Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Noile sisteme de asigurare sau importul prostiei.
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic
Impulse
Asigurare Casco, in functie de temperament sau cum Romania importa cretinismul altora! Aceasta este prima etapa prin care asigurarile isi vor face propriul joc.

19 Aug 2006, 10:33
Noile oferte de pe piata asigurarilor presupun preturi avantajoase pentru soferii prudenti. Este vorba despre politele "light". Costul unei asigurari Casco a inceput sa fie direct proportional cu profilul soferului, care are, totodata, posibilitatea de a se asigura doar pentru cateva categorii de riscuri.



Pana acum, o asigurare Casco includea, la un pret destul de mare, toate categoriile de risc (avarii, incendiu, furt), fara posibilitatea de a alege o varianta cu mai putine riscuri acoperite si, in consecinta, mai ieftina. Noutatea este ca acum conducatorul auto isi poate alege tipul de asigurare potrivit riscurilor la care se considera mai expus. Asta inseamna bani economisiti si mai multa responsabilitate.

Inca din luna mai, Interamerican :angel: Romania a lansat un nou produs de asigurari auto: Casco Light. Caracteristica acestuia este ca acopera doar daunele produse din cauze independente de sofer si prezinta avantajul unui tarif de aproape trei ori mai mic decat in cazul unui Casco total.

Daca pentru un Logan asigurarea Casco Full costa aproape 300-350 euro pe an, un Casco Light va fi de aproximativ 100 euro/an.

Posibilitatea de a alege un tip de asigurare care sa raspunda doar riscurilor la care asiguratul se expune cu precadere a creat un mediu concurential pe piata asigurarilor din Romania. Generali Asigurari, de exemplu, intentioneaza sa aplice sistemul de tarifare segmentara la asigurarile Casco, din octombrie-noiembrie 2006.

Preturile vor fi stabilite in functie de marca si destinatia masinii, varsta soferului si domiciliul acestuia. In urma introducerii acestui sistem de tarifare, asiguratul va plati o prima de asigurare direct proportionala cu riscul pe care-l reprezinta.

Tarifarea va functiona si mai bine prin introducerea sistemului bonus-malus, prin care un asigurat care reprezinta un risc bun va primi un discount la reinnoirea politei, iar cel care are multe daune intr-un an va fi penalizat, platind o prima de asigurare mai mare decat cea standard. Pe de alta parte, cei de la Garanta declara ca practica de mai multi ani tipuri de "asigurari sparte", ceea ce inseamna ca asiguratii isi puteau cumpara doar cateva riscuri. Octavian Bazon, director executiv Auto, ne-a explicat ca la Garanta se poate plati 65% din pretul unui Casco total doar pentru avarii, 80% pentru avarii si furt si 80% pentru avarii si incendiu.

Polite personalizate la Allianz-Tiriac

Luna trecuta, compania a schimbat sistemul asigurarilor Casco. Primele de asigurare se stabilesc in functie de profilul de risc al asiguratului si de palmaresul incidentelor rutiere produse de acesta.

Corelarea dintre costul politei si profilul de risc al solicitantului se face pe baza statisticilor intocmite in ultimii ani la nivelul portofoliului de asigurari Casco ale companiei.

Astfel, prima de asigurare se va stabili nu numai in functie de caracteristicile autovehiculului (marca, model, valoare de nou, vechime, caracteristici tehnice etc.), ci si de informatii referitoare la proprietarul masinii (varsta, stare civila, localitate de resedinta, destinatie si mod de utilizare a autovehiculului etc.)

Important este ca oferta actuala este mult mai bine adaptata nevoilor clientilor. Acestia au posibilitatea sa opteze pentru limitarea riscurilor asigurate.

In noul program de tarifare a politelor Casco, persoanele mature a caror experienta in trafic depaseste 10-15 ani beneficiaza de o oferta mult mai avantajoasa.

Compania a recurs la noul sistem deoarece, in urma analizelor facute pe baza datelor din 2005, a rezultat o crestere a frecventei daunelor, pana la 65%, fata de 15%, cat se inregistreaza in Europa.

Plecand de la constatarea ca aproximativ 80% din clientii cu varsta intre 18 si 25 de ani inregistreaza uneori si 4-5 daune pe an, s-a luat masura ca in viitor acestia sa plateasca mai mult, daca vor alege polita de asigurare Allianz.

