Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sa clarificam care sint caracteristicile clasei premium !
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3
f1anatic
Vreau si eu sa stiu ce inseamna "premium" pentru NOI ! Discutam ca fraierii in contradictoriu. Pentru unii, singurele masini premium sint cele nemtzesti - adica BMW. Pentru altzii, elemente ale diviziei "premium" se regasesc si la alte masini.

Doresc pe moment ca fiecare din noi sa enumere atribute si calitati ale clasei "premium" asa cum il taie capul (stil lista, cu liniutze, eventual o scurta descriere, nu mai mult de 10 cuvinte). Dupa ce epuizam lista, rog pe moderatorii acestui forum sa faca un sondaj de opinie ca sa aflam si noi care este cel mai important aspect al clasei premium prin prisma romanului. Stiu ca le dau de lucru stimatilor moderatori dar in felul asta eliminam si noi un dubiu. Nu cred ca aceasta versiune de bulletin board permite votarea a citorva optiuni...asa ca la vremea poll-ului, fiecare e invitat sa voteze caracteristica clasei premium care o considera cea mai relevanta.

Ar fi de dorit ca moderatorii sa modifice primul post, si sa adauge noile optiuni pe masura ce intreg forumul isi da cu parerea.

Incep eu.

- cost ridicat
- lux interior si finisare fara "lufturi" (piele de balena, plastic de zici ca-i altceva, lemn adevarat, incrustatii, scaune comfortabile cu sprijin, sun roof, fara imbinari grosolane ce se vad la microscop, etc)
- echipare de virf (audio calitativ cu N boxe, GPS Navi, dual auto climate control, scaune incalzite, clima "bizonica" pentru pasagerii din spate, HID lights, etc)
- spatziu interior mare (leg room, head room, portbagaj mare)
- motorizare si tinuta de drum "sport" - motor puternic, transmisie perfect etajata, suspensii comode dar handling superior, posibilitate de reglare a parametrilor masinii (ex. BMW I-Drive; Subaru SI Drive etc)
- sigurantza sporita (frine ce opresc un tren, perdea de airbag-uri, o galaxie de stele la crash tests; pedale ce se retrag in caz de accident, frine care se usuca automat)

ex. spatziu mare interior: Chevrolet Impala vs. BMW 5 series (probabil mai mare in Impala decit in BMW 5 series dar echipare ce lasa de dorit). Echipare de virf relativ superioara la 3 Series dar stai inghesuit ca in Legacy. ET CETERA
James Kilowatt
Ai uitat ce-i mai important... Imaginea marcii.

Multi considera Mert A Classe o masina premium, desi nu are nici cine stie ce motor puternic, nici cine stie ce tinuta de drum sau frane sai spatiu.
T u d o r
Hmmm.... nu prea imi miroase a bine idee ta, my friend. smile.gif Parca parca simt deja sangele curgand din tastatura si monitor. Poate, asa ca o parere personala, topicul asta trebuia deschis de la inceput la Combat Zone, sa nu se mai chinuiasca oamenii astia cu "fonctie" de pe forum sa-l mute ei dupa numai 3-4 postari... tongue.gif

Dar sa mergem mai departe, ca Fat Frumos. So, eu zic asa:

-Pret mare, dar un pret pe care il platesc multi, nu de-ala aberant de te crucesti cand il auzi si zici ca nu ai da nici jumatate din banii ceruti.
-Pagini intregi de dotari care mai de care mai minunata si mai inutila.
-Paleta larga de motoare, cu cilindree si cai multi.
-Calitate foarte buna a interiorului, cu materiale scumpe si asamblare ireprosabila.
-Renume dobandit in ani de hegemonie in clasa din care fac parte.
-Imagine de marca foarte buna, bazata pe calitate si istorie deosebite.

Si as indrazni sa spun ca totusi multe versiuni de baza ale marcilor premium nu ar intra in categoria asta. Nu poti fi premium cu AC automat doar in lista de optionale si geamuri cu manivela. Poate ca la motorizari nu e aceeasi situatie, pentru ca raman o calitate si un nivel de dotari deosebite.


Dar sa incerc sa si exemplific putin... smile.gif (aici e aici biggrin.gif )

Sa incep cu germanele, adica Mercedes, Audi, BMW. Aici apartenenta la clasa premium este neindoielnica, cred ca sunt in asentimentul tuturor. Ar fi Porsche, dar ei nu sunt reprezentati in clasele cu cea mai mare cautare, mai degraba fiind identificati cu notiunea de sportivitate pura, ca si Ferrari, Lambo, Aston Martin, etc. Asa ca m-as hazarda ca din aceasta cauza sa nu mai vorbesc despre aceste marci mai degraba exclusiviste. In Germania, VW au incercat sa urce in clasa premium, dar totusi nu prea le-a iesit, ei fiind catalogati in lista marcilor "normale" mai cu pretentii.
Japoneze... Acum e atunci... tongue.gif

Lexus, Acura, Infiniti. Ca si calitate sunt fara doar si poate. Motorizari competitive au. Le lipsesc totusi o imagine de marca si o istorie in lumea auto. In America aceste lucruri conteaza mai putin, in Europa mai mult. Eu, subiectiv, le consider premium.

