Daniel82595
Aug 22 2006, 01:59 PM
Care sunt diferentele? Stiu ca cea pe lant se folosea pe vremuri dar cica ar fi mai rezistenta.
Geanina84946
Aug 22 2006, 03:03 PM
E mult mai rezistenta aia pe lant decat cea pe curea. Cureaua are ea o garantie de vreo 70 000-80 000 de Km si apoi trebe schimbata ..ca daca se rupe se buleste motorul. Eu una ti as recomanda pe lant.......
guerilla
Aug 22 2006, 03:19 PM
QUOTE(Daniel82595)
[..] se folosea pe vremuri [..]
se foloseste si acum
Vlad75531
Aug 22 2006, 03:45 PM
La toyota benzinarele au toate distributie pe lant.
sorin37756
Aug 22 2006, 04:36 PM
QUOTE(Vlad75531)
La toyota benzinarele au toate distributie pe lant.
Sa le tina imparatul inca 1.000.000 de ani.
Cureaua se schimba la 50.000 - 60.000 de km sau la doi-trei ani, impreuna cu rola.
Diferenta este ca lantul e de conceptie mai veche si mai buna, si nu necesita costuri.
Cureaua este de conceptie mai noua, e mai plapanda si te costa cam 200 lei la fiecare doi ani ( curea, rola+manopera ... +timp ) sau ti-ai nenorocit motorul daca se rupe.
Producatorii si prestatorii au insa nevoie de cat mai multe probleme pe capul noilor cumparatori.
Daniel82595
Aug 22 2006, 05:45 PM
da am zis ca se folosea 'pe vremuri' pentru ca nu stiam nici o firma in ziua de azi care sa o mai foloseasca (exceptand toyota), credeam ca are si ea niste dezavantaje.
pe masina mea am distributie pe lant dar a mea chiar ca e de 'pe vremuri'
si ma gandeam sa ii fac ceva pt a-i mari puterea....merge cu un turbocompresor dar asta se simte la turatii mai mari si nu-mi place, eu vreau si cuplu la turatii mai mici.... :angel:
ivghenie74744
Aug 22 2006, 06:58 PM
pinioane!!!
air_wolf
Aug 22 2006, 09:38 PM
QUOTE(Daniel82595)
vremuri'
si ma gandeam sa ii fac ceva pt a-i mari puterea....merge cu un turbocompresor dar asta se simte la turatii mai mari si nu-mi place, eu vreau si cuplu la turatii mai mici.... :angel:
compresor mecanic. nu feon electric ci unul adevarat, pe fulie si curea. e mai bun ca un turbo dar necesita modificari mai multe.
Daniel82595
Aug 23 2006, 08:24 AM
pai tocmai asta e ca trebuie sa o trec pe curea.........si nu as prea vrea sa trec la curea stiind ca lantul e mai bun. mersi oricum dar momentan o las asa
James Kilowatt
Aug 23 2006, 09:41 AM
Despre ce masina e vorba mai exact?
Compresorul nu ajunge, mai trebuie facute si alte modificari. Reglata cantitatea de benzina, avansul, chiar si distributia ca sa evite detonatiile.
Andrei55037
Aug 23 2006, 03:22 PM
Mai trebuie micsorata si compresia daca se monteaza compresor mecanic pt ca altfel faci zop pistoanele.
air_wolf
Aug 23 2006, 03:57 PM
QUOTE(Daniel82595)
pai tocmai asta e ca trebuie sa o trec pe curea.........si nu as prea vrea sa trec la curea stiind ca lantul e mai bun. mersi oricum dar momentan o las asa
nu domnu, nu se face conversie, ca strici toata sandramaua. se pune o fulie cu 2 canale in locul fuliei simple de la arbore, care antreneaza alternatorul.
se face un spatiu undeva (de obicei se muta alternatorul).
se pune o pompa de ulei electrica suplimentara + radiator de ulei (ca sa-l unga si sa-l raceasca), un intercooler, se utilizeaza pistoane forjate, arborele se schimba cu unul cu alte curbe, se schimba complet supapele, tijele, sacunele si arcurile.
pompa de benzina se schimba cu una cu debit marit, tot electrica.
si cireasa de pe tort: pui compresorului un ambreiaj magnetic, cuplabil din buton. cind vrei linuta bagi butonul, altfel mergi fara compresor si consumi cu 15-20% mai mult ca inainte.
bafta la modificari.