CSA a simplificat legislatia RCA

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a eliminat, luna trecuta, contractul de asigurare pe termen nelimitat si obligativitatea denuntarii contractului de asigurare cu 30 de zile inainte de transferul la o alta societate de asigurare.

Persoanele fizice si juridice care au in proprietate parcuri auto formate din cel putin 10 autovehicule inmatriculate sau supuse inmatricularii in Romania pot negocia cu asiguratorii RCA plata primelor de asigurare anuale in maximum 12 fractiuni.

CSA sustine ca eliminarea contractului de asigurare RCA nu va afecta calitatea informatiilor transmise de asiguratori catre baza de date CEDAM. Acest risc este redus prin aplicarea altor doua masuri: introducerea unui element suplimentar de identificare a autovehiculului (seria cartii de identitate a autovehiculului), si interzicerea vanzarilor de polite de asigurare RCA in spatii neamenajate corespunzator.

Noile polite de asigurare RCA se vor emite incepand cu 1 ianuarie 2007

Prin aceste modificari se simplifica procedura de incheiere a asigurarii obligatorii de raspundere civila auto pentru societatile de asigurare si, mai ales, pentru asigurati.

Asigurari fara frontiere

In Olanda, aproape 30% din portofoliul de asigurari Casco este reprezentat de produse de tip Casco Light. In Grecia, procentul este dublu: 60% din asigurarile Casco sunt din categoria Light. In statele din Europa de Vest, in asigurarea obligatorie sunt incluse si o serie de riscuri care la noi sunt asigurate doar prin Casco: distrugerea totala prin incendiu, furtul autovehiculului, alte riscuri legate de catastrofe. Pentru celelalte riscuri se incheie suplimentar asigurare Casco.

Prima care se plateste se stabileste in functie de mai multi factori: daca autovehiculul este proprietate personala sau este al companiei, daca mai este condus de o alta persoana, zona in care circula (in oras mare sau mic).

Intocmirea profilului de risc are la baza statistici in care se tine cont de 20-25 astfel de factori. Un exemplu inedit este Spania, unde se aplica o majorare de 4-5% posesorilor de masini de culoare rosie si neagra. Asta pentru ca in urma unor studii s-a constat ca soferii care conduc masini cu aceste culori produc mai multe pagube.

Ce acopera Casco Light
* incendiu
* furt (total sau partial)
* pericole naturale: cutremur, inundatii, grindina, furtuna etc.
* spargerea parbrizului
* caderi de aeronave sau parti ale acestora
* coliziunea cu animalele

http://www.bloombiz.ro/articol_64561.html
lucicop
Si de ce reprezinta asta o prostie ? Mi se pare perfect normal sa se plateasca in functie de profilul asiguratului...
guerilla
si eu cred ca am trait bine. din 2007 va fi rau.
pretul pentru casco va creste nesimtit de mult.
vor fi rare cazurile fara fransize, astfel incat daca iti gasesti masina cu bara lovita in parcare, vei suporta o mare parte din costuri. nu mai vorbesc de oglinzi care, in cazul in care ai ghinionul sa iti fie furate, le vei plati tu (pt ca valoarea e sub costul fransizei)

