Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Motor 2.o turbo la forester?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
Mihai63349
Am un prieten care vrea sa-si ia un forester. S-a dus la smt si de acolo i-au propus inclusiv motorizarea de 2 l turbo 177 cai. I-am zis ca-i aia veche si el mi-a raspuns ca aia de la smt i-au explicat cum ca e vorba de noul motor de 2 l cu nu-s-ce turbo mai soft, pt. a obtine consum bun. L-am intrebat daca-i vorba de motorul cu 2 axe pe-o parte si n-a stiut sa-mi raspunda.
Ati auzit de chestia asta? Adica ai un aspirat de 158 de cai si vii cu turbo de 177? Pe site-ul lor nu exista decat 2,5 turbo, ca si in restul Europei. Mie-mi miroase a gogomanie. Poate mai au prin Grecia ceva foresteruri de anu trecut si vor sa le plaseze la aia pe care-i miros ca nu se pricep. Daca-i asa, e grav.
G e o r g e
ie prosti aia de la smt ca ie mai multi .

nu mai exista varianta forester 2.0XT de la facelift incoace . exista doar 2.0X - 158 cp , 2.5X(pt sua , va veni si in romania foarte foarte curand) 185cp, 2.5XT 230cp (atat sua cat si restul lumii).

2.0XT avea performante dewstul de bune , consum in oras 13.1 declarat cu 8.3 demaraj in varianta manuala si 8.7 in varianta automata .
Cristi61091
QUOTE(Mihai63349)
Am un prieten care vrea sa-si ia un forester. S-a dus la smt si de acolo i-au propus inclusiv motorizarea de 2 l turbo 177 cai. I-am zis ca-i aia veche si el mi-a raspuns ca aia de la smt i-au explicat cum ca e vorba de noul motor de 2 l cu nu-s-ce turbo mai soft, pt. a obtine consum bun. L-am intrebat daca-i vorba de motorul cu 2 axe pe-o parte si n-a stiut sa-mi raspunda.
Ati auzit de chestia asta? Adica ai un aspirat de 158 de cai si vii cu turbo de 177? Pe site-ul lor nu exista decat 2,5 turbo, ca si in restul Europei. Mie-mi miroase a gogomanie. Poate mai au prin Grecia ceva foresteruri de anu trecut si vor sa le plaseze la aia pe care-i miros ca nu se pricep. Daca-i asa, e grav.


Salut
Eu sunt unul dintre cei care "ie prosti aia de la smt ca ie mai multi" si am rugamintea de la tine sa ne dai mai multe detalii, cum ar fi: numele prietenului tau, o adresa de email sau un numar de telefon pentru a putea astfel clarifica situatia.
Te asigur ca nici unu dintre cei care "ie prosti aia de la smt ca ie mai multi" nu propune catre vanzare Subaru Forester 2.0 cu turbo, neexistand nici in oferta listata, nici in stoc si nici macar in productie.
Cu cea mai mare placere te asteptam impreuna cu prietenul tau sa ne faci o vizita in showroom si sa te convingi singur ca nu este nici un fel de gogomanie.
Nu stiu daca este permis pe acest forum, dar as dori sa public datele mele de contact (telefon si email) pentru oricine mai are intrebari si suspiciuni referitoare la noul importator SUBARU in Romania. (astept ca un moderator sa-mi accepte sau respinga cererea)
G e o r g e
domnu , cum sa iti explic .... hmmm, am fost si eu la SMT . m-am conversat cu un baiat de acolo, simpatic , nu stia prea multe despre masini, chestii din brosuri, dar nu m-a dat cu nimic pe spate.

la radacini am primit imediat un drive test si mult mai multe date TEHNICE de la o dsoara .

asta ca idee ....

