Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ditributie de curea vs. Distribuitie pe lant
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Daniel82595
Care sunt diferentele? Stiu ca cea pe lant se folosea pe vremuri dar cica ar fi mai rezistenta.
Geanina84946
E mult mai rezistenta aia pe lant decat cea pe curea. Cureaua are ea o garantie de vreo 70 000-80 000 de Km si apoi trebe schimbata ..ca daca se rupe se buleste motorul. Eu una ti as recomanda pe lant.......
guerilla
QUOTE(Daniel82595)
[..] se folosea pe vremuri [..]


se foloseste si acum biggrin.gif
Vlad75531
La toyota benzinarele au toate distributie pe lant.
sorin37756
QUOTE(Vlad75531)
La toyota benzinarele au toate distributie pe lant.

Sa le tina imparatul inca 1.000.000 de ani.

Cureaua se schimba la 50.000 - 60.000 de km sau la doi-trei ani, impreuna cu rola.

Diferenta este ca lantul e de conceptie mai veche si mai buna, si nu necesita costuri.

Cureaua este de conceptie mai noua, e mai plapanda si te costa cam 200 lei la fiecare doi ani ( curea, rola+manopera ... +timp ) sau ti-ai nenorocit motorul daca se rupe.

Producatorii si prestatorii au insa nevoie de cat mai multe probleme pe capul noilor cumparatori.
Daniel82595
da am zis ca se folosea 'pe vremuri' pentru ca nu stiam nici o firma in ziua de azi care sa o mai foloseasca (exceptand toyota), credeam ca are si ea niste dezavantaje.
pe masina mea am distributie pe lant dar a mea chiar ca e de 'pe vremuri' biggrin.gif si ma gandeam sa ii fac ceva pt a-i mari puterea....merge cu un turbocompresor dar asta se simte la turatii mai mari si nu-mi place, eu vreau si cuplu la turatii mai mici.... :angel:
ivghenie74744
pinioane!!!
biggrin.gif
air_wolf
QUOTE(Daniel82595)
vremuri' biggrin.gif si ma gandeam sa ii fac ceva pt a-i mari puterea....merge cu un turbocompresor dar asta se simte la turatii mai mari si nu-mi place, eu vreau si cuplu la turatii mai mici.... :angel:


compresor mecanic. nu feon electric ci unul adevarat, pe fulie si curea. e mai bun ca un turbo dar necesita modificari mai multe.
Daniel82595
pai tocmai asta e ca trebuie sa o trec pe curea.........si nu as prea vrea sa trec la curea stiind ca lantul e mai bun. mersi oricum dar momentan o las asa biggrin.gif
James Kilowatt
Despre ce masina e vorba mai exact?
Compresorul nu ajunge, mai trebuie facute si alte modificari. Reglata cantitatea de benzina, avansul, chiar si distributia ca sa evite detonatiile.
Andrei55037
Mai trebuie micsorata si compresia daca se monteaza compresor mecanic pt ca altfel faci zop pistoanele.
air_wolf
QUOTE(Daniel82595)
pai tocmai asta e ca trebuie sa o trec pe curea.........si nu as prea vrea sa trec la curea stiind ca lantul e mai bun. mersi oricum dar momentan o las asa biggrin.gif


nu domnu, nu se face conversie, ca strici toata sandramaua. se pune o fulie cu 2 canale in locul fuliei simple de la arbore, care antreneaza alternatorul.
se face un spatiu undeva (de obicei se muta alternatorul).
se pune o pompa de ulei electrica suplimentara + radiator de ulei (ca sa-l unga si sa-l raceasca), un intercooler, se utilizeaza pistoane forjate, arborele se schimba cu unul cu alte curbe, se schimba complet supapele, tijele, sacunele si arcurile.
pompa de benzina se schimba cu una cu debit marit, tot electrica.
si cireasa de pe tort: pui compresorului un ambreiaj magnetic, cuplabil din buton. cind vrei linuta bagi butonul, altfel mergi fara compresor si consumi cu 15-20% mai mult ca inainte. biggrin.gif

bafta la modificari.
Daniel82595
masina e o lada 1500 si am auzit ca se preteaza la astfel de modificari.
hmm pai dc pun o fulie cu 2 canale...nu cred ca am loc pt ea si dc am sigur pt radiator de ulei nu am. asta alba e masina...
Daniel82595
initial credeam ca o sa arate cam asa......
air_wolf
pai uite in stinga jos furtunul care pleaca de sub cel de apa biggrin.gif
Daniel82595
ce-i cu ala? vrei sa zici ca e de la radiatorul de ulei? pai ala nu are fulie dubla si acolo eu am electroventilarorul ...pe radiator:D
adi.mitrea
Si Opel foloseste lant pentru distributie, pentru toate motoarele pe benzina de pana in 1.6 inclusiv (asta sigur). E posibil sa foloseasca si pentru motoarele mai mari...

