***** exista, pe langa sectiunea de mecanica, o sectiune cu membrii.....da-i un mail lu georgian si masina ta va aparea acolo biggrin.gif
sorin37756
Bujiile trebuie sa fie albe !
Cristian88423
In mod normal bujiile au culoarea maronie. Ele mai pot fi negre sau tot negre, dar umede. De obicei cauza principala pentru care bujiile sunt negre este aceea ca motorul mananca ulei. De asemenea culoarea neagra mai poate fi pusa si pe seama avansului care nu este bine reglat. Unii mecanici il regleaza "dupa ureche", altii mai noi in breasla folosesc stroboscopul.
cosmin - constantin88637
1-3-4-2 ordinea fishelor dar 1 incepe dinspre faruri sau disnspre parbriz ?sad.gif ?
Daniel82595
cum te uiti de sus la delcou 1 e stanga jos 3 st sus si tot asa si pe chiuloasa sunt scrise......
Horia49540
daca puneai fisele total aiurea nici nu mai pornea, sau pacanea si dadea rateuri si nu prindeai nici 70 la ora:)
Daca platina e bine reglata atunci e sigur de la carburator
Si bujiile nu trebuie sa fie albe, ci caramizii-maronii, daca sunt albe inseamna amestec super-sarac de se phoote motorul , au fost si cazuri cu bujii cu electrozii topiti de la amestec super-sarac (unul din rolurile benzinei este si de a raci camera de ardere…)
Felix60549
Repede la un reglaj carburator! biggrin.gif
Dragos56563
Subscriu ! Repede la curatare si reglaj carburator. Bujiile mele sunt caramizii spre rosu. Da, deh, eu nu ma dau la ea. Si la motoru' meu de 1,2 imi ia in oras 8,4 - 8,7 la suta. Afara 5,0 - 5,5.

Bafta !

:wave:
alexandru88793
La Lada mea 1500 care este distanta standard dintre electozii bujiei precum si cea de la platina ? Si care ar fi marca de bujie cu cel mai bun randament? Si unde naiba gasesc sa cumpar si eu o platina noua?

TOATE ASTEA IMI DAU DE CAP :bash: MA AJUTATI ?
Felix60549
La bujii eu faceam distanta de 0,8 iar la platina 0,4, dar nu stiu daca acesta este reglajul standard. Incearca bujii Champion. Mie mi-au functionat 3 ani fara probleme sau daca vrei ceva deosebit cumpara NKG BKG 6 EQUP Laser Platinium si nu vei mai avea dureri de cap.
Pret bujie 550000 rol.
dan54198
Am bujii Sinterom de ani de zile si merg excelent. Trebuie doar sa le schimbi la 9-10 000 km. Eu am incercat cu Champioane, Boshuri, NGKuri chiar si rusesti dar ori erau prea calde ori prea scumpe ori prea reci etc. Asa ca dupa ce am pus prima data bujii romanesti pt. Oltcit am vazut ca solutia era asta. Dar aceta-i cazul meu. Bafta.
Daniel82595
sau dc ai aprindere electronica e parca 0,5 la platina biggrin.gif
mike.omega
Va rog scrieti-va posturile fara "k" fara "sh" sau alte elemente ce apartin de limbajul tip "mirc". Cine nu se conformeaza paraseste comunitatea :wave:
De asemenea postare de linkuri catre orice alt site cu specific auto din RO este strict interzisa, se va pedepsi cu ban timp de 2 sapt smile.gif
Georgian40398
Asta e o cerinta noua care se aplica tuturor forumistilor masini.ro ? Exista o pagina cu acest regulament unde pot citi si intelege toti forumistii ?
alexandru88793
Meri mult Felix si mersi Daniel. Nu am aprindere electronica, am totul original pe masina made in CCCP, asa ca am sa fac distantele de 0.8 cu 0.4 si o sa vad ce iese. Momentan am carburatorul bagat intr-o solutie de curatat. Mersi inca o data.
mike.omega
QUOTE(Georgian40398)
Asta e o cerinta noua care se aplica tuturor forumistilor masini.ro ? Exista o pagina cu acest regulament unde pot citi si intelege toti forumistii ?


http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=6208

Cica se citeste in momentul in care iti faci cont aici pe forum smile.gif
matei67174
daqca carburatorul e bine reglat atunci bujiile sunt negre din cauza avansului,iar 12 in oras e ceva obisnuit.acum cum ai calculat tu consumul ai pus un bidon de 2 l si teai plimbat si ai calculat 12 consum?daca e asa si motorul era cald atunci e mult,cu pornirile la rece ajungi la 14 in oras.totusi fai avansul pe aparat eu asa as face dupaia as vedea din nou consumul :wave:
Horia49540
cartea zice 0,4 la platina si 0,6 la bujii
daca ai prindere electronica merge si 0,5 la platina si 0,7-0,8 la bujii
bujii super sunt champion, bag mana in foc pentru ele, doar sa fie de valoarea termica corecta :wave:
eugen93201
QUOTE(Horia49540)
... bujii super sunt champion ... doar sa fie de valoarea termica corecta