iar faptul ca cineva de la voi vrea sa vanda si face orice pentru asta ,tz tz tz
Cristi61091
Cand ai fost tu la SMT, baiatul cu care ai vorbit era in prima lui saptamana la Subaru si intamplator eram chiar eu. Nu imi caut o scuza pentru faptul ca nu stiam asa de multe despre Subaru, spre deosebire de tine si cu siguranta inca sunt multe lucruri care le-as putea invata atat de la tine cat si de la altii despre Subaru si in general despre masini.
Imi pare rau ca tu personal ai un cui impotriva SMT, dar sa sti ca suntem aici nu pentru faptul ca vrem sa vindem si ca facem orice pentru asta, ci dimpotriva, suntem aici pentru a oferi clientilor nostri servici de calitate si profesioniste si pentru a-i ajuta in alegerea lor asupra masinii care sa le satisfaca pe deplin necesitatile.
Lucram permanent la imbotirea cunostintelor noastre despre Subaru, ne place acest brand si dorim ca si clientii nostri sa se bucure de aceasta masina unica, asa cum am mai spus, in peisajul auto, cu motor BOXER amplasat central si cu transmisie integrala si permanenta.
Oricand esti binevenit la showroom si la service cu orice problema si fi sigur ca vom face tot posibilul sa te ajutam.
G e o r g e
ok . atunci zi si mie cateva lucruri :
1. preturile in service . cat este manopera ? cu tva sau fara tva doar sa specifici.
2. ce se schimba la o revizie normala la voi . ce verificari se fac ?
3. cum se face ca desi ora de manopera e mai scumpa ca la radacini , si piesele sunft mai scumpe , reviziile costa mai putin ?
4. ce discounturi oferiti la masini ? cand am fost eu in showroom nu mi s-a oferit nici ideea unui discount . si chiar suntem interesati de masina aia .
5. stii de ce am cuiul importiva SMT ? iti spun sa fim clar intelesi : pentru faptul ca s-au lansat in declaratii FALSE (8 mil pe showroom , SINGURUL IMPORTATOR AUTORIZAT si alte chestii deloc frumoase), apoi oricine le calca pragul era indoctrinat impotriva radacini . eu , ca si client (doar am 3 subaru!) vreau sa fiu tratat cat mai bine . corect de alfel , nu ? doar ca atunci cand un dealer incepe sa vorbeasca urat de alt dealer (Sau in cazul nostru importator de fostul importator) si mai si minte cu nerusinare pe deasupra mie mi se face lehamite . d'aia am ceva cu smt !
6. la cata reclama am facut la subaru si cate masini subaru am "vandut" voi smt trebuia sa veniti la mine sa discutati frumos . in schimb a aparut un domn de la voi care facea valuri valuri pe forumuri . iar mi-a sarit tandara. pentru ca nici nu se pricepea macar .

PS: ca ideea sunt de formatie IT si lucrez in domeniul IT si nu sunt afiliat niciunui dealer de masini . ca sa fim din nou intelesi .
Cristi61091
George suntem off topic rau de tot!
Dar daca ni se permite, putem purta aceasta discutie in continuare.
Ti-am scris pe un alt post ca in ceea ce priveste preturile pieselor, a orei de manopera si a operatiilor efectuate oricand poti trimite un email pe office adresat catre service si ti se va raspunde la tot ce vei solicita.
Deasemenea esti invitat oricand ai o zi libera sa o petreci la noi la service sa vezi exact ce operatii efectueza mecanici si ce este cel mai important care este reactia REALA a clientilor care vin pt prima data la noi service si isi exprima comparatia cu service-ul de la Radacini. Numai asa consider ca poti trage o concluzie corecta.
George referitor la discount, in general te anunt ca intreaga retea Subaru nu va avea o politica agresiva de oferit discounturi pentru a ne face targetul. Sunt sigur ca nu place nimanui sa isi cumpere o masina azi, iar maine sa auda la radio ca e discount pt acea masina de vreo 2000 E.
Bineinteles ca nu doar pt tine, dar pt orice alt client posesor de Subaru conditiile de achizitie vor fi altele si vom face tot posibilul ca sa pastram fidelizarea acelui client la SUBARU.
Iar acum daca vrei sa fi sincer, spune-mi cand ai fost la noi in showroom, habar nu aveam cine esti, chiar asa te-ai simtit indoctrinat impotriva lui Radacini?
Ti-am spus si iti repet, atentia noastra se indreapta catre client, catre satisfacerea necesitatilor acestuia si nu intr-o lupta inutila cu un fost importator, dealer etc.
Sa nu creada lumea ca fac acum pe bunul samaritean si ce sa zic, m-am trezit sa-l imbunez pe George sa nu mai scrie de rau SMT. E ok sa ne semnalezi punctele slabe, sa ni se comunice unde exista probleme, numai asa putem sa imbunatatim calitatea serviciilor.
G e o r g e
a ta e prima reactie normala pe care o vad din partea SMT . crede-ma !

