Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masini propulsate electric sau neconventional/ HIBRIZI
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Ion
exista automobile propusate electric, insa la noi nu se stiu foarte multe despre ele/ nu sunt comercializate. chiar imi spunea un prieten ca stie pe cineva care si-a adus un peugeot 106 electric din belgia,fabricatie 1998 si a costat 2500 euro. mai sunt si alte masini, fiat, renault, etc. inconvenientul major este autonomia redusa 70 - 100 km.

poate stie cineva mai multe detalii si poate publica aici mai multe informatii.
G e o r g e
ba exista si la noi : reva. sunt o marca indiana. preturile in schimb sunt cam prohibitive : ~12000 euro cip
http://www.revaromania.ro/
krysty
sau toyota prius
OMEGA
sau incercati solenza electric
un proiect, prezentat la automondial tv acum 2-3 saptamani
G e o r g e
hehehe , l-am vazut. interesanta propunere si o nota 10 pentru initiativa.
Gheorghe-34
Salutare tuturor.

Cele mai bine realizate masini hibride (motor benzina + motor electric) pina acum sunt Honda Civic IMA si Toyota Prius.

Iata citeva detalii de functionare pentru masinile hibride:
- fiecare are un motor pe benzina de cilindrata mai mica (1.3 la 68 CP - Honda si respectiv 1.5 la 75 CP - Toyota).
- un motor electric care recupereaza energie din miscarea de rotatie a rotilor si care completeaza necesarul de cai putere al motorului incepind de pe la 50-60 km/h, astfel ca aceste masini consuma foarte putin (circa 5l /100km in oras - Honda si 5.5 l /100 km in oras Toyota).
- nu ating viteze enorme : circa 177 km/h - Honda si 183 km/h Toyota.

Preturile sunt exorbitante (cel putin in Italia): 22000 Honda si 25000 Toyota.

Motoarele sunt foarte silentioase, nu este necesara o incacare din reteua electrica a motorului electric...

Masina nu functioneaza doar cu motorul electric niciodata : ambele motoare functioneaza permanent, in paralel, cel electric compensind puterea celui pe benzina.
Udo_01
Salutare tuturor!
Masinile hibride si-au facut loc pe piata in urma cu cativa ani,daca ne gandim ca,Toyota a lansat Prius in 1998 si Honda Insight in 1999.Acum,Prius e la cea de a doua sa generatie,iar Honda are pe mai departe in program acel Insight + mai sus mentionatul Civic IMA.
Se pare ca,aceste doua firme sant printre foarte putinele care vad un sens in acest tip de propulsie si inca ma intreb daca are sau nu valoare o astfel de tehnologie pt. ca,firmele nemtesti inca stau departe de asa ceva.Capabile trebuie sa fie,dar probabil ca,tehnologia dizel e mai valoroasa.
vlad41255
La Salonul Auto de la Detroit,General Motors a prezentat conceptul Opel Astra Diesel HYbrid.masina era echipata cu un motor de 1.7cdti de 125cp,cu filtru de particule fara limita de utilizare si de doua motoare electrice de 30, respectiv de 40 KW.motoarele electrice produc surplus de putere aditionala motorului diesel sau propulseaza masina in modul "full electric".motoarele electrice amplifica performantele propulsorului turbodiesel,rezultatul fiind performante similare cu cele obtinute de motoare cu cilindree mult mai mare.accelerati 0-100km/h este mai mica de 8s.astra diesel hybrid este proiectat sa fie cu 25%mai economic astfel consumul este sub 4l/100km.acest procent poate fi atins doar prin intermediul sistemului de operare hibrid care inseamna:full diesel la stop si pornire si propulsie electrica la demaraj.
Han.solo
Interesant topicul, chiar ma gandeam sa deschid unul cu acest nume.
Intr-adevar deocamdata doar Honda si Toyota au in productia de serie autovehicule hibride.
Toyota are un plan pe termen lung cu motoarele neconventionale si considera hibridul doar ca un pas spre motorul complet nepoluant. Ei au livrat la universitati 5 prototipuri de vehicule propulsate pe celule de hidrogen.
Mai multe informatii:
http://www.toyota.co.jp/en/tech/environment/ths2/index.html
http://www.toyota.co.jp/en/tech/environment/fchv/index.html
Au mai fost astfel de incercari si la alte firme (tin minte un documentar cu 3 BMW propulsate pe hidrogen).
S-au facut multe speculatii, cum ar fi acelea ca tehnologia exista dar este limitata de petrodolarii marilor producatori de petrol si nu numai.
Este destul de clar ca in privinta noutatilor de acest gen ar trebui sa ne uitam mai des la firmele japoneze sau europene (Opel in acest caz il consider european) decat americane (la ele doar concurenta i-a obligat sa aduca motoare mai mici, mai economice si mai performante).
Oricum, Prius-ul se poate gasi in USA chiar sub 20000USD (dupa discount); un pret mult mai mic decat in Europa (sa nu uitam de taxe-Prius nu se face decat in Japonia).
Personal domeniul acesta neconventional mi se pare mult mai interesant decat sutele de cp la motoarele clasice, asa ca-i rog pe cei care mai au informatii sa le posteze.
James Kilowatt
Eu m-am dat cu prius. Are un coeficient aerodinamic de exceptie, si MERGE si exclusiv pe motorul electric, la viteze mici pana in 25km/h. Adevarul e ca nici nu te prinzi cand porneste si cel termic, totul e controlat electronic si ai indicatii la bord cine si de unde papa energie. Chestia cu franarea cu recuperare de energie nu e foarte puternica, insa ca frana de motor e buna. Pentru cineva care conduce elegant, creste sensibil economia de carburant in oras.
Garantie 8 ani toata masina.
Singurul lucru care nu mi-a placut este cutia automata, insa la asemenea masina nu prea ai incotro..... Nici portbagajul nu e prea mare pentru ca acolo se ascund bateriile, insa totusi e ok, nu e nici prea mic.
stefan_ieu
Se poate sa ii ceri unei atfel de masini sa mearga doar cu motorul electric? Stiu ca prin Brescia parca (sau alt oras italian) nu te lasa in centru cu masina. Si exista masini electrice de inchiriat pentru deplasare. Oare alea sunt masini speciale, sau poti sa mergi cu un pirus hibrid pe acolo?
Oricum, e de laudat faptul ca Toyota si Honda dau atat de multa atentie masinilor hibride. Desi preturile par exagerate, ele se regasesc cu varf si indesat in cercetarea din spatele procesului de productie. Si datorita lor probabil peste cateva zeci de ani nu vom mai plange la pompa cand citim pretul benzinei biggrin.gif
James Kilowatt
Probabil ca se poate, motorul electric are 60CP si deci s-ar descurca si singur, insa nu stiu ce autonomie are. Test-driveul a durat cam jumatate de ora si nu am apucat sa apas toate butoanele smile.gif Din cate boscorodea nenea de la toyota, in oras motorul termic porneste doar cand e nevoie, deci in mod normal nu merge.... insa nu era prea destept, erau multe chestii care nu le stia prea bine.

