Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Curiozitati 1500
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Pages: 1, 2
Cretulescu78550
Ce as vrea si eu de la membrii acestei sectiuni din forum daca poate fiecare sa spuna la cat ar evalua masina proprie(lada of course) daca ar fi nevoiti sa o vanda la momentul de fata. Eu intampin ceva probleme in a o vinde si vreau sa stiu parerea fiecaruia...indiferent ca vorbim de diferite modele de laditze. beer.gif biggrin.gif Model, an, si pretul dorit doar atat!

Si o alta intrebare care nu prea are legutara cu anterioara...Imi puteti spune posesori de 1500 cate rotatii pe minut aveti la 120 respectiv 130kmh?
Georgian40398
Lada mea as evalua-o la 1000 euro, desi... poate nu as obtine. E pt export in Franta, pare facuta binisor. Plus ca acum 1-2 ani i-am platit o revopsire, reantifonare, grunduire... Intre timp vopseaua s-a mai umflat in cateva puncte, acolo se aplicase o sudura...
Eu la 120 aveam parca 4000 si un pic de rpm. Mai rapid nu am mers cu ea. Motorul e de 1557 cm3.
Cretulescu78550
@georgian
In privinta rotatiilor mi'ai spus exact ce nu voiam sa aud biggrin.gif , eu la 120 avand in vedere ca este si capacitatea o idee mai mica am ~4500rpm si mi se pare cam mult. Cum naiba ar putea atinge viteza de 152kmh eu nu vad blink.gif , poate acum 20 de ani biggrin.gif ! Culmea este ca pedala mai are cursa destula insa la felul cum se aude in interior ti'e teama sa'i mai dai :bash: Ceea ce priveste partea cu evaluarea masinii proprii mai vreau cateva opinii si am sa va spun oful personal.
beer.gif
Georgian40398
Da, nu am mers cu avionul, dar cred ca in felul asta se aude cand treci de 120 km/h biggrin.gif
Masina mea pe care o evaluez la 1000 euro e din '83, are 110.000 km, motorul nerefacut (am inteles de la mecanici ca nu ar fi nevoie).
Daniel82595
masina mea e Lada 1500 din 1980 alba arata destul de bine am dat pe ea 8,7 mil adica vreo 250 euro avea 133.700 km la bord. Acu are 135.500 radio, volan de Lancia Dedra si mici imbunatatiri.
Ma gandeam sa iau lada albastra a lui Andrei de la Baia Mare (cerea 23 mil discutabil dar avea jante, cass si altele) si am dat 2 anunturi sa o vand pe asta alba: unul in care ceream 20 mil si altul in care ceream 15 mil. M-a sunat cineva pt ala cu 15 mil iar la 20 mil nimeni. Daca ar fi sa o dau cred k ar trebui sa ma multumesc cu 15 mil.......iar pt ce ofera yo zic ca e prea putin de accea vreau sa o mai tin cativa ani. Parerea mea e ca aceste masini nu sunt prea cautate decat de cunoscatori.....20 mil ar trebui sa faca a ta, cel putin din poze. :wave:
Georgian40398
QUOTE(Daniel82595)
20 mil ar trebui sa faca a ta, cel putin din poze. :wave:


a cui masina adica ? biggrin.gif
Daniel82595
ma refeream la a lui cretulescu biggrin.gif. nu vreau sa supar pe nimeni dar preturi fabuloase nu se pot obtine pe masinile asta. Eu zic ca fiecare isi vinde masina la cat face + un mic TVA emotional.