Americane. Cadillac, Lincoln si nu prea mai stiu, sunt destul de nepregatit in privinta masinilor americane. blush.gif Dotari multe, pret mediu spre ridicat, calitate mai subtire cred decat la europene si japoneze. Spatiu in prostie, confort la fel. As zice ca acestea, (recunosc, nu am vazut una indeaproape, dar din ce pareri au unii si altii) sunt putin sub-premium.

Britanice. Jaguar, Bentley. Istorie deosebita, infuzii de capital in renasterea marcilor. Calitate, competitivitate, dar vanzari mult sub celelate. Motivul nu-l cunosc, dar poate are cineva o opinie aici.

Italiana. Lancia. Nu prea o vad in categoria premium, desi imaginea de marca i-ar permite.
HalbaSus
Nu cred ca puterea/performantele sunt un indicativ al clasei de masini "premium", un EVO poate avea 400 de cai si pretul unei masini premium... dar tot nu pretinde nimeni, nici macar producatorul, ca ar fi o masina premium. La fel nici spatiul interior nu mi se pare relevant pentru aceasta clasa, BMW Z4 e o masina in care spatiu suficient avea doar copilul minune, dar nu putem spune ca nu e o masina premium.

Eu recunosc ca apelez la un singur criteriu de departajare: ornamentele interioare sunt din lemn/aluminiu sau din imitatie. Exemplu: la passat highline consola centrala este din plastic vopsit in culoarea aluminiului, la A4 ornamentele de culoarea aluminiului... sunt din aluminiu. There u go, fara complicatii aflii repede daca o masina este sau nu este premium. Recunosc ca e un mod de gandire simplist, dar cum nu sunt expert in diagnostizarea plasticului iar dotari multe poate avea si un renault... consider ca acesta e un test suficient de bun.

P.S: Totusi uneori acest test poate da gres, spre exemplu pe ML-ul lui maica-mea "lemnul" este... din plastic... dar macar pielea este adevarata si aluminiul este si el adevarat... ce-i drept ca mai pica el din cand in cand... dar e din aluminiu biggrin.gif

LE (am postat in acelasi timp):
QUOTE
Sa incep cu germanele, adica Mercedes, Audi, BMW. Aici apartenenta la clasa premium este neindoielnica, cred ca sunt in asentimentul tuturor

Cred ca tocmai de aici a pornit discutia pe topicul cu SUV-urile, intrebarea e daca serie 1 (sau chiar 3), A-class, B-class, A3 sunt sau nu de clasa premium. Parerea mea (folosind testul amintit mai sus) este:
- A-class/B-class - am vazut ca au aluminiu adevarat, nu am vazut ornamentele de lemn din ce sunt facute... dar in principiu sunt premium
- Serie 1/3. Exista modele la care ornamentele de aluminiu lipsesc (si ca sa fie situatia si mai grava este decupat locul in care ar trebui sa vina ornamentele de aluminiu dar acesta nu este umplut de nimic... cele care nu au aceste ornamente nu sunt premium, cele care au sunt premium
- A3, din cate stiu are aluminiu pe toate modele, inclusiv pe cele de baza, deci este premium.
AlexTM
Nu pot sa nu zimbesc cind vad astfel de topic-uri smile.gif

Pentru mine, premium e simplu:
- minim 4.80m lungime
- minim 35000 EU
(valorile sint estimari, nu rezultatul unor calcule precise)

Celelalte ... vin de la sine. Criteriul pret este unul foarte bun, pentru ca nimeni nu-si permite sa ceara mult pe ceva care nu e de calitate. N-ar supravietui.
HalbaSus
CLK-ul saracul are doar 4.65 m ... dar costa ceva mai mult decat 35.000... sa intelegem ca nu e premium ? de SLK, Z3, serie1, A3, TT, A-class, nici nu mai vorbesc.
AlexTM
Pai n-ati definit cuvintul premium.
N-ati stabilit daca dupa premium mai exista ceva, sau bagam BMW-ul in aceeasi clasa cu Rolls-ul.
etc.

Deci se lasa loc la interpretari (sau exista undeva o definitie a clasei premium si aici doar ne chinuim sa bagam o masina sau alta inauntru?)

Pentru mine, premium e una si sport e alta. Carevasazica, masinile cu 2 usi n-au ce cauta la premium.
Stiu EVO, STI-ul si altele. Alea sint super sport.

Sau facem clasa premium sport, unde nu mai conteaza lungimea, sa intre si TT-ul, dar conteaza numarul de cai.
Ei?
f1anatic
QUOTE(GhitaTM)
Nu pot sa nu zimbesc cind vad astfel de topic-uri smile.gif

Pentru mine, premium e simplu:
- minim 4.80m lungime
- minim 35000 EU
(valorile sint estimari, nu rezultatul unor calcule precise)

Celelalte ... vin de la sine. Criteriul pret este unul foarte bun, pentru ca nimeni nu-si permite sa ceara mult pe ceva care nu e de calitate. N-ar supravietui.


Pentru mine, premium e simplu:
inalta de 5'9'' - 6'
bust 32-35''
mijloc 22-25''
solduri 33-36''
(valorile sint estimari, nu rezultatul unor calcule precise)

Celelalte ... vin de la sine. Criteriul 34C este unul foarte bun, pentru ca nimeni nu-si permite sa ceara mai mare pe cineva care nu e de calitate. N-ar supravietui.
AlexTM
Care e criteriul 34C? Pretul? biggrin.gif
f1anatic
QUOTE(GhitaTM)
Care e criteriul 34C? Pretul? biggrin.gif


Vrei sa stii cit taxeaza pe ora ? I wouldn"t know !

