Help - Search - Members - Calendar
Full Version: LOGAN 1.6 16V - merita?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia > Logan Berlina/MCV/Pick-up
Pages: 1, 2
mihai83654
Ce parere aveti?
Eu cred ca micile detalii, finisajele perfectate, consumul redus 6% in afara - pe mine asta ma intereseaza , pt ca la servici ajung in 15 min cu metrorex-ul sau in 40 min cu masina - si de asemenea puterea ridicata sunt atu-urile forte ale acestei masini.

Ce ziceti, ati da 10150 euro pe ea?
M A R I U S
Eu cred ca Loganu asta de 104 cai va avea o problema in privinta consumului, mai ales urban;in Buc nu cred ca va vedea sub 12-13.Daca ar fi sa-mi iau golan as astepta dieselul de 80cai sau cine stie poate chiar cel de 100cai?! biggrin.gif
Eduard RO
Daca tu scoti 6 % iti dau eu cat ai dat pe ea.Apropo e 10155 EUR,nu 10150 biggrin.gif .
Parerea mea e ca nu merita nici loganurile mai ieftine dapoi asta insa fiecare face ce vrea.Loganul nu isi indeplineste principala functie pentru care a fost creata aceea de masina ieftina iar 10.000 de euro nu e ieftin.Varianatele cele mai chele mai merg cat de cat insa parerea mea e ca cei care iau versiunile de varf sunt un pic zuzi zuzi. biggrin.gif
Baby Blues
Am Logan la servici si masina din semnatura personala. vreau sa va spun ca acum juma' de an am avut de ales intre Logan nou si Opelul de mai jos( nu aveam Logan la servicu). Am acum 4000 de km, o conduc numai eu si era sa raman fara scut pe strada. Alta data eram sa derapez cu ea intr-o curba dulce unde aveam numai 80 de km/h si unde cu fosta mea Dacie berlina intram poate si cu mai mult. Plasticele imi bat in eea ceva de speriat. nu conteaza numai puterea. mai conteaza si finisajele, calitatea materialelor,etc Opel-ul meu are 220 de mii de km.
daca vrei o masin cu care sa te duci numi l srevici si in week-end pana la tara atunci luati-va Logan.
T u d o r
Stefan Adrian, eu am 31000 km cu masina mea, nu-mi bate nimic, si daca vrei sa zici ca am mars numai la tara si in weekend cu ea, nu am replica. smile.gif Tot ca un exemplu, un prieten si coleg al meu are tot Logan cu 7000 si ceva km la bord, tot fara probleme. Sunt sofer de ceva vreme, am destui km la activ si-mi permit sa imi exprim o parere in privinta stabilitatii unei masini si a tinutei ei de drum. Loganul nu este instabil in curbe. Avand garda la sol mai mare, ai tendinta sa crezi asta cand o vezi, pozitia la volan este putin mai inalta si nu-ti da senzatia de "lipit" de podea ca in alte masini, dar nu se rastoarna si nu te lasa. Eu conduc destul de repede si te asigur ca daca simteam ca nu sta masina pe curba, nu mi-o luam de la inceput.

In ce-l priveste pe EduardRO, nu am decat o observatie sa fac... Postul sau este in tonul caracteristic, jignitor si infantil. Punct.
MotorHead
Tudor, se poate sa nu se rastoarne asa usor, dar eu cand am mers cu Loganul am avut o senzatie neplacuta de nesiguranta.
T u d o r
Ai aceasta senzatie venind de pe o masina mai joasa, cu pozitia scaunului mai coborata. Am explicat in postul anterior cam acelasi lucru. Dar senzatia nu este acelasi lucru cu realitatea, sau nu intotdeauna. smile.gif Iti pot garanta ca odata senzatia depasita prin obisnuinta, stabilitatea masinii ti s-ar parea exemplara, in aceeasi nota cu cea a altor masini comparabile. Desigur, un Focus sau un C4 iti ofera si alte performante, dar la mult mai multi bani, ceea ce este normal. Dar noi trebuie sa comparam Loganul cu ce poate fi el comparat, adica cu o masina de clasa mica la un pret pe masura. smile.gif

