Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Modificarea cutiei filtrului de aer (audi A4)
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
HalbaSus
Iata despre ce ar fi vorba (poza e de la un 1.8T):



Cu alte cuvinte, baietii au decupat partea de jos a cutiei filtrului de aer (deci aerul care e tras pe acolo trece obligatoriu prin filtru) au dat niste gauri in aripa iar aerul e tras deasupra rotii dreapta fata... au montat si o plasa de sarma si o plassa de tantari ca sa evite intrarea apei/mizeriei).

Despre aceasta modificare puteti citi vre-o 28 de pagini de forum aici, dar cum nu cred ca o sa aveti timp si chef fac eu un rezumat.

- Toti cei care au facut modificarea au observat o imbunatire a sunetului (irelevant pentru mine, am diesel).
- Toti cei care au facut modificarea au observat o imbunatatire a timpului de raspuns a acceleratiei la turatii medii.
- Foarte multi au observat o scadere a puterii "low-end" (adica sub 2500 rpm - la benzinare) - chestie pe care am observat-o si eu la opelul meu dupa ce i-am pus filtru conic, dar daca vroiai demaraj "ca lumea" rezultatele prin "power launch" (adica pornirea cu motorul turat) erau mai bune.
- Unii au observat o usoara pierdere a puterii aproape de linia rosie.
- Unii au sustinut ca modificarea e total inutila deoarece scade presiunea cu care e impins aerul in cutia filtrului de aer... altii au sustinut ca este irelevanta presiunea cu care e "fortat" aerul in cutie atat timp cat ai o turbina care oricum "suge" mai mult decat poate sa "impinga" aerul.
- Nimeni nu a avut probleme cu apa, filtrul de aer a ramas uscat chiar si in conditii de ploaie torentiala, probabil fiindca apa de pe roata e aruncata in spate nu perpendicular in sus... de asemenea intre aripa si cutia filtrului sunt cativa cm distanta, iar daca mai e si o plasa care sa reflecte apa modificarea nu pare periculoasa din acest punct de vedere.

Ce vreau eu:
- Nu ma intereseaza sa castig mai multi cai putere, am deja o putere decenta obtinuta prin chip, +/- cativa caluti sunt irelevanti si aproape sigur nu i-as simti.
- Uneori am senzatia ca motorul se "sufoca", nu poate trage suficient aer de afara cat ar dori turbina... desigur e vorba de o senzatie "empirica" nu am date care sa sustina acest fapt, am observat ca aceasi senzatie de "sufocare" o poate provoca traction controlul, asa ca nu as baga mana in foc ca e vorba de lipsa de aer... oricum, mi-ar placea ca motorul sa respire mai usor.

@f1anatic, tu ai motor turbo si cutie modificata... ai si ECU modificat... astept pareri.
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
Iata despre ce ar fi vorba (poza e de la un 1.8T):
- o imbunatire a sunetului - DA, MAI GALAGIOS
- o imbunatatire a timpului de raspuns a acceleratiei la turatii medii. - DA, DE ASTEPTAT
- Foarte multi au observat o scadere a puterii "low-end" (adica sub 2500 rpm - la benzinare) - chestie pe care am observat-o si eu la opelul meu dupa ce i-am pus filtru conic, dar daca vroiai demaraj "ca lumea" rezultatele prin "power launch" (adica pornirea cu motorul turat) erau mai bune. MA MIR. ORCIUM PLECAREA IN FORTA PRESUPUNE MOTOR TURAT

- Unii au observat o usoara pierdere a puterii aproape de linia rosie. - MA MIR

- Unii au sustinut ca modificarea e total inutila deoarece scade presiunea cu care e impins aerul in cutia filtrului de aer...FALS

altii au sustinut ca este irelevanta presiunea cu care e "fortat" aerul in cutie atat timp cat ai o turbina care oricum "suge" mai mult decat poate sa "impinga" aerul. DA, TURBINA SUGE MAI MULT DECIT FORTEZI. DAR DEVINE O CHESTIE DE FIZICA SI DE FORTE CONTRARE FILTRUL REPREZINTA REZISTENTA LA INAINTARE; TURBINA IL SUGE DINCOLO DE FILTRU: DACA REUSESTI SA IL IMPINGI MAI VOINICESTE IN FILTRU E MAI BINE: NUMAI CA CE AU FACUT BAIETII ASTIA TOT NU ESTE RAM AIR: ESTE COLD AIR INTAKE CARE AJUTA; AERUL MAI RECE ARE DENSITATE MAI MARE SI CONTINE MAI MULT OXYGEN
- Nimeni nu a avut probleme cu apa, filtrul de aer a ramas uscat

