Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Astra H - o mare dezamagire sau asteptari nerealiste?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
TheCube
... sau un mare ghinion?

Sunt un proaspat posesor de Astra H 1.6 16V, Enjoy. Am crezut ca o sa am toate motivele sa fiu multumit de masina mea, insa nu e chiar asa.

Inainte am avut un Clio Bicorp 1.5 dCi, iar in 2 ani nu am avut cu el nici un fel de probleme, nici cu motorul, nici cu "greierasii", nici cu puterea sau cu altceva. Doar spatiul in spate si in portbagaj ma deranja, insa asta e altceva.
In momentul in care mi-am luat Astra mi-am zis ca nu o sa am motive sa regret masina veche, insa, in 7 zile de cand o am:
- m-am dus de doua ori la service cu probleme cu alarma; pornea singura fara nici un motiv
- alarma e montata pe cheie si nu pot cu nici un chip sa incui masina fara sa o armez; daca folosesc cheia, manual, se incuie doar usa soferului
- haionul nu se inchidea bine, tot la service s-a rezolvat
- au inceput deja sa se auda scartaieli prin spate pe undeva, posibil la usa din dreapta; dealtfel, se aud mai multe zgomote, insa nu am reusit deocamdata sa le identific
- pedala de ambreiaj a inceput sa scoata niste pacanituri ciudate cand ridic piciorul de pe ea (si cu mototul pornit si cu el oprit)
- daca am oprit motorul cu geamurile electrice coborate, trebuie sa fac din nou contact pentru a le putea ridica; tipa de la vanzari mi-a spus inainte sa-mi vanda masina ca se ridica din telecomanda
- cand stau la semafor, in relanti, motorul are un zgomot neuniform (vibreaza mai tare din cand in cand si se simte in special in vibratiile volanului)
- uneori trebuie sa tin demarorul cateva secunde bune ca sa porneasca motorul; pentru ultimele doua probleme as putea da vina si pe benzina, poate o fi avut apa, cine stie; ce-i drept am alimentat de la mai multe benzinarii
- uneori, cand introduc in marsarier, caraie ca si cum nu as fi calcat bine ambreiajul, desi pedala e la fund
- cei 105 CP nu-si arata valoarea nici la demaraj, nici la deal, nici in depasiri, decat poate daca as tura foarte tare; pe Clio aveam doar 65 CP dar stiam sigur ce pot face cu ei; aici poate e vina mea ca fiind obisnuit cu diesel, mi-e frica sa turez prea tare si nu obtin mult de la motor

Astea fiind spuse, cuvintelor dealerului: "Opel nici nu se compara cu Renault" le-as da exact interpretarea inversa decat cea dorita de el.

As vrea sa-mi spuneti care e parerea voastra: am fost eu ghinionist, am asteptari prea mari de la masina asta sau masinile germane nu mai sunt ce se spune ca ar fi?
ncristi
Imi pare rau pt. pataniile tale...sper sa-ti rezolvi probleme.

Din pacate imaginea creata de diverse forumuri difera de realitate.

Bafta multa...sunt sigur ca sunt cateva chestii marunte care se vor rezolva f usor in viitor.
eddie
Probabil ca ai avut tu putin ghinion,dar se rezolva toate cu putina rabare,in timp.
Despre alarma iti pot spune ca si a mea a fost la fel,m-am dus la ei si le-am spus ca vreau ca la prima apasare sa se inchida fara alarma si de-abia la a doua apasare sa se armeze alarma.S-a rezolvat in 5 minute.Mai am si senzor de perimetru,i-au dat sensibilitatea la minim,in asa fel,ca doar atunci cand te lipesti de masina functioneaza.
RUE
iarna sau primavara trecuta am fost la opel in show room si HB ul astra H a trebuit sa insist la portbagaj ca sa se inchida.
imi pare anormal ca o masina de showroom sa nu fie perfecta!

mai mult nu cunosc deoarece nu sunt singurul care a obs ca dealerul opel din timisoara este o pacaleala de dealer cu nesimtirea unui din reclama cu holograma.. piese de origine.

- iti inmatriculeaza fortat ei masina pt 6 milioane
- la programul cu rabla dadeau cam ce voiau ei de pe stoc.
- nu fac nicio reducere.
Adrian-120
Uite eu am fix acelasi model si la 7000km sunt inca in luna de miere.

cateva intrebari/sugestii:

Alarma este stoc sau este montata la concesionar ? Asta ar explica multe, inclusiv ghidusia cu geamurile, precum si 1-2 zgomote.