Daniel82595
Aug 23 2006, 05:46 PM
masina e o lada 1500 si am auzit ca se preteaza la astfel de modificari.
hmm pai dc pun o fulie cu 2 canale...nu cred ca am loc pt ea si dc am sigur pt radiator de ulei nu am. asta alba e masina...
Daniel82595
Aug 23 2006, 05:47 PM
initial credeam ca o sa arate cam asa......
air_wolf
Aug 23 2006, 06:03 PM
pai uite in stinga jos furtunul care pleaca de sub cel de apa
Daniel82595
Aug 23 2006, 07:17 PM
ce-i cu ala? vrei sa zici ca e de la radiatorul de ulei? pai ala nu are fulie dubla si acolo eu am electroventilarorul ...pe radiator:D
adi.mitrea
Aug 23 2006, 08:11 PM
Si Opel foloseste lant pentru distributie, pentru toate motoarele pe benzina de pana in 1.6 inclusiv (asta sigur). E posibil sa foloseasca si pentru motoarele mai mari...
Dupa sunetul pe care il scot, cred ca si motoarele VAG pe benzina au tot distributie pe lant.
O masina cu distributie pe lant este foarte usor de recunoscut chiar daca nu ii ridici capota. In exterior se aude un usor suierat din cauza/multumita lantului. Mie imi place enorm zgomotul motorului de pe masina mea
air_wolf
Aug 23 2006, 08:24 PM
QUOTE(Daniel82595)
ce-i cu ala? vrei sa zici ca e de la radiatorul de ulei? pai ala nu are fulie dubla si acolo eu am electroventilarorul ...pe radiator:D
el oricum are mofidicari serioase: deapta sus cred ca e o pompa, are 2 furtunase galbene in ea.
capacul de la distributie e mai lat. cred ca nu are electroventilator si ventilator antrenat de motorul masinii.
si cred ca e alt motor...
florin82141
Aug 23 2006, 08:52 PM
despre ce opel-uri pe benzina te referi ca folosec lant si nu curea.am avut un astra 1.4i (92 ) care avea curea.kadett 1.3 curea,ascona 1.8 curea.despre ce opel vorbesti tu?
Daniel82595
Aug 24 2006, 09:20 AM
ieri am scos cu un prieten un motor de 1,6 de pe un Opel Ascona si l-am pus pe alt Opel Ascona dupa ce am scos de acolo un 1,8 (era cam terminat) si ambele avea curele.......unde mai pui ca era sa ma si 'bata' prietenul ala al meu cand i-am zis ca lantul ar fi mai rezistent :angel:
Daniel82595
Aug 24 2006, 09:25 AM
air_wolf alt motor nu cred ca e, e tot de lada (blocul e acelasi ai alte chestii) doar ca e pe curea. in cel mai bun caz ar putea fi de fiat
. pt moment ma las de modificari, tre sa schimb rulmentul de presiune
f1anatic
Aug 25 2006, 03:51 PM
Avantajul lantzului e discutat. Practic este cam ca ala de la bicicleta. Avantajul curelei este ca poate fi invirtita peste multe fulii intr-un spatziu micutz, lucru care este de mare folos motoarelor cu Variable Valve Timing. Masina mea are dublu AVCS (Active Valve Control System) pentru exhaust si intake. In general motoarele de 6+ cilindri au lantz.
ionut83652
Aug 26 2006, 09:48 PM
QUOTE(Daniel82595)
da am zis ca se folosea 'pe vremuri' pentru ca nu stiam nici o firma in ziua de azi care sa o mai foloseasca (exceptand toyota), credeam ca are si ea niste dezavantaje.
