Help - Search - Members - Calendar
Full Version: este adevarat????????
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
florin82141
am vrut ieri sa imi aiu si eu niste incaltari pt masinuta mea dar cu alte dimensiuni decat cele originale.am vrut sa imi iau 205-50-15dar vanzatorul mi-a zis ca daca dimensiunea originala la cauciucuri este de 60 si eu o sa iau cu 50 o sa am probleme cu abs-ul.asa este?ca sunt cam dezamagit ca nu am putut lua ce am vrut.pana la urma ma convins si miam luat michellin 205-60-15.dar vreau sa stiu daca este adevarat sau daca a vut vreun motiv sa ma minta biggrin.gif blink.gif
Sebastian39516
Ce legatura o avea cauciucul cu sistemul ABS probabil ca doar mesterul ala stie. Pacat ca a pastrat informatia doar pt el. Deh, secret profesional biggrin.gif !
Geroge73919
eu zic ca e vrajala ce treaba are una cu alta sunt atatea masini pe strada cu abs care nu mai au de mult timp roti stock , refitor la ce ai vrut sa iti iei 205 cu 50 si pe 15 duce la scaderea garzii la sol fat de stock si si asa e garda joasa bine ca ai luat cu 60 , plus ca mai amortizeaza si eventualele "gropite" din asfalt

PS ai facut o alegere buna
florin55503
nu are nici o legatura probabil vroia sa iti bage niste gume care le avea pe stoc pe gat.

eu am fost la vulcanizare pt ca mi-a intrat un cui si avea cauciucuri noi (o luna). in mom in care m-au vazut si-au pus mainile in cap si" ce cauciucuri varza descentrate hai sa iti dau altele" incearca de onicei sa prosteasca omul si sa il suga de bani
florin82141
vanzatorul mia zis ca daca schimbam cauciucul de la 60 la 50 abs-ul nu mai percepe la ce presiune este supus in momentul franari.si ca o sa franeze aiurea.adica nu o sa stie cand sa actioneze sau nu.mia zis ca se poate doar cand ating putin frana sa intre abs-ul sau invers cand apas tare sa nu mai actioneze.nu stiu ce sa zic.si mi sa spus ca la caravan nu este indicat.de ce nu stiu
Radu50689
ABS-ul are senzori la fiacare roata care sesizeaza probabil turatia rotilor!(sau daca o roata anume s-a blocat)
Calculatorul masinii decide daca ABS trebuie sa actioneze in functie de datele culese: viteza masinii, apasarea pedalei de frana, datele de turatie de la senzori!
Cum in calcul nu intra talonul cauciucului nu vad cum un talon diferit de la 60 la 50 sau invers afecteaza ABS-ul!Un talon diferit fata de cel trecut in carte eroneaza viteza indicata de vitezometru, confortul pe drumuri mai proaste(un talon mai mic va face ca masina sa scuture excesiv), consumul, si nu in ultimul rand, intr-o tara civilizata se retine talonul masinii daca nu se utilizeaza cauciucurile prescrise pt masina respectiva!
Radu50689
De fapt la Opel Astra sunt admise pt dimensiunea de 15" cauciucurile urmatoare:
- 185/65/15
- 195/60/15