In privinta modelului Prestige, cel de 105 cai, voi face un test cu el si va voi impartasi experientele mele. Din cate stiu, va avea protectia fonica a dieselarului, o cutie diferita putin ca rapoarte si, daca e sa te iei dupa site-ul oficial al Dacia, acceleratie 0-100 km/h in 10.2 sec... biggrin.gif
HalbaSus
Problema cu loganul 1.6 16 v e pretul... pretul de achizitionare si pretul de exploatare (oricat de economic va fi motorul mi-e greu sa cred ca va consuma la fel sau mai putin decat motorul de 1.4).
Daca mai tineti minte acel episod arhimediatizat din topgear in care clarckson pune loganul in "OK" tocmai deoarece e o masina care isi face treaba (de a te transporta de la A la cool.gif pentru un pret imbatabil. Este deci o optiune perfecta pentru cei care asta vor, nimic altceva decat o masina care sa-i transporte de la A la B. Loganul 1.6 16v desi e o masina mai buna la un pret pe care eu il estimez ca va fi in jur de 11.000 (sa ne amintim ca loganul de baza trebuia sa fie 5000) desi va pastra un raport calitate/pret bun, va pierde in fata competitiei "straine".
marius87265
salutare
sunt novice in club,dar am si eu ceva de spus la chestia cu loganu'
eu lucrez la o concesiune a firmei Dacia si am avut ocazia sa conduc loganuri cu toate motorizarile,in toate nivelele de echipare si cu un rulaj variat
e asa cum spunea si tudor:normal ca masina de va dezamagi daca te astepti sa se comporte ca un focus,ca un astra sau ca un golf(desi va pot spune fara sa ma laud,asa ca si chestie ca mi s-a intamplat de multe ori sa trec cu loganul in fata unor masini cu pretentii, asa zise de clasa premium-asta ca replica la performante scazute)
ideea este ca e masini de 8000 de euro(cam asta e media de cumparare)
e drept ca daca ai avut dacie veche pana acum ti se pare ca loganu' e avion, si in acelasi timp daca ai condus un porsche nu o sa-ti placa cum merge loganu'
in principiu e vorba si de noroc:cum o nimeresti:am vazut loganuri cu probleme la 2700 de km si altele la revizie la 150.000 km care au schimbat numai ulei si filtre
cat despre prestige-ul de 1.6, va avea 104 cp, 4 supape pe cilindru, o cutie de viteze diferita fata de 1.6 de 90 de cai.
in plus,volan si schimbator imbracat in piele,o noua forma a schimbatorului si .....alearga ca un cal de curse(cam 10 secunde suta si am ajuns la 197km/h....probabil ca pe un circuit ar trece de 200)
cam atat pot sa spun deocamdata
o sa faceti si voi teste cu ea,o sa apara curand
bye
T u d o r
Salut Marius, bine ai venit printre noi. smile.gif

Te rog, fa-ne si noua o comparatie intre motorul de 1,6 de 90 cai si cel de 105. Cum se simte diferenta, cum trage (la ce regim de turatii) si mai ales lamureste-ma intr-o problema pe care nu o inteleg. De ce cantareste atat de mult, chiar mai mult decat dieselul de 1.5? Si cu aproape 200 km mai mult decat 1.6 de 90 cai?
ncristi
QUOTE
Am acum 4000 de km, o conduc numai eu si era sa raman fara scut pe strada


Cum adica erai gata sa ramai fara scut blink.gif ...pe strada?
T u d o r
Probabil i se desprindea din suruburile de fixare. Am mai auzit ca nu prea le strang in fabrica bine. La mine nu a fost cazul, dar mi-au spus la service ca s-au mai vazut cazuri.