Dar acum nu mi-o lua in nume de rau...dar ma asteptam sa dezvolti mai mult criteriile.
AlexTM
Va las pe voi sa va duelati in plasticuri, aluminiuri, lemnuri si piei smile.gif

Pentru mine, criteriul PRET e cel care separa clasele. Si, evident, citeva criterii care definesc tipul de masina, adica sedanul e sedan, sport-ul e sport, vagonul e vagon.

Deci premium = sedan peste 35000 EU.

LE: aaaaa, si depinde si de tara. De ex. eu as incadra Chrysler 300C la clasa premium pentru noi, dar voi americanii o sa sariti ca e o masina comuna si ieftina, deci nici vorba wink.gif
HalbaSus
O fata de 1.82 (6 feet) si cu bustul de 32" (81 cm) nu prea are cum sa aiba cupa C... poate doar cu piese after-market biggrin.gif. Dar lasand off-topicul la o parte (am inteles mesajul) cred ca o masina premium, pe langa caracteristicile enumarate pana acum, trebuie sa aiba traditie, pedigree, imagine. Daca maine jiji becali cumpara uzinele dacia, si scoate "logan 2" cu finisaje furate de pe maybach-ul personal, cu ornamente din lemn de palmier si piele de crocodil, motor de 800 de cp si ecrane TFT in scrumiera... si are 6 metri lungime si costa 100.000 euro... va deveni premium ? Poate peste 20 de ani, dupa ce toti fotbalistii din nationala romaniei isi vor fi schimbat bmw-urile si ason-urile pe "dacia"... Brand-ul inseamna foarte mult in orice industrie, dar in industria auto e vital, de ce vw a dat bani pe bugatti ? Putea sa faca VW Veyron, ca doar de la bugatti nu a luat nici macar un surub ca sa-l puna pe veyron...
f1anatic
QUOTE(GhitaTM)
Va las pe voi sa va duelati in plasticuri, aluminiuri, lemnuri si piei smile.gif

LE: aaaaa, si depinde si de tara. De ex. eu as incadra Chrysler 300C la clasa premium pentru noi, dar voi americanii o sa sariti ca e o masina comuna si ieftina, deci nici vorba wink.gif


Nu nu...nu pe "noi" ci pe "ei".
In priviintza 300C, si eu l-as pune premium dar imi sar oamenii astia pe creier. Cadillac CTS, CTS-V, STS, STS-V etc... Nu mai zic de Jeep Grand Cherokee SRT-8 ca SUV premium ! Mai sint insa daca pretinzi asa ceva aici...vei fi linsat.
AlexTM
Pai atunci intrebarea e simpla:
PREMIUM inseamna si prestanta, marca de traditie, nu doar dotari
sau nu?
Asta de fapt e esenta acestui versus.
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
O fata de 1.82 (6 feet) si cu bustul de 32" (81 cm) nu prea are cum sa aiba cupa C... poate doar cu piese after-market biggrin.gif.

Brand-ul inseamna foarte mult in orice industrie, dar in industria auto e vital, de ce vw a dat bani pe bugatti ? Putea sa faca VW Veyron, ca doar de la bugatti nu a luat nici macar un surub ca sa-l puna pe veyron...


Ce le stie baiatul nostru ! Ba careva o cunoaste pe sotia lui Halba ! Cred ca ar trebui informata !

Brand, Imaginea, Reputatzia - asta e premium. Dar cum se obtine "Imaginea" daca nu prin dotari, echipamente, rafinament. Under era Lexus acum 15 ani ? Unde este acum ? (ca imagine publica).

Deci la asta vroiam sa ajung: premium e imagine. Ca in rest exista masini mult mai bune, echivalent echipat (sau poate mai bine) dar care nu sint premium. Se poate constientiza asta de catre TOTI membrii acestui forum ? Si practic gramada de bani in plus sint pentru "brand name" nu pentru o masina infinit superioara.
HalbaSus
QUOTE
Deci la asta vroiam sa ajung: premium e imagine. Ca in rest exista masini mult mai bune, echivalent echipat (sau poate mai bine) dar care nu sint premium.


Aici partial nu sunt de acord, e adevarat ca premium = in mare parte imagine, dar daca ma leg de primul criteriu pe care l-am amintit (aluminiu/lemn/piele adevarata) care masina non-premium corespunde ? Chiar m-am intrebat de multe ori... oare cat ar adauga la pretul unui megane

Cat despre chrysler 300C... eu o consider o masina premium, doar ca nu una foarte buna sau foarte frumoasa... dar e premium fara discutie.
cosmin45741
Ce inseamna premium pt. mine?!
In primul rand calitate f. buna a fabricatiei (indiferent de caii putere, acceleratia 0-100 sau in cati metri se opreste)- aici incluzand si materialele folosite (caroserie din aluminiu, lemn si aluminiu in loc de plastic, piele mai buna, textile mai bune, plastice mai bune nu din cutii de TIC TAC), apoi tehnologia superioara (vezi nightvision si toate celelalte), paleta f. larga de optiuni din care sa-ti poti alege nu numai 2-3 nivele de echipare si cu asta basta, deci personalizarea masinii...
Asta de fapt e esenta premium - ai posibilitatea sa-ti alegi o serie 3 ca "entry" premium de 25-30000 euro sau poti sa-ti-l configurezi in functie de mofturi si de buzunar si sa platesti pt. el pana la 60-70000. (spre deosebire de altii care se pretind marci premium blush.gif )...