E posibil sa ai mari probleme daca ai sa incerci sa mergi in Ungaria de exemplu.(un vames mai 'corect' te poate intoarce din drum!)
florin82141
si cum gasesc un vames corect??? biggrin.gif biggrin.gif cum arata ca sa stiu sa ai zic ca am alte dimensiuni dacat cele originale biggrin.gif biggrin.gif
florin82141
si de 3 ani de zile tot trec prin toate vamile dar nu sa luat nimeni de mine.nu ca asa vrea sa se ia mine dar crede-ma ca ai cauta cu totul altceva decat dimensiunea la cauciucuri.baututa,tigari,droguri,arme........si lista poate continua.la o adica ma iau cu ei :boxing: :boxing: :boxing:
florin82141
din cate am inteles de la vanzator ca senzorul de abs inregistreaza presiunea cu care tre sa franeze la o anumita dimensiune de cauciuc.in cazu in care sunt schimbate dimensiunile automat senzorul inregistreaza cu totul alte informati(viteza diferita la o dimensiune de 50 fata de viteza cu o dimensiune de 60)si astfel nu mai inregistreaza datele corecte pt a actiona in momentul cand este nevoie de al"de abs"[/list]
Radu50689
Senzorul este pe rulment si nu are cum sa sesizeze presiune de franare(sau alti parametrii) ci doar turatie!
ABS-ul sesizeaza deci diferenta de turatie la roti=daca o roata este blocata.In caz ca o roata este blocata(comparativ cu celelalte, la un anumita plaja de viteze, daca pedala de frana e apasata) ABS-ul bypaseaza lichidul de frana pe fraseul respectiv.
Cand functioneaza ABS se simte pedala de frana ca si cum ai merge pe piatra cubica pentru ca ciclul de blocare eliberare a rotilor e rapid!(senzorul simte roata blocata si-i da drumul, apoi frana iar e activa si poate bloca roata si ciclul se repeta)
Adi89025
QUOTE(florin82141)
am vrut ieri sa imi aiu si eu niste incaltari pt masinuta mea dar cu alte dimensiuni decat cele originale.am vrut sa imi iau 205-50-15dar vanzatorul mi-a zis ca daca dimensiunea originala la cauciucuri este de 60 si eu o sa iau cu 50 o sa am probleme cu abs-ul.asa este?ca sunt cam dezamagit ca nu am putut lua ce am vrut.pana la urma ma convins si miam luat michellin 205-60-15.dar vreau sa stiu daca este adevarat sau daca a vut vreun motiv sa ma minta biggrin.gif blink.gif
eu asa mi-am stricat calculatorul de abs.. cu cauciucuri mai mari pe fata si mai mici pe spate dar nu mare diferenta... deci omu are dreptate si e un mester.. ca eu am fost la unu si mi-a spus ca merge ...si cand puneam frana intra abs-ul mai deveme decat era normal.. adika daca atinngeam frana intra automat.. fara sa fie polei sau altceva ...deci toate 4 cauciucurile sa fie identice...
Adi89025
QUOTE(florin82141)
am vrut ieri sa imi aiu si eu niste incaltari pt masinuta mea dar cu alte dimensiuni decat cele originale.am vrut sa imi iau 205-50-15dar vanzatorul mi-a zis ca daca dimensiunea originala la cauciucuri este de 60 si eu o sa iau cu 50 o sa am probleme cu abs-ul.asa este?ca sunt cam dezamagit ca nu am putut lua ce am vrut.pana la urma ma convins si miam luat michellin 205-60-15.dar vreau sa stiu daca este adevarat sau daca a vut vreun motiv sa ma minta biggrin.gif blink.gif
eu asa mi-am stricat calculatorul de abs.. cu cauciucuri mai mari pe fata si mai mici pe spate dar nu mare diferenta... deci omu are dreptate si e un mester.. ca eu am fost la unu si mi-a spus ca merge ...si cand puneam frana intra abs-ul mai deveme decat era normal.. adika daca atinngeam frana intra automat.. fara sa fie polei sau altceva ...deci toate 4 cauciucurile sa fie identice...
booneK9
QUOTE(Adi89025)
eu asa mi-am stricat calculatorul de abs.. cu cauciucuri mai mari pe fata si mai mici pe spate dar nu mare diferenta...
...deci toate 4 cauciucurile sa fie identice...


Pai ceea ce spui tu, desi adevarat, nu se potriveste cu ipoteza topicului. Omul nostru vrea cauciucuri identice, doar ca altele decat originalele.

Cat priveste patania ta, e normal. Fiindca dimensiunile diferite ale rotilor inseamna ca la aceeasi viteza ai diferente de turatie. De aceea ABS-ul va intra in functiune, desi nu e necesar. Dar asta tine de functionarea sistemului. Ca ipoteza de lucru (desi nu stiu daca se poate) ar if necesara o rescriere a softului si indicarea unei marje de eroare identica cu diferenta (in procente) de turatie intre roata mica si roata mare.

