Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW 7 Series pe Hydrogen
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
f1anatic
http://www.usatoday.com/money/autos/2006-0...mw_x.htm?csp=24

QUOTE
MUNICH, Germany (Reuters) — BMW will roll out the world's first hydrogen-burning production car early next year, the German automaker said Tuesday, eager to put its stamp on cars with green credentials.

The specially equipped 7 Series executive cars emit only water vapor when running on hydrogen.

The car hits the market next April and will be shown at the Los Angeles car show in November, the company said. It had said in March the hydrogen cars would arrive within two years.

A spokesman said the car would be leased to select customers rather than sold because of its high price. Leasing rates would be similar to those for a top-end BMW 760LI with a full-service package.

The BMW 7 Series Hydrogen 7 Saloon is powered by a 260 hp 12-cylinder engine and accelerates from 0-100 km/h (62 mph) in 9.5 seconds. Top speed is limited electronically to 143 mph.

BMW has said it intends to build a few hundred such cars at first. They will be able to switch between burning standard gasoline and hydrogen so that drivers will not be left stranded while the infrastructure to deliver hydrogen is built up.

"The integration of hydrogen drive in an existing vehicle concept which has already proven its merits in the market paves the way for an alternative to conventional drive concepts fully accepted in the market and with all the assets the customer is looking for in practice," BMW said.

The space that two fuel tanks take up means only the 7 Series will offer the hydrogen package at first. BMW's long-term goal is to offer hydrogen motors in all its cars.

BMW unveiled the world's fastest hydrogen-powered car at the 2004 Paris auto show. Dubbed the H2R, it can exceed 185 miles per hour and reaches 100 km per hour from a standing start in around six seconds.

While BMW is developing fuel-cell driven cars as well, it says it is concentrating on the combustion engine because its features offer the largest number of advantages.
Copyright 2006 Reuters Limited. Click for Restrictions.


Am vazut un prototip in 2002 la cursa de F1 din Canada. Problema e ca pentru a avea access la H2 din belsug trebuie electricitate. Iar pentru electricitate se va arde carbune. Cu alte cuvinte inlocuiesti o sursa de poluare cu alta. In plus, nu va exista on infrastructura pentru alimentarea cu H2 a masinii inca multa vreme de acum incolo.
Iulian HondaFan
ai facut si tu impulsita? biggrin.gif Impulse a semnalat un prototip care a facut un tu prin lume inca din 2001-2002. las' ca ne spune el, ca mi-e lene sa caut.
f1anatic
QUOTE(Iulian HondaFan)
ai facut si tu impulsita? biggrin.gif Impulse a semnalat un prototip care a facut un tu prin lume inca din 2001-2002. las' ca ne spune el, ca mi-e lene sa caut.


Pai pe ala l-am vazut si eu in Canada.

Sa fi facut impulsita? Tusesc, nu aud bine, ma doare capul si am tulburari de vedere ! E grav, nu ?
mike.omega
Pesimisti mai sunteti, probabil or sa apara cateva astfel de statii pana in 2007 smile.gif

http://www.netcarshow.com/bmw/2007-hydrogen_7/
James Kilowatt
PRobabil doua: O statie in Berlin si una in Hamburg biggrin.gif

Hidrogenul ar putea fi obtinut (teoretic) si din surse regenerabile si nepoluante... insa mai dureaza pana cand vor deveni larg raspandite si avantajoase economic.
Numai bine au astia timp sa construiasca statiile de alimentare pana atunci biggrin.gif


PS
Din cate stiu, americanii sunt singurii care produc eficient energie din carbune (mai sunt si romanii, insa cu centrale interbelice biggrin.gif). Nu e o idee proasta sa-ti diversifici sursele de aprovizionare. Banuiesc ca pot fi convertite destul de usor sa mearga cu alice din lemn, care sunt o sursa de energie regenerabila si care nu da CO2 (adica da, insa cantitatea emisa e apoi absorbita pentru a fabrica urmatoarea transa de alice)
Iulian HondaFan
China e bagata tare pe productia de energie electrica din carbune. in ultimii 3 ani au construit si dat in folosinta in principal centrale pe carbune ( din care au rezerve imense in Manciuria) a caror productie este de 2 ori mai mare decat toata capacitatea UK... va dati seama ca tot ceea ce europenii si japonezii au taiat din emisiile de CO2 chinezii au compensat si chiar cu varf.