Faptul ca un automobil are geamuri manuale nu inseamna ca nu e premium ci doar ca proprietarul nu a considerat absolut necesara pt. el existenta geamurilor electrice si a facut economie la bani sau a ales o alta optiune care i s-a parut lui de mai mare necesitate...Ca eu nu mi-as lua niciodata o masina fara geamuri electrice si clima automata e o alta poveste, dar lumea are in general gusturi/optiuni foarte diferite.

Si nu in ultimul rand imaginea de marca si traditia. Aici multi sariti de fund in sus afirmand raspicat ca diferenta mare de pret e doar emblema. Va inselati amarnic si nu am chef sa-mi mai storc creierii blush.gif

Care sunt marcile premium pt. mine? Germancele Maybach, Mercedes, Bmw, Audi (in aceasta ordine!), apoi britanicele Rolls Royce, Bentley, Aston Martin, Jaguar, Range Rover, italiencele Maserati si poate Alfa, nordicele Volvo si Saab. La americani mai degraba m-as gandi la Cadillac si Lincoln dar nu am habar de ultimele modele, iar la japonezi Lexus. Infiniti si Acura mi se par niste gaselnite care pretind mult mai mult decat sunt...
HalbaSus
QUOTE
Care sunt marcile premium pt. mine? Germancele Maybach, Mercedes, Bmw, Audi (in aceasta ordine!), apoi britanicele Rolls Royce, Bentley, Aston Martin, Jaguar, Range Rover, italiencele Maserati si poate Alfa, nordicele Volvo si Saab. La americani mai degraba m-as gandi la Cadillac si Lincoln dar nu am habar de ultimele modele, iar la japonezi Lexus. Infiniti si Acura mi se par niste gaselnite care pretind mult mai mult decat sunt...


Maybach nu e premium... e intr-o cu totul alta clasa, la fel si rolls, bentley, aston martin, maseratti, porsche, lambo, etc... sunt masini care nu le poti compara cu un E-class full option, ca sa nu mai zic de un A3 sau B-class.

In schimb Volvo... mhm... am stat intr-un S40 si intr-un S60... si de cand au fost ocupati de "cotropitori" pot sa spun ca nu imi mai inspira luxul unor 740-uri vechi. Sunt doar niste masini normale care cu greu se ridica peste passat sau mazda6.

Faptul ca existau masini premium cu geamuri manuale si aer conditionat manual (sau chiar fara AC) nu mi se pare ca era datorita faptului ca vroiau sa lase neatinsa libertatea de configurare a clientului ci se datorita lacomiei producatorilor.
Armadyllo
la mine "premium" s-ar materializa cam in felul urmator:

calitate - (vb de interior) aici includem plasticele, (aluminiu si lemn - reale) de buna calitate. Mai punem: interiorul ingirjit, cu imbinari frumoase, tapiteria, pielea ce o fi...tot de buna calitate...

comfort - aici incepem tot cu interiorul: scaunele, pozitia de condus, [spatiu interior (in fata si spate)...mai depinde si de clasa aici]
exterior: motoare silentioase (oferta mai bogata), suspensie, frane, stabilitate, tractiune, cutie bine etajata...

siguranta - cum zicea cineva: o galaxie de estele Euroncap, airbaguri cortina fata/spate, sisteme electronice de ajutor (stiti despre ce vb )

fiabilitate - putina lume s-a legat pana acum de aspectul asta, important de altfel.

deci cam astea ar trebui sa iasa in evidenta, adica sa fie mai atent lucrate, o calitate buna de ansamblare si proiectare, si sa se cunoasca vizual, auditiv ...si cum mai vreti voi...aceasta diferenta intre premium/nonpremium. Nu m-am legat mult de plastic...ca nu o sa-l ling in fiecare zi...si o sa-l mangai ca pe propriul copil.Ma refer sa fie finut la atingere... cu imbinari frumoase...si placut vizual.

si mai am de adaugat: optionalele frate...sa ai de unde alege...si culori, si echipare...in fine...sa ai posibilitatea sa o personalizezi.Asa in cat sa-si merite banii aia ceruti in plus pentru "premium"
Iulian HondaFan
premum e asa cum zicea si F1anatic de perceptie. insa ca si costumul Armani or ceasul cartier e si chestie de traditie si ce este considerat social premium.

cum nimeni nu contesta ca BMW e premium si cum serie 3 este cel mai bine vandut vehicul premium din lume io as propune tot ca un criteriu simplu:

PREMIUM este acea masina de maxim 7 pasageri care costa macar cat costa un serie3 mediu echipat - 35-37k USD sau toti cam atatia Euro ( ca toate masinile in Europa sunt mai scumpe).

deci Chrysler 300C ( dar nu cel V6) este premium asa cum e si un Murano ori Tribeca fully loaded ori un VelSatis sau Peugeot 607 ( majoritatea francezilor ar sustine cu tarie chestia asta) ca si VW Passat V6 fully loaded, Touareg ori Phaeton.

