Acum o saptamana am comandat noul Cee'd. Abia astept sa vina...Mai am 2 luni de stat.
Cum s-a intamplat: Locuiesc in Belgia, si aici a fost lansat in vanzare (prima tara in UE am inteles) acest model. Aveam de gand sa ne luam o masina undeva pana in 19000 euro, diesel, clasa C, cu airbaguri cat mai multe si ESP (avem copii mici), 5 usi , echipata bine, si sa-i placa la nevasta-mea. Coketam cu Golful, Opel Astra , Skoda si Corola.
Am avut o saptamana de concediu de anul trecut si cum stau la 2 pasi de cateva reprezentante, le-am luat pe rand pe toate la drive test. Lipit de Opel era KIA. Nu stiam nimic de ei, in genere nu prea ma stiu la masini, si am vazut un poster urias cu "Cee'd" care mi-a luat ochii. Am intrat, nu era aglomeratie ca la altii, si am dat cu ochii de cee'd. Mi-a placut din prima, e un bibleou de masina. M-am dat cu multe masini (zic eu) da asta are ceva...un 'vino-n coa'. Un design foarte finutz, personalitate, are un look distins, pregnant, cu linii bine definite si sport in acelasi timp. Super interior, finisaje de calitate excelenta, incapatoare (stau 3 oameni in spate fara probleme), porbagaj mare. Sistem audio super performant, mult mai bun la la Renault (masina curenta) unde-mi distorsoneaza cand il dau mai tare (si are 6 x50W cica). Are USB pentru memory stik (MP3) si intrare iPod. Cool.
Am luat-o la un drive test. In aceasi zi ne-am dat cu un POLO diesel de 80 de cai si un Seat cordoba de 105cai. KIA e incredibil, cu cei 90cai da lectii de sprint la motorizarile similare ale VW. Nu stiu sa va explic de ce, am gasit ceva prin documenatii cum ca are cuplu maxim undeva de la 1900 ture incolo. asta am si comandat-o, nici n-am mai vrut sa aud de motoare mai mari, mai ales ca si consumul creste cu puterea.
Motorul este un CRDi de 1,6 , foarte avantajos aici la noi, unde taxele anuale si de inscriere sunt in functie de capacitatea motorului. Consumul dat de ai este 4,7L la suta pe autobanda si 5,7 in oras. texte...a luat cam 7 litrii in oras, da' am forjat-o ca era 'de test', insa n-am avut vreme sa ma dau decat 20 min pe autostrada, da lua undeva la 5,4L. Nu-i rau de loc zic eu.
De mers, merge ca untul....Asta e punctul cel mai tare...drive-testul. Nu ma price sa va explic detalii, da stai bine in ea, te simti in siguranta, izolata fonic foarte bine, bord super-ergonomic, foarte stabila (e lata de 1,79m!), i-am dat 180km/h in a 5-a, fara probleme. Nu are 6 viteze, va avea doar la motorul de 2L care inca nu e pe piata.
Ce am remarcat este ca volanul se misca incredibil de usor, chiar si la viteze mici. Poate gasiti voi de ce....ceva electric ziceau ei pe la servo, da' nu mai tin minte...revizia la fiecare 15000Km.
Ce mai stiu: momentan au doar 5 culori disponibile, din aprilile vreo 9-10.
Garantia precum scrie in articol mai su 5 ani toata masina plus inca 2 calea de rulare.
Ce mai, ... ne-am indragostit de ea, si nevasta (mai ales) da' si eu...Ne-am mai tot fatzait 2-3 zile pe la VW, Seat, Opel si ne-am intors iar la KIA. Am mai tras un drive test, si la 10 minute dupa asta am semnat comanda. De atunci trec saptamanal pe la showroom sa ma mai urc in ea, si numar A.M.R.-ul pana vine. Abia astept noul Cee'd.
Ce am comandat: KIA Cee'd model EX, la care am mai pus parking-system, ESP si metalic paint. E de fapt full-option, mai putin piele, jentzi aluminiu si cruise-control. A iesit la 16000, cu un discount de 17%.
aici mai gasiti detalii (in FR):
http://www.ceed.be/
salutari,
Delphi