Bine ca au fixat girofarul bine... biggrin.gif (era o gluma Adrian smile.gif )
Eduard RO
QUOTE
si .....alearga ca un cal de curse(cam 10 secunde suta si am ajuns la 197km/h....probabil ca pe un circuit ar trece de 200)

Inteleg ca vinzi dacii si esti obisnuit sa minti un pic ca sa lauzi masina na nici chiar asa blink.gif .Pana si ei spun ca atinge 178 nu stiu cum ai ajuns tu la 200.Daca tu prinzi 190 cu ea iti dau masina mea cadou.
Si tudor daca vrei sa ma combati nai decat insa chestii de genul tu esti fraier nu conteaza ce spui poti sa le faci cu fiutu da nu cu mine. :evil:
Dan27
eu sper sa nu se vanda multe ca si asa mor oamenii in ele,dar daca o sa le faca si mai nervoase sa intre romanu cu ele in toi pomii?
Andrei76320
Deci pretul este 9900 EURO - uitati-va pe site.
Cred ca diferenta de 800 EUR se merita, motor mai puternic, cuplu mai bun, consum la fel sau posibil un pic mai mic decat cel de 90 CP.
Motor mai nou tehnic, fiabil cred, cutie de viteze noua.
Designul e mai placut, si cred ca si sentimentul dat de schimbator si volanul in piele e altul, ceasurile par mai sport, cel putin feelingul de volan conteaza.
marius87265
multumesc pentru primire, tudor
uite cum sta treaba
diferenta cruciala intre cele doua motoare este reprezentata de cuvintele magice: 1.6 16 valve
deci avem 2 supape pe admisie 2 pe evacuare,de unde rezulta un amestec aer-benzina mai eficient,nu neaparat cu consum marit(aceeasi cantitate de benzina degaja mai multa energie daca arde cu aer mai mult, rezultand o explozie mai puternica-si de aici o sa-ti explic si diferenta de greutate ceva mai incolo) o ardere mai eficienta(vezi euro 4), putere mai multa fara a mari cilindreea
singura problema pe care o prevad ar putea fi din cauza calitatii benzinei de la noi,acest tip de motor fiind mult mai sensibil atat la murdaria din combustibil,cat si la compozitia chimica a acestuia.
acum,despre cresterea in greutate,in primul rand nu e chiar de 200 de kg,ci mai degraba de 80-100,e drept nu neglijabil
diferenta vine in primul rand,asa cum spuneam mai inainte,de la diferentele de ardere
astfel:o explozie mai puternica suprasolicita majoritatea componentelor motorului:o sa avem nevoie de cilindrii mai grosi(nu la interior ci materialul mai gros), pistoane intarite, supape modificate, arbore cotit si tot asa
in plus este vorba de un nou model de suspensie pendulara a motorului, intrucat o explozie mai puternica "zgaltaie" motorul mai tare
o noua cutie de viteze(nu prea stiu nimic de asta,nu ni s-a spus nici noua)
alaturi de mai multe maruntisuri legate de confort,care, puse cap la cap duc la cresterea masei totale a masinii
cat despre comportamentul motorului, acum se simte ceva cuplu in plus,parca motorul are mai multa viata
despre regimul de turatie....intre 2500 si 3500 e vorba de mers normal, cam peste 4000 se schimba un pic masina arigato.gif
nu pot sa dau mai multe date in acest sens(adica nu pot sa-ti spun valorile de cuplu si turatia aferenta,se considera date confidentiale....dehhh-politica firmei)
cu speranta ca am venit macar un pic in intampinarea nelamuririlor tale, mai astept si alte discutii, daca iti voi putea fi de folos


cat despre tine,eduard,tin sa te anunt ca nu vand dacii,le inttretin si le repar, atunci cand este cazul
functia pe care o am ma pune in legatura directa cu activitatea de service,asa ca stiu destul de bine ce masini imi intra pe poarta unitatii
in plus nu am nici un motiv sa laud loganul,asa cum am mai spus, il cumpara numai cine doreste, nu este nimeni obligat
nu am interes sa-l laud,pentru ca si asa aproape nu dovedesc sa primesc in service masinile pa care deja le am in zona
nu pot sa zic ca mor de dorul altora noi
performantele masinii sunt exact asa cum le-am descris,iar viteza maxima data de constructor este viteza maxima de siguranta, pentru care uzina garanteaza functionarea corespunzatoare a masinii
uzina garanteaza cum ai spus tu 180 sau nici nu stu cat e valoarea in acte
mai mult de atat mergi pe pielea ta
asta nu inseamna ca masina nu "poate" mai mult
si acest lucru se intalneste la toti constructorii
James Kilowatt
Nu ca-s rau, insa prima parte a mesajului suna a marketing pentru blonde. Daca tot incerci sa ne dai detalii tehnice, macar fa un efort sa sune mai documentat... wink.gif

Cum definesti "eficienta amestecului"?