asa da , putem si noi sa purtam un dialog normal . chiar imi pare bine .

eu din partea ta nu am primit nici o reactie anti radacini . dar alti clienti au primit , am prieteni cu subaru destui doar wink.gif
Cristi61091
Poate ne strangem candva mai muti, eu vreau sa-ti zic ca sunt cuprins de febra BOXER TURBO ceva de speriat. Ca sa nu mai vorbim de reglajul diferentialului central la STI cu pana la 70% cuplu pe spate, care ofera niste senzatii....
Facem o reuniune si acolo vedem ce avea Radacini bun, ce putem oferi noi bun, suntem oameni invatam si ne perfectionam, doar asa e vorba: NIMENI NU E PERFECT, DAR TOTI SUNTEM PERFECTIBILI. parca asa era.
Ce imi pare rau ca nu am discutat deschis de la prima noastra intalnire, oricum nu cred ca puteam sa-ti zic multe la acel moment, fiind asa cum am mai zis foarte nou in acel moment, dar niciodata nu e prea tarziu.
G e o r g e
intr-adevar , sistemul de transmisie de la sti este foarte avansat si este bomboana de pe tort .
f1anatic
Subaru sucks ! si e marca ieftina si proasta !

Nu stiu de ce Subaru continua cu politica asta gresita de a nu mai oferi motoare turbo de 2 L in Europa (dar oferite in Japonia/Asia, Australia) - pentru ca voi sinteti taxati la cilindree.

Cit costa revizia de 30,000 de mile la un Subaru STI in Romania. Te rog sa imi spui pretul in USD pentru comparatie usoara! La 50,000 km (30,000 mile) se recomanda

Replace
1) Change Brake Fluid
2) Flush/Replace Coolant
3) Oil/Filter Change
4) Replace Air Filter
5) Rotate Tires
Inspect
1) Inspect camshaft belt
2) Inspect cooling system hoses and connections
3) Look at fuel system connections (only possible in engine compartment)
4) Inspect gear/differential oil
5) Inspect Axle Boots, Axle Shafts
6) Inspect brake linings and rotors
7) Inspect clutch operation (actually a mechanical check done with the master cylinder for clutch
8) Inspect Automatic transmission fluid (for 5EAT)
Mihai63349
No, da' cat s-o mai postat cat am fost in Delta!
Omu' se pare ca s-a hotarat pe un Forester 2,5 XT. Nu-i mai place de 2.0 X ca-i puturos! I s-a explicat la SMT ca va avea aceleasi reprize ca si Octavia lui de 110 cai diesel. Normal ca am luat foc si i-am povestit cum e cu reprizele. Dar, se pare ca nu-l mai schimb. Ii place cum suna 6 la suta mai mult decat 12 % consum. Iar pretul e OK, daca a inteles bine: 23300 CIP in varianta full.
G e o r g e
cine ma ?