In legatura cu turatiile cel mai mult am mers cu aproape 130 km/h si se auzea tare rau.......si eu stau si ma intreb daca chiar mai prinde 150 km/h blink.gif ..... oricum are o varsta, dar zgomotul motorului devine mai enervant de pe la 90 km/h .....ce bine mi-ar prinde o cutie in 5 trepte biggrin.gif
Cretulescu78550
Ms de parere Daniel, apasarea mea cu pretu este urmatoarea...pe net toate laditzele 1500 care erau de vanzare nu prea am vazut sub 900 de euro. Avem o cunostinta care are tot o 1500 numai ca arata muuult mai bine ca a mea si vrea 35 de milioane pe dansa(merita toti leutii e 100% originala si in perfecta stare), eu am zis 25 neafisand pretul langa nr de telefon, cand au sunat si inca multi, au zis "cum dom'le atatia bani pt o masina de genul asta?" sau "ooo mult dom'le mult" sau altii intrebau despre masina si la urma de bani iar in momentul cand spuneam pretul "aha multumesc sanatate!". Am mai avut si cazuri care tot ce ii interesau era numai pretul nimic altceva probabil aveau de gand sa o foloseasca pe la carat ceva biggrin.gif ... Asa ca mi'am zis ca o pastrez in cazul in care nu iau macar 22 de milioane. blush.gif
Daniel82595
asa as face si eu as pastra-o pt mine, iar in caz ca ar trebui sa o dau as da-o numai unui pasionat. 35 mil pe lada aceea despre care ne spui, 100% originala as da daca as avea banii biggrin.gif.
Un fapt interesant este ca in vara era un anunt pe masini.ro ni care cineva zicea ca vinde o lada 1500 alba dar din 1979 iar la poze era masina mea. Cerea 1100 euro si nu avea nr de tel, doar mail ca il :minigun: . Acum 2 saptamani acelasi anunt pe alt site, tot cu poza masinii mele, fara nr de tel cerea 900 euro. Poate o da la pretul asta poate nu, dar stau si ma intreb ii era greu sa isi faca poza la masina blink.gif
k.68177
smile.gif)) ce faza..... In legatura cu turatiile... la a mea cu motorul facut, cutia de viteze originala in 4 trepte (suna intr-a 2-a si a 3-a destul de tare) la 80-90 ii pe-undeva intre 3000-3500 de rotatii. Maxim 140 km/h, inca mai putea. Cu cutia devit de la lada 2107 ( 5 trepte, zgomotoasa) intr-a patra la 90-100 km/h 3500-3600 rot. Cand ii dau a 5-a la 100 km/h scade turatia la 1300 si incepe sa traga de la 1500 in sus. Vit. maxima: intre 150 -160. Acum cu cutia de vit in 5 trepte de fiat inca nu stiu ca nu e montata deocamdata dar umeaza. Am mers cu o laditza asemanatoare cu a mea care avea cutie de vit. in 5 tr. de la fiat. Cam aceeasi faza ca la cutia de 2107, dar incepe sa traga de la 1300 rot, si treptele sunt mai bine etajate, si la turarii mari in trepte inferioare trage f. bine. Dar toate astea nu sunt batute in cuie. Sunt mai multi factori care determina viteza si turatiile. (ma refer la uzura motorului, reglajul motorului, starea cutiei de viteze, starea diferentialului, conditile atmosferice, starea drumului, inclinatia drumuluii, ce tip de benzina se foloseste, masa masinii, cat de incarcata e, etc). Cat despre pret... nu stiu cam cat ar merita laditza mea. Daca o revopsesc + fac pragurile ( pe partea stanga sunt 2 pete de rugina, iar pe partea dreapta 2 gauri in "fatza" pragului de marimea unui deget...am fost la tinichigiu, si imi cer 1.5 milioane sa mi le schimbe, in rest partea de jos a masinii e impecabila), cred ca pot sa cer pe ea cel putin 25-28 de milioane, cata munca si cati bani am investit in ea. DAR IN ORICE CAZ NICI NU MA GANDESC S-O VAND biggrin.gif
Georgian40398
QUOTE(k.68177)
Cu cutia devit de la lada 2107 ( 5 trepte, zgomotoasa) intr-a patra la 90-100 km/h 3500-3600 rot. Cand ii dau a 5-a la 100 km/h scade turatia la 1300 si incepe sa traga de la 1500 in sus.


cum ? ai putea merge la 100 km/h cu 1500 rpm fiind in treapta 5 ? beer.gif
pe bune ?
florentin43993
Nici eu nu cred ca la 100km/h cu o cutie de viteze de 5 tr ai 1500 rot/min.Pai asa ceva nu are nici un diesel cu motor din 2005. :puke:
Masina mea cred ca valoreaza in jur de 1000 € + ca are si instalatie GPL omologata.Dar sincer nu cred ca i-au pe ea.