Sa nu-ti fie frica sa turezi masina, chiar daca e un pic mai zgomotoasa decat alte benzinare. La 4000-4200 de ture in urcare pe Valea Marului am depasit cat se poate de relax si am simtit ca inca mai poate.

Privitor la zgomotul neuniform in ralanti, nu am constatat. Si te asigur ca sunt freak cu asa ceva, de la un Tico pe care l-am avut acum niste ani si care dupa o saptamana de "zgomot neuniform" m-a lasat in pana pe centura Bucurestiului cu o supapa arsa. De atunci ascult motorul masinii cu mai multa atentie decat iPod-ul. Zic c-ar trebui sa pui o intrebare la concesionar.

Portbagajul este foarte sensibil. Nu trebuie sa-l "tii" de coama de cauciuc de jos cand inchizi, pentru ca sare la loc. Prin simpla apasare impingand de exemplu pe emblema Opel, inchiderea e garantata 100%

Opel apartine grupului american GM, dar e drept ca Astra H este fabricata in Germania (si cred ca break-urile in UK). Este un "made in" in spate, inscriptionat undeva jos la inchiderea hayonului. Sau citesti documentul vamal biggrin.gif

Am mers si cu Megane, si cu Clio, chiar cu Scenic (masini de serviciu, toate). Megane-ul era 1.4 si sincer era o oboseala, Scenicul era absolut cumplit, ochi de mort - il evitam sistematic. In mod paradoxal Clio era cel mai sprinten dintre cele 3, dar departeeeee de Astra. Trebuie totusi sa mentionez ca la turatii egale Megane-ul era substantial mai silentios decat Astra. Nu stiu 1.6-ele cum se comporta, dar eu la Megane am o mica fobie design-related. Chestie de gust...

All in all, cred ca ai avut ghinion. Sau, am avut eu noroc.
Seri
Daca rotile se invart si tu incerci sa bagi in marsarier, o sa caraie. Masina trebuie sa se opreasca de tot!
eddie
Deci am avut noroc ca am luat Clio in loc de Astra H ? biggrin.gif
Asta e....la o diferenta de 5000 de euro,am luat ce era si mai ieftin si mai bine DOTAT la un diesel economic !!!
florin55503
toate reglajele astea ar trebui sa fie facute de catre concesionar. nu e producatorul de vina ci concesionarul. si-a luat o colega unul asemanator si nu are nici o problema cu masina.

cat despre putere masina trebuie turata sa obtii puterea. si oricum a ta este destul de noua si nu cred ca s-a lasat motorul. si inca ceva s-ar putea sa fie doar o senzatie. la clio fiind o masina cu pozitia la condus inalta si destul ingusta ai impresia ca accelerezi foarte puternic cand de fapt nu e chiar asa. cel mai bine ar fi dupa ce iese masina din rodaj o-100 cronometrat. conteaza si faptul ca e mai bine izolat.

din proprie experienta iti spun ca am mers cu un 530 si parca nu mi se parea cine stie. dar cand am incercat sa ma tin cu masina mea de el slabe sanse. faptul ca era mai lata foarte bine izolata fonic si o sosea goala parca nu tragea cine stie.
Adrian-120
Ehh ...
Cand am precizat ca [,] Clio era departe de Astra de acum inseamna ca era mai puturoasa. Stiu ca este incorect sa compar o masina cu litraj 1.4 cu una cu litraj 1.6 - probabil ca la fix acelasi litraj Clio ar fi mai rapida deoarece este substantial mai usoara.

Sa nu uitam totusi ca Astra si Clio fac parte din clase diferite si se adreseaza unui public diferit, cel putin in teorie.

Este probabil si factorul psihologic in joc, vorba lui Florin.

Si sa precizez o chestie intr-adevar enervanta la Opel cat si la majoritatea masinilor compacte din grupul VAG (Golf, Octavia). Aparatura audio cu care vin stock masinile astea au radio-uri EXTREM de proaste. Cred ca este o problema de receptie, pentru ca de pe CD sau mp3 se aude constant si bine, in vreme ce la radio 2 minute infundat, 2 minute ok, apoi iar o ia de la capat.

