... sau un mare ghinion?
Sunt un proaspat posesor de Astra H 1.6 16V, Enjoy. Am crezut ca o sa am toate motivele sa fiu multumit de masina mea, insa nu e chiar asa.
Inainte am avut un Clio Bicorp 1.5 dCi, iar in 2 ani nu am avut cu el nici un fel de probleme, nici cu motorul, nici cu "greierasii", nici cu puterea sau cu altceva. Doar spatiul in spate si in portbagaj ma deranja, insa asta e altceva.
In momentul in care mi-am luat Astra mi-am zis ca nu o sa am motive sa regret masina veche, insa, in 7 zile de cand o am:
- m-am dus de doua ori la service cu probleme cu alarma; pornea singura fara nici un motiv
- alarma e montata pe cheie si nu pot cu nici un chip sa incui masina fara sa o armez; daca folosesc cheia, manual, se incuie doar usa soferului
- haionul nu se inchidea bine, tot la service s-a rezolvat
- au inceput deja sa se auda scartaieli prin spate pe undeva, posibil la usa din dreapta; dealtfel, se aud mai multe zgomote, insa nu am reusit deocamdata sa le identific
- pedala de ambreiaj a inceput sa scoata niste pacanituri ciudate cand ridic piciorul de pe ea (si cu mototul pornit si cu el oprit)
- daca am oprit motorul cu geamurile electrice coborate, trebuie sa fac din nou contact pentru a le putea ridica; tipa de la vanzari mi-a spus inainte sa-mi vanda masina ca se ridica din telecomanda
- cand stau la semafor, in relanti, motorul are un zgomot neuniform (vibreaza mai tare din cand in cand si se simte in special in vibratiile volanului)
- uneori trebuie sa tin demarorul cateva secunde bune ca sa porneasca motorul; pentru ultimele doua probleme as putea da vina si pe benzina, poate o fi avut apa, cine stie; ce-i drept am alimentat de la mai multe benzinarii
- uneori, cand introduc in marsarier, caraie ca si cum nu as fi calcat bine ambreiajul, desi pedala e la fund
- cei 105 CP nu-si arata valoarea nici la demaraj, nici la deal, nici in depasiri, decat poate daca as tura foarte tare; pe Clio aveam doar 65 CP dar stiam sigur ce pot face cu ei; aici poate e vina mea ca fiind obisnuit cu diesel, mi-e frica sa turez prea tare si nu obtin mult de la motor
Astea fiind spuse, cuvintelor dealerului: "Opel nici nu se compara cu Renault" le-as da exact interpretarea inversa decat cea dorita de el.
As vrea sa-mi spuneti care e parerea voastra: am fost eu ghinionist, am asteptari prea mari de la masina asta sau masinile germane nu mai sunt ce se spune ca ar fi?