_Theo_
Aug 22 2006, 10:43 PM
ce pareri/indicatii despre cum trebuie facut rodajul la AVEO? turatii...benzina...tot ce stiti voi. Multumesc
Marius30562
Aug 23 2006, 07:58 AM
Avand in vedere faptul ca motoarele de pe Aveo sunt identice cu cele de pe Kalos, pot sa-ti dau cateva indicatii.
In primul rand, motoarele de generatie noua nu au nevoie de un "rodaj" in sensul in care suntem noi obisnuiti de la vechile Dacii 1300.
Totusi, este indicat ca, in primii cca. 1000 km sa nu o "forjezi" prea tare -adica sa nu depasesti 2/3 din viteza maxima constructiva (~120km/h) si sa nu o turezi excesiv - mai ales cu motorul rece !
In cartea masinii scrie ca, pentru performante optime dpdv al consumului & stuff sa fie mentinuta in intervalul 2000 - 3000 rot/min, so, schimba vitezele la 2500 - 3500 rot/min (indicata, din experienta proprie este valoarea mai mare).
Dimineata, mai ales daca este rece, dupa ce pornesti motorul, las-o in relanti min. 30 sec. inainte sa pleci de pe loc.
Referitor la benzina - conform cartii, benzina fara plumb, min. CO 91, ATENTIE evita benzinariile no-name !
In rest, MOL (95 - 98 - EVO), Petrom 99+, OMV 95 - 100, Rompetrol 95+ - 98, Lukoil 98 - astea sunt cele pe care le-am utilizat eu fara probleme.
Recomand Petrom 99 + , MOL 98 (merge f. bine si 95) respectiv Rompetrol 95 +.
Dan82333
Aug 23 2006, 04:26 PM
Interesant>mie dealerul mi-a zis ca pot merge cum vreau eu numa sa merg la turatie de 3000-3500pm.Benzina mi-s zis sa pun numa de la petrom sau rompetrol.Cica cu omv au avut probleme de,depundere pe supape
James Kilowatt
Aug 23 2006, 05:13 PM
Din cate stiu la kalosi a fost o problema frecventa calaminarea. Se trateaza cu talpa prelungita si turatii inalte
Si se previne tot cu niste ture in plus..
Insa nu stiu daca problema asta a fost valabila la toate generatiile.
La mers normal, benzina de peste 95 e totala frectie si nu aduce nimic in plus. Ajuta doar la turatii f inalte, insa consum mai mic nu aduce din nici o pozitie
PS Puneti GPL si nu mai aveti dureri de cap cu calamina si consumul
ceva de genul asta
http://www.fr.chevrolet.be/images/home/chevr_lpg_fr.pdf
Dan82333
Aug 23 2006, 10:04 PM
MR:daca tu zici ca masina nu consuma mai putin daca bagam benzina cu co mai mare de 95 atunci ei de ce specifica in datele tehnice acel consum doar la benzina de 99100?
James Kilowatt
Aug 24 2006, 08:12 AM
Unde anume? O ai si in format electronic? Eu am vazut cateva pe net si nu zice nimic de asta
Nici macar nu spune cifra 99/100... vorbeste doar de 91 si 95 (ceea ce inseamna de fapt 95 si 98)
Marius30562
Aug 24 2006, 01:20 PM
Cartea de la Kalos este destul de lapidara in privinta carburantului - acolo scrie numai faptul ca se foloseste benzina fara plumb minim CO 91. Acuma, nu stiu daca e 91 de la noi sau de la americani ...
Mai apare si urmatoarea chestie "eficienta maxima din punct de vedere a economiei de carburat se obtine in intervalul de turatii 2000 - 3000 rot/min".
In schimb, in cartea de la VW Polo, scrie: se recomanda utilizarea tipului de benzina mentionat pe busonul rezorvorului (in cazul meu CO 91 - 95).
Tot acolo scrie ca, in cazul utilizarii benzinei cu CO mai mic (recte CO 91) se va resimti o scadere a puterii motorului.
Si, ultima chestie, tot in cartulia dela Polo ma scrie ca "se poate utiliza benzina cu CO mai mare decat cel specificat, DAR fara efecte semnificative (sau benefice, nu mai retin exact formularea) asupra puterii sau consumului".
James Kilowatt
Aug 24 2006, 02:56 PM
Pai e corect, doar ca ai interpretat tu putin aiurea
Pe capac scrie 91-95 (asta inseamna de fapt la pompa la noi 95-98). Daca bagi mai putin de 91 pierzi din putere si randament (pentru ca apar detonatiile si calculatorul miscoreaza avansul). Asta nu inseamna ca daca bagi de 91 merge mai rau decat cu 95, insa sa nu bagi mai putin de 91.
Daca pui mai mul iar nu faci nici o sfaraiala.
Cifra octanica nu are legatura cu entalpia benzinei, ci doar cu caracteristicile de autoaprindere. Poate sa aiba si C0 200 si tot sa nu fie mai breaza decat de una de 91
Dan82333
Aug 24 2006, 09:12 PM
Salut.
Se poate sa fi interpretat gresit "oferta"
http://www.chevroletgtt.ro/nou/aveo_5_usi_...a_economie.html
Oricum poate ma lamuresti ce-s cu cifrele alea (99100) date de ei[/url]
James Kilowatt
Aug 24 2006, 10:38 PM
habar n-am
Te referi la "99/100/EG"?
Dan82333
Aug 25 2006, 08:31 AM
Da la aia ma refeream.Eu am crezut ca est CO benzinei...cine stie
Marius30562
Aug 25 2006, 09:18 AM
Daca nu ma insel este vorba despre standardul dupa care se determina cosumul nominal de carburant al unei masini (de fapt al unui motor).
Cat despre "interpretare aiurea" - eu nu am interpretat in nici un fel cele de mai sus, doar am reprodus din memorie ceea ce am citit in cartea de la Polo.
Ma repet - acolo scrie ca se recomanda utilizarea carburantului cuprins, dpdv al CO, in intervalul specificat pe capacul busonului.
Iar la al meu Polo este specificat CO 91-95.
Ca CO 91 de la noi o fi echivalent cu CO 95 de la nemti, nu cunosc si nu contest (dar m-as mira).
Celelalte chestii referitoare la efectele utilizarii carburantului cu CO la limita de jos a intervalului specificat (adica 91) sau peste limita de sus (adica 95) sunt corecte. Anumite chestii le tin totusi minte ...
_Theo_
Aug 25 2006, 01:49 PM
va multumesc tuturor pentru sfaturi si pareri...
mie aia de la dealer chevrolet mi-au zis k cik recomanda benzina de 98 de la MOL ... anyway thanks again
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.