PS Sorry pentru ca am sugerat peste 4000 de ture in primii 3000 km smile.gif
florin55503
nici chiar daca este vorba de cel de 1.4 (doar daca e cel in 16 v de 90 de cai). in mom in care am trecut de la supernova la astra f de 80 de cai opelul mi s-a paut racheta chiar daca avea doar 5 cai in plus. la viteze mari nici nu incape discutie.

de la 65 de cai pana la 105 sunt 40. faza e ca la diesel ai la dispozitie puterea fara sa agiti prea mult motorul. ai impresia ca pleci in forta de pe loc. dar in realitate nu e chiar asa. la benzina puterea e lineara si nu prea vei simti ca te baga in scaun

la opel de obicei sistemul audio care vine standard pe masina e destul de bun mult peste ce ofera pejo sau reno de exemplu. la golf desi masina era destul de dotata avea un casetofon obosit (alfa parca nici nu mai si boxele la fel. le-am inlocuit imediat. la opel acum am schimbat cd-plyerul cu un mp3 payer dar am pastrat boxele (se aud relativ bine)
TheCube
Dupa inca un drum de 800 km lucrurile nu mai par chiar atat de proaste:
- alarma s-a rezolvat, au mutat senzorul in alta parte; intre timp am observat ca dupa 2-3 minute dupa ce opresc motorul porneste un soi de motoras sub capota, nu stiu exact ce e, dar cred ca el era vinovat de declansarea alarmei
- haionul se regleaza; sunt niste distantieri pe care trebuie sa-i potrivesti la fix, ca sa obtii un compromis intre o inchidere usoara si o fixare mai stransa
- cu vibratiile la relanti, cu caraitul de la marsarier si cu pedala de ambreiaj inca nu am rezolvat, o sa fac o vizita la service, ca sa nu uite de mine biggrin.gif . Asta insa dupa ce ma intorc din concediu; acum am pus masina la loc sigur si o sa am timp sa o mai studiez la intoarcere.

Sper ca pana la urma sa intru si eu in cercul acelor posesori fericiti de Astra H.
Ro_land
Uite aici problemele cele mai dese aparute la AstraH. Acolo gasesti tot ce te intereseaza.
Ro_land
QUOTE(TheCube)
- daca am oprit motorul cu geamurile electrice coborate, trebuie sa fac din nou contact pentru a le putea ridica; tipa de la vanzari mi-a spus inainte sa-mi vanda masina ca se ridica din telecomanda
Geamurile functioneaza aprox. 5 minute dupa ce scoti cheia din contact. Daca ai geamuri electrice spate poti ridica geamurile tinand apasat butonul de inchidere de pe telecomanda. Acest lucru merge si daca nu ai geamuri electrice spate si ti-ai activat ridicarea geamurilor din telecomanda (se poate activa si computerul de bord, daca nu l-ai comandat din fabrica).
QUOTE(TheCube)
- uneori trebuie sa tin demarorul cateva secunde bune ca sa porneasca motorul
Acest lucru este valabil la toate motorizarile pe benzina de la Opel. Pur si simplu au alt sistem decat celelalte masini cu care erai obisnuit.
QUOTE(TheCube)
- uneori, cand introduc in marsarier, caraie ca si cum nu as fi calcat bine ambreiajul, desi pedala e la fund
Scrie chiar si in carte ca trebuie sa astepti 3 secunde ca sa poti cupla in marsarier, altfel caraie...
QUOTE(TheCube)
- cei 105 CP nu-si arata valoarea nici la demaraj, nici la deal, nici in depasiri, decat poate daca as tura foarte tare; pe Clio aveam doar 65 CP dar stiam sigur ce pot face cu ei; aici poate e vina mea ca fiind obisnuit cu diesel, mi-e frica sa turez prea tare si nu obtin mult de la motor
Ai dreptate, motorul pe benzina are cuplul maxim in jur de 3900rpm, deci trebuie sa o turezi mai mult decat un diesel ca sa obtii acelasi cuplu si implicit forta cu care sa traga. Benzinarului ii place sa fie turat, un motor exploatat in regim subturat va consuma mai mult si va avea probleme cu diverse depuneri.
florin55503
[quote="Ro_land"][quote=TheCube]
-- Ai dreptate, motorul pe benzina are cuplul maxim in jur de 3900rpm, deci trebuie sa o turezi mai mult decat un diesel ca sa obtii acelasi cuplu si implicit forta cu care sa traga. Benzinarului ii place sa fie turat, un motor exploatat in regim subturat va consuma mai mult si va avea probleme cu diverse depuneri.[/quote]

si la motoarele pe motorina de la opel cum il am eu sau isuzu e la fel trebuie sa turezi mai tare sa simti puterea. sunt destul de asemanatoare
Ro_land
Pai nu e chiar asa pentru ca de la 1500-2400rpm pana la 3900rpm este putin, eu vorbeam de cuplul maxim, nu de putere. Uite aici: http://www.gmpowercomponents.com/22dti16v.htm
TheCube
QUOTE(Ro_land)
Geamurile functioneaza aprox. 5 minute dupa ce scoti cheia din contact. Daca ai geamuri electrice spate poti ridica geamurile tinand apasat butonul de inchidere de pe telecomanda. Acest lucru merge si daca nu ai geamuri electrice spate si ti-ai activat ridicarea geamurilor din telecomanda (se poate activa si computerul de bord, daca nu l-ai comandat din fabrica).