Dupa sunetul pe care il scot, cred ca si motoarele VAG pe benzina au tot distributie pe lant.

O masina cu distributie pe lant este foarte usor de recunoscut chiar daca nu ii ridici capota. In exterior se aude un usor suierat din cauza/multumita lantului. Mie imi place enorm zgomotul motorului de pe masina mea biggrin.gif
air_wolf
QUOTE(Daniel82595)
ce-i cu ala? vrei sa zici ca e de la radiatorul de ulei? pai ala nu are fulie dubla si acolo eu am electroventilarorul ...pe radiator:D


el oricum are mofidicari serioase: deapta sus cred ca e o pompa, are 2 furtunase galbene in ea.
capacul de la distributie e mai lat. cred ca nu are electroventilator si ventilator antrenat de motorul masinii.
si cred ca e alt motor...
florin82141
despre ce opel-uri pe benzina te referi ca folosec lant si nu curea.am avut un astra 1.4i (92 ) care avea curea.kadett 1.3 curea,ascona 1.8 curea.despre ce opel vorbesti tu?
Daniel82595
ieri am scos cu un prieten un motor de 1,6 de pe un Opel Ascona si l-am pus pe alt Opel Ascona dupa ce am scos de acolo un 1,8 (era cam terminat) si ambele avea curele.......unde mai pui ca era sa ma si 'bata' prietenul ala al meu cand i-am zis ca lantul ar fi mai rezistent :angel:
Daniel82595
air_wolf alt motor nu cred ca e, e tot de lada (blocul e acelasi ai alte chestii) doar ca e pe curea. in cel mai bun caz ar putea fi de fiat biggrin.gif. pt moment ma las de modificari, tre sa schimb rulmentul de presiune biggrin.gif
f1anatic
Avantajul lantzului e discutat. Practic este cam ca ala de la bicicleta. Avantajul curelei este ca poate fi invirtita peste multe fulii intr-un spatziu micutz, lucru care este de mare folos motoarelor cu Variable Valve Timing. Masina mea are dublu AVCS (Active Valve Control System) pentru exhaust si intake. In general motoarele de 6+ cilindri au lantz.
ionut83652
QUOTE(Daniel82595)
da am zis ca se folosea 'pe vremuri' pentru ca nu stiam nici o firma in ziua de azi care sa o mai foloseasca (exceptand toyota), credeam ca are si ea niste dezavantaje.
pe masina mea am distributie pe lant dar a mea chiar ca e de 'pe vremuri' biggrin.gif si ma gandeam sa ii fac ceva pt a-i mari puterea....merge cu un turbocompresor dar asta se simte la turatii mai mari si nu-mi place, eu vreau si cuplu la turatii mai mici.... :angel:


bmv mercedes au distributie pe lant si tine peste 1 milion km deci cam cat motorul e mai practica dar daca exista vreun defect de fabricatie ai belito tiai busit motorul
Daniel82595
vreau sa cred ca in ziua de azi cand totul e robotizat nu mai exista defecte "exotice" de fabricatie
Mihai98076
distributia pe lant e mai zgomotoasa si ingreuneaza si masina.Nu mult dar daca e sa luam fiecare subansamblu al masinii....
air_wolf
fals: lantul implica 2 coroane. cureaua implica mai multe role care sint mai grele decit pinioanele.
Skywalker
Distributia pe lant este mult mai fiabila decat cea pe curea pentru ca nu necesita inlocuire, cureaua de distributie se inlocuieste functie de fabricantul masinii, ex: Ford Transit 2,4TCi 90CP se inlocuia la 240.000 sau 10 ani; Opel Vectra A din 90 in 90k.
DORU
Completare: la VAG dupa 2002 curelele distributie se pot schimba la perioade de timp extinse. Din 2005, cred, acestea sunt din kevlar ceea ce face ca perioada de schimbare sa creasca pana la 240k km.
adi.mitrea
QUOTE(florin82141)
despre ce opel-uri pe benzina te referi ca folosec lant si nu curea.am avut un astra 1.4i (92 ) care avea curea.kadett 1.3 curea,ascona 1.8 curea.despre ce opel vorbesti tu?


Scuze c rspuns aa trziu, dar nu am mai urmrit topicul. Toate motoarele Opel care sunt acum n fabricaie.