eheee. zilele astea cand ai fransiza 0, valoarea de full casco cu sub 5%, sunt numarate sad.gif
lucicop
Sunt curios, in afara, cam care sunt procentele la asigurari CASCO ?
guerilla
tocmai asta e, ca variaza foarte mult.
daca ai 22 ani, conduci o masina in 2 usi, rosie, peste 150CP, ai permisul de 2 ani, poti plati si 2000 euro (calculeaza tu cam care ar fi procentul). plus ca mai e cazul cand te incadreaza in grupe de asigurare. pleci din cea mai mica, atunci cand faci prima asigurare. si poti urca pe masura ce acumulezi vechime si n-ai incidente, scazandu-ti rata.
iti mai vine sa zici ca va fi bine?
Paul46623
Daca la masini va fi cam nasol, apai la motociclete va fi crima cu premeditare. Pe cei cu motoare de peste 100 cp ii va ustura fundul non-stop, mai ceva ca o criza rebela de hemoroizi.
Eduard RO
Stati fara nici o baza din partea asiguratorilor.Poti sa te **** pe el casco.Chiar azi mam certat cu un bou de la asigurari care tot baga clauza cu neintrebuintarea corespunzatoare. :argue: .**** pe ei de boi dupa ce ca traiesc de pe seama noastra noi ii platim cand ai o problema tot se codesc. :bash: :minigun:
Impulse
Ca si in Nord America unde multimea este tinuta sub chei mentale probabil si in Romania veti avea bani de un harb dar nu veti avea bani de asigurare. Cu alte cuvinte masina nu va fi un lux ca pret dar va fi un lux sa o conduci. Prin prisma legii care impune ca fiecare posesor trebuie sa posede asigurare, societatile de asigurare se vor proteja reciproc, isi vor face propriile reguli si vor avea grija sa fixeze anumite plafoane ce vor creste succesiv in asa fel incat fiecare fraier sa munceasca cel putin o luna din an pentru o asigurare iar tinerii vor fi nevoiti sa caute un al doilea servici doar pentru a acoperi cheltuielile luxului de a avea o masina prapadita pe care este nevoit sa o tina datorita distantelor.
Indiferent ca ai un copil linistit, constient si cu capul pe umeri el va plati cot la cot cu belelele strazii, sume fabuloase.
Daca iti place rosu, vei plati in plus, daca esti mascul vei plati iarasi in plus pentru ca statisticile spun ca femeile sunt soferite mai bune desi contrariul imi este dovedit zilnic de femei ce lovesc masini prin parcari si apoi fug de la locul faptei! Daca este coupe vei plati in plus, etc.
Prin urmare vei suporta consecintele unor statistici tampite tampite emise de niste cretini ce declara cu toata convingerea ca masina rosie te instiga la viteza mai tare ca cea alba, ca fiind mascul esti mai agresiv, ca toti tinerii sunt vitezomani, etc. Toata lumea este luata la gramada. Sub pomposul titlu al “individualizarii” in fapt se ascunde o generalizare crasa.

Daca si Romania va prelua acest sistem in care doar statisticile (manarite la greu dealtfel) se va ajunge la aceeasi forma de manipulare a populatiei practicata in alte state.
Avem de a face cu discriminari crase, avem de a face cu sume impuse, avem de a face cu acte de saracire a consumatorului si reducerea sa la tacere in forme cat mai bine imbracate sub staniolul legislativ si acela impus nu votat si agreeat in unanimitate.
Si nu uitati : totul se va desfasura in etape pe care le veti accepta cu capul plecat.... iar asigurarea nu va mai fi un motiv de liniste ci unul de ingrijorare. Veti ajunge ca cei de peste ocean sa umblati cu masinile lovite sau le veti repara pe alti bani decat cei dati asigurarii pentru ca odata ce veti avea cereri de despagubire sau asa numitele "claim"-uri, asigurarea va avea grija pe viitor sa va creasca rata asigurarii ca sa isi acopere gaura produsa. in plus veti deveni un client cu un grad mai mare de risc and so on... :nope:
Sa va spun ca anumite companii au si o politica de respingere -unii chiar oficiala- a clientilor ghinionisti?

La urma urmei este o alta forma de violare a drepturilor fundamentale, o forma de manipulare, de control si supunere, de reducere la tacere si consider ca este una dintre crimele financiare care imbraca diferite forme si care se consuma zilnic sub ochii nostri sub protectia legii si ea bine programata din timp.
Atentie romani caci "vi se pregateste ceva": vai si amar!
Luka
Una dintre partile idioate ale CASCO este aceea ca nu are importanta daca e vina ta sau nu, daca a cazut un copac pe masina sau ai dat cu ea de un zid, pt ei e acelasi lucru.....ai dauna, nu mai beneficiezi de reduceri.
James Kilowatt
Tu pe undeva ai dreptate. Orice idiot care aplica unor cazuri individuale legi statistice e un tampitel care n-a inteles nimic. smile.gif Asta o fac insa si altii, nu doar asiguratorii de masini.