iar cateva masini de marca premium ( serie1, A3, A4 chel, a-Klasse) nu ar fi premium ci near-premium. La fel Saab-urile si Volvo-urle mai ieftine ar fi premium dar un V60 fully-loaded este fara indoiala premium ce sa mai zic de un XC90.
cosmin45741
asta daca tii cont numai de criteriul pret...
Iulian HondaFan
nu numai... pretul inseamna ( intr-o piata auto care este relativ libera si cu o mare diversitate de oferta) si calitate si/sau imagine.

unele masini ajung la acel pret avand o platforma tehnica de baza mai modesta dar incarcate de optiuni, altele cu o platforma buna si optiuni mai slabe ( ex. Corvette - sa nu-mi spuneti ca nu e premium ) altele cu un pic sau mai mult din ambele.

pentru unii conteaza mai mult una sau alta, pentru altii ambele. fiecare are dreptul sa decida pe banii lui.
Impulse
Premium:

Imagine de marca - Mercedes, BMW, Audi, firme cu traditii si istorii grele in spate nu hoti de design si tehnologie gen Lexus si altii.

Tehnologie premium - firma care investeste in tehnologie, vine in fiecare an cu inventii si inovatii ce sunt implementate pe noile masini. tehnologie care sa imi usureze viata dar sa transorme condusul intr-o placere gen ActiveSteering, Automatic Air Recirculation, Air Quantity Regulation, Active Cruise Control, Dynamic drive, sisteme F.I.R.S.T (BMW), Active seats capabile sa inlature tensiunea musculara si sa imi protejeze corpul, Adaptive Headlights, Anti-submarining protection, GPS, Virtual display, etc.

Materiale:
Materiale de calitate- piele de calitate sortata cu grija nu doar piele (ca exista si geci de piele cu 100 ROn - de ce nu va cumparati din alea?)
Plasticuri de calitate nu care se zgarie si raman asa forever gen Toyota, Honda and japan Co. Pielea cu caracteristici speciale gen SunReflective Technology de la BMW a carei pigmentare speciala este capabila sa reflecte caldura emisa de soare fara sa imi ard picioarele sau mainile dupa ce am lasat masina in soare; in special modelele Cabrio.
Materiale care miros frumos (gen Mercedes, BMW, Audi) nu care put ordinar mai ales cand se incing la soare. Fac pariu ca putin stiu ce baga fabricantii germani in plasticuri si cum sunt concepute.
Aluminiu finisat la nivel superior cu diverse finitii care sa dea un aer distins mai sport sau aristocratic masinii nu plastic vopsit cu vopsea de burlane si ala prost finisat. Lemn de trandafir, cires, etc, adevarate bijuterii care sporesc aspectul masinii si viata la bord.
Materialele din interiorul scaunului (nu burete ordinar) capabile sa mentina forma scaunului in timp nu sa arate ca o sa de bicicleta dupa 3 ani.
Sistem de ventilatie foarte silentios impartit pe zone, capabil sa distribuie separat, sa filtreze si sa recircule aerul.
Sticla de calitate la parbriz, luneta, etc, nu sticla care deformeaza sau nu este in stare se respinga anumite componente (vezi raze UV la Mercedes, BMW). Parbrize cu senzori si construite din sticla cu particularitati speciale capabile sa disipe rapid caldura cand apesibutonul de degivrare. Ati observat vreodata "bucatile" diferite la culoare existente in parbrizele si lunetele germane?
Geamurile sa fie perfecte nu valurite ca la japonezele moderne 2006 (lasa ca pun si poze).
Oglinzi de calitate nu de la geamgiu care nu stiu sa se inchida la nuanta cand vine un prost cu faruri defecte in spate. Oglinda interioara cu grade de luminozitate sensibile la fascicol de lumina.

Un sasiu bine sau perfect echilibrat gen BMW cu un tratament anticoroziv bun si cu o vopsea de calitate, finitii de exceptie si lufturi egale. Finitii care sa nu denote lipsa de preocupare. japonezele sunt facute dupa sloganul "masina se vine oricum ca are motor bun si merge forever ". O fi mergand la altii ca la mine nu. Elemente ale caroseriei care cad pefect (masca, farurile cu aripile) etc. nu ca la Honda unde masca este unica la fiecare model (chiar eu am ajustat-o pe a mea ulterior) sau unde portbagajul are lufturi diferite intre aripi! blink.gif

Viata la bord:
Spatiu, desfatare, scaune bine gandite care sa te sustina perfect lateral dar sa iti confere si un confort deosbit. Incalzire, masaj, ventilatie, acestea zac in masini cu pretentii. Bord ergonomic bine gandit, citirea lizibila a cadranelor existente, reglajele multiple al e scaunului si volanului.
Comenzi vocale, telefon, bluetooth, DVD, TV, altimetru, computer de bord capabil sa imi confere o atmosfera unica in masina de la lumini pana la ambient muzical.
Sistem audio performant capabil sa imi reproduca cat mai fidel un CD inregistrat in 5.1 7.1 etc.