Aceeasi cantitate de benzina bagata in aer mai mult (adica amestec sarac) duce in MAS la detonatii, la reducerea avansului la aprindere si la enegie mai putina, nu la energie mai multa. Tocmai de aia s-a inventat clapeta de acceleratie... biggrin.gif. Nu ma refer la motoarele cu injectie directa si ultra lean burn, de care din pacate Reno inca nu a auzit. Citatul asta cu aerul mai mult poate l-ai citat din greseala din manualul de la dCI smile.gif

Eficienta arderii si puterea nu are legatura cu norma de poluare. Dimpotriva, motoarele cu norme de poluare mai pacalite in general puteri mai mari. Un motor non-euro de pe seat ibiza de 1.5L si 8V (deci un motor mai mic si fara celebrele 4 supape/cilindru) scotea acum 15 ani 103CP, adica cat celebrul 1.6 16V. Datorita normei de poluare se pierde din putere, nu se castiga.

Majoritatea constructorilor baga si vitezometre care "fura", nu doar performante declarate mai mici decat in realitate, si de aici apar de multe ori masini care ating 190 desi producatorul declara 180. De exemplu cu pneuri standard la Nubira mea la 200km/h aratati pe bord GPS-ul arata 192. La un moment dat citisem undeva ca eroarea standard este intre 4 si 6% (intentionata)
Oricum, chiar si asa e posibil ca pe strada sa se atinga viteze reale mai mari decat zice producatorul. O mica panta sau un vant din spate mai adauga imediat 10km/h. Tocmai din motivul asta e posibil ca pe circuit sa obtii taman ce-a spus producatorul si nu performante mai bune, pentru ca circuitul de teste e in mod normal drept si ferit de vant.
florin55503
nu stiu exact ce greutate are MII dar cu acelasi motor din berceni pana la casa presei libere consumul doar in august de 10%. iarna e pe la 12%. asta fara sa o alerge. are o cunostinta. el a avut cu motorul asta niste probleme la apridere si imi spunea ca el stie ca e destul de raspandita problema asta.
T u d o r
QUOTE(Eduard RO)
Si tudor daca vrei sa ma combati nai decat insa chestii de genul tu esti fraier nu conteaza ce spui poti sa le faci cu fiutu da nu cu mine. :evil:


Daca ar fi ceva de combatut in ce spui tu... as fi mai mult ca fericit sa-ti dau o replica pe masura. Asa...

Daca tu-ti permiti sa ma faci indirect "zuzi" si nu mai stiu cum, imi permit si eu sa te fac infantil, de fapt nu chiar pe tine ci postul tau. Daca continui pe aceasta linie, asteapta-te sa ti se raspunda in aceeasi nota. blush.gif
mihai83654
Stiu ca a mai existat un topic pe acesta tema, scris de Tudor, iar acum ca a aparut pe bune vreau sa stiu daca a condus-o careva, si daca merita banii.
T u d o r
Este un coleg de forum care a condus-o. Vezi impresiile lui pe sectiunea Dacia. smile.gif

