Help - Search - Members - Calendar
Full Version: (O sa) vreau mai multa aderenta (iarna)
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Cauciucuri/Roti
HalbaSus
Cred ca mai tineti minte topicul in care ziceam ca in urma cipuirii de pe A4 cauciucurile de 195/65/15 erau supuse unor forte prea mari si la fiecare pornire ceva mai sportiva lasam pe asfalt un pic de cauciuc, ca sa nu mai zic ca pierderea aderentei intervenea si in a doua respectiv putin in a 3-a. Acea problema am rezolvat-o schimband atat jantele cat si gumele cu unele de 225/45/17... job done, nu mai pierd aderenta si chiar si cu ASR-ul decuplat pot face porniri rapide fara scartait de roti.

Problema este ce fac la iarna.

1. Pun inapoi jantele de 15" si pun gume de iarna cu talon inalt si inguste (gen 195/75/15) ? Daca vara pe asfalt uscat pierdeam foarte usor aderenta... oare nu o sa se intample acelasi lucru si cu gume de iarna ? blink.gif As prefera solutia asta pentru ca 1. imi protejez jantele de 17, 2. gumele de iarna pe 15" sunt mai ieftine decat cele pe 17"

2. Pun gume de iarna pe actualele jante de 17"...
guerilla
pune gumele pe jantele de 15. foloseste gume din seria pro, cat mai inguste si cat mai inalte.
nu pune pe 17 daca nu vrei sa iti rezolvi litiaza fara chirurgie
Jeff
Recomand varianta 1. Iarna, mai ales pe zapada, nu vei uza anvelopele in acelasi mod, plus priza mai buna a anvelopelor mai inguste. Daca rotile pe 15" sunt din tabla e si mai bine - pe spitele jantelor din aliaj ingheata zapada, dezechilibrandu-le (vorbesc din experienta, nu stiam ce imi bate asa tare la 80km/h), iar la franare intensa iti protejeaza discurile incinse de tratament cu zapada, care duce la ovalizarea lor.
air_wolf
pune 15 cu M+S ca sa ai aderenta pe zapada sau ceva cu multe lamele asimetrice ca sa ai pe gheata. ideal e sa ai un profil combinat (eu am m+s si merg super). le poti lasa si un pic presiunea, 1.7-1.8, si nu mai ai probleme nici cu gheata. daca vrei 17 dai pe cauciucuri mai mult ca pa jante.
DORU
Din experienta iti spun ca cele mai potrivite sunt jantele de tabla 195/65/R15 pt iarna, anvelope M+S, gen Nokian sau Dunlop. arigato.gif
HalbaSus
La asta ma gandeam si eu... dar totusi iarna incepe destul de devreme, si in mare parte din iarna drumurile nu sunt inzapezite ci asfaltul este doar ud/inghetat... daca eu pierdeam aderenta pe uscat intr-o veselie cu gumele de 195 (ce-i drept erau allweather, si aveau deja niste km facuti... dar nu erau extrem de uzate (acum sunt blush.gif)) ... nu o sa o pierd foarte des aderenta si cu gume de iarna ? Ma gandeam eventual la un compromis gen 205/65/15. Stiu ca pentru iarna trebuie cauciucuri cat mai inguste, dar nu o sa merg doar pe zapada....
air_wolf
lasi din presiune. o sa fii surprins de ce se intimpla. eu in oras las pina la 1.4 biggrin.gif si umflu la 1.7-1.8 cand ies.
Tiberiu61940
Pai la asa presiune nu creste exponential riscul sa indoi janta si sa ramii instantaneu pe pana la o groapa cu margini mai ascutite? Am patit asa ceva acum 10 ani cu un papuc incarcat cu 1200 kg, presiunea mai scazuta, ca pe atunci eperimentam si eu, si am dat de o groapa... 6 ore am stat acolo (noaptea, iarna), ca s-a rupt cricul incercind sa ridic masina blink.gif
HalbaSus
Cauciucurile care le am acum, pe 17, le-am lasat la 1.8 din motive de comfort (imi rupeau coloana daca mergeam cu ele pe 2.0 cat ar fi recomandat) se pare ca la cauicucurile mai mari ajunge o presiune mai mica, pt ca si asa stau foarte bine... la cele de 15 in schimb nu prea las presiunea sub 2.0, deobicei era in jur de 2.2-2.6 in functie de drum si necesitati, ceva mai lasate iarna e adevarat... la 1.4 mie mi se par complet dezumflate.
Jeff
Paranteza: nu recomand sub nici o forma anvelope mixte (allweather) - producatorii spun ca-s pentru toate anotimpurile, experienta arata ca nu-s pentru niciunul. Daca va permiteti, luati-va anvelope (de preferat cu jantele aferente) pentru iarna si respectiv vara.
PS: setul nefolosit se stocheaza de regula culcat, in stiva, eventual cu presiune mai mica in pneuri.
DORU
Anvelopele de iarna se monteaza atunci cand temperatura coboara sub
7-8C, ca medie a 4-5 zile consecutive. Nu ai motive sa te temi de stabilitate precara, cauciucurile de iarna au alta consistenta si se "lipesc" de asfalt (totusi, se tocesc mai repede, fiind mai moi).
Eu nu merg niciodata cu presiunea mai mica de 0,3 atm decat cea recomandata.
Mihai63349
Eu iti recomand Vredestein Quatrac. Ei zic ca-s all-season. Am avut pe fosta masina (Hyundai Sonata V6), si m-au incantat atat pe zapada, cat si pe uscat. Pe autostrada erau chiar mai silentioase decat gumele de origine (Michelin Pilot, nu Kumho, ca doar aveam V6). Le-am tinut 60000 km, iar cand le-am schimbat, tot cu Quatrac, am facut licitatie la vulcanizare, ca toti le voiau, asa bine aratau.
raul91897
am un corsa 2001 1.2i. ce presiune in anvelope imi recomandati pt iarna? pe fata am debica frigo2 si pe spate intermediare... in conditiile circulatiei in oras? si in afara? va multumesc
HalbaSus
Revin cu raspunsul la intrebarea lansata de mine: am pus gume Michelin Pilot Alpin 185/65/15... si aderenta a ramas perfecta... poate nu chiar ca si cele de 225 dar la un condus normal, sau chiar putin mai sportiv nu se observa. Sa vedem cum ma voi descurca pe gheata/zapada.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.