Help - Search - Members - Calendar
Full Version: bateria
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
cavalyere
la un vw 1.6 D am o baterie de 75 A si s-a terminat...problema care o am e ca a trebuit s'o incarc de mai multe ori...alternatorul e de dacie... Ce ma sfatuiti sa fac sa schimb alternatorul cu unul de 75 A inainte sa cumpar bateria noua...banii nu sunt o problema tot ce vreau e sa FUNCTIONEZE pt ca m'am saturat ca atunci cand ma grabesc mai tare dimineata sa nu porneasca din cauza bateriei :bash:
TLS-09
Pune alternator original(sau potrivit macar ca amperaj) si ia o baterie mai puternica. Dieselul solicita mai mult bateria decat benzinarul.
cavalyere
QUOTE(TLS-09)
Pune alternator original(sau potrivit macar ca amperaj) si ia o baterie mai puternica. Dieselul solicita mai mult bateria decat benzinarul.


deci ca sa inteleg "babeste": alternatorul trebuie sa aiba aceiasi amperi ca si bateria?????????????
TLS-09
Nu neparat . Se spune ca alternatorul ar trebui sa fie "mai mare" decit bateria deoarce suporta si alti consumatori, ceea ce nu este intocmai exact.
S-ar putea la fel de bine sa fie potrivit si unul de 70-75 amperi. Oricum bateria isi exercita rolul doar la pornire dupa care consumatorii sint alimentati de la alternator.
Mai multe ar putea sa-ti explice o persoana mai specializata, dar oricum un amperaj mai mare la baterie pentru un diesel nu poate fi decat util.
air_wolf
vezi ca pe baterie e marcat si curentul de pornire la 0grade (CCA). ala conteaza. pe felicia am una de 65Ah cu vreo 400A sau 600A curent de pornire si merge de n-are treaba si la -20.
CCA - curentul pe care il poate furniza bateria la 0 grade C timp de 30 sec. cu cit e mai mare cu atit mai bine.

n-are nici o treaba Ah-ul de la alternator cu cel de la baterie, el tot 12V furnizeaza la incarcare. Ah - amperi ora. fa si tu un calcul cit consuma masina ta intr-o ora si vezi ce alternator iti trebuie ca sa nu iei curent si din baterie si dimensioneaza alternatorul in functie de asta. dar ce ai tu e suficient.

verifica in ordinea asta:
tensiunea la borne cu motorul oprit
tensiunea la borne cu motorul pornit si de aici vezi ce si cum:
-releul de incarcare, ala poate fi defect sau dereglat daca e mecanic
-carbunii de la alternator
-diodele de la alternator
-firele (la astea te poti uita oricum ca sa vezi starea lor)
-eventual sigurantele
cavalyere
cum verific cat consuma??????????
air_wolf
daca pui un alternator original si o baterie cum scrie in carte dar cu CCA mai mare scapi de probleme.
cavalyere
QUOTE(air_wolf)
daca pui un alternator original si o baterie cum scrie in carte dar cu CCA mai mare scapi de probleme.


exact asta vroiam sa stiu cum verific ce alternator sa pun si daca o sa aiba unele influente adica se topesc firele...pt ca nu am carte...cum verific cat consuma cu toti consumatorii porniti???????????
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.