2.5XT are aceleasi reprize ca octavia 1.9 tdi ? blink.gif
Cristi61091
Cred e o comparatie intre reprizele de Octavia 110 cp tdi si Forester 2.0X aspirat, nu cele ale lui 2.5 XT, tocmai din acest motiv s-a orientat catre 2.5 Turbo.
Mihai63349
Da, era vorba de 2.0 X, 158 CP. Dar remarc din nou confuzia unora care devin formatori de opinie dupa ce citesc - rasfoiesc 2-3 am&s. Se uita la "repriza 80-120 intr-a 5-a", observa ca, vai doamne, un diesel are aceiasi timpi ca un benzinar aspirat in conditiile in care benzinarul are 30-40 CP in plus si trag concluzia ca-i totuna.
Nicolae30758
nu vreau sa fac apologia nimanui, dar eu am fost la smt de doua ori, iar la radacini odata, sa ma interesez de viitoarea mea tribeca si in mabele locuri am fost tratat cat se poate de bine. la smt am fost chiar inainte cu o saptamana de deschiderea oficiala si am vorbit cu un tip tinerel care nu lucra in vanzari, dar care a fost foarte amabil si disponibil si chiar cu ceva cunostinte despre masinile expuse. la fel a fost si a doua oara cand m-am intalnit cu cristi. va dau cuvantul meu ca nimeni nici macar nu a pomenit de radacini. discutiile au fost strict la subiectul masini. acuma eu nu stiu ce se-ntampla in service, dar totul este perfectibil daca exista bunavointa.
Arheopterix
Forester...
Valentin35722
Tare de tot biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

E buna de reclama.
:clapping:
Zetics
Voiam sa deschid un topic cu acest subiect, dar bine ca am cautat si am dezgropat acest topic.

Ideea e ca ieri stateam de vorba cu un coleg si remarcasem aceasta gaura in gama de motorizari vanduta in Ro/Eu cam pe toate Subaru-rile, si am ajuns la concluzia ca e foarte naspa ca nu mai exista un 2.0 turbo! Citind posturile de mai sus, am dedus ca ele totusi exista pe alte meleaguri. Stie cineva mai multe detalii? Eu ma apuc sa caut pe net oricum.

Am ajus sa-mi dau seama ca probabil daca gaseam un Forester 2.0 turbo ar fi fost ideal pentru mine, n-ar fi avut performantele salbatice ale lui 2.5XT dar ar fi pus in continuare la respect muuuuuuulte alte masini!
V l a d
numai prostii am scris mai devreme da nu am cum sa sterg postul laugh.gif
G e o r g e
nu ai de unde lua 2.0 turbo ... stai calm
DORU
Ca si Zetics la vremea lui, redeschid si eu azi discutia referitoare la 2.0 XT 177CP.

2.0 aspirat 158CP e prea astenic (prin comparatie cu Blue Flame, nu va simtiti lezati ca nu asta doresc) iar 2.5XT 230CP este un vis frumos si atat, avand in vedere taxele si consumul.

Daca e sa fie Forester, aleg DOAR varianta 2.0XT sau DELOC !

Rog pareri autorizate care sa ma faca sa-mi doresc nebuneste aceasta motorizare (pe MY2005 in Germania) sau sa-mi darame dorinta nestramutata ca 2.0XT este compromisul ideal pt o tara ca RO.

Multumesc.

LE: Nu-mi spuneti ca 2.0XT a fost doar Euro 3 !!!!!! wallbash.gif In Germania apare numa Euro 3 iar in RO un vanzator din Buc scrie Euro 4 huh.gif
Zetics
Din ce am citit eu, (deci a se intelege ca nu sunt expert!) nu pare ca 2.0 xt consuma mai putin decat 2.5XT (poate doar in extreme, nu stiu). Asa ca ramane problema taxelor. Impozitul pe an este vreo 3 plinuri (da, in lei suna mult, 900 si ceva turned.gif ) iar daca o iei din ro nu mai ai problema cu taxa de inmatriculare. Chiar ieri ma uitam ca acum e plin autovitul de XT-uri, asta iarna cand mi-am luat eu batea vantul. Ar trebui sa-ti poti gasi ceva. De asemenea, datorita capacitatii mai mari, inteleg ca 2.5-ul e mai comod de condus la turatii mici decat 2.0 (adica in oras). Si ai sanse sa gasesti si 2007, adica sa nu te doara capul la o eventuala revanzare daca se baga rahatul ala de taxa de poluare.
DORU
Multumesc de sfat, Zetics.

Totusi, eu stiu ca pt 2200cmc platesti 200 euro, in timp ce pt 2500cmc sari spre sume mai mari (cam dublu ?!)
Unde e eroarea ? 900 lei pe an e si nu e mult, depinde ce-ti doresti, dar deja 1400-1600 lei anual m-ar dezarma complet.
Stiu ca 2007 ar fi ideal insa pt 2.0XT doar 2004 si 2005 sunt ani ai modelului, poate pt 2.5XT sa fie avantajos ceva din 2007.