Totusi, de ce ai ales roti diferite?
ionut83652
QUOTE(florin82141)
si cum gasesc un vames corect??? biggrin.gif biggrin.gif cum arata ca sa stiu sa ai zic ca am alte dimensiuni dacat cele originale biggrin.gif biggrin.gif


partea mi proata e ca toti fac pe corctii iar unguri is scrbosi rau eu nu am trecut in certificat si a doua dimesiune iar la vama ma certam cu ei ii aratam ca pe carte e si dimesiunea pe care o aveam eu dar pe certificat nu mai trecusera militieni(era prea mult de scris) si ma costat ceva !ca so pt iesi din tara !
ionut83652
QUOTE(florin82141)
am vrut ieri sa imi aiu si eu niste incaltari pt masinuta mea dar cu alte dimensiuni decat cele originale.am vrut sa imi iau 205-50-15dar vanzatorul mi-a zis ca daca dimensiunea originala la cauciucuri este de 60 si eu o sa iau cu 50 o sa am probleme cu abs-ul.asa este?ca sunt cam dezamagit ca nu am putut lua ce am vrut.pana la urma ma convins si miam luat michellin 205-60-15.dar vreau sa stiu daca este adevarat sau daca a vut vreun motiv sa ma minta biggrin.gif blink.gif


intradevar anumite probleme pot fi rotile mai mari inmoaie articulatiile mai repede iarcele mai joase risti sa distrugi janta mai repede daca dai intro gropa la noi cu cat talonul e mai inalt e mai bine!cat despre faza cu ads sa fim seriosi abs lucreaza individual la fiecare roara si propriuzis la roata ai un senzor care vede daca roata sa blocat oricum nu stiu el ce cauciuc ai tu ala e la nivelul fuzetei si nu are treaba cu roata propriuzis deci nu te mai agita!
Alex89808
eu cred ca daca iti pui alte cuciucuri pe masina decat cele indicate, calculatorul masinii va citi viteza care o indica kilometrajul, iar senzorii din rulmenti vor citi alta viteza la roti si se poate strica abs-ul..
ionut83652
ce treba are absul?
cum reuseste sa faca dif intre suprafetele de rulare?mai ganditiva!
marius93212
50 sau 60 reprezinta % din latimea benzii de rulare 195,205 mm.Adica "205 pe 50" reprezinta inaltimea talonului :50% din 205 mm=102,5 mm. O anvelopa de "195 pe 50" va avea inaltimea talonului de 50% din 195 mm=97.5 mm. Informatia poate lamuri cateva reply-uri de mai sus
TLS-09
QUOTE(Alex89808)
eu cred ca daca iti pui alte cuciucuri pe masina decat cele indicate, calculatorul masinii va citi viteza care o indica kilometrajul, iar senzorii din rulmenti vor citi alta viteza la roti si se poate strica abs-ul..


Mie mi se pare o explicatie probabil corecta. Numarul de rotatii/ unitatea de timp difera la aceeasi viteza in functie de dimensiunea cauciucului. De aici si 'zapacirea" senzorului sau mai bine zis a calculatorului.
florin82141
eu sunt mai mult ca sigur ca daca schimbi dimensiunea pneurilor veai avea sansa sa strici abs-ul.mai mult ca sigur pr ca va vi diferenta de turatie la aceiasi viteza.si automat abs-ul va intra in joc atunci cand nu este nevoie de el
Geroge73919
QUOTE(Alex89808)
eu cred ca daca iti pui alte cuciucuri pe masina decat cele indicate, calculatorul masinii va citi viteza care o indica kilometrajul, iar senzorii din rulmenti vor citi alta viteza la roti si se poate strica abs-ul..