Ce vreau eu:
- Nu ma intereseaza sa castig mai multi cai putere, am deja o putere decenta obtinuta prin chip, +/- cativa caluti sunt irelevanti si aproape sigur nu i-as simti.
- Uneori am senzatia ca motorul se "sufoca", nu poate trage suficient aer de afara cat ar dori turbina... desigur e vorba de o senzatie "empirica" nu am date care sa sustina acest fapt, am observat ca aceasi senzatie de "sufocare" o poate provoca traction controlul, asa ca nu as baga mana in foc ca e vorba de lipsa de aer... oricum, mi-ar placea ca motorul sa respire mai usor.

@f1anatic, tu ai motor turbo si cutie modificata... ai si ECU modificat... astept pareri.

Deci Halba, ai facut sau nu aceasta modificare ? Senzatia de sufocare este partial datorata acestui fenomen de bagat aer cald in motor. Eu o simt cind stau la intersectie pe loc. Aerul (cald, rece etc) este incalzit de catre motor cind trece prin tzevi, este inclazit de turbo...si apoi trece in intercooler - care practic actioneaza ca un rezervor de caldura. Aerul nu trece peste/prin el ca sa raceasca lichidul de racire care imi raceste aerul din tubulatura care urmeaza sa imi intr in motor ? Simplu deci. Recunosc ca nu stiu...daca masina ta turbo diesel are intercooler sau nu ! Diesel-ul este ceva mucho anonim pentru mine pentru ca Diesel nu au decit camionaele pe aici.

Sugerez: cold air intake, ram air (vezi thread-ul meu depsre aerul din compartimentul motor). Sugerez sa aflii despre acest intercooler si apoi solutia ar fi sa il racesti mai bine. Banuiesca NU ai asa ceva pe TDI-ul tau, solutia acum fiind sa racesti mai bine tubulatura...galeriile de admisie si turbo. Exista "heat shields" - practic niste table ras-indoite care sa protejeze turbo de caldura degajata de blocul motor. Sint si turbo blankets - niste cirpe din materiale ignifuge (gen manusi de muncitor la turnatorie) cu care poti sa invelesti turbo. Sau incerci o combinatie, inclusiv o priza de aer pentru turbo. Believe it or not...la Subaru sint gauri facute si tubulatura care dirijeaza aerul din priza de pe capota...si la turbo. O alta solutie este sa incerci sa racesti mai bine compartimentul motor...dar pentru asta nu stiu...tot asa...dat gauri in aripa interioara de plastic si eliminat caldura pe acolo. De multe ori motoarele astea nu se racesc cum trebuie. Si sa schimbi lichidul de racire cu unul sintetic de curse gen Red Line sau Royal Purple
HalbaSus
Inca nu am facut modificarea, dar ma tenteaza... oricum daca o fac o s-o fac la primavara... iarna nu am chef sa circul cu aripa gaurita... maybe it's just me. La primavara cred ca fac rost de o cutie SH de pe la dezmembrari si o sa fac niste teste... problema e ce fac cu aripa ? daca nu-mi place rezultatul modificarii... las aripa ciuruita ? solutii ar fi... dar trebuie sa mai vad ce se poate face.
Un cold air intake veritabil ar fi destul de greu de facut, mai ales ca "stock" masina e gandita destul de bine, aerul e tras din fata, din spatele spoilerului, desigur, s-ar putea imbunatati (intake mai mare, tubulataura mai groasa, etc... dar nu prea am cum fara sa modific aspectul masinii (chestie pe care nu o intentionez... oricum o sa mai studiez problema).

Ah si ca sa raspund la intrebarile tale: am turbo + intercooler... intercooler care nu prea vad cum l-as putea raci mai bine (da, as putea sa pun un "roof scoop" dar nu am de gand sa stric atat de mult aspectul masinii. Cat despre functionarea TDI-urilor... kinda same thing ca la turbo benzina... ai o turbina (cu geometrie variabila) care suge aer, un intercooler care raceste aerul si un motor unde face "poc" combustibilul cu aerul... acum ca explozia are loc prin compresie si nu prin scanteie asta e altceva... dar principiul ramane acelasi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.