Insa cum ramane pana la urma cu valoarea adevarata a impozitului vizavi de cilindree ?
Zetics
Incepusem sa scriu niste aiureli, dar pana la urma mi-am intrat pe cont la ghiseul.ro si acum pot sa-ti ofer suma exacta pe care o platesc eu pentru Forester: 936 de lei pe an. Sector 6 Bucuresti. Nu stiu daca difera in vreun fel impozitul in functie de primarie, dar asta e ceea ce am eu de plata pt anul 2012. Ma rog, mai am jumate, ca jumate am platit-o.
DORU
Daca sunt 936 lei nu e chiar un capat de tara. Un motor de Impreza tuningat lejer la 275 cai sub o capota de Forester cu cutie manuala si LSD este o combinatie f interesanta.

Spune-mi te rog cum te impaci cu consumul ei in capitala, sau mai ai alta masina mica pt alergatura ?

Stii vreun impediment tehnic care sa declaseze 2.0XT-ul din carti ?
Zetics
Cu consumul in capitala personal n-am nici o problema, scot constant 15%. E adevarat, asta iarna pe vremurile alea grele am atins de doua ori 20%. In conditiile in care merg drumuri destul de scurte (5km) la ore naspa din Drumul Taberei pana la Semanatoarea.
Cu aia mica merge nevasta-mea. Si scoate 12%, cateodata mai scade spre 11. Asa ca eu n-am o problema cu consumul Foresterului.

Daca e insa sa vorbim de probleme tehnice, mai degraba se descalifica asta de 2.5, nu cel de 2.0! Din spusele altora mai harsaiti in ale subarului, 2.5T a mai avut niste probleme, in sensul ca se mai spargeau pistoanele, in special la STI-uri, pe cand ala de 2.0 ar fi beton si duce cat cuprinde. Your call!
DORU
Am inteles.

Deci 2.0XT dar din 2004/2005 si Euro 3 sau 2.5XT din 2006/2007 si Euro 4, dar cu posibile probleme latente.

Al tau este cu manuala sau automata ?

15% in capitala si la drumuri scurte nu e de speriat, eu ma pot astepta linistit la 10%...
Zetics
Al meu e manual. Am condus (foarte putin, e adevarat) automata lui Alias de curand dar nu m-a convins. Pentru oras pare sa fie intr-adevar de vis, dar la manevrele pe care le vreau eu in anumite situatii mi se pare ori prea lenta ori prea impredictibila.
DORU
Spune-mi te rog daca ai avut ceva probleme cu al tau de cand il ai si daca ai verificat masina si cum inainte deachizitionare. La ce trebuie sa fii atent la acest model ?

Rog pe ceialalti Subaristi care citesc aici sa-si expuna pct de vedere asupra motorizarii 2.0XT si abia apoi, prin comparatie, pt 2.5XT. Multumesc anticipat !
James Kilowatt
Doru, 2.0 diesel + chip (~180CP) nu ti-ar conveni? Probabil oferta e mai mare, e min euro4, consum mai mic, taxe de 2L, si probabil se misca decent in viata de fiecare zi, avand in vedere cutiile mai scurte cu care vin dieselele. Si probabil cand te saturi de el il vinzi mai repede.