pe masina mea am distributie pe lant dar a mea chiar ca e de 'pe vremuri'
si ma gandeam sa ii fac ceva pt a-i mari puterea....merge cu un turbocompresor dar asta se simte la turatii mai mari si nu-mi place, eu vreau si cuplu la turatii mai mici.... :angel:
bmv mercedes au distributie pe lant si tine peste 1 milion km deci cam cat motorul e mai practica dar daca exista vreun defect de fabricatie ai belito tiai busit motorul
Daniel82595
Aug 27 2006, 01:54 PM
vreau sa cred ca in ziua de azi cand totul e robotizat nu mai exista defecte "exotice" de fabricatie
Mihai98076
Jan 30 2007, 10:29 PM
distributia pe lant e mai zgomotoasa si ingreuneaza si masina.Nu mult dar daca e sa luam fiecare subansamblu al masinii....
air_wolf
Jan 30 2007, 10:42 PM
fals: lantul implica 2 coroane. cureaua implica mai multe role care sint mai grele decit pinioanele.
Skywalker
Jan 31 2007, 08:33 PM
Distributia pe lant este mult mai fiabila decat cea pe curea pentru ca nu necesita inlocuire, cureaua de distributie se inlocuieste functie de fabricantul masinii, ex: Ford Transit 2,4TCi 90CP se inlocuia la 240.000 sau 10 ani; Opel Vectra A din 90 in 90k.
DORU
Feb 1 2007, 12:27 PM
Completare: la VAG dupa 2002 curelele distributie se pot schimba la perioade de timp extinse. Din 2005, cred, acestea sunt din kevlar ceea ce face ca perioada de schimbare sa creasca pana la 240k km.
adi.mitrea
Feb 1 2007, 12:54 PM
QUOTE(florin82141)
despre ce opel-uri pe benzina te referi ca folosec lant si nu curea.am avut un astra 1.4i (92 ) care avea curea.kadett 1.3 curea,ascona 1.8 curea.despre ce opel vorbesti tu?
Scuze c rspuns aa trziu, dar nu am mai urmrit topicul. Toate motoarele Opel care sunt acum n fabricaie.
1.0 pe Corsa
1.2 tot pe Corsa
1.4 pe Astra Classic, pe Corsa veche i pe cea nou, pe Astra H
1.6 nu tiu sigur dac e pe lan
Din ce am observat, motoarele cu sistem twinport au i distribuie pe lan.
Horia49540
Feb 2 2007, 01:45 PM
cea mai buna dovada ca lantul este mai rezistent si mai sigur (desi mai zgomotos etc.) este ca motoarele de turatie mare (peste 7000) au toate distributia pe lant
ca sa nu mai vorbim de motocicletele sport care la 7000 abia se trezesc si care se duc la peste 15 000 rot/min (unele)
serestely94734
Feb 4 2007, 07:54 AM
Sunt si Mondeo dupa 2000 pe lant. De exemplu acum la Octavia fabricate dupa 2003 se schimba cureaua la 150k din cate stiu.
sorin alexandru70781
Feb 14 2007, 02:59 PM
Ce ziceti da faptul ca la fiat , motor de 1.2 benzina , distributia costa la reprezentanta 1700 lei noi ? Si trebuie , zic ei , schimbata la 2 ani !
wxr
Feb 14 2007, 04:59 PM
!!!off topic rau de tot
sorin alexandru, ne lasi ? ai scris pe nu stiu cate topicuri ca te-au jecmanit astia de la fiat. am inteles ideea, esti nemultumit, dar n-avem ce-ti face, trebuia sa intrebi inainte sa o cumperi. asta-i viata, ne pare rau pentru tine, dar deal with it.
eddie
Feb 14 2007, 05:28 PM
La Renaul Clio ,distributia trebuie schimbata la 60.000 de km. sau 4 ani.Cat costa...ma intereseaza personal ! :evil:
La Zafira am distributia pe lant !!!
Ionut95379
Feb 14 2007, 09:09 PM
Si la curelele de distributie daca ajunge ulei, se uzeaza tare si repede, am patit-o la Fiat-ul meu. Jumatate din latimea dintilor s-a dus, ramanand in urma un pic distributia si existand riscul sa se rupa (cureaua).
Uleiul nu se impaca bine cu cauciucul!
xanaxer
May 5 2024, 08:59 PM
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.