Saptamana viitoare o sa o conduc si eu, daca astepti pana atunci vei avea la dispozitie 2 pareri.
admin
Ma duc eu la drive test joi si va tin la curent:)
marius87265
ok, raspuns pentru moderator
cam scurt,ca seara asta nu prea am timp
ce ai spus tu e cu totul adevarat,insa NUMAI PENTRU MOTOARE PE CARBURATIE
la motoarele pe injectie,toate ciclurile arderii sunt preluate de calculatorul de injectie,care poate face nu stiu cate operatii pe secunda(nu m-au pasionat niciodata toti timpii astia de nu stiu cate milisecunde)
acum sa fim seriosi: imi poti arata un motor pe injectie la care reglezi tu singur avansul sau umbli la platini, ca la motoarele pe carb?
in timpul mersului este vreun motor pe injectie la care poti sesiza schimbarea regimului de functionare ca la carburator?
si o ultima chestie: daca acest sistem de ardere cu aer in exces este atat de prost, de ce motoarele turbo sunt mult mai performante decat cel aspirate?
eee asta e o chestie care da de gandit,nu?
pe curand, baieti, multa bafta tuturor
Bogdan78776
Motorul este acelasi cu cel de pe Megane Sedan (facut in Turcia)? Are un coleg asa ceva si cam duce la 12-13% in Bucuresti.
G e o r g e
e motorul de pe megane I.
laur6
din punct de vedere al motorului merita din plin - ma rog, depinde ce pret va avea. sa speram ca au rezolvat problema cu bobinele de inductie, una din clasicele megane-ului I. motorul este bun, mai depinde mult si de etajarea cutiei de viteze; la al meu ori avea o problema, ori asa era ea gandita, dar "simteam" doar de la a 3-a in sus. si ramane de vazut cum va face fata ansamblul sasiu - caroserie - suspensii la motorul asta. macar la suspensii ar trebui sa umble un pic, sa le intareasca
Lucian72846
QUOTE(mihai83654)
Ce parere aveti?
Eu cred ca micile detalii, finisajele perfectate, consumul redus 6% in afara - pe mine asta ma intereseaza , pt ca la servici ajung in 15 min cu metrorex-ul sau in 40 min cu masina - si de asemenea puterea ridicata sunt atu-urile forte ale acestei masini.

Ce ziceti, ati da 10150 euro pe ea?


I-ati frate ,................... dar nu Logan ! Acum doua zile m-am urcat pentru prima data intr-un Logan . Sper sa fie pt ultima oara . Atat am avut de spus !
adi.mitrea
QUOTE(Lucian72846)
I-ati frate ,................... dar nu Logan ! Acum doua zile m-am urcat pentru prima data intr-un Logan . Sper sa fie pt ultima oara . Atat am avut de spus !


Iar argumentele tale sunt?

Loganul 1.6 16 valve costă 9900 euro cu toate taxele, fără vopsea metalizată și 10155 euro preț DDP cu vopsea metalizată.

Eu zic mașina merită! Un propulsor mai puternic și suspensie mai joasă și mai dură erau așii din mânecă care-i lipseau Logan-ului. Motorul e puternic, suspensia este însă aceeași (dar asta se poate modifica cu câteva sute de euro)...
Marius87583
nu constructorii baga vitezometre care "fura" asa sunt toate, in cartea tehnica de la bmw, mercedes ce vrei tu iti scrie eroarea de afisare, la viteze mici e 5 km/h si la mai mari 10 poate chiar mai mult....si normal ca la orice masina vei atinge o viteza maxima indicata de vitezometru mai mare decat cea din talon....oricum mie mi se par cam minciuni performantele presupuse ale loganului...si varianta 1.6 de 90 cai...11,5 s pana la suta....nu pare real....o skoda octavia 1.9 tdi de 110 cai scoate atata, o fi ea mai grea dar eu vad cum merge loganu si nu-l vad in stare sa faca asa putin,...si cu stabilitatea.....garda mare la sol, cauciucurile inguste isi spun cuvantul in curbe....la 10 000 euro...decat un logan de 104 cai...mai bine iti iei un golf second hand sau alta masina ca si la 100 000 km cu golfu nu mergi la service asa des ca si cu un logan nou...
ionut83652
motoarele torbo sunt eficiente datorita intercolerului si cresteri presiunii in camera de ardere mai exact si mai mult combustibil nu numai aer
cat despre logan e varza nu exista masina mai proasta decat ea consum mare antifonare proasta caltatea de fabricatie ff proasta mai ales la diesel injectia e varza cea mai proasta creata vreodata are o puternica tendinta subviratorie evidenta cat despre pret s anu mai vb ca 10000 euro inseamna un golf 2003-2004 car garantez ca tine de 5 ori mai mult ca loganul is curios cati au depasit cu loganul 200000 km si cu ce probleme eu iti zic ca la golf 4 la 500000 in afara d eulei si filtre ma lasat discul de ambreiaj deci sa nu mai facem comparatiii intre masinile straine si logan care e o mare TEAPA pentru romani!! ex cielo pe o baza tehnica de acu 20 ani(opel)mult peste logan cu un pret comparabil deci pentru o masina a anului 2005 sunt multe probleme inclusiv sistemul abs care e sub limita minima a calitatii(prea lent)!
eddie
Nu cred ca Logan-ul este o ,,teapa'' pentru romani.Este o masina pe care romanii o cumpara de noua la un pret corect pentru ceea ce ofera !
Poate nu toata lumea prefera second-handuri,cu orice risc,vor sa miroasa masina a noua.
In plus,se spera la un service si la piese mai ieftine,doar e Dacia,nu ?!
Deci,inca nu am auzit de probleme majore la Logan.Am spus MAJORE !
florin55503
au fost unele probleme majore(reclamate chiar si aici) dar rezolvate de cele mai multe ori pe garantie(vezi motoarea prajite etc). Tepa e din alte puncte de vedere. au promis o masina de 5000 euro, au creat un univers de asteptare imens, si apoi au scos cea mai ieftina la 6500. apoi am aplicat niste mari de preturi fara acoperire in cresteri de calitate sau a costurilor de fabricatie. preturile la care s-a ajuns nu se regaseste in calitate si performante. (sa-mi spuna mie cineva ca a obtinut cu motor de 1.6 0-100 cat scrie in carte. sub 12 nu scoti)