In Montana ( unde sunt de asemnea zacaminte enorme de carbune care nu au fost exploatate pentru ca nu exista cerere - siderurgia americana este cam 40% din ce-a fost in 1945 cand producea jumatate din otelul lumii; acum produc aprox 12% din totalul mondial) se construieste o mega-uzina ecologica de produs motorina ( synfuel) din carbune (bazat pe o versiune imbunatatita a procesului Fischer-Tropsch folosit de nemti in timpul WW2). uzina utilizeaza toate gazele de ardere in proces si emite numai cantitati infime de CO2 si pulberi in atmosfera. In proces rezulta si ceva hidrogen, care poate fi utilizat ca atare sau e utilizat pt. conversia motorinei in benzina. zacamintele din Montana sunt ( in echivalent lichid cu tehnologiile actuale) egale cu cele totale de petrol ale Orientului Mijlociu. costul de productie al unui baril de synfuel este de 35$ mult sub pretul mondial al petrolului si la nivel cu cel al petrolului din sisturi bituminoase produs de canadieni in Alberta. deci chestia este la momentul actual si extrem de profitabila.

iata ce spune guvernatorul Montanei, Brian Schweitzer:

QUOTE
As I have said before, if this wasn't a clean technology I wouldn't be interested in it. Carbon emissions are a particularly important consideration, because unchecked resource exploitation will destabilize our planet. But, the elements not used in hydrocarbon synthesis are sequestered, making the production and combustion of synfuel remarkably carbon-free. A study published in 1999 cited a 45% reduction in net carbon emissions from coal-based liquids compared to petroleum fuels, not counting the enormous potential of developments in CO2 sequestration. With such sequestration this plant could sell off CO2 for advanced oil recovery while making the lowest carbon signature fuels ever. In fact, synfuels are dramatically cleaner that conventional petroleum fuels in every emission. When the part of the process that generates electricity is compared to conventional coal plants, where we currently get most of our power, we find emission reductions in greenhouse gases, CO2, mercury and other particulate in excess of 90%. And looking to the future, the same plant can generate hydrogen for fuel-cells, once they become economical, supplying the future of transportation without the need for new technology or major capital investment.


companiile petroliere folosesc mai recent cantitati mari de CO2 pe care il injecteaza in zacaminte pentru a spori rata de extractie a petrolului ( EOR=enhanced oil recovery) cu pana la 20-30% fata de procedeele actuale care folosesc apa si tehnici speciale de foraj. In plus se pare ca CO2 injectat in rezervoarele petoliere stabilizeaza si pungile petroliere si previne surparile terenului mai bine decat apa.

si o alta dezvoltare promitatoare este ca Pentagonul a anuntat ca doeste in urmatorii 3-4 ani sa foloseasca exclusiv combustibili sintetici pentru intregul sau arsenal de vehicule, nave si avioane. US Navy tocmai a scos la licitatie achizitionare a de 13000 de barili de synfuel pe zi de la orice producator ii poate livra. deci fortele amate americane vor sa se faca ecologiste. dealtfel noul vehicul de teren proiectat de GIT ( Georgia Institute of Technology) numit ULTRA care va inlocui deja vechiul Humvee este proiectat in 2 versiuni - diesel si diesel-hibrid. biggrin.gif
Otto73
Arata urat ultra aia, dar se pare ca e sansele de supravietuire ale soldatilor sunt mult mai mari ca-n humvee
ozz86651
Chiar si cu titlul de experiment e gindita cu fundul. Pui un motor de 6 litri pe o masina si o incarci cu o instalatie de H2 de nus cite sute de kile. Rezulta performante jalnice si consum groaznic ca deh, masina devine foarte grea si are citimai motorul pe ea. 0-100 in 9.5s si 15mpg consum., iar rezervorul se goleste singur in 9 zile (prespun ca iarna). Lol.

In loc sa se incapatineze in solutii fara viitor si care nu au nici o inovatie (hidrogenul in forma implementata de BMW asta e practic un GPL cu o butelie mai smecheroasa) bmw mai bine s-ar ocupa putin de hibride si fuel cell, chestii de care din pacate nu prea se aude in germania.
air_wolf
hai sa va aduc aminte de niste autobuze cu burduf care mergeau pe gaz... cind s-o termina petrolul ori o sa avem propulsie atomica ori ne apucam de facut combustibil din corcoduse. parca o sa vedem (care mai apuca) ca in loc sa discute de calitatile masinii or sa discute de designul buteliei biggrin.gif "vai draga, mi-am tras una in forma de inimioara, fix pe capota, da acolo unde era trapa, ca in alta parte nu mergea" biggrin.gif
James Kilowatt
Armata se chinue de multisor cu propulsia hibrida si cu fuel cells. Lor li se falfaie de mediu, insa ii intereseaza autonomia mai mare. Aia inca investesc la greu in cercetare, spre deosebire de constructorii de masini.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.