Premium:
Imagine de marca - Mercedes, BMW, Audi, firme cu traditii si istorii grele in spate nu hoti de design si tehnologie gen Lexus si altii.
Tehnologie premium - firma care investeste in tehnologie, vine in fiecare an cu inventii si inovatii ce sunt implementate pe noile masini. tehnologie care sa imi usureze viata dar sa transorme condusul intr-o placere gen ActiveSteering, Automatic Air Recirculation, Air Quantity Regulation, Active Cruise Control, Dynamic drive, sisteme F.I.R.S.T (BMW), Active seats capabile sa inlature tensiunea musculara si sa imi protejeze corpul, Adaptive Headlights, Anti-submarining protection, GPS, Virtual display, etc.
Materiale:
Materiale de calitate- piele de calitate sortata cu grija nu doar piele (ca exista si geci de piele cu 100 ROn - de ce nu va cumparati din alea?)
Plasticuri de calitate nu care se zgarie si raman asa forever gen Toyota, Honda and japan Co. Pielea cu caracteristici speciale gen SunReflective Technology de la BMW a carei pigmentare speciala este capabila sa reflecte caldura emisa de soare fara sa imi ard picioarele sau mainile dupa ce am lasat masina in soare; in special modelele Cabrio.
Materiale care miros frumos (gen Mercedes, BMW, Audi) nu care put ordinar mai ales cand se incing la soare. Fac pariu ca putin stiu ce baga fabricantii germani in plasticuri si cum sunt concepute.
Aluminiu finisat la nivel superior cu diverse finitii care sa dea un aer distins mai sport sau aristocratic masinii nu plastic vopsit cu vopsea de burlane si ala prost finisat. Lemn de trandafir, cires, etc, adevarate bijuterii care sporesc aspectul masinii si viata la bord.
Materialele din interiorul scaunului (nu burete ordinar) capabile sa mentina forma scaunului in timp nu sa arate ca o sa de bicicleta dupa 3 ani.
Sistem de ventilatie foarte silentios impartit pe zone, capabil sa distribuie separat, sa filtreze si sa recircule aerul.
Sticla de calitate la parbriz, luneta, etc, nu sticla care deformeaza sau nu este in stare se respinga anumite componente (vezi raze UV la Mercedes, BMW). Parbrize cu senzori si construite din sticla cu particularitati speciale capabile sa disipe rapid caldura cand apesibutonul de degivrare. Ati observat vreodata "bucatile" diferite la culoare existente in parbrizele si lunetele germane?
Geamurile sa fie perfecte nu valurite ca la japonezele moderne 2006 (lasa ca pun si poze).
Oglinzi de calitate nu de la geamgiu care nu stiu sa se inchida la nuanta cand vine un prost cu faruri defecte in spate. Oglinda interioara cu grade de luminozitate sensibile la fascicol de lumina.
Un sasiu bine sau perfect echilibrat gen BMW cu un tratament anticoroziv bun si cu o vopsea de calitate, finitii de exceptie si lufturi egale. Finitii care sa nu denote lipsa de preocupare. japonezele sunt facute dupa sloganul "masina se vine oricum ca are motor bun si merge forever ". O fi mergand la altii ca la mine nu. Elemente ale caroseriei care cad pefect (masca, farurile cu aripile) etc. nu ca la Honda unde masca este unica la fiecare model (chiar eu am ajustat-o pe a mea ulterior) sau unde portbagajul are lufturi diferite intre aripi!
Viata la bord:
Spatiu, desfatare, scaune bine gandite care sa te sustina perfect lateral dar sa iti confere si un confort deosbit. Incalzire, masaj, ventilatie, acestea zac in masini cu pretentii. Bord ergonomic bine gandit, citirea lizibila a cadranelor existente, reglajele multiple al e scaunului si volanului.
Comenzi vocale, telefon, bluetooth, DVD, TV, altimetru, computer de bord capabil sa imi confere o atmosfera unica in masina de la lumini pana la ambient muzical.
Sistem audio performant capabil sa imi reproduca cat mai fidel un CD inregistrat in 5.1 7.1 etc.
O paleta larga de culori exterioare si interioare, accesorii sau receptivitatea firmei de a fabrica masina asa cum doresc eu nu cinci culori exterioare si doua interioare din care daca aleg piele raman doar cu negru.
Luati ca exemplu programul BMW individual:
http://www.bmw.com/generic/de/de/products/...dual/index.html
O firma capabila sa ma trateze cu onoare si respect nu ca la Honda unde daca am o plangere sau o nemultumire mi se spune "Ity's just a car!" :bash: Alo! daca nu esti pregatit sa ai clientela pretentioasa lasa-te de meserie mai orez! Nu de alta dar nu ma mai prinzi prin zona!
Atunci cand merg in service BMW-ul imi da intotdeauna o masina intr-o stare impecabila si care sa nu fie mai prejos ca modelul meu (sunt foarte atenti cu imaginea clientului!) si sa imi continui activitatea zilnica nu ca Toyota sau Honda care in cel mai bun caz te duc cu un minivan pe o ruta stabilita cu alti clienti. De ce trebuie eu sa "impartasesc" mirosurile altora?
Service oriunde si cu asigurarea ca mi se vor plati inclusiv hotelul daca totusi am parte de o neplacere. Chiar si pana de benzina este acoperita in sensul ca cineva de la cel mai apropiat dealership imi va aduce benzina.
Unicitatea perceperii clientului si grija pentru acesta. Nu are rost se detailez aici. Am explicat anul trecut cum la lansarea noilor modele BMW a adus 40 de masini si a invitat 30 de persoane pentru 4 ore si cum Toyota (aka Lexus) a invitat lume ca la circ si te plimbai 5 minute. Nu mai reamintesc de o prezentare video, prezentarea tehnologiei, o atentie o maslina, ceva care sa te faca sa te simti apreciat, deosebit.
Sunt multe de spus si ce anume este premium.
Ideea este ca o masina premium inspira calitatea si dovedeste grija fata de client prin toti porii, la cumparare, exploatare, servisare, etc lucru pe care nu il vezi la o japoneza!