masina e ok nu spuen nimeni nu si probabil fiind simpla mult peste media ranault la fiabilitate. costuri de intretinere destul de mici(deocamdata) si daca ar fi mai ieftina ar fi ideala pt RO
florin55503
iata o prima parere dupa un test al noului logan de 1.6 16 V (evenimentul zilei):


Motorul provenit de la Renault este mai vioi, dar si mai "insetat"

Eveniment
Logan break, varianta finala
Nea Titi l-a infundat pe judecatorul-spaga
O noapte in iadul extremist

Primul test cu cea mai puternica Dacia
20 Septembrie 2006
Cristian Ionescu

Loganul propulsat de motorul pe benzina 1,6 litri, 16 V si 105 CP este mai vivace si mai "gurmand".





Primul drive-test cu versiunea Prestige (9.900 de euro), realizat ieri intre Bucuresti si Mamaia, nu a revelat prea multe noutati. Usorul face-lift prezentat saptamana trecuta (odata cu lansarea acestei versiuni si a motorului de 105 cai-putere) a adus la exterior doar cateva modificari.

Cele patru noi nuante ale caroseriei - griul inchis al masinii de test fiind imediat sesizat de mai multi trecatori -, designul destul de banal al jantelor de aliaj si, cu adevarat important, butonul de pe capota portbagajului. Dacia nu a inventat butonul, dar este bine ca s-a decis in sfarsit sa-l foloseasca.

Interiorul versiunii Prestige ofera volanul si maneta schimbatorului de viteze imbracate in piele, precum si un radio CD cu cititor mp3. Ramane de vazut daca un cumparator cu buget restrans, care se orienteaza catre Logan, va aprecia aceste rafinamente.

Pozitia de condus a ramas la fel de incomoda. In continuare, volanul nu se regleaza nici pe inaltime, nici pe adancime. In timpul mersului pe o portiune de drum denivelat, scaunul soferului, care beneficiaza de un rudimentar sistem de ajustare pe inaltime, „a sarit” catre o pozitie superioara.

Gratie motorului de 105 cai-putere, Loganul pare, in sfarsit, strabatut de viata. Exista si un pret care trebuie platit pentru vivacitatea castigata de masina. La pompa. Pana la iesirea din Bucuresti, consumul mediu inregistrat a fost de 12,3 l/100 km. In regim extraurban, pe un stil de condus mai sportiv, consumul a scazut la 9,3 l/100 km.
T u d o r
Pai daca facem abstractie ca masina cu siguranta nu avea multi km si nu-si daduse drumul, cam asta e consumul mediu in oras al unei 16v de 1,6. Pentru asta, consultati sectiunea de consumuri. Daca ne gandim ca un motor isi da drumul dupa vreo 5000 km si consumul in perioada asta scade cu cca 1-2l/100km, ajungem cam la consumul motorului de 90 cai, ceea ce, din experienta personala, nu este rau deloc. Desigur, tinand cont de comparatii cu alte masini cu motoare de 1,6. smile.gif
Apoi, ar mai fi o chestie. Acesti "testeri" de la reviste sau tv omoara masinile. Sunt destul de cunoscute situatii in care au returnat masinile la dealeri rupte, ca cica ei le incearca sa vada ce pot, sa poata scrie in cunostinta de cauza. Un testdrive lung de 5000 km in aceste conditii echivaleaza cu 50000 km in conditii de sofat normal.