1.0 pe Corsa
1.2 tot pe Corsa
1.4 pe Astra Classic, pe Corsa veche i pe cea nou, pe Astra H
1.6 nu tiu sigur dac e pe lan

Din ce am observat, motoarele cu sistem twinport au i distribuie pe lan.
Horia49540
cea mai buna dovada ca lantul este mai rezistent si mai sigur (desi mai zgomotos etc.) este ca motoarele de turatie mare (peste 7000) au toate distributia pe lant
ca sa nu mai vorbim de motocicletele sport care la 7000 abia se trezesc si care se duc la peste 15 000 rot/min (unele)
serestely94734
Sunt si Mondeo dupa 2000 pe lant. De exemplu acum la Octavia fabricate dupa 2003 se schimba cureaua la 150k din cate stiu.
sorin alexandru70781
Ce ziceti da faptul ca la fiat , motor de 1.2 benzina , distributia costa la reprezentanta 1700 lei noi ? Si trebuie , zic ei , schimbata la 2 ani !
wxr
!!!off topic rau de tot

sorin alexandru, ne lasi ? ai scris pe nu stiu cate topicuri ca te-au jecmanit astia de la fiat. am inteles ideea, esti nemultumit, dar n-avem ce-ti face, trebuia sa intrebi inainte sa o cumperi. asta-i viata, ne pare rau pentru tine, dar deal with it.
eddie
La Renaul Clio ,distributia trebuie schimbata la 60.000 de km. sau 4 ani.Cat costa...ma intereseaza personal ! :evil:


La Zafira am distributia pe lant !!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ionut95379
Si la curelele de distributie daca ajunge ulei, se uzeaza tare si repede, am patit-o la Fiat-ul meu. Jumatate din latimea dintilor s-a dus, ramanand in urma un pic distributia si existand riscul sa se rupa (cureaua).
Uleiul nu se impaca bine cu cauciucul!
xanaxer
Тала228.7ЗатеSincXVIIШилонароААзигражAlfr1953Rond1с31SelmупраперсProsAndrMarlC125ГлухМарчAdlaCurvMicr
1с61ШевчсертSaloNaivminoтропсертHansContDaviFluiSHARMipaсертNiveOlivTrusСерытоваSatiСодеscreYoshCaru
7547КасьЕвсиTorgМетлDupoКараArtuLineSummDonaоргаHenrGuesBrauPlanCircInnaжурнXXVIKingCrosMichHenrGeor
DonaZoneHiroПервШуйсМахоMurrменяZoneZoneZoneфильZoneZoneNasoR116сереXIIIАлекGHOSDaviEzioтворКулиFrie
JeweSmokПоля18771287Geor(музПетрDongVenuHenrSolaЯкубУгрюкнигСодельвоМикуCMOSклейFireShinIndeмощндетя
ClivSummРоссWoodHenrгрупGoofAVTOARAGARAGкрепИммуJazzLiveHellинстРоссэлемВысоигруWindWileталоKindPhil
DysoCityупакWindLillноябarteЛитРТараRiviКуханаобЛитРИллюГараСкосСаукдиреИванРихтналиIntrYevgXVIIArtg
языкMichКрайRichВедуVideБорсJonaмастYasaFranАрутавтоJoseGoesLewiПрокиздаKhavшколпостКашаСкопНефеEver
Reco1890КожаорфоФормCMOSCMOSCMOSЛучиБеляMoniПрозинстдетяUndeКотестудПурнЧереPrestuchkasПетрMise


поща229.4ЗатеSincБезаШилоНовоГермотстAlfrунивРоссFionМексупраПавлВоспMarcстихC125ГеорБудаНаумCurvфаку
ExpeцветсертLipoDoctГаевФедосертJameSongHurrSENSSHARсертсертNiveNickPradXVIIсертсертЛившBookeasyBonu
7547КругMariФальVeruFACOМудрReevLineХуэйповеВолкМинаоторChocSpliCircVeloGeorLiliJeweВ201ХранKingJean
BritZoneCard1877ГалиЗахаCoryосвяZoneZoneZoneдевуZoneZoneNasoPUREсереFredГорб3-11RichинстопубBurdPete
ExtrKLEOСловДумбупакдвижвидаRaymYujiGiocSergБиржГалкрабоPyotСолоRaamМикуCMOSMadeSantShinIndeмощнтигр
WhenгадаРоссExpeИвас8903MearСамсиздаARAGартиситуSwinFlatWinxскреРоссPardтаблWindExceInteКитаGEOlVale
DysoGantупакDaviБезяLoisавтоЛитРЛитРCraiАудиСлужЛитРЛагуXVIIПевцПрянРогиТаммПрокмаршCMEPМоскXVIIТамо
театSelfрукоФальJohnчитаМедвwwwmхудоанглАнтоБайризучMPEGNothHappНищеФормвзроТихоCompВиноГусеНефеmail
КолдавтоIainавтоИллюCMOSCMOSCMOSПетрJeweавтоШорнJeweTracBookЛитуГераавтоШестГейдtuchkasСемеMari
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.