De honda nu stiu, desi exista pe piata, nu prea sunt agresivi cu publicitatea. Modelul hibrid se cheama civic IMA si e singura motorizare pentru versiunea berlina. Nu stiu mare lucru despre ea, insa se spune ca toyota ar fi mai avansata. Ceva date despre ea pe webcarcenter.com

Multe orase au centrul inchis, nu se poate ajunge cu masina acolo din afara. Nu e problema doar de poluare, ci si de trafic sau parcari, probabil ca din motivul asta nu sunt permise decat masinile lor. Strazile de acces sunt blocate si doar salvarea, politia etc au telecomenzi cu care pot ridica barierele sau cobora in pamant babanele alea care blocheaza accesul....

In franta atunci cand se interzice circulatia datorita poluarii, au voie sa mearga si masinile pe GPL, nu doar cele electrice.
Han.solo
QUOTE(stefan_ieu)
Se poate sa ii ceri unei atfel de masini sa mearga doar cu motorul electric?

Nu, la Prius spune clar ca se interzice sa se circule fara benzina in rezervor. Probabil din motivul ca la o scadere substantiala a energiei din baterie, motorul pe benzina trebuie obligatoriu sa porneasca si sa incarce bateria.
MR28673, unde te-ai dat cu Prius-ul? Au adus cumva si la noi?
James Kilowatt
In franta, in Sophia Antipolis, langa Nice. Toyota are aici un birou de proiectare si a facut o expozitie in fata cantinei unde luam masa smile.gif Completai un formular si te lasa sa te plimbi cu ea cam jumatate de ora...
Iulian HondaFan
mai era un topic despre hibrizi, poate admin poate sa le unifice.

Si Ford are pe piata un hibrid in USA Ford Escape. E drept ca sistemul de regenerare a energiei din franare este luat sub licenta de la Toyota si este similar cu cel de pe Prius. Motorul de baza este MZR-ul de 2,3 litri ( un motor excelent si in sine). In acest fel Escape Hybrid este cel mai eficient SUV mic-mediu din lume.