Consider ca masina de 10350 euro (cu vopsea met. si garantie extinsa la 3 ani) este destul de corecta ca pret si dotari, cel putin la fel de corecta ca si Ambitionul de 90 cai.
James Kilowatt
QUOTE(marius87265)
ok, raspuns pentru moderator
cam scurt,ca seara asta nu prea am timp
ce ai spus tu e cu totul adevarat,insa NUMAI PENTRU MOTOARE PE CARBURATIE
la motoarele pe injectie,toate ciclurile arderii sunt preluate de calculatorul de injectie,care poate face nu stiu cate operatii pe secunda(nu m-au pasionat niciodata toti timpii astia de nu stiu cate milisecunde)
acum sa fim seriosi: imi poti arata un motor pe injectie la care reglezi tu singur avansul sau umbli la platini, ca la motoarele pe carb?
in timpul mersului este vreun motor pe injectie la care poti sesiza schimbarea regimului de functionare ca la carburator?
si o ultima chestie: daca acest sistem de ardere cu aer in exces este atat de prost, de ce motoarele turbo sunt mult mai performante decat cel aspirate?
eee asta e o chestie care da de gandit,nu?
pe curand, baieti, multa bafta tuturor


Scuze pentru intarziere, am fost ocupat cu statul prin blocajele de trafic made in ue.

Ce am spus e valabil la toate Motoare cu Aprindere prin Scanteie (MAS),( mai putin la cele cu injectie directa). Toate motoarele Reno cu injectie sau nu am clapeta de acceleratie care nu face decat sa reduca fluxul de aer in asa fel incat aerul sa nu fie in exces. Procesorul cel destept detecteaza detonatiile si si determina de nu stiu cate ori pe secunda avansul in asa fel incat sa le evite. DAca ele apar (amestec sarac de exemplu, adica prea mult aer) ECM-ul scade avansul iar randamentul scade.
Motoarele Turbo pe benzina nu merg cu amestecuri sarace. Scot supeputeri, insa nu baga aer mai mult si benzina mai putina. In plus au un raport de compresie mai scazut, tocmai ca sa evite autoaprinderile (detonatiile)
La diesel nu exista problema asta, tocmai pentru ca motoarele respective functioneaza prin autoaprindere. De aici unul din avantajele la consum in regimuri partiale: aer mult, motorina putina.
La benzinare, ca sa se poata merge cu amestec sarac, au aparut cele cu injectie directa (gen FSI, JTS). In interiorul cilindrului se formeaza un turbion in care se injecteaza benzina si unde se da scanteia. Local amestecul e suficient de bogat cat sa arda bine si repede, chiar daca luat per total in cilindru amestecul e sarac.
Insa in cazul unui amestec omogen cum se realizeaza la motoarele cu injectie (multipunct, monopunct sau chiar cu carburator) aer prea mult -> ardere nasoala.
Asta nu are legatura cu electronica. Si nici scaderea avansului cu platina, asta e oricum "reglat" de ECM in mod dinamic.

Daca tot iti plac ghicitorile, gandeste-te la urmatorul fapt: De ce sa faci 2 supape/cilindru de admisie, ca sa intre aerul mai usor, si sa pui o clapeta de acceleratie pe galerie tocmai ca sa restrictionezi intrarea aerului?
florin55503
tudor la megane cam asta e consumul. s-ar putea ca loganul fiind mai usor sa consume mai putin in oras
T u d o r
Florine, nu stiu daca e mai usor, nu prea stiu cat cantareste M1. blush.gif Oricum, Loganul asta Prestige l-au ingreunat in mod surprinzator fata de cel de 90 cai, cu peste 100 kg. Are ceva mai mult de 1100 kg acum. blink.gif
Sincer nu prea gasesc diferenta de greutate in motorul cu 16v doar.
Vlady74561
Loganul 1.6 16v este mai greu pentru ca motorul este mai greu, este ceva vopsea in plus biggrin.gif si poate ( aici e simpla speculatie ) este mai bine antifonat si ECHILIBRAT dpdv al centrului de greutate, ca nu au schimbat franele si suspensiile si doar niste setari diferite nu sunt suficiente la puterea marita.
T u d o r
Si totusi nu regasesc kilogramele in plus doar in stratul de fonoabsorbtie sau in motorul mai greu. cat despre vopsea... biggrin.gif
Lucian72846
Tot Logan este ................. !!!!
eddie
Probabil e mai greu pentru ca l-au facut euro 4 ! biggrin.gif
Deci motorul care era pe Megane 1 cu 110 c.p. are in realitate numai 107 c.p. pe Logan.
T u d o r
Sau l-or fi cantarit cu soferul inauntru... tongue.gif

