Help - Search - Members - Calendar
Full Version: turbo
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Bogdan79883
de unde stiu daca functioneaza? mie mi se pare ca e un pic cam puturoasa. Am mers cu un Ibiza SDI de 1,9 si mi s-a parut ca se infige mai bine.
vma
turbina o simti frate... nu se poate sa nu o simti.. daca totusi ai o problema si nu o simti fa 5 liniute in blana pana la 100 cronometrate. daca te aproprii de timpii din carte 0-100km/h atunci merge turbina.
Radu50689
daca nu merge turbina masina se taraie!
Valeriu Razvan61497
Am avut o problema cu turbina cu ceva timp in urma am avut o saiba in paletul turbinei si la semafor ma facea si o dacie 1310 , parerea mea este sa nu faci liniute ca dupa ce am tras concluzia ca deja ai prob cu ea ar fi mai bine sa o incerci in alte moduri decat cele extreme ca sa zic asa . Atunci cand am avut aceasta prob isi lua viteza foarte greu , de obicei la astra de la 2000 de ture incolo intra turbo , deci mergi normal cu ea si vezi daca dupa ce a trecut de 2000 de ture te lasa un pic in scaun.

Sper sa iti fi fost de ajutor :wave:
Bogdan79883
Pai asta spun si eu. La semafor pleaca cam greu. Dupa 2000 de ture are demaraj.
florin82141
sa nu fie debitmetrul de are.ca la turbi din cate stiu daca nu iti functiona sau aveai probleme cu el scoatea fum pe teava de esapament.apropo scoate fum????daca scoate sa-r putea sa ai probleme cu torbo.dar fluieratul ala pe care al scoate turbo atunci cand iporneste al auzi?daca al auzi incearca sa schimbi debitmetrul de aer cu unul nou su vezi cum merge
Bogdan79883
nu scoate fum deloc. Turbina se aude cand intra dar ma gandeam ca poate nu functioneaza la capacitatea ei maxima. M-am gandit ca s-ar putea sa fie debitmetrul. O sa incerc sa-l decuplez. Stie cineva daca are vreo influenta asupra functionarii computerului de bord, faptul ca-l decuplez?
vma
QUOTE(Bogdan79883)
Pai asta spun si eu. La semafor pleaca cam greu. Dupa 2000 de ture are demaraj.


Deci turbina intra la 2200 de turatii, daca tu spui ca dupa 2000 are demaraj si nu scoate fum (apropo daca e turbina scoate un fum alb innecacios) inseamna ca turbina merge. Pana in 2200 de ture, turbina nici nu porneste.
Se poate sa fie debimetrul sau mai vezi ca exact in fata are o teava mai groasa care intra in motor. De obicei acolo e putin ulei pe ea ca mai transpira motorul. Vezi sa fie bine infipta teava aia si sa nu fie sparta. Mie la un service nu mi-a bagat-o bine la loc si deaba tragea masina.
florin82141
nu cred ca re vreo influenta asupra computerului de bord.dar fara el nu stiu daca iti porneste masina.si chiar daca ar porni nu ai reusi sa pleci de pe loc sau ma rog ceva de genul asta.inceraca sa al schimbi cu al uniu prieten si vezi daca merge.dar eu zic ca mai mult ca sigur ca este debitmtrul.schimba-l si o sa vezi.bafta
florin55503
QUOTE(Bogdan79883)
Pai asta spun si eu. La semafor pleaca cam greu. Dupa 2000 de ture are demaraj.


eu cred ca masina nu are nimic. nu esti obisnuit. motoarele de pe opel pe motorina incep sa traga dupa 2200 de tura si peternic intre 3000 si 4000. pe la 4500 se plafoneaza.

alte diesele pe la 3500 deja nu mai trag cum trebuie dar pana aici te baga in scaun

si inca ceva schimba viteza pe la 3000 si sa vezi ca masina are viata. nu schimba la 2000-2500 caiti cade turatia la 1500 si chiar nu o sa traga
florin82141
nu cred ca pe la 1500 de ture nu trage.al meu trage.bineinteles ca nu ca dupa 2200 dar trage.si cred ca omu stie ce a scris aici din moment ce el spune ca o simte mai puturoasa.dar pana la urma de care motor se vb aici de 1.7 sau de 2.0.ca este diferenta.oricum cred ca si la 1.7 se cunoaste daca masina merge in limitele normale
Baby Blues
mai bine ia o alta masina identica si o conduce si vede diferentele. Dupa aceia poti sa te duci la un service. Succes!
M A R K
Eu nu am inteles chestia cu "scoate fum ".
Am urmarit masinile care le aveam in fata iar cele diesel care era accelerate brusc scoteau fum ..majoritatea...opel, reanault,chair audi (mercedes sau bmw nu prea scot fum sau cel putin nu am vazut eu)
A mea daca demarez normal nu scoate ..dar daca bag piciorul in ea te baga in scaun si fumaraie in spate cat cuprinde.
Este normal ?
Geroge73919
QUOTE(dumitrescu80662)
Eu nu am inteles chestia cu "scoate fum ".
Am urmarit masinile care le aveam in fata iar cele diesel care era accelerate brusc scoteau fum ..majoritatea...opel, reanault,chair audi (mercedes sau bmw nu prea scot fum sau cel putin nu am vazut eu)
A mea daca demarez normal nu scoate ..dar daca bag piciorul in ea te baga in scaun si fumaraie in spate cat cuprinde.
Este normal ?