Masinile Lada indiferent cat de bine arata si cat de originale ar fi,sunt uzate moral.Anul "le trage" in spate si nimeni nu-ti mai da banul pe ea indiferent daca face sau nu.Se stie ca sunt robuste si te tin mai mult piesele decat pe Dacii ,dar degeaba.Piesele care se gasesc mai rar si uzura lor fac ca pretul sa fie o nimica toata.Si acum cand marketingul de pe piata te face si te obliga aproape sa-ti iei masini fara poluare(euro 4) cu fel si fel de sisteme de siguranta la niste preturi pe masura.
Nu ati observat ca astia de la programul RABLA nu mai fac fata.Sunt oameni care chiar vor sa scape de aceste masini. blink.gif Si prin acest program iti iei sigur o contravaloare de 30 mil pe ea.
k.68177
Pe bune, intre 90-100 km/h cand ii dau a 5-a (desigur pe drum drept) scade turatia intre 1300 si 1500 si de la 1500 incepe sa traga. O sa pun fotografii ceva mai incolo
Cretulescu78550
Oameni buni multumesc de sinceritate...altceva nu stiu daca mai am de adaugat, probabil ca mai mult de 15 milioane nu o sa imi ofere nimeni cu atatea masini "noi" pe piata, toata lumea alearga sa scape de vechituri cum poate si sa isi ia ceva pe care se poate baza ceva ani de aici incoace fara nterventii majore asupra ei down.gif Interesul meu era sa imi iau un scuter sau un motor de pe urma laditzei + o diferenta din partea mea dar nu stiu daca mai apuc blush.gif

Asteptam pozele :wave:
madalin46093
Pt. k.68177
Draga Ladistule!
Eu poate sunt novice in motoare de masini,dar prost nu sunt.Nu cred si vad ca tot insisti ca tu la 90-100 km/h in treapta a-5-a ai max. 1500 turatie.Pai uite ce cred eu si te rog sa verifici.Eu cred ca daca tu ai 1500 de turatii la 100 km
1.Ori ai turometul defect blink.gif
2.Ori conduci alta marca de masina decat Lada biggrin.gif

Pai uite chiar azi m-am uitat la un Logan pe linie dreapta si la 70 km/h avea in jur de 1700 in tr a-5-a .Si nu cred ca motorul de Lada din '80 este mai bun decat cel de pe Logan. arigato.gif
Horia49540
QUOTE(k.68177)
Pe bune, intre 90-100 km/h cand ii dau a 5-a (desigur pe drum drept) scade turatia intre 1300 si 1500 si de la 1500 incepe sa traga. O sa pun fotografii ceva mai incolo


n-are cum!


n-am timp sa scriu acum, dar cred ca sub 4000 rot nu prea are cum sa aiba

cat despre vit max, la orice ora lada mea la 126 000 km (nu stiu daca s-a umblat in motor...) ia 140 la ora si suna bine motorul...oricum dupa 120 aud mai mult vant decat motor
dar in conditiile in care: avans perfect, culbutori reglati la 10 000 km, ulei bun, carburator bun
ex: cand am luat-o la 80 la ora nu prea te auzeai in masina
cand am reglat tachetii am avut impresia ca se prise motorul, aproape ca nu se mai auzea la ralanti (ca si acum:)
gasisem jocul la culbutori pe la 0,30
el tre sa fie 0,15...
un 1500 bun ia 150 la ora fara probleme, si daca e si vant din spate... :bandit: :boxing: biggrin.gif
Daniel82595
deci a mea nu e reglata biggrin.gif. Am si eu o curiozitate pt georgian: Cati cai putere are 1600 in talon? ms
Georgian40398
Acum nu stiu, sorry smile.gif Dar mai pune vreo 2 in plus fatza de o lada 1500 beer.gif
Daniel82595
numai 2....sunt mai multi k am vazut pe net 1 lada de 1,6 L din 1978 in dubai si avea 90 CP.....dar nu stiu de ce nu sunt singur pe ce am vazut. Mai avea printre altele AC, geamuri el pe fata si alte dotari. biggrin.gif
Georgian40398
Aaaa, nu, nici vorba, a mea are cam 75 cp, pardon, probabil ca avea cand era noua. In talon ar tb sa scrie ceva cu kw ?
Cosmin65397
Salutare! Georgian daca vrei sa vezi in Kw ce putere are motoru fa un calcul: 1 Cp=1.34 Kw.Daca ai 75 de cp pe talon ar trebui sa scrie 55Kw sau 56Kw.
La mine in talon sunt trecuti 44Kw aproximativ 58-59 Cp ,asta pt motorul de 1200 s la 1198 cmc!
andrei27237
Salut, la ladita mea (cea albastra de la baia mare...) pe care am avut-o la 155 km/h avea cam 5600 rpm-5700 rpm... nu mai stiu exact....
Daniel82595
cosmin eu stiam ceva de genu 1 kw = 1.36 CP biggrin.gif.
am gasit ceva despre 1600 :
Max. output
(DIN) 79.1 PS (78.0 bhp) (58.2 kW)
@5200 rpm
Max. torque
(DIN) 122.0 Nm (90 lbft) (12.4 kgm)
@3400 rpm