Deschide tu o societate de asigurari care inainte de a face o oferta de pret imi face un profil individualizat si eu ma inscriu la tine smile.gif

Sau mai bine il punem pe halba sa redacteze un proiect de lege pe care il semnam toti membrii prin care sa se sparga monopolul catova firme de asigurari intre care nu exista o concurenta adevarata..... daca ar exista, atunci multe din ideile bune ar veni "natural" smile.gif Din pacate insa liberalismul nu e o idee bine vazuta nici in civilizata ue.
lucicop
Da, cel mai corect ar fi sa se faca un profil individualizat pentru fiecare persoana, insa asta ar presupune mult timp si efort din partea firmei de asigurari. Si cum fiecare afacere este facuta pentru a castiga bani, acum ca au vazut ca romanii isi repara cam mult masinile pe asigurare, s-au gandit sa introduca alt sistem, ca nu mai mergea profitul lor. Intr-un fel ii inteleg.

As dori sa te contrazic la faza cu platitul chiar daca nu e vina ta. Sunt societati de asigurari unde chiar daca faci pe asigurarea ta CASCO masina lovita de cineva care avea RCA, societatea la care ai tu CASCO recupereaza banii de la cea care a emis RCA si tu nu ai malus (procedeul asta se cheama regres).

In concluzie, probabil ca intr-adevar o sa ne afecteze pe toti la pret asigurarea, dar wtf ? Cine nu isi permite asigurare CASCO sa nu isi faca, nu e obligatorie. Poate daca primele vor fi mai mari, si serviciile vor fi mai prompte... Si pana una alta, statisticile spun multe...
RUE
varu din germanica la astra H hb din 2005 luat sh a platit toate asigurarile 400 euro.(casco si RCA)
Watcher
QUOTE(Lucian82182)
Sunt societati de asigurari unde chiar daca faci pe asigurarea ta CASCO masina lovita de cineva care avea RCA, societatea la care ai tu CASCO recupereaza banii de la cea care a emis RCA si tu nu ai malus (procedeul asta se cheama regres).

Asa e in teorie, dar ne zici si noua care sunt societatile alea in practica, ca sa le cautam si noi la urmatorul CASCO? Sunt serios cu intrebarea, asa cum zici tu invatasem si eu la scoala, dar in practica, nu am auzit inca pe nimeni care sa fi 'patit' asa...
lucicop
Nu am experienta cu societatile de asigurare CASCO, asta e teoria auzita de mine. Totusi parca imi amintesc ca la BCR Asigurari mi-a zis cineva ca asa se procedeaza. La asta o sa-mi fac eu asigurare din toamna si (doamne fereste) daca trec prin asa ceva, o sa va spun daca teoria = practica smile.gif
guerilla
watcher, caz concret la mine. casco alianz, regres pe polita rca a vinovatei (nu-mi aduc aminte firma ei de rca, oricum era una din aia mica, fantomatica, fara decontare directa cu nici un service mai de doamne-ajuta). n-am platit nimic in plus in anul 2, nu s-a marit nimic, totul a decurs conform contractului anterior.
lucicop
Nu ai platit in plus, dar nici nu ai beneficiat de reducere ? Nu trebuia sa ai reducere ? Poate majorarea a fost tocmai cat reducerea pe care trebuia sa o ai...
guerilla
normal ca a fost si reducerea. masina fiind in leasing, am avut de la semnarea contractului, esalonarea pe ani, data de la asigurator.
regresul acela nu a avut nici un fel de urmare in contractul meu, nici in bine nici in rau.
Impulse
Da, deocamdata este bine in Romania, iar asigurarea exista pentru a iti da sentimentul de siguranta si pentru a te simti protejat caci de-aia o platesti.
Ma refer la aceste ":imbunatatiri" care nu sunt de fapt decat inrautatirii. Sau vrea careva sa imi demonstreze ca firmele de asigurari sunt in bussines spre binele tau!? blink.gif
Asigurarile si petrolul sunt cele mai profitabile la ora actuala.
Eu nici nu ma refeream la Casco care este denumit peste balta "two-way" si care in anumite cazuri este ceva de neimaginat; ma refeream la simplul RCA obligatoriu denumit "one-way" si care pentru tineri este ucigator ca pret in unele cazuri de-a dreptul intangibil.
Daca Romania preia aceste sisteme nu este bine intrucat o sa stai cu masina in garaj pentru ca va fi un lux sa mergi cu ea.
Dupa cum am mai spus pe langa asigurare veti plati "o mica intelegere" cu cel lovit ca sa nu implice asigurarea ta in procesul accidentului ceea ce ar atrage de la sine o rata mai mare pe anul viitor, o marire a gradului tau de risc -clasificare individuala remember?- s.a.m.d.
Chiar daca te muti la altii, ei vor ajunge ca in alte state sa iti ceara hartie cu daunele platite de cealalta companie in care este stipulat totul. Daca mai intra in lucru si sistemul de puncte al permisului de conducere care este un alt factor ce va influenta societatea de asigurari, poti sa fii sigur ca vei beneficia de un adevart "profil" ... si uite asa veti lucra in viata sa platiti pe unii care va jecmanesc legal dar pe care nu ati vrea sa ii vedeti platind pentru voi... ca dupa aceea iti vor lua pielea.
Si atunci intrebarea mea este : pentru ce naiba platesti asigurare?
O vei plati nu ca sa stai tu linistit ca cineva iti va plati prostia sau greseala (se intampla, nu?) ci pentru ca esti obligat sa ai o asigurare.

