Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mazdaspeed 3
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Iulian HondaFan
indelung anuntata iat-o in final pe piata ( in America, probabil in curand si in Europa data fiind popularitatea Mazdei3 si acolo).

motorizare: 2.3l turbo injectie directa cu 264CP

torque sensing limited slip differential arigato.gif

cu o greutate de numai 1410kg demarajul este de 5.3 sec pana la 97km/h, ceea ce e in teritoriu Evo-STI si peste Golf R32.

pretul de baza anunta 23000$, 2000$ sub cel al GTI-ului.

tinand cont ca acest motor este pus pe un sasiu splendid ( probabil chiar mai bun decat cel al Golf5) reajustat pentru aceasta aplicatie pe Nurburing - GTI-ul si Civic type-R/Si ( liderii de piata in acest sub-segment in Europa si America de Nord) sunt in fata unui competitor redutabil.

http://www.caranddriver.com/previews/11603...zdaspeed-3.html

Zoom-zoom. biggrin.gif
CPI
Iar o sa se supere Bogdan ca Type-r-ul nou nu are LSD .... Uite, pina si Mazda are!!
HalbaSus
264 cp... si nu am citit niciunde sa aiba AWD sau RWD... deci probabil ca a ramas un FWD. Cat despre "torque sensing LSD" nu e cumva acelasi diferential folosit si pe focus ST ? Din cate tin minte focusul ST a fost si laudat si criticat pentru acest diferential. Pe circuit sau pe un drum perfect neted se comporta admirabil, si reducea subvirarea specifica masinilor cu tractiune fata avand un comportament mai neutru chiar decat unele masini AWD. In schimb pe piatra cubica sau pe un drum cu denivelari/gropite/etc. masina devenea aproape incontrolabila pentru ca diferentialul isi facea de cap. Oricum, sper ca au corectat aceasta problema si atunci o sa avem in fata un evo/wrx/R32/130i/type-R killer. Oricum grupul ford are antecedente in crearea de FWD-uri extrem de manevrabile, primul ford ST a batut pe circuit la vremea aparitiei lui subaru WRX-ul de la vremea respectiva cu vre-o 4 secunde (desi wrx-ul de la 0-100 era mai rapid cu 2 secunde). Si cum Mazda3 e oricum o masina frumoasa... combinata o asa putere... yummmi... sau mai bine zis: "zoom zoom" cum zicea si Iulian biggrin.gif
Iulian HondaFan
e FWD. si da posibil ca diferentialul sa fie acelasi cu cel al Focus ST.
Andrei55037
QUOTE(HalbaSus)
Oricum, sper ca au corectat aceasta problema si atunci o sa avem in fata un evo/wrx/R32/130i/type-R killer.

Asta pana la aparitia pe piata a 135ti de la BMW care va avea noul motor de 306CP de pe coupe-ul Seriei 3.
G e o r g e
adica acel motor turbo special si buclucas de la bmw... ntz ntz .
Andrei55037
Chiar ala arigato.gif . 3litri biturbo cu injectie directa de benzina.
G e o r g e
care este cam prost gandit ...

apoi , vedem ca observam ca bmw inca nu stie sa faca motoare turbo smile.gif

3.0 turbo 300 cp , BITURBO !!! ntz ntz ...

exista turbo la concurenta mult mai bune si potente smile.gif

dar sa vedem cum trece testul timpului acest motor
Andrei55037
1. Este biturbo pt ca doua turbine mai mici au un timp de raspuns f mic si practic lipseste turbo lagul.
2. Nu era prea greu sa mareasca presiunea pe turbine si astfel sa duca motorul la 400 CP, dar nu asta a fost scopul.
3. Motorul are un consum f mic raportat la puterea pe care o scoate.
4. Cuplu max este prezent inca de la 1500 rpm ceea ce ii da o elasticitate extraordinara motorului.
CPI
Se prevede un japan vs bmw :bash: , cu mazda in rolul principal pentru japoneze. Deocamdata!

