Ma bag si eu in discutia asta...
In primul rind...Mazda Speed 3 ! DA interesanta...insa chiar cu LSD (de fumat sau nu) ramine un FWD cu prea multa putere pe fata. Hei...si astea pot fi rafinate...si cu comportament aproape neutru...DAR am rezervari.
In al doilea rind - Mazda Speed 6 = ESEC. Se supraincalzea...iar intercooler-ul este ineficient. Multa cerneala scursa in presa despre turbo, awd, etc vs. Legacy GT (spec
. Ca performante, Legacy a invins. Nu am vazut MS6 decit la autoshow...pe strada nici una...dar LGT mai vad...si nu ale prietenilor...sa inteleg ca nu se prea vind.
In al 3-lea rind...
Turbo mai mare --- Turbo lag mai mare dar boost constant pe o plaja mai mare de turatii si putere mai mare
Turbo mai mic - turbo lag mai mic...putere mai mica si boost care fluctueaza, scade la turatii mari
Twin Turbo - in general pe masinile cu 6 cyl+ inseamna 2 turbine mai mici pentru fiecare banc de cilindri tot in numele reducerii turbo lag, si pentru ca a furniza aer la 6 cyl dintr-un turbo mic, mijlociu nu va fi sufiecient...iar unul mare va cauza turbo lag.
Confuzia vine de aici:
Twin Scroll Turbo - pe masini cu 4 sau 6 cyl ex. BMW diesel sau Legacy GT JDM (Japanese Domestic Market).
Un turbo are oricum 2 palete pe acelasi ax in doua camere diferite: o camera plus o paleta in zona "aerului murdar" - gazele de esapament care invirtesc paleta...deci axul. si o camera plus o paleta in zona aerului curat: de unde este tras aerul de la filtrul de aer si impins in intercooler.
Un Twin Scroll Turbo are 2 palete calibrate diferit (mase si diametre diferite) in camera aerului murdar...pentru a putea fi invirtit axul (si deci a baga aer curat la motor) indiferent de cantitatea de gaze de esapament.