Sa va reamintesc alti factor? Masina rosie, ti-ai luat Coupe, esti tanar, esti barbat, ai antecedente, etc?
Ce este cu discriminarea asta crasa si de ce in urma unor statistici tampite eu trebuie sa platesc suplimentar pentru ca m-am nascut baiat, vreau o masina coupe ? de ce trebuie sa platesc suplimentar pentru ca iubesc culoarea rosie? Si daca as avea un baiat de 19 ani de ce trebuie sa plateasca cateva salarii din munca lui pentru ca asa spun alti cretini? de cand toti ne comportam identic? Nici doua masini identice cu componente identice nu se comporta la fel...
Ca asa zice un cretin care a facut statistici?

Eu am o furie nemarginita fata de aceste societati si consider ca si oamenii au ceva de spus si trebuie sa o faca nu sa accepte cu seninatate tot ceea ce li se serveste!
madalina
De acord cu impulse cu partea cu discriminarea. In plus, sa nu uitam ca in tarisoara noastra draga exista o groaza de nesimtiti ce-ti lovesc masina in parcare si pleaca.

Eu am ramas fara yaris pentru ca am avut ghnionuol s aparchez masina in fata blocului in care locuiesc, iar un tip de 21 ani, cu permis de 7 luni a pierdut controlul masinii si a intrat peste masina mea. Asa ca m-am trezit de dimineata cu Yarisul in scara blocului, prins intre zid, un fiesta si un 525 mai vechi ce s-a plictitsit de4 carosabil. Pentru ca cel vinovat nu era proprietarul masinii, ce era era inmatriculata in Italia pe numele altcuiva, iar cartea verde acoperea numai 5000 euro, iar retsul trebuiau platiti de proprietarul masinii, am apelat ca CASCO al meu, dauna totala, am primit banii, dar daca eu imi fac o asigurare la ei, sunt penalizata pentru acest accident, in care nu am nicio vina (eu dormeam in casa proprie atunci).
Skywalker
Impulse are o foarte mare dreptate cand scrie despre asigurarile ce vor veni pe capul nostru.
Pentru mine CASCO si acum este o hotie pe fata iar RCA-ul o inutilitate, ce va veni din 2007 va fi o magarie curata.
Cu asigurare personalizata sunt 100% de acord dar nu in forma prezentata mai sus, iata cum vad eu o asigurare auto personalizata:
1. iti alegi ce asiguri (furt, accident cu vina posesorului, accident din alte cauze, catastrofe naturale, incendiu, avariere auto sau totala, etc)
2. iti alegi pe ce suma (asta sa se aplica si in cazul unei masini cumparare de noua)
air_wolf
in mod normal poti alege orice companie de asigurari din UE. asta n-au specificat-o nicaieri biggrin.gif deci daca ai bani de LLoyds te duci la ei. in romania nu exista companie de asigurari care sa asigure un vehicul preparat pentru off-road si pasagerii dintr-un astfel de vehicul. absolut nici una.
lucicop
Mi se pare corect ca cei care fac mai multe evenimente (din vina lor) sa plateasca mai mult. Poate macar in felul asta vor deveni mai prudenti...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.