back to the topic, mazda incepe sa dea substanta sloganului zoom zoom cu M3-ul (sic) asta. Pina acum erau niste masini normale care aveau pretentii sport dar performante in media claselor lor.
Iulian HondaFan
QUOTE(Andrei55037)
1. Este biturbo pt ca doua turbine mai mici au un timp de raspuns f mic si practic lipseste turbo lagul.
2. Nu era prea greu sa mareasca presiunea pe turbine si astfel sa duca motorul la 400 CP, dar nu asta a fost scopul.
3. Motorul are un consum f mic raportat la puterea pe care o scoate.
4. Cuplu max este prezent inca de la 1500 rpm ceea ce ii da o elasticitate extraordinara motorului.


este biturbo ca sunt 6 cilindri, sunt 2 turbine separate fiecare pentru 3 cilindri. faci confuzie cu turbinele cu geometrie variabila folosite pe diesel si pe 2 benzinare ( unul Porsche si unul Honda). ideea e sa ai un turbo cu comportament de benzinar, fara turbo lag, de aceea nu au impins puterea peste 300. consumul nu e insa exceptional pentru 300CP si greutatea masinii, dar desigur nu e nici mai prost - tot cam acolo sunt si V6-le de 3.5l ale Lexus IS350 ( oleaca mai bine) si Infiniti G35 ( oleaca mai slab). elasticitatea motorului si cuplul maxim sunt un pic mai bune decat la V6-le de mai sus.
Andrei55037
Nu stiu de ce crezi ca fac confuzie cu turbinele cu geometrie variabila. Eu am spus ca e biturbo pt ca foloseste 2 turbine. Nu este nici o legatura intre nr. de turbine si nr de cilindrii. Mai ales fiind un sase in linie puteau sa puna o singura turbina mai mare sau doua in serie ca la 535d sau chiar sase turbine una pt fiecare cilindru(bine nu ar fi fost prea practic).
Iar comparativ cu motorul de pe Lexus puterea este aceeasi iar cuplul la BMW este cu 25 Nm mai mare dar pe o plaja MULT mai mare de turatie.
Iulian HondaFan
nu am tinut sa te contrazic. doar sa fac niste precizari.

in general turbo la 6 cilindri este dublu pt. ca majoritatea motoarelor in 6 cilindri sunt in V ( deci ai doua blocuri de 3 cilindri de o parte si de alta a axului motorului; de aceea numai o turbina ar fi cam greu de pus). BMW are 6 cilindri in linie si puteau pune, asa cum ai spus si tu, si numai 1 turbina.

cred ca au ales 2 tocmai pentru turbolag. o turbina mai mare ar avea turbolag mai mare, sau ar trebui sa fie cu geometrie variabila - ceea ce e usor la diesel, dar mai problematic la benzinare pt. ca temperatura gazelor de ardere este mai mare la ultimele si poate supraincalzi paletele.

evident ca motorul BMW cu aportul turbo are o curba cuplu mai buna. acu' 25Nm la aceste nivel nu prea e mare chestie: 375Nm pentru IS350 la 4800rpm si 90% din asta de la 1500rpm vs. 406Nm de la 1400 la 5800rpm; V6-le in general au si ele o curba cuplu-turatie destul de plata. motorul Toyota are 6 CP in plus care mai atenueaza din deficitul de cuplu.

ah, si nu trebuie uitat ca acest V6 al Toyota este tot cu injectie directa... daca pun si ei 2 turbinutze Hitachi pe el, ne vom uita probabil pe la vreo 350-400CP... dar le trebuie si un sasiu si suspensie sa se asorteze la herghelia asta. blush.gif
ozz86651
Mare minune nu mi se pare nici mie motorul asta. E o filozofie asta LPT (low pressure turbo) pe care o aplica unii cosntructori gen Saab sau chiar VAG cu fostul 1.8T ca sa ajunga la ~100 CP/L care se poate din motor aspirat daca stii sa faci motoare, si BMW stie fara indoiala. Plusul ar fi ca faci o curba de cuplu care pleaca de jos... in cazul de fata nu mi se pare insa mare victorie aici. Pentru 10% cuplu cu citeva sute rpm mai jos e efortul prea mare. Minusul e ca turbina costa, are turbolag, se mareste complexitatea motorului, se strica turbina ai dat-o-n bara la reparatii, trebuie sa ai grija sa lasi motorul sa mearga dupa ce te opresti daca ai forjat-o, etc.