Regimul termic al bujiei este determinat de bilantul energiei termice transmisa de gazele fierbinti din motor la partea centrala a izolatorului ceramic si cea evacuata prin suprafetele de contact cu corpul metalic si cu atmosfera. La aceeasi temperatura a gazelor, cantitatea de caldura primita de bujie este proportionala cu suprafata ciocului izolatorului, deci cu lungimea sa. In acelasi timp, la bujiile cu izolator lung caldura se evacueaza mai greu din cauza drumului lung pe care trebuie sa-l parcurga pana la zona de evacuare. Din acest punct de vedere, bujiile sunt diferentiate prin asa-numita cifra sau valoare termica care exprima timpul dupa care bujia incepe sa produca preaprinderi. Cand acest timp este mare, inseamna ca evacuarea caldurii din bujie se face mai rapid decat aportul ei, deci este vorba de o bujie rece. Bujiile calde au cifra termica mica, deoarece acestea ajung mai repede sa depaseasca 800*C, datorita cantitatii mari de caldura primita si dificultatilor de evacuare a acesteia. (intre 500-800*C, particulele de ulei sau reziduurile de benzina, care se depun pe electrozi sau pe izolator, ard complet fara a forma depozite calaminoase !)
La motoarele cu rapoarte de comprimare si turatii reduse (la care temperatura gazelor si cea de regim a motorului sunt moderate) sunt convenabile bujiile mai calde, deoarece realizeaza temperatura de autocuratire, fara a o depasi: la un astfel de motor, o bujie rece - deci cu cifra termica mare - nu va realiza temperatura de autocuratire.
Horia, as dori sa folosesc bujii Champion, dar cum aflu valoarea termica ?
Sarbatori fericite si sanatate ca-i mai buna decat toate !!! Valabil pentru toata lumea.
eugen93201
Horica, uite ce am gasit. Atentie la cifre !!!!!!!!!!!!
Bujia NGK BP5ES = bujie calda.
Bujia NGK BP7ES = bujie rece
La astea cifra este inversa !!!
Bujia Bosch W7BC = bujie calda
Bujia Bosch W5BC = bujie rece
Datele sunt corecte ?
NGK BP4ES echivalenta Sinterom 14NP18
Daca datele sunt corecte, pentru Lada 1200 si 1500 ce bujii recomanzi ?
Popescu91011
Am auzit destui de multi soferi laudand bujiile Brisk. Pentru Lada 1200 ce model se potriveste? Am vazut mai multe modele in Carrefour, dar pe cutia niciuneia nu scria Lada (indiferent de model, dar'mite de 1200).
Horia49540
am tot cautat de bujii despre lada da' n-am gasit nimic ca si valoare termica
dar am gasit scris ca champioanele de care va ziceam sunt bune pt lada biggrin.gif
dar pe sinteroamele alea nu scrie si ce valoare sunt? oricum, cred (doar cred, ca niciodata nu m-a pasionat bujia:))))))))))))))))
ca pt lada tre valoare termica de 200-220, cred... :wave:
Horia49540
am gasit pana la urma valoarea termica corecta pentru Lada 1500: este valoarea 240, deci bujii reci
banuiesc ca si pt 1200 tre sa fie la fel
deci cautati bujii straine care au aceasta valoare termica si o sa fie ok beer.gif
dar doar am citit, nu stiu din experienta, asa ca sa nu-mi dati in cap daca dup-aia tot nu merge bine:) :bash: biggrin.gif
da mai bine luati champioane (v-am stresat tare cu champioanele astea ale mele, nu? biggrin.gif smile.gif))))))))))) ca astea merg sigur si bine biggrin.gif :wave:
Mariustom
Salutare :wave:

Conform cărții "Echipamentul electric al automobilelor" scrisă de ing. Gheorghe Tocaiuc, scoasă de Editura Tehnică în 1982, la autoturismele Lada 1200, 1500 tipurile de bujii recomandate sunt:

- Sinterom: M14-L-225 (valoarea termică este 225)
- A.C. : 44 XL
- Autolite: 4AGS-200 și AG-32
- Bosch: W225 T2 sau W225 T28
- Champion: N4
- Marelli: CW 225 L
- Marchal: 35 H
- Bujii U.R.S.S. biggrin.gif - A-7,5XC

Pentru Lada 1500 S se recomandă bujii Sinterom M14-L-240 (valoarea termică este 240), cu echivalențele ei.