Sau tu vrei sa de fapt vreo 300CP? whistling.gif
Zetics
M-as feri sa generalizez in vreun fel problemele. Cu siguranta o probleme generala insa o reprezinta amortizoarele spate cu self-leveling, dar asta e o problema si la 2.0, e o problema generala la Forester - mai exact se duce partea de self-leveling si masina incepe sa stea lasata de cur, chiar goala fiind.
Bineinteles ca am avut si eu aceasta problema si am schimbat amortizoarele - care costa de mori, cam peste 1600 de lei bucata.
Mai da semne de oboseala pompa pentru servo directie. In rest, am mai schimbat consumabile, lichide, precedentul proprietar nu prea s-a dat in vant cu astea, desi masina avea 5 ani.
Nu am verificat masina prea amanuntit, inspectie vizuala cu meseriasi ca sa nu fii avut vreun accident nasol, diagnoza computerizata, cam astea.
Eu insa mi-am dorit foarte mult masina asta, astfel incat m-am aruncat putin orbeste inainte, sperand sa nu intampin probleme prea mari.
Asa ca acum, cu mana pe inima recunosc ca am doua griji destul de mari: daca trebuie sa schimb ambreiajul - ceea ce mai devreme sau mai tarziu tot se va intampla, ca doar e consumabil, si mai am o bataie care se aude in habitaclu, nu se stie daca de la motor sau de la cutia de viteza. Pe dinafara nu se aude nimic, doar in masina cand stai.
Insa deocamdata nu regret alegerea, daca n-am putut sa o iau de noua, pentru varsta de 5 ani o consider rezonabila. Si de mers, fuge bine, aici n-am ce sa-i reprosez! wub.gif drive.gif
DORU
Sa stii Sorin ca diesel-ul are probleme cu ambreiajul si din pacate modelele dupa 2008 nu prea mai au LSD sad.gif Si nu are consum redus asa cum te-ai astepta. Daca iau Subaru, va fi mai degraba benzinar turbo, ori la bal ori la spital biggrin.gif

Zetics, foarte multumesc pt precizari. Amortizoarele spate sunt o avere, fara doar si poate ohmy.gif
Mircea104901
Doru, daca-ti iei 2,5XT sa nu-l "tunezi", decat daca faci un upgrade si la transmisie (care e de WRX). E cam la limita, si risti sa "razi" niste pinioane prin cutie. Era in CJ un tip cu WRX care a reparat cutia de mai multe ori. STi-ul are cutie care rezista la mai multi CP si Nm decat WRX simplu.

L.E. smile.gif nu cred ca o sa scoti 10%. Eventual 11,5-12% la mers lejer.
DORU
Mircea, multam fain de precizari ! Deci CV manuala de la Impreza / Forester 2.5XT este restrictiva...nu am stiut. Decat sa schimb transmisia mai bine un 2.0XT, asa-i ? Ce stii de aceasta motorizare ? Este cea mai tentanta deocamdata dintre variantele aflate in discutie, pt mine. Suporta un tuning ?
alias
DORU, lumea spune ca motorul de 2 litri turbo este cel mai bun produs Subaru. Daca ai de gand sa-ti iei Forester nu doar pentru a duce copii la scoala, ia turbo si ia 2L.
Masina este din fabrica suficient de performanta asa ca nu-ti bate capul cu modificarile. Mai bine cauta una bine intretinuta.
Daca nu te satisface inseamna ca de fapt cauti altceva. Spun asta deoarece uneori modificarile pot deveni un sac fara fund. Temporal si financiar.
Nirvana = Forester STI thumbsup.gif
DORU
alias, un astfel de raspuns asteptam biggrin.gif

Din cautari reiese ca nu sunt multe la vanzare, nici in tara, nici in Germania, cu specificatiile cautate de mine (an fabr 2004 - 2005 si nu f multi km, cu ceva dotari totusi).
Stiu ce inseamna tuning-ul si modificarile, atat financiar cat si temporal, de aceea in principiu ma intereseaza doar o modificare de soft, pe care o pot face eu si custom de asemenea.

Nu am mers cu un 2.0XT inca asa ca mi-ar surade un drive-test, daca voi avea oportunitatea.

Multumesc !
f1anatic
Dorule, eu iti recomand sa mai intrebi si pe altii ca nu tot ce s-a spus aici pe forum de catre compatriotii tai este chiar adevarat. A argumenta public aici ce nu este adevarat este o caracteristica a deceniului trecut si ii las pe cei interesati sa se paruiasca intre ei. Dar te sfatuiesc sa mai intrebi si pe altii.
DORU
Multumesc de sfat, Bogdan, dar pe cine sa mai intreb sau unde anume ? Ai chiar tu vreo recomandare ? Daca da, PM me please.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.