Help - Search - Members - Calendar
Full Version: by the way...
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
M i h a i
din ce motiv credeti voi ca se construiesc masini de serie din ce in ce mai puternice cu herghelii de cai putere si 0-100 mult sub 10sec. din moment ce limitele de viteza sunt (in mai toate cazurile) 50-90-130. multe masini au viteza maxima limitata electronic la aproape dublul celei legale pe autostrada. la ce bun sa platim intre ~ 100-300 euro / cp daca legal nu ne putem folosi de ei?
V l a d
cred ca totul se bazeaza pe fitze in mare parte. de genul uite ce masina am... sunt tare... chiar daca merg pe langa bordura cu 30 la ora fluierand femei ...asa cum haina face omul banuiesc ca si masina are ceva de spus despre el. masinile au devenit un fel de reper social, cine are una scumpa e clasat automat intr-o clasa superioara si e tratat ca atare. alt motiv nu vad... sau poate in alte tari unde se circula pe autostrada cu o viteza superioara, conteaza.


[ acest mesaj a fost modificat de : de 2004-04-26 21:41 ]
G e o r g e
cred ca de fitze. duminica am depasit cu greu un cl 55 amg care mergea cu 10 km/h pe o strada cu niste mici denivelari, si cand zic mici erau fffff mici. l-am claxonat si a inceput sa injure , ca-mi ia familia la **** , intelegeti voi.

pentru asemenea cocetateni nu am decat o solutie : plumbul .

si eu eram in subaru , asta ca fapt divers. pe urma omul a luat-o la mers pe contrasens. 80% sunt sigur ca era drogat.
calin...
problema se imparte in 2:
1. firmele producatoare de masini trebuie sa arate potenta tehnologica de care dispun, mai ales cele care participa la raliuri, f1, etc.
2. binenteles fitze, mai ales in romania, unde masina este un reper puternic al clasei din care faci parte.
M i h a i
george, cred ca daca erai in alta masina nu te mai injura ala
vad ca fitzele au un procentaj de 100% in randu opiniilor voastre
Ion
foarte buna observatia ta.

inca de prin '87 citeam in stiinta si tehnica despre diverse proiecte pilot ale unor constructori europeni si japonezi, privind "viitorul" automobilului sau automobilul viitorului.

tendinta de atunci era reducerea consumului de carburant la 2 - 3 l/100 km si eventual hibrizi cu propulsie combinata. erau doua directii:
reducerea greutatii 500 - 700 kg

reducerea capacitatii cilindrice 800 - 1100 cmc

practic erau niste miniautomobile cam de 4 locuri.

chiar ma gandeam pe atunci ca in viitor vor dispare poate motoare mai mari de 2500 cmc, iar motoarele peste 1800 cmc, vor ramane apanajul unor firme ca mercedes, bmw si porsche.

dupa '90 chiar am mai citit despre astfel de proiecte. chiar unul al lui citroen ax eco, care nu a ajuns insa in productie. era cu mult timp inainte sa apara vw lupo - care se pare ca a fost singurul astfel de proiect lansat in productie de serie.

am constatat insa cu surprindere ca productia auto a mers in directie opusa celor 2 deziderate anuntate la sfarsitul anilor '80: reducerea masei proprii si a capacitatii cilindrice a masinilor. acum chiar cred ca se produc mult mai multe motoare de capacitate peste 2500 cmc, fata de anii '80.
iar cu moda off-road si suv, care ataca un segment de piata tot mai mare se merge clar spre masini mai grele cu motoare mari si consum pe masura. pare foarte ciudat, fata de ce se anunta acum 15 ani.

in general se spune ca "se produce" ceea ce cere piata, insa nu cred ca e intotdeauna asa. piata poate fi si "educata" si in general nu poti achizitiona un produs care nu exista pe piata. pe vreme lui ford, puteai sa vrei orice culoare, daca era sa fie ford, masina era disponibila numai culoarea negru.

si eu ma intreb de ce fabrica masini care prind 250 km/h cand mai peste tot limitarile sunt la 120 - 130 km/h. cel putin in romania asta e viteza cu care poti circula in afara localitatii, daca vrei sa pastrezi o fluenta. la viteze mai mari, permanent trebuie sa franezi din cauza traficului foarte dezordonat, accelerarile fiind inutile si urmate franari care nu inseamna decat consum de carburant si de nervi.

intrebarea este ce s-a intamplat cu tendinta prefigurata la sfarsitul anilor '80 cand se propuneau automobile de 4-5 locuri, cu greutate usoara - din materiale compozite, cu viteza de varf 100 - 110 -120 km/h si cu consum foarte redus. cred ca si lastunul nostru a venit tot pe un astfel de trend. acum ma refer la idee si nu la ce a iesit. la noi in general marea problema e ca ce este pe planseta nu prea mai corespunde cu produsul care iese pe poarta fabricii.

toata chestia pare destul de ciudata, fiindca in timp ce se bate toba cu criza petrolului si cu poluarea, se produc masini cu mase si motorizari mari, ce implica si un consum pe masura, opus trendului de acum 15 ani
M i h a i
Okay, acum intreb eu:
Va place sa stiti ca aveti sub fund o herghelie de cai putere, chiar daca nu-i puteti folosi mereu?....mie unul imi place sa stiu ca la o adica manac norii chiar daca legal nu e voie smile.gif...e la fel ca atunci cand ma plimb prin padure la munte. Imi iau la mine cel mai mare cutzit.. chiar daca stiu ca sunt sanse mici sa-mi foloseasca la ceva, ma simt mai siguranta
Rai
Depinde de cati cai vorbim faci treaba si cu 75 CP si cu mai multi.De ce CP mai multi un motor nu trebuie adus rapid la limita va tine mai mult si o rezerva e bine sa ai mai ales la o depasire. biggrin.gif .
Dar cati CP ne trebuiesc?Depinde si de greutatea masini sau cat e de incarcata.Si sa nu uit si cum se transmite forta.
Eu personal zic ca la o masina medie nu trebuie mai mult de 120-150 CP.
Si ar mai fii ceva anii 70-80 erau din punct de vedere ale combustibilului care se credea pe terminate cu ganduri spre consumuri mai mici,dar in timp s-a vazut ca sunt resurse inca destule si alternative ar fii.
In ziua de azi iau un Golf fac mici,chiar f mici modificari si pun ulei prajit de la un Mc Donalds si merge :shock: ,deci la ce sa mai ne batem capul de consum sau de multi CP.
M i h a i
Nu folositi produsele Mc`Donalds pt masina dvs. creste colesterolul la motor laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.