Honda a introdus de anul acesta si un Accord Hybrid cu un total de 256CP cu o acceleratie ( cu transmisie hidramata in 5 trepte) de 6,9 sec si un consum de 9,5l% combinat ( exceptional pentru o masina de asemenea putere si greutate de 1580kg) cel mai bun din clasa in USA cu exceptia Passat TDI ( dar asta are numai 134CP aici).

Tptusi cel nmai reusit model pana in prezent este Prius iar pretul este rezonabil 20-25000$. sunt insa liste de astepatare de cateva luni pentru achizitionarea acestei masini care e in voga si printre celebritatile de la hopllywood ( Tom Hanks de ex...).

Conceptul diesel hibrid este insa mult mai atragator... din cate stiu GM are propriul sistem de regenerare a energiei care a cam avut probleme initial si GM au amanat de cateva ori introducerea sa pe piata. Ford si GM sunt de parere ca sistemele hibrid suntt mai de ajutor la masinile mari ( SUV si camionete) decat la turismele mici si sunt in pregatire cateva noi lansari in urmatorul 1-2 ani.
stefan_ieu
Pirus este intr-adevar o masina cu mare succes la hollywood. Sunt tare curios sa o vad in realitate cum arata.

@MR : Cand ai facut acel drive-test a fost o intmplare? Sau e acolo un showroom permanent. O sa ajung in vara asta la Nice si parca m-as plimba si eu cu asa ceva sa vad cum merge.
James Kilowatt
A fost o intamplare pana la urma. Si unica... dupa aceea nu i-am mai vazut. De exemplu cei de la fiat fac un show-room cu test-drive ad-hoc cam o data pe luna smile.gif Aduca cand alfa, cand lancia, cand fiat...
Concesionarii sunt destul de amabili, daca au masina, te lasa sa mergi cu ea chiar daca nu e un showroom organizat. In cel mai rau caz trebuie sa te intelegi cu ei cand sa faci testul. Cand l-am facut eu, aveau 4 masini, si numai Prius.
Alecs
ce spuneti de asta:

QUOTE
MBG Engine

1. Variable cylindrical capacity - cylindrical capacity can take values between 1100 - 3300 cm3.
2. Variable compression report - compression report can take values between 3 - 31.
3. Engine's possibility to chose mechanical-thermo output : the best output at a given moment by car's functional conditions with smallest fuel consumption.
4. Possibility to use different fuels ( petrol, diesel oil, alcohol, methane ethane etc.) en the same engine.
5. Possibility to introduce again in the cylinder the unburned gaz.
6. Burning system has the possibility to eliminate all the desertion source (circuit breaker , battery, induction field coil ) and usage of a catalyses or piezoelectricity.
7. Stoichiometric report can take values an 50:1.
8. Very simple distribution system ( in comparison to a classic engine with 32 components an the cylinder) formed with 2 components.
9. Input opening-variable (gallery input section is variable).
10.Possibility to achieve in engine-block-speed-box with impulses-speed variator device with an infinite transmition reports face to 4-7 transmition reports al classic speed-box.
11.Sizes: smaller then those of a classic engine with
30-50%.
12.Weight: smaller than those of a classic engine with 40%.
13.Make expenses : reduced in comparison with those of a classic engine.
14.Possibility to do not change production line in a factory where engines are the main product.


sursa aici

Eu l-am ajutat pe nenea bordeianu sa faca site-ul, de asta stiu de el.. mi se pare super interesant
Iulian HondaFan
pai se si invarte, l-a pus pe vreo masina?
James Kilowatt
siteul are pop-ups si virusi!
Alecs
@ iulian - e testat si functioneaza, doar ca sunt mari presiuni din partea marilor firme producatoare de masini sa nu fie adoptat, se stie de ce.. :evil:

@MR - site-ul e facut cu site builderul de la multimania.. eu doar am uploadat pozele si textul
Iulian HondaFan
ar trebui sa-si omologheze inventia in Ro si undeva in vest: Germania, Franta, UK, USA... apoi ar trebui sa contacteze producatorii auto... nu cred ca nimeni s-ar opune daca motorul e fiabil si are intr-adevar parametrii expusi.
Alecs
asa ar fi normal.. inventia e omologata, site-ul a fost facut tocmai pt. a incerca sa atraga sponsori. A contactat marii producatori auto dar acestia nici nu vor sa auda.. mai mult, cica s-ar fi incercat chiar sa-l omoare la un moment-dat ( stiu ca suna ciudat, dar asa a zis ).. oricum cica a primit oferte de salariu foarte generoase de la acesti mari producatori, insa omul e hotarat.. sau era acum 2 ani ca n-am mai vb de atunci cu el..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.