O paleta larga de culori exterioare si interioare, accesorii sau receptivitatea firmei de a fabrica masina asa cum doresc eu nu cinci culori exterioare si doua interioare din care daca aleg piele raman doar cu negru.
Luati ca exemplu programul BMW individual:
http://www.bmw.com/generic/de/de/products/...dual/index.html

O firma capabila sa ma trateze cu onoare si respect nu ca la Honda unde daca am o plangere sau o nemultumire mi se spune "Ity's just a car!" :bash: Alo! daca nu esti pregatit sa ai clientela pretentioasa lasa-te de meserie mai orez! Nu de alta dar nu ma mai prinzi prin zona!
Atunci cand merg in service BMW-ul imi da intotdeauna o masina intr-o stare impecabila si care sa nu fie mai prejos ca modelul meu (sunt foarte atenti cu imaginea clientului!) si sa imi continui activitatea zilnica nu ca Toyota sau Honda care in cel mai bun caz te duc cu un minivan pe o ruta stabilita cu alti clienti. De ce trebuie eu sa "impartasesc" mirosurile altora?

Service oriunde si cu asigurarea ca mi se vor plati inclusiv hotelul daca totusi am parte de o neplacere. Chiar si pana de benzina este acoperita in sensul ca cineva de la cel mai apropiat dealership imi va aduce benzina.
Unicitatea perceperii clientului si grija pentru acesta. Nu are rost se detailez aici. Am explicat anul trecut cum la lansarea noilor modele BMW a adus 40 de masini si a invitat 30 de persoane pentru 4 ore si cum Toyota (aka Lexus) a invitat lume ca la circ si te plimbai 5 minute. Nu mai reamintesc de o prezentare video, prezentarea tehnologiei, o atentie o maslina, ceva care sa te faca sa te simti apreciat, deosebit.

Sunt multe de spus si ce anume este premium.
Ideea este ca o masina premium inspira calitatea si dovedeste grija fata de client prin toti porii, la cumparare, exploatare, servisare, etc lucru pe care nu il vezi la o japoneza!
Iulian HondaFan
ma rog, mai sunt si persoanele care ar trebui sa fie pe neuroleptice dar nu sunt. :angel: It's a free wonderful world.
James Kilowatt
Toate marcile fura tehnologie smile.gif De la aviatie, marina, transport feroviar, aerospatial etc. Prin urmare, cf definitiei lui impulse nu exista marci premium biggrin.gif
Si de cand si unul din putinele laboratoare de cercetare care mai exista si anume F1 o sa fie obligat prin regulament sa nu mai scoata noutati, cu atat mai mult se duce naibii cercetarea in domeniul auto care si asa nu era foarte sustinuta.
Ma duc si eu sa-mi iau neurolepticul ala :doctor:
ozz86651
Domnule Impulse,
M-am inscris pe acest forum impresionat fiind de nivelul dumneavoastra tehnic si intelectual. Calitatea argumentatiei si a discutiilor purtate nu au nici un rival.
Sper sa invat cit mai multe de la dumneavostra despre aceasta marca minunata care este bmw si despre care sinteti atit de documentat.
HalbaSus
QUOTE
Materiale care miros frumos (gen Mercedes, BMW, Audi) nu care put ordinar mai ales cand se incing la soare. Fac pariu ca putin stiu ce baga fabricantii germani in plasticuri si cum sunt concepute.


Eu stiu biggrin.gif nu stiu ce baga dar o ruda de-a mea lucra in belgia la o fabrica de materiale plastice care facea borduri si diverse componente de plastic pentru masini, lucrau pentru o groaza de marci, toyota, lexus, mercedes, etc. El zicea ca plasticul folosit era ACELASI... nu faceau un amestec special pentru lexus si unul pentru mercedes... din acelasi plastic era facut si una si alta... singurele diferente putea proveni de la vopsire sau operatii ulterioare. E drept ca exista producatori cu plastice execrabile... dar acestia provin in special de pe continentul european: francezii, italienii, ford... desi si aici sunt exceptii.

Despre "aluminiul" din plastic am aceasi parere ca si tine :puke: dar asta o sa gasesti si la VW passat full option. Nu ca ar fi premium, dar totusi nu e un atribut exclusiv japonez. Pana acum cel mai tare m-a deranjat "aluminiul" dintr-un ford mondeo
ozz86651
Lemn de plastic e pe E classe... normal, nu se respecta ca bmw.
HalbaSus
QUOTE(ozz86651)
Lemn de plastic e pe E classe... normal, nu se respecta ca bmw.


Si pe ML e lemn de plastic... deh... marca populara, pentru nepretentiosi. Oricum, nu toate mercedesurile au lemn de plastic, o parte din lemnul care se pune pe mercedesuri e "made in romania", de altfel Mercedes are contracte cu mai multe firme romanesti.
Iulian HondaFan
QUOTE(ozz86651)
Domnule Impulse,
M-am inscris pe acest forum impresionat fiind de nivelul dumneavoastra tehnic si intelectual. Calitatea argumentatiei si a discutiilor purtate nu au nici un rival.
Sper sa invat cit mai multe de la dumneavostra despre aceasta marca minunata care este bmw si despre care sinteti atit de documentat.


biggrin.gif
MotorHead
Asa e.
Eu nu "M-am inscris pe acest forum impresionat fiind de nivelul dumneavoastra tehnic si intelectual", dar sunteti pe cale sa deveniti, pentru mine, un adevarat model. :wave: Nu ma pricep prea tare la masini, cu toate acestea pot sa recunosc "clasa" din stilul dumneavoastra.
T u d o r
Impulse are un fan declarat. smile.gif