Oricum comparatia nu are nici un sens. 135 o sa aiba un pret urias, asta e o masina pentru tot omul, performante probabil numai usor diferite in lumea reala, iar "luxul" bmw mult laudat nu se aplica la seria 1.
Iulian, motorul vine de la Ford? Ca daca da, nu, multumesc. Am unul pe cap, stiu ce poate.
Iulian HondaFan
io am avut un Golf 1.8T 180CP ( vreme de 2 ani si 36000mile) si pot spune ca noul 2.0TFSI este prin comparatie lipsit completamente de turbolag ( daca are vreun pic e sesizabil f. greu). io unul sunt fan pentru turbo cu injectie directa. am testat si 2.3turbo injectie directa ( ie ii zic DISI) al Mazda pe CX-7 si tot asa mi s-a parut fara turbolag, cu cuplu bun.

din cate stiu motoarele de 2.0 si 2.3l sunt dezvoltate de Mazda, dar sunt folosite si de Ford. ambele sunt pe acelasi bloc motor diferenta fiind de cursa pistonului (stroke) care e vreo 10mm mai lunga pentru cel de 2.3l. Cel de 3.0l este intr-adevar al Ford. de fapt, exceptie Mazdaspeed6 care vine direct din Japonia, Mazda6 comercializata in America de Nord este asamblata in Michigan intr-o uzina Ford. nu stiu vreun model Ford care sa foloseasca motorul DISI. In Europa Focus ST (care e construit pe aceeasi platforma ca si Mazda3 si Volvo 40/50) foloseste motorul in 5 cilindri turbo de 2.5l al Volvo.

cred ca Mazda3 MPS/mazdaspeed3 are toate motivele sa fie cel mai reusit hot-hatch - platforma si suspensia Focus2 ( liderul in domeniu - ma refer la FWD) si cu acest motor de ultima generatie... sweeeet biggrin.gif

P.S. Ozz, fa si tu un topic cu masinutzele tale... sunt curios mai ales de experienta cu Mazda6. am vrut si io sa iau una ( 2.3l manual) tot in 2003 dar am renuntzat la ea pentru GTI ( ce sa fac, am si io buba la cap pentru VW ca tot romanu' blush.gif ).
f1anatic
Ma bag si eu in discutia asta...

In primul rind...Mazda Speed 3 ! DA interesanta...insa chiar cu LSD (de fumat sau nu) ramine un FWD cu prea multa putere pe fata. Hei...si astea pot fi rafinate...si cu comportament aproape neutru...DAR am rezervari.

In al doilea rind - Mazda Speed 6 = ESEC. Se supraincalzea...iar intercooler-ul este ineficient. Multa cerneala scursa in presa despre turbo, awd, etc vs. Legacy GT (spec cool.gif. Ca performante, Legacy a invins. Nu am vazut MS6 decit la autoshow...pe strada nici una...dar LGT mai vad...si nu ale prietenilor...sa inteleg ca nu se prea vind.

In al 3-lea rind...

Turbo mai mare --- Turbo lag mai mare dar boost constant pe o plaja mai mare de turatii si putere mai mare

Turbo mai mic - turbo lag mai mic...putere mai mica si boost care fluctueaza, scade la turatii mari

Twin Turbo - in general pe masinile cu 6 cyl+ inseamna 2 turbine mai mici pentru fiecare banc de cilindri tot in numele reducerii turbo lag, si pentru ca a furniza aer la 6 cyl dintr-un turbo mic, mijlociu nu va fi sufiecient...iar unul mare va cauza turbo lag.

Confuzia vine de aici:
Twin Scroll Turbo - pe masini cu 4 sau 6 cyl ex. BMW diesel sau Legacy GT JDM (Japanese Domestic Market).

Un turbo are oricum 2 palete pe acelasi ax in doua camere diferite: o camera plus o paleta in zona "aerului murdar" - gazele de esapament care invirtesc paleta...deci axul. si o camera plus o paleta in zona aerului curat: de unde este tras aerul de la filtrul de aer si impins in intercooler.

Un Twin Scroll Turbo are 2 palete calibrate diferit (mase si diametre diferite) in camera aerului murdar...pentru a putea fi invirtit axul (si deci a baga aer curat la motor) indiferent de cantitatea de gaze de esapament.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.