este "normal" ,ce vrei si tu acuma doar ai un motor diesel, eu am vazut si audi A 6 2,5 TDi sa scoata fum(al unui prieten) si BMW am vazut pe autostrada si scotea mai tare decat basculantele alea vechi, nu ai ce sa ii faci doar sa mai completezi cu ulei din cand in cand, in rest spor la blana biggrin.gif stii tu si frumos si destept si devreme acasa nu prea se poate deci ...
Bogdan79883
asa ma gandeam si eu. sa conduc una similara. Dar nu prea stiu pe nimeni prin galati care sa aiba o masina similara. testul cu o astra cu aceiasi motorizare ar fi concludent?
florin55503
oarecum trebuie sa ai in vedere ca astra se misca mai bine pt ca e mai usoara. dar iti poti forma o opinie
M A R K
Geroge73919,

De ce sa completez cu ulei ?
Am luat masina in pe 1.10.2005 si am facut schimb de ulei atunci Mobil 1 0w40 si nu mi-a consumat deloc pana acum .Am facut 12.000 km.Am verificat sistematic cu joja si nimic si asta pentru ca tot citind pe forum unde sa spune ca este normal sa pape 0.5 l la 10000 km sau ceva de genul acesta.
Eu am luat masina cand ea avea 1,5 ani cu 38.000 km (daca or fi fost adevarati).
Geroge73919
Eu ziceam ca mai papa ulei fie turbo ... tre sa papa dc scoate fum ca fuum nu iese fara foc deci fum nu iese fara ulei consumat
PS Nici eu nu am completat inca si am 3500 de km facuti cu uleiul asta (Mobil 1 10W 40 )
TDiFan
Vad ca aici s-au facut cateva erori.

Turbina functioneaza tot timpul, dar de la 1700-2000 ture functioneaza cu o presiune marita. Fumul negru denota un amestec bogat in carburant si mai putin aer, iar fumul alb denota un consum de ulei care poate provenii din uzura segmetilor sau a axului turbinei acesta pierzand ulei.

Pentru o buna folosire a turbine este recomandat sa folosesti metoda "blana" doar dupa 1700-2000 rpm, deoarece in turatie joasa, tu cerand un mai multa benzina/motorina, si fiindca presiunea turbinei furnizata nu poate atinge valoarea ceruta de ECU, motorul va merge cu un amestec bogat si va apare fumul negru si un stres termin ridicat.
ionut83652
QUOTE(florin82141)
nu cred ca re vreo influenta asupra computerului de bord.dar fara el nu stiu daca iti porneste masina.si chiar daca ar porni nu ai reusi sa pleci de pe loc sau ma rog ceva de genul asta.inceraca sa al schimbi cu al uniu prieten si vezi daca merge.dar eu zic ca mai mult ca sigur ca este debitmtrul.schimba-l si o sa vezi.bafta


ai fi surprins ca un motor porneste si merge bine fara 3/4 din senzori garantat si fara mufa la debitmetru si merge chiar mai bine decat daca mergi cu un debitmetru stricat bane creste si consumul de combustibil
TDiFan
Daca se scoate mufa de la debitmetru, ECU foloseste valoarea acestuia una presetata din fabrica pentru regim avarie, masina va merge in regim de avarie. Corect, consumul va creste dar si "sprintul" va fii altfel datorita cantitatii mai mari de combustibil si a cantitatii reduse de aer. Masina va merge bine pana la o viteza de 120-140km/h unde se plafoneaza deoarece valoarea presetata nu este egala cu cea ceruta de ECU la turatii si viteza respectiva. Nu este indicat sa se mearga in regim de avarie mai mult timp decat este necesar schimbarii debitmetrului.
Bloju108570
hmm...eu am cam aceeasi problema cu "dricu" meu, de la un timp masina parca nu mai are viata deloc, nu mai trage de nici o culoare, la semafor nu mai zic imi ia aproximativ60sec ca sa ajung la 90km/h:(. acum nus ce poate avea si sper ca poate ma poate ajuta cineva cu sfaturi cat mai obiective. azi i-am am pus-o pe tester la autovit si mi-au spus ca e defecta nush ce supapa de reglare presiune pt supraalimentare(asta nush ce draq poate sa insemne)masina nu scoate fum de nici o culoare, filtru de motorina nu este schimbat(o fi de la el? )am un vectra din 2000, motoru e X20DTH are 117.000km. astept rasp la prob mele" de la lumina divina" :angel: smile.gif)))))
ionut83652
depinde supap aia e comandat tot de debitmetru deci ... probeazo mecanic sa vezi dac tine aerul !
Bloju108570
cum o pot proba mecanic? scuze dar sunt km pe dinafara cand e vb despre mecanica unei astfel de masini fff complicate la prima vedere blink.gif
Bloju108570
am uitat sa mentionez ca habar nu am pe unde e situata supapa aia(sau ce draq o fi), azi am schimbat filtru de motorina dar se pare ca degeaba pt ca tot nu am putere in motor:((
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.