adica 79 cai........nu prea se merita diferenta de cilindree. Cand o sa mai gasesc lada aceea de 1,6 90CP o sa va dau linku :wave:
Cosmin65397
[quote="Daniel82595"]cosmin eu stiam ceva de genu 1 kw = 1.36 CP biggrin.gif.
am gasit ceva despre 1600 :
Max. output
(DIN) 79.1 PS (78.0 bhp) (58.2 kW)
@5200 rpm

Daniel daca faci un calcul 78 cp/58.2Kw o sa rezulte asa 1.3402601 ,si banuiesc ca de unde te-ai documentat te-ai informat bine deci 1.34 este valoarea corecta !
Dar lasand calculele astea deoparte nu stiu daca mai avem aceeasi putere la motor cum a fost atunci cand au iesit din fabrica.
k.68177
La lada 1600 (Ba3 2106) e imposibil sa aiba numai 58 kw, eu in talon am 59
Georgian40398
Ei bine..................... 56 kw beer.gif Atat am scris in talon la 1570 cm3 ai mei biggrin.gif
Dar nu exclud ca cei de la evidenta masinilor sa fie niste agarici biggrin.gif
Daniel82595
QUOTE(Cosmin65397)
Salutare! Georgian daca vrei sa vezi in Kw ce putere are motoru fa un calcul: 1 Cp=1.34 Kw.Daca ai 75 de cp pe talon ar trebui sa scrie 55Kw sau 56Kw.

Cosmin eu ziceam ca 1 kw = 1,36 CP. Totusi se pare ca amandoi stim ceva pt ca la 1600: 58,2 X 1,36 = 79,1 PS si 58,2 X 1,34 =78 CP deci cum zice acolo. Eu am in talon 55 kw si daca se zice ca lada 1500 are 75 CP rezulta ca 75 : 55 = 1,36....yo asa am facut biggrin.gif. :wave:
Horia49540
nu va mai luati dupa talon, ca alea e facute de militieni:)))))))))))))))))
lada 1200 are 60 cp, 1300 are 65 cp (dacia 1300 cati are???smile.gif))))))))
1500 are 75 cp si 1600 are 79 cp, bolid, nu altceva biggrin.gif :boxing:
Daniel82595
deci pana la urma e 1,36 corect ? si apropo care e diferenta intre PS si BHP de acolo mai sus blink.gif
Daniel82595
QUOTE(Daniel82595)
numai 2....sunt mai multi k am vazut pe net 1 lada de 1,6 L din 1978 in dubai si avea 90 CP.....dar nu stiu de ce nu sunt singur pe ce am vazut. Mai avea printre altele AC, geamuri el pe fata si alte dotari. biggrin.gif


cum va ziceam yo de lada aceea de avea 90 CP.....e bine iata priviti si va minunati biggrin.gif http://www.cardomain.com/ride/2390389
Georgian40398
Daca e o masina de serie, atunci cred ca exagereaza nitel din pasiune beer.gif
Horia49540
da, 1,36 e corect