Fals fii atent de ce: ex pe masina mea la 3000 de ture am 140 inainte de schimbarea anvelopelor(195/60/15) acum cu noile anvelope (195/65/15) la 3000 de ture pe bord o sa am tot 140, jentile se vor invarti la fel si in primul si in al doilea caz iar senzorii din rulmenti citesc aceiasi rotatie, diferenta e in faptul ca in realitate cu noile anvelope care au suprafata mai mare o sa am defapt o viteza mai mare decat cea aratata pe bord, iar principiul de functionare al abs'ului nu e in functie de o anumita viteza ci in functie de cat de tare apesi pedala(poate sa intre abs'ul si la 180 daca dai talpa la pedala de frana biggrin.gif ) , asa ca e aceiasi mancare de peste si cu alte dimensiuni de anvelope deci abs'ul nu are treaba, ce sa mai vorbim de cei care merg bine mersi cu roti pe 17" puse peastra G cu anvelope 225/35sau 45
Problemele apar daca ai anveope diferite ca marime pe cele 2 axe, sa zicem 205/60/15 pe spate si 185/65/15 pe fata
Senator
Vanzatorul cu pricina facea mai bine sa taca si sa nu dea nastere unor discutii inutile.Prostiile debitate ma fac sa ma gandesc ca e din categoria celor care nu stiu nici macar cum se interpreteaza talonul unei anvelope.

Lucrurile sunt foarte clare : functionarea sistemului ABS nu e perturbata de folosirea unor roti cu alt diametru decat cel original cu conditia ca acesta sa fie acelasi pentru toate 4.Orice om care cunoaste principiul de functionare a unui sistem ABS stie asta.

Daca se folosesc roti cu diametru diferit sistemul nu se defecteaza , doar se aprinde in bord becul corespunzator ABS , sistemul fiind nefunctional in aceste conditii. Odata cu revenirea la roti cu acelasi diametru problema se rezolva , becul se stinge singur sau trebuie stins cu ajutorul unui tester in functie de sistem si astfel lucrurile revin la normal.
edi82800
QUOTE(florin82141)
eu sunt mai mult ca sigur ca daca schimbi dimensiunea pneurilor veai avea sansa sa strici abs-ul.mai mult ca sigur pr ca va vi diferenta de turatie la aceiasi viteza.si automat abs-ul va intra in joc atunci cand nu este nevoie de el



Eu nu cred ca acest calculator de ABS este asa sensibil cum spui tu. Si daca citeste rotatii diferite, de ce sa se strice ? Ca e doar un soft, care asta trebuie sa faca: sa citeasca rotatii de la roti diferite, si in caz ca unele sunt = 0 si altele nu si frana apasata, sa elibereze circuitul pe roata respectiva.

Si doi la mana, si cu roti identice, roatatiile celor 4 nu sunt egale, cel putin in curba, cand cele din interior vor avea un numar mai mic de rotatii decat cele din exteriorul curbei, respectiv cele de pe spate un numar mai mic de rotatii decat cele de pe fata.

Desi, eu zic ca daca-s la fel pe aceeasi punte, nu e nici o problema.

Si tu vrei consultatii despre ABS de la vanzotarii de la vulcanizari ?!?
blink.gif
Iulian Mihail91700
Vin si eu cu o intrebare in speranta ca ma veti ajuta sa iau o decizie corecta.
Am masina echipata cu anvelope 205 55R16 montate pe jenti de aliaj care cu prea suporta montarea de lanturi antiderapante, caci le termin
Am doua jenti de otel pe 15 si as vrea sa le pun anvelope de iarna si sa le montez pe fata.
Intrebarea mea ar fi: Ce anvelope sa montez pe acele jenti pt. a nu avea probleme referitoare la ceea ce s-a discutat mai sus.
M-am gandit la ceva 195 ( X )R15. Cat ar trebui sa fie acel ( X ) astfel ca roata sa fie la fel de mare ca si cele 205 55R16 ?

Multumesc!!!
Geroge73919
Sal fii atent ce as face eu :
1) raman sa fac iarna cu roti de vara (ceea ce am si ales) mai ales ca la noi in B nu ninge
2)daca am bani, iau de la dezmembrari 2 jenti de tabla, cu 1 milion, eventual poate le gasesc si cu anvelope de iarna so fac 4 roti de iarna

2 roti de vara cu 2 roti de iarna nu se prea pupa bine, iar 2 dimensiuni de roti pe 2 axe nu e prea bine

X = 60 daca vrei sa faci manevra pe care nu o recomand
Senator
@Iulian Mihail91700

Dimensiunea de care ai nevoie e 195/65 R15 , are un diametru de 63,5 cel mai apropiat de 63,2 cat are 205/55 R16.

195/60 R15 are un diametru de 61,5...nu e chiar ceea doresti tu.
Iulian Mihail91700
Multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.