Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Help!Astra 1,7CDTI, fum negru - Am scapat de el
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Stelian86478
:ban: Va salut pe toti! Orice sugestie e binevenita, am avut doar masini pe benzina, iar acum am dat de Diesel, Opel Astra 1,7 CDTI . Nu ma pricep la Diesel. Primul impact a fost zgomotul, care pot sa spun ca ma enerveaza la culme, fiind infernal fata de o masina pe benzina.Masina, pare in stare buna, dar pe drum, la niste accelerari, nu mai vedeam nimic in spate din cauza fumului negru. Am dat o fuga la Opel, am platit 600000, mi-au facut o diagnoza pe tester si mi-au zis ca totul e in regula si ca toate Diesel-urile scot fum. Mi-au demonstrat si prin proba cu alte 2 Opeluri in service la ei. Cu zgomotul e clar, tot prin comparatie am priceput ca toate sunt zgomotoase. Un prieten de-al meu credibil, mecanic, are alta parere, spune ca testerul indica date superficiale si ca nu e normal ca Astra sa scoata fum negru daca nu are o dereglare. Spune ca pot fi mai multe cauze si trebuie sa verifice un pic. Voi ce ziceti?

Stelian
eddie
S-a mai discutat pe aici despre fumul de la diesel-uri.In primul rand diselul nu se conduce ca o masina pe benzina.Nu se merge cu dieselul subturat.
Scoate fum pentru ca nu este turata deajuns.Cu siguranta mergi cu ea subturata,mai ales daca spui ca te deranjeaza zgomotul....Incearca sa schimbi vitezele la peste 2500 rpm.Daca mai mergi asa,ai toate sansele sa infunzi turbina.
Radu50689
Fum negru inseamna surplus de motorina dar poate fi si praful de pe toba daca o calci puternic!
O buna masura a functionarii ar fi consumul de combustibil; un consum normal, mic arata ca totul este OK si ca ai un stil de condus adecvat.(un consum mic arata ca masina atinge un optim de functionare)
Oricum dieselul trebuie condus altfel decat benzinarul daca vrei sa te tina!
Dac vei constata ca ai un consum cu 1-2 l peste valorile trecute in cartea tehnica atunci poti sa-ti faci probleme si sa verifici daca nu ai probleme incepand cu: discuri de frana blocate, filtru de aer imbacsit, debitmetru de aer,filtru de motorina etc. si deabia la urma sa suspectezi poampa de injectie!
Radu50689
Prima verificare ar fi la roti daca se incalzesc uniform si neexcesiv dupa cativa km. rulati!
Stelian86478
Multumesc pt. sfat. Admit ca nu stiu nimic de Dieseluri.
Stelian
Radu50689
Orice nefunctionalitate duce cel mai probabil la cresterea consumului!(asta pentru ca orice producator urmareste un consum minim la puterea specificata; altfel spus, orice modificare care ar duce la cresterea performantelor ar fi inclusa in standard)
Stelian86478
band.gif Problema s-a rezolvat. La un moment dat mi se aprinsese si becul de la catalizator.Cu o cutie de solutie de curatit injectoare (38 RON) si un filtru de motorina montat corect (cu scoaterea si golirea paharului colector care are niste suruburi la baza parbrizului). Cauzele stabilite de mecanic: apa in instalatie si motorina de calitate indoielnica, desi era euro 4 de la Petrom. Cred ca are dreptate, ca am luat 1 litru de motorina la sticla pt. a turna in filtru, este tulbure si face spume. Mi-a mai curatit nu stiu ce clapeta de la turbo. Bine ca a fost asa! Multumesc pt. sfaturi.



Stelian
eddie
Bravo,bine ca i-ai dat de cap !
Problema rezolvata=topic inchis !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.