Deci, când căutați bujii, căutați cele de mai sus sau echivalente cu ele.
Baftă :wave:
Horia49540
multumim mult, astea da super-informatii:)

eu tot sinterom 240 gasisem, dar de ce la sinterom este 240 si la celelalte 225? or fi termoelastice astea de la sinterom?oricum da-le naibii ca oricum sunt proaste :bash: biggrin.gif

si permiteti o mica corectie? Sdelano v URSS -da, Sdelano v Rossii - NIET !!! :bandit: biggrin.gif

ps(un ps de gluma:) - nu sunt trecute acolo champioanele mele rn9yc biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif :wave:
Mariustom
Salutare :wave:

QUOTE(Horia49540)
eu tot sinterom 240 gasisem, dar de ce la sinterom este 240 si la celelalte 225? or fi termoelastice astea de la sinterom?

si permiteti o mica corectie? Sdelano v URSS -da, Sdelano v Rossii - NIET !!!

ps(un ps de gluma:) - nu sunt trecute acolo champioanele mele rn9yc


Să răspund punctual biggrin.gif :
- la modelul Lada 1200 și 1500 valoarea termică a bujiilor ESTE 225 ȘI nu 240. Așa cel puțin am înțeles eu din carte și așa este trecut în mesajul meu anterior. Doar pt Lada 1500 S valoarea termică a bujiilor Sinterom este 240 blush.gif ;
- referitor la bujiile URSS sau rusești, cum o fii biggrin.gif , sau cum ziceți dvs, nu comentez;
- bujiile champion cumpărate de dvs or fii un model mai nou, atunci când a fost scoasă cartea (1982 :wtf: :doh: ) probabil încă nu erau pe piață (sau sunt un model care nu sunt echivalente cu cele bune tongue.gif )
Toate cele bune :wave:
Horia49540
sa raspund si eu biggrin.gif
- aaaaaaa, pai de unde sa stiu ca exista si lada 1500 S?! biggrin.gif dar de curiozitate, ce avea in plus fata de 1500? e la fel ca la 1200-122S oare (adica carb treapta 2 mecanic vs. vacuumatic?)
- combinand pct. 2 si 3 - de alea rusesti m-am convins pe propria piele si...durea beer.gif
ale mele sunt noi, asa e, adica fabricate in 1999 cred, si sunt foarte multumit de ele; le am (spre rusinea mea:)) de peste 35000 km si merg ca in prima zi; alea rusesti au mers bine doar 4 zile :bash:
in afara de champ si rusesti nu am incercat alte tipuri...si nici nu am de gand beer.gif

cu stima :wave:
Mariustom
Acum e rândul meu biggrin.gif :
- despre existența mărcii Lada 1500 S se putea merge pe încredere, prin inducție, din mesajul meu unde am dat date din carte blush.gif . Pentru informații suplimentare privind existența și diferențele față de 1500 aveți mp, unde vă voi da link pt contact și informații;
- referitor la pct dvs 2, îmi dați dreptate, și vă mulțumesc, referitor la bujii. Nu este important de unde sunt CI cum sunt, adică să corespundă, în primul rând, parametrilor ceruți (valoare termică, filet lung, etc.);

În speranța că această "dispută" biggrin.gif legată de bujii a fost în folosul posesorilor de Lada, vă doresc toate cele bune și muuuuulți km fără probleme :wave:

Cu stimă arigato.gif
Horia49540
multumesc de lamuriri, chiar sunt curios sa vad ce poate fi mai bun ca un 1500? evident un 1500S biggrin.gif

tuturor multe mii de km tare si cu toata viteza inainte :boxing: :bandit: biggrin.gif :wave:
Daniel82595
da chiar, care e diferenata intre 1500 si 1500S ? Stiam ca lada a facut carb cu tr 2 vacumatica dupa 1980.
A mea e 1500 (fara S) din 1980 si are tr 2 cu deschidere vacumatica.
"S" o fi de la Super sau de la Sport? :bounce:
Dragos56563
De la Special. biggrin.gif

:wave:
cosmin - constantin88637
De la SPEED :coolspeak: :punk: :help:
matei67174
referitor la bujii pt cei ce au gaz pe lazi se gasesc bujii speciale pt gazsunt diferite au electrodul foarte subtire si sunt din argint,am luat din carfour si sunt 26 lei setul.o sa fa zic si codul mai tarziu caci am cutia in masina.oricum se vede difereta calumea
Kovacs68565
Puteti incerca si Master Sport, eu sunt mutumit cu ele, si pe deasupra am din cele simple (1 electrod). Doar fac piese pentru Lada. In catalog gasiti de toate tipurile.
Horia49540
na, uite inca unul care e multumit de Master
deci nu sunt singurul :bounce: biggrin.gif :wave:
Dragos56563
Eu unul nu sunt multumit de cei de la Master. Poate am nimerit eu doar lucruri proaste, dar, overall, mie mi-au lasat o impresie proasta.

:wave:
eugen93201
Dragos, ce bujii folosesti ?
tzo99516
sal dragos nustu ce bujii are dar daca te intereseaza iti zic cu ce merge a mea si merge chiar bine,eu am niste bosch cu 4 electrozi,si merge struna biggrin.gif acu depinde si ce probleme ai tu la a ta
Marius102861
dar bujiile de gaz sunt bune si pt benzina cind sunt pe benzina?
bakhus70370
eu am 4 bujii,nici una la fel cu alta, merg brici si pe gaz si pe beznina wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.