A propos, am mers si eu duminica la intalnire pentru prima data cu o lada 1500, de-asta de-a voastra – de fapt cu a lui Daniel biggrin.gif
Super bolid, frate, pe langa 1200 e zmeu (nici a mea nu e rea, da’ asta e…si mai « rea ») biggrin.gif
Avea o acceleratie…mai ales ca tocmai ii reglasem carburatorul :boxing:
Cu o lada dintr-asta bati lejer multe masini similare pe un traseu de munte biggrin.gif :boxing: beer.gif
Daniel82595
multzam horia :wave:
astazi am mers vreo 35 km prin oras dar la ora cu trafic intens si merge mult mai bine cu exceptia faptului ca uneori (majoritare) sta relantiul la 1100 rpm (si se simte ca e un pik mai mare adica nu e vreo eroare a turometrului). Vineri va lua calea tinichigiului pt pragurile alea care nu arata precum merge masina biggrin.gif.

si care e diferenta in datele tehnice la putere, intre PS si BHP? :wave:
Horia49540
mai inchide din surubul cel mare, si las-o cat mai putin pana unde sta
dar asta cu motroul foarte cald...dupa ce ai mers destul...
Cretulescu78550
Daniel 95% nu este nici o diferenta bhp, hp, si PS; pe intercoolerul de la Ford Focus 1 este trecut cu un abtzipild puterea motorul adica(in cazul meu) 55kw-75PS so....se subintelege...

QUOTE
The various units used to indicate this definition ("PS", "CV", "pk", and "ch") all translate to "horse power" in English, so it is common to see these values referred to as "horsepower" or "hp" in the press releases or media coverage of the German, French, Italian, and Japanese automobile companies. Companies of the United Kingdom often intermix metric horsepower and mechanical horsepower depending on the origin of the engine in question.
Ionut45405
Mai e o zilcala englezeasca "people buy horsepower but drive torque"! Si daca te gandesti cat de des mergi la turatia de putere maxima o sa vedeti ca e adevarata. Si cuplul (torque) vine cel mai bine din cilindree, asa ca 1600 merita.
gabriel cretu
la 1500 in talon scrie 55 kw dar in carte........80 cp!!!!! eu am cartea ei si asa scrie........probabil e o greseala de tipar...... biggrin.gif
Cand vine vorba de turatie....eu am deja 4000 la 95-100,nu stiu daca turometrul arata corect,dar judecand si dupa zgomot,cred in el biggrin.gif
Legat de pret,pot sa va spun ca sunt Ladite la preturi sa spunem simbolice , altfel cum sa fie 100 euro? sau chiar 100 lei noi?si unde mai pui ca si functioneaza.......cel putin era un mosulica la bloc si avea un 1200 rosu,nepornita de prin 98 si a vandut-o acum in vara cu 5 mil.iar cel care a cumparat-o a plecat cu ea......nu stiu pana unde o fi ajuns dar a plecat cu ea,noroc ca mai era cu un prieten..... biggrin.gif
Insa eu am vazut un 1200........la 50 mil.......de si acum il visez........intr-un cuvant era nou....daca n-as fi avut rusoaica mea,nu stateam pe ganduri nici o secunda,dar asa.....
Corhana77862
Eu la 90 am 3000 de ture, la 110 cam 4000 (dar cu 3 oameni si 300kg in portbagaj), 125 km/h la 4000 ture cu golul. In certificat la mine scrie 48KW,motor de 1300
Dragos56563
Gabi, tu indraznesti sa vorbesti ? La cum arata Lada ta ? Cred ca esti cu capu... biggrin.gif

:wave:
Kovacs68565
Salut. De pe un alt forum, tot cu masini, am citit, ca la unele masini se da puterea motorului la cuplu maxim, iar la altele puterea reala ce iese la roti. Puterea nu depinde numai de capacitatea cilindrica, eu am avut Moskvich 408/412 cu motor de 1360 cc si avea 50 de CP, iar Moskvich-ul 2140 avea motor de 1475cc cu 75 CP ( in unele documentatii 80 CP ). Diferenta de 115 cc nu putea rezulta cresterea puterii cu 50%. Cred ca la prima masina dadea puterea reala.
Horia49540
ei, nu e chiar asa...
puetrea scrisa in carte poate diferi, asa e, dar dupa anumite norme
puterea poate fi masurata la ambreiaj sau la roata, cu anexele pe motor sau fara (pompa apa, alternator etc.) si de aici diferente
si fiecare tara are normele ei: DIN, SAE, GOST, STAS etc.
dar in Europa toti producatorii dau in cai putere DIN (care e oarecum apropiata de cea reala, "la roata")
iar puterea maxima nu poate fi cea de la cuplu, maxima e...maxima, atat cat poate da motorul inainte de a intra in zona de turatii periculoase
iar diferentele dintre cele doua moskvitchuri, in particular si dintre motoare de aceeasi capacitate in general, sunt date si de altele, nu doar de capacitate: raport de compresie, forma camerei de ardere, diagrama distributiei, turatie, alimentare etc.
de ex, opel corsa de acum vreo 10 ani avea 45 cai la 1000 cmc, si alte motoare actuale au si aproape 100 cai la 1300 cmc, e ceva diferenta biggrin.gif :wave:
k.68177
Exact, Horia, asa este. Imi pare rau ca am fost absent pe forum, dar mi-am uitat parola, si acum mi-am amintit-o. In manualul de reparatii portocaliu (si cred ca si in Haynes) este mentionata puterea dupa cele trei standarde: DIN SAE si GOST
Daniel82595
QUOTE(gabriel cretu)
Cand vine vorba de turatie....eu am deja 4000 la 95-100,nu stiu daca turometrul arata corect,dar judecand si dupa zgomot,cred in el biggrin.gif