Ontopic: Pana la urma as concluziona ca "premium" inseamna imagina deosebita, pentru ca daca Dacia ar pune gadgeturile tehnice pe care le are seria 3 pe viitorul Logan, nu va face din modelul asta un premium. Comparatia cu C6, VelSatis si 607 este foarte corecta.
MotorHead
Huh, da, s-ar putea ca ozz86651 sa fi scris la modul serios... Eu am crezut ca-i ironie biggrin.gif
Nicolae30758
A aparut Impulse. Mutati-o pe Combat Zone. biggrin.gif O sa curga sange.
Impulse
Se pare ca unii nu sunt prezenti acolo unde ar trebui sa isi sustina afirmatiile sau unde s-au dedat la glume proaste fara sa stie nimic despre produsul respectiv. E drept ca unii nu pot iar altii nu cunosc...
Atitudinea de haita glumeata cu limbaj de gradinita si jargon de cartier nu denota deloc inteligenta.
f1anatic
QUOTE(ozz86651)
Domnule Impulse,
M-am inscris pe acest forum impresionat fiind de nivelul dumneavoastra tehnic si intelectual. Calitatea argumentatiei si a discutiilor purtate nu au nici un rival.
Sper sa invat cit mai multe de la dumneavostra despre aceasta marca minunata care este bmw si despre care sinteti atit de documentat.


He he ... biggrin.gif
Impulse
Tocmai ce spuneam... biggrin.gif
Mai lipsesc cativa musterii ale caror orizonturi sunt identice in dimensiuni... blush.gif
f1anatic
QUOTE(impulse)
Mai lipsesc cativa musterii ale caror orizonturi sunt identice in dimensiuni... blush.gif


Pai hop ai aparut tu ! Dintr-o data din nici unul, ne-am inmultzit si sintem destui !
Otto73
Eu spun ca marcile nu sunt premium ci numai anumite modele ale firmelor respective sunt premium.
Niciodata nu poti compare un seria 1 de la BMW cu un Audi A8 sau A klasse de la Mercedes cu Lexus LS sau un A2 cu un BMW seria 7.
Exemple ar mai fi.
Toate marcile se orienteaza spre cerere.
Cel mai important factor este pretul.
Vreau sa dau un exemplu: toate marcile care au facut numai masini exclusiviste si scumpe au dat faliment si au fost cumparate de alte firme.
In termeni financiari BMW-ul nu este reprezentat de seria 7 sau 6 ci de "banalul" 3. Asta le aduce lor profitul. Si imaginea e reprezentata de modelele de lux seria 7 si 6
Asa e la toate marcile care vor sa fie reprezentate in "premium" prin anumite modele.
Daca o marca de masini are o istorie bogata nu e obligatoriu sa fie marca "premium"
Sunt si firme care fac masini de serie limitata cu o vechime de max 20 ani si modelele sunt toate premium si exclusiviste.
Astea niciodata nu vor ajunge giganti mondiali.
Inca odata o spun marcile sunt reprezentate de modelele de varf dar profitul il aduc modelele ieftine.

Si apropo de ce spun unii mai sus:
-lemn de trandafir gasesti numai in rolls-royce, bentley si maybach
-satisfactia clientului difera de la dealer la dealer (vorbesc de dealeri ce reprezinta aceeasi marca)
T u d o r
Si totusi nu cred ca poti alatura Seria 3 cu Laguna sau Vectra. Conform teoriei tale, ar trebui sa se gaseasca toate in aceeasi mare familie a modelelor de clasa medie. Si atunci de unde diferenta de pret si pana la urma si nivelul de vanzari si tehnologie? Refuz sa cred ca eu, cumparand o seria 3 de la BMW de fapt imi dicteaza subconstientul ca am achizitionat o serie 7. smile.gif Si ca asta m-ar face multumit.

Si mai am o intrebare "ajutatoare"... Phaeton este premium? Am conchis cu totii ca VW este un wannabe al clasei premium. Si atunci... masina asta senzationala sa nu fie? Hai ca am incurcat si mai rau treburile pe aici. smile.gif

Cred ca de fapt toata chestia asta cu premium - non-premium este in capul fiecaruia diferita, si conteaza doar ca insumare exectiva de preceptii, la BMW fiind mai multi care o considera asa, la VW mai putini, si tot asa... smile.gif
Otto73
QUOTE(> T u d o r <)
Si totusi nu cred ca poti alatura Seria 3 cu Laguna sau Vectra. Conform teoriei tale, ar trebui sa se gaseasca toate in aceeasi mare familie a modelelor de clasa medie. Si atunci de unde diferenta de pret si pana la urma si nivelul de vanzari si tehnologie?
Si mai am o intrebare "ajutatoare"... Phaeton este premium?


Diferentza de tehnologie intre seria 3, laguna sau vecra nu este.
Fiecare are atuurile ei.
Diferentza de pret este renumele castigat de modelele de varf.

Da phaetomul este o masina premium 100% dar din pacate pt. VW vanzarile au fost mult sub asteptari.

Am si eu o intrebare de ce FXX-ul de la ferrari e in jur de 1.5mil$ ca pot sa-mi cumpar o masina mai puternica si manevrabila la maxim 1/2 din pretul ei.
Aici e vorba de marca de renumele marcii si toti banii in plus ii dai pe nume, nu pe tehnologie.