La mine nu se ridica nici imediat dupa ce scot cheia. Probabil ca n-o fi activata optiunea. Cat despre activarea din soft pentru inchiderea geamurilor din buton, banuiesc ca tot la service se face. Mie mi-au activat computerul de bord, insa tot ce am la el e consumul, asa ca nu am acces la astfel de setari.

QUOTE(Ro_land)
Scrie chiar si in carte ca trebuie sa astepti 3 secunde ca sa poti cupla in marsarier, altfel caraie...

Eu n-am gasit in carte, insa am facut asa cum mi-ai zis si intr-adevar n-a mai carait. Ce-i drept, doar de o zi am pus in aplicare sfatul tau, dar sper ca asta sa fi fost.

QUOTE(Ro_land)
Benzinarului ii place sa fie turat, un motor exploatat in regim subturat va consuma mai mult si va avea probleme cu diverse depuneri.

Eu am citit in manual, la "sugestii pentru conducere" ca:
CODE
Conduceti cat mai mult cu turatii scazute ale motorului in fiecare treapta de viteza. [...] Conducerea cu viteze mari in trepte inferioare mareste uzura si consumul de combustibil

Si am observat ca, intr-adevar, daca o tin cam la 2000 rpm consumul e intr-adevar mic.
booneK9
Doar despre turatii, nici mici nici extraordinar de mari.
Este clar ca benzinarele au un regim de turatie mai mare decat diesel-urile.
La benzina eu n-as recomanda sub 1300-1500 de ture.
Limita maxima e in functie de cat stai acolo...
Ro_land
booneK9 Din cate am inteles, la benzinare nu este recomandabil sa stai sub 2000 ture ca chinui tare motorul mai ales daca vrei acceleratie... Daca te uiti aici, vei vedea ca la 2000 ture nu ai decat 36CP si cuplu de 130Nm.
TheCube Nu stiu de ce zici ca ai numai consumul la BC. Daca defilezi cu butonul de BC, ai mai multe valori care ar putea fi utile (cum este Range, Consum Mediu/Instantaneu, Distanta parcursa, Viteza medie).
Intr-adevar, posibilitatea de a ridica geamurile din telecomanda se activeaza doar la service.
Referitor la ceea ce scrie in carte despre condusul economic, eu cred ca se refera la cazul in care esti intr-un regim stabil de deplasare si nu ai nevoie de cuplu/putere ca sa accelerezi (mai ales extraurban). Dar pentru accelerare ai nevoie de cuplu si putere, deci de turatii mai mari.
TheCube
Dupa un drum Bucuresti-Predeal-Brasov-Cheia-Bucuresti pot spune clar ca pe drumurile de munte Dieselul era muuuult mai placut. Dar mi-am asumat acest lucru cand mi-am luat benzinara.

O alta diferenta e la consum... am o medie de 11% in Bucuresti, dar si asta mi-am asumat cand am decis sa fac schimbarea. Poate ca nu ma asteptam chiar la aceste cifre, insa pe-acolo.

Ceea ce nu ma asteptam era sa mai apara inca un scartait in spate, de data asta in stanga, asa, ca sa fie stereo. Mi-e si groaza ca o sa fiu nevoit din mie-n mie de km sa trec pe la service sa-i pun sa-mi caute sursele de zgomot. La Clio n-am patit asa ceva nici in 2 ani si am acelasi stil de mers: ocolesc gropile si nu merg pe drumuri denivelate, care ar putea provoca asa ceva.

Tremuratul se observa dimineata, cand e motorul rece (cat de rece poate sa fie intr-o dimineata de vara tarzie). Dar mi se pare ca face mai urat acum, ma misca cu totul, nu doar vibreaza volanul. Tot la service sper sa aflu rezolvare, cand oi avea timp sa trec pe acolo.

Sper ca postul meu sa nu para o antireclama la Opel, dar nu ma asteptam ca problemele sa apara ciar de la inceput. Eu inca mai sper ca voi avea o parere buna despre masina asta pana la urma.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.