stiu ca nu e bine dar am verificat treaba asta la mine :angel: . la 125-130 km/h aveam fix 4000 rpm cu 2 oameni, 2 truse de scule si benzina lukoil biggrin.gif ... nu trec des de suta, de fapt e a doua oara cand am ajuns dupa 120, prima oara fiind acum 8 luni cand am luat-o beer.gif
James Kilowatt
QUOTE(Horia49540)
de ex, opel corsa de acum vreo 10 ani avea 45 cai la 1000 cmc, si alte motoare actuale au si aproape 100 cai la 1300 cmc, e ceva diferenta biggrin.gif :wave:



Io-te diferente wink.gif....
http://www.globalcar.com/datasheet/Lancia/...e1.3SRallye.htm
Si e motor cu 2 supape/cilindru, de acum 40 ani....


Uite si unul din primele motoare 4supape/cilindru
http://www.globalcar.com/datasheet/Honda/1...cCRX1.6i-16.htm
Are vre-un complex in fata celor cu 20 ani mai tinere?

Ca sa nu mai zic de asta care baga in boale si un turbo actual si care ar putea fi in cel mai bun caz comparat cu frate-su' de pe S2000-ul actual....
http://www.globalcar.com/datasheet/Honda/1...a1.6VTECRSi.htm

Hai noroc si Sarbatori Fericite smile.gif
andrei27237
este adevart cu caii putere ... Kw, pot diferi f mult dela motor lamotor la aceiasi cilindree .... si asta mai ales pt ca puterea (kw) sunt Lucru mecatic/ timp .... e o chestie pe care nici nu o putem "simti" la volan... noi simtim doar cuplu ... (forta*bratul fortei) asta se poate simti la volan,

Si inca ceva daca se observa ca cuplu motor variaza mult mai putin de la motor la motor la aceiasi cilindree ....

Spunea cineva pe aici o chestie f interesanta "You buy horse power , and you drive torque"
Adevarat !!!

Sarbatori fericite
James Kilowatt
Da, e adevarat, insa cu o completare.. conduci cuplul la roata, nu la flansa motorului. Subiectul a fost dezbatut in detaliu, cu ecuatii, diagrame si exemple concrete pe general smile.gif
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=7169
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=11666
andrei27237
mamaaaa ce e acolo.... dezbateri serioase ..... nu am avut rabdare sa citesc tot .... da am inteles ideea asa pe sarite .... ce mi s-a parut interesanta comparatia facuta de tine cu s2000 fabia rs si nubira .... nu ma steptam la nubira sa aiba acceleratie mai buna ....
Daniel82595
de la prea multa utilizare mi s-a ars beculetul rosu de la rezerva de benzina, hih biggrin.gif
Horia49540
asta da defectiune, cred ca esti primul haha
si la mine e utilizat intens, ca la raliu, dar vad ca inca rezista haha
dar asta se schimba? e bec standard? nu m-am uitat niciodata:)
tzo99516
da se schimba si e un bec dala mic de 12 volti si merge dar ca sa faci asta tre sa da ceasurile jos!


am si eu o intrebare,cati dintre voi(astia mai teribilisti)au reusit sa ridice lada pe rotile din spate la demaraj?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.