Pe unii ii intereseaza marca mai mult decat produsul. blink.gif blink.gif blink.gif
T u d o r
Eee, nu-i chiar asa, nu pot sa cred ca de la 18000-20000 euro cat costa un Laguna sau Vectra medii ca echipari si motorizari si pana la 30000 cat este un Serie 3 la fel platesti doar marca. Exista diferenta tehnologica, exista diferenta de calitate, si, este normal, platesti si marca.

Ai dreptate cu Phaeton, my mistake. Raspunsul tau este cel corect, nu prea s-au vandut si asta ne duce la gandul ca VW s-a catarat prea sus in copac cu modelul cu pricina si nu a avut imaginea necesara pentru asta. smile.gif
florin55503
imi dau si eu cu parerea pt ca am senzatia ca de la mine a inceput discutia asta.

phaeton e locomotiva care trebuia sa poarte VW carte premium. dar vanzarile nu au vrut sa certifice masina ca fiind premium. de aceea in europa care e mult mai conservatoare decat SUA traditia si imaginea care rezulta in urma traditiei sunt atat de importante. cand ma uit la noul S parca eu sincer nu mai vad nici o alta masina. Nu sunt un fan a lui Impulse dar are in mare parte dreptate. chiar daca imparatul japoniei, am vazut la TV, ca se plimba cu Lexus. Colegii nostri de peste oceam trebuie sa priceapa ca in europa unde aa cum am spus traditia e importanta noi vedem lucrurile putin alfel. lucrurile in SUA (tara pragmatismului) se vad poate altfel. dar asa cum am mai zis cumparatorii certifica prin numarul de masini cumparate care e premium si care nu. de aceea e interesant de vazut un clasament cu vanzarile pe japonia, europa si sua pe categoria asta de masini.

in alta ordine de idei in orice clasa de masini sunt unele care ies in fata. oare de ce halba nu si0-a luat un golf si si-a luat audi? si ca imagine (producatorii profita de imaginea unui seria 7 si incearca sa te convinga ca atunci cand cumperi un seria 3 de fapt ai luat un seria 7 mai mic, si dacia face la fel), ca si calitate si la interior si mai ales ca performante. de aceea fiind avand in spate producatori renumiti, materiale peste cele medii, la fel si calitatea executiei si performante asemenea se impun ca premium in categoria respectiva
AlexTM
QUOTE(> T u d o r <)
Eee, nu-i chiar asa, nu pot sa cred ca de la 18000-20000 euro cat costa un Laguna sau Vectra medii ca echipari si motorizari si pana la 30000 cat este un Serie 3 la fel platesti doar marca. Exista diferenta tehnologica, exista diferenta de calitate, si, este normal, platesti si marca.

Ai dreptate cu Phaeton, my mistake. Raspunsul tau este cel corect, nu prea s-au vandut si asta ne duce la gandul ca VW s-a catarat prea sus in copac cu modelul cu pricina si nu a avut imaginea necesara pentru asta. smile.gif

Exact. Aici intervine imaginea de marca. Cum premium e mai mult in capul omului decit in realitate, VW nu prea au avut sanse cu Phaeton-ul lor.
Masina ESTE premium, in conceptia celor de la VW, dar NU ESTE premium in conceptia cumparatorilor de masini premium.
Deci, vedeti, nu exista o definitie universal valabila.
cosmin45741
Phaeton-ul este premium in capul tuturor.
Alta este problema celor de la VW, faptul ca nu sunt multi dispusi sa plateasca o caruta de bani pe o "masina a poporului" indiferent de performantele si luxul care ti le ofera...
AlexTM
Asta am spus si eu.
ozz86651
Europa nu e mai conservatoare decit USA, ci exact pe dos. Europa e doar mai snoaba biggrin.gif .

Chestia la premium este ca ajungi in punctul ala de diminished returns. De la o masina buna la una premium ajungi sa platesti foarte mult in plus si nu obtii din pdv practic mai mult de 5% in plus. Ca pina la urma ce face s classe in plus fata de logan? In afara ca se strica mai des biggrin.gif. Nu tot pe 4 roti merge? Nu tot in timpul ala te duce la Gheboia din deal? Zboara, gateste, are pilot automat (visul meu in materie de masini)? A, da, are mai putine lufturi (TM arigato.gif ), e mai liniste in masina, se aude muzica mai bine si te freaca scaunul la fund, dar asta e ca si cum ai face comparatie intre case pe baza mobilei din interior...

Asa ca omul vrea imagine de banii aia ca altceva material nu mai are ce sa cumpere. Ai bmw, striga masina "ba, am bani sa-mi iau asta", ai laguna full option, nimeni nu te afla. Ori daca omul da un ban si nu se justifica practic, el vrea macar psihologic sa iasa ceva.
cosmin45741
Nu cumva esti si tu un japano-maniac?
Ca nu de alta, dar toti ganditi la fel... Daca ajungi sa faci astfel de comparatii, amice, esti "in the wrong place". Du-te pe alte site-uri cu alte specialitati (carute eventual) blush.gif
ozz86651
You are not too bright, aren't ya? Comparatia era o figura de stil, evident, putin exagerata. Ce are asta cu japonia? Era un logan acolo.
Impulse
japano-maniac .... clona... blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.