Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sfaturi pt. un novice
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Volkswagen
viorel87298
Va salut si ma bucur ca am intrat in clubul masini.ro.De luni,10.09.06 sunt posesorul unui VW POLO 1,4 TDI.Luat din Germania,miercuri seara am ajuns in tara.Sfaturi pt. cumparare am luat de pe forum."Marinica" e din 2004,are la bord 150k,alb, in 2 portiere.Raspunde bine la comenzi,s-a comportat bine pe autostrada(120-150km/h).
Acum va cer mai multe sfaturi:
1. nu am eticheta de ulei,nu stiu ce are in motor,am sa pun ceva(castrol,aral)cu 505.01 sau 506.01 ce recomandati(la uzura lui) ?si la cati km.sa fac schimbul ?Un ulei 505.00 nu merge(nu intra in norma pusa de neamt in carte)?
2. sa spal intai motorul,si cu ce?
3. schimbul de ulei nu e mai eficient daca se face golirea prin buson,pe o rampa,si nu cu pompa de aspirat?
4. la fiecare schimb de ulei,schimb si filtrul,sau fac 1la 2?
5. voi schimba si filtrele de aer,polen,matorina,ca nu stiu in ce stare sunt,
ultima verificare la dealer VW. a fost acum 50k,schimbul sa il fac la cei de la Skoda,sau un mecanic cu experienta o poate face ?(nu avem in Piatra repr.VW.) La cati km mai schimb filtrele cu motorina si praful de la noi?
6. dupa pornire(nu mereu) se mai aude timp de 1-2 sec.un suerat de patinat curea,sau poate nu decupleaza bendixul la timp?A mai patit cineva asta?
7. filtrul de aer se mai sufla la un compresor,sau nu mai este cazul ?
8. rog un semnal de la cine are o carte tehnica in romaneste (s-o copii),poate in Piatra,sau in Bucuresti, si un CD cu un manual de reparatii,intretinere,de unde sa-l procur(contra-cost ,desigur),am copiii in Buc.si va pot contacta.
Sperand ca i-mi intelegeti lipsa de cunostinte(am tot o masina nemteasca
dar e un Trabi) va multumesc,si cand ajung prin Buc.stiu ca va intalniti
pe langa Tineretului,va voi cauta.
Daca nu am postat intrebarile unde trebuie,invatati-ma si n-o sa se mai repete.
marius87265
viorel si eu sunt nou intrat in club.
uite asa ca de la un novice la altul
eu lucrez la un concesionar auto(nu pot sa spun marca,ma intelegi :bash: ) de ceva vreme
treaba sta cam asa
la un motor pe motorina intra ulei 5w40 sau 10w40
alegerea e a ta,nu conteaza prea mult,am inteles ca stai in piatra neamt,indicele asta de viscozitate conteaza doar la temperaturi foarte scazute(asa ca la mine,iarna sunt mai mereu cam -30 de grade)
in rest,asa cum ai spus,acum la inceput se schimba toate filtrele
tine minte[color=red][/color] filtrul de ulei se schimba la fiecare schimb de ulei
te-as sfatui pentru mobil 1 sau aral albastru
ar fi bine sa schimbi uleiul si filtrele (ulei,motorina,aer) la fiecare 10.000 de km parcursi ca sa nu ai surprize
constructorii germani au un interval de revizie de 20-30 de mii,dar la noi praful in exces si calitatea indoielnica a motorinei nu prea te lasa sa dormi linistit
in afara de filtre,trebuie sa verifici si distributia(probabil de aici se aude acel zgomot la pornire)
la motoarele diesel,care de obicei au distributie pe curea, aceasta schimbare se face la fiecare 60.000 de km parcursi
te-as sfatui in acest sens pentru un service autorizat, chiar daca va costa mai mult(ai macar o garantie a unei lucrari facute de cineva care stie unde sa se uite)
in rest ce sa spun?
s-o folosesti sanatos si daca mai ai nevoie de ceva informatii, si daca pot sa te ajut......nu ezita
Cristi2
QUOTE(marius87265)
viorel si eu sunt nou intrat in club.
uite asa ca de la un novice la altul
treaba sta cam asa
la un motor pe motorina intra ulei 5w40 sau 10w40
alegerea e a ta,nu conteaza prea mult,am inteles ca stai in piatra neamt,indicele asta de viscozitate conteaza doar la temperaturi foarte scazute(asa ca la mine,iarna sunt mai mereu cam -30 de grade)

chiar daca vreti sa faceti un bine, nu dati sfaturi doar daca sinteti siguri pe ceea ce spuneri.
1.4TDI fiind PD necesita ulei cu norma 50501. asta e cel mai important.

50601 pui doar daca vrei sa mergi pe long life service (sa schimbi la 25-30000 km) si asta doar daca masina permite si este prevazuta cu senzor a vascozitatii uleiului...

NU merge 50500.
viorel87298
Seara buna si multumesc pentru sfaturi.Scriu a doua oara,primul raspuns nu mi l-au luat.Am inteles cu uleiul,ce spuneti de un Liquy Moli(505.10) ?
Sa mai spal motorul,e indicat ? Un manual,un CD, nimeni ? Eu mai sper sa pot citi in romaneste cat mai multe despre masina,motor.
Mi-au prins bine discutiile despre stilul de condus un diesel,doar pentru asta e forumul,nu ?Cureaua de distributie a fost schimbata la 90k,am sa merg la un service sa vad ce e cu zgomotul,desi am citit ca a mai aparut si la altii,dar nu stim motivul.
florin55503
de obicei in DE astia baga Castrol (asa mi-a venit mie) pt o vechime de nici 2 ani 150.000 km sunt ff multi. a fost alergata nu gluma. Liquy Moli dar cu particule de garfit e fooarte bun. protejeza ff bine motorul eu pe asta ti l-as recomanda
Motorul nu vad de ce sa il speli
Ar fi cazul sa schimbi distributia
Ei recomanda sa faci schimbul de ulei si filtre la 15.000. eu zic ca e mai sanatosla 10.000. sa fii atent si la nivelul de ulei pt ca il cam mananca daca te dai la ea se cam duce. Indicat e sa schimbi si fitrul de aer la fiecare 10000 pt ca un filtru murdar iti creste consumul.

ca un sfat fa-i si un test sa depistezi eventualele probleme
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.