Sau cu 2-3 saci de cartofi in portbagaj.
admin
E frumoasa, merge bine si cred ca merita si banu, e 9.900:)
admin
Tipul de la evenimentul zilei e carcotas. Am fost si eu la Mamaia treaba cu consumul nu sta chiar asa. La plecare l-am zapacit (logic) sa vad ce poate, i-am bagat si aerul conditionat si consumul a sarit la 15%. Pana la Mamaia am reusit sa-l reduc la 10%, da aia e o medie. Loganu nu mai are consum instantaneu pe computerul de bord din cauza la taranii care au reclamat ca masina consuma prea mult, adica ce vedeau ei acolo si ce intelegeau. La plecarea din Mamaia am mers usor, cu 80km/h in viteza a 5-a si consuma 5%. La 100 km % ajungea la 6%. Deci consuma ca in carte, o idee mai putin decat loganul 1.6. Motorul e acelasi, au schimbat doar chiulasa cica si l-au modificat putin in interior. Cica e motorul de pe Megane fara o anumita chestie, d'aia are doar 105 CP. Ce chestie nustiu, n-au vrut sa zica, si char daca ziceau tot nu ma pricepeam:)
ncristi
QUOTE
La plecarea din Mamaia am mers usor, cu 80km/h in viteza a 5-a si consuma 5%. La 100 km % ajungea la 6%


F corect. Cam asa consuma si cel de 1.6 si 90HP si tot la fel si meganul.

Cum ti s-a parut masina?
admin
E destul de ok, pare ca oamenii aia isi dau silinta sa faca ceva de calitate. Eu am un Logan de aproape 2 ani si pot sa zic ca motorul e perfect, e ala de 1.4. La caroserie mai apar niste probleme, scartaie usa, geamu, dar per total sunt foarte multumit. Prestige e mai puternica, arata mai bine, nu pot sa zic daca merita banii aia, din punctul meu de vedere Loganul minimal e cel mai UTIL din gama, in rest sunt doar fite...si daca esti de fite nu-ti iei Logan..si tot asa:)
T u d o r
Admin, cum ti se pare ca forta masina comparata cu 1.6 cu 8 supape? Silentiozitatea? Alte detalii? Hai, nu ne face sa-ti tragem vorbele cu clestele din gura... biggrin.gif
admin
Pai intrebati ca eu nu stiu ce va intereseaza:)..pare un pic mai puternica, n-am sesizat cine stie ce diferenta, n-am condus decat putin una de 1.6. Fata de aia a mea de 1.4 e mai puternica dar sunetul scos de motor e naspa..e subtire, la mine e gros, la 4000 rpm zici ca's la raliu:) E stabila, la 180 km/h, nu sunt vibratii mari, tremura un pic volanul iar zgomotul interior e acceptabil desi putin cam mare..daca te consoleaza cu ceva in Alfa GT zgomotul e dublu:)
James Kilowatt
Si puterea la fel... wink.gif De la 105 la 240CP e o oarece diferenta wink.gif
florin55503
nu numai cei de la evenimentul zilei au criticat masina ci si promotor. consumul obtinut de ei a fost si mai mare(10% afara si 15% in oras). la viteze mari e instabila ori adiere mai puternica de vant destabilizand masina. suspensiile sunt ina orientate spre confort. pozitie inca incomoda la condus. puterea in plus se simte doar foarte putin etc. la final se intrebau ce e mabine sa cumperi??

pai pretul cu toate taxele care e? eu stiam ca e 9000 euro fara taxe
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.