Help - Search - Members - Calendar
Full Version: instalatia de racire V40
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Volvo
Nelutu85070
Buna,

Sunt de curand un posesor de Volvo V40 1,9 TDI 116 cp (august 2001). Mi-am cumparat personal masina din Germania cu 2 luni in urma. Am schimbat pe ea filtre, curea distributie, ulei. Cu cateva zile in urma am observat ca picura antigel pe sub masina, in zona pompei de apa. Cand m-am uitat la bidonasul unde se completeaza lichidul de racire am observat ca este gol. Mentionez ca numai cateodata imi picura lichid sub masina. M-am gandit ca probabil a intrat aer in instalatie fiind gol bidonasul si din cauza presiunii create a picurat lichid. Sau probabil am ghinionul sa fie dus capacul pompei de apa. Mentionez ca indicatorul din bord imi arata normal tot timpul, adica pe la jumatate. Acuma si indicatorul imi indica presiune scazuta cu toate ca am completat lichidul si aerisit instalatia. Este vreun senzor acolo? Mentionez ca dupa ce pornesc motorul se ridica si acul indicator din bord, dar la punerea contactului imi arata presiune scazuta.
Intrebarea este cum pot identifica daca pompa de apa are probleme, sau garnitura dintre pompa si motor, sau problema era doar presiunea din instalatie. Trebuie neaparat sa merg cu ea in service numai pentru diagnosticarea asta? Nu o pot face eu? Pentru ca pentru diagnosticarea asta imi trebuie programare, majoritatea mecanicilor din serviceuri sunt in concediu acuma, si nu vreau sa imi tin masina acolo 2 zile doar pentru a-mi spune ce are, si sa si astept pentru asta mai bine de o saptamana pana imi vine randul conform programarii. Aici nu este service Volvo si sunt nevoit sa merg la un service obisnuit. Siinca ceva: cum fac sa isi revina indicatorul din bord? Acuma e lichid suficient in instalatie, e aerisita si la punerea contactului tot imi arata presiune scazuta, adica e picat cu totul acul indicatorului, si urca greu, doar dupa ce pornesc motorul.
Si inca ceva... Masina are 236.000 km in bord. Pot afla cumva daca sunt reali? sau chiar un istoric al masinii? ceva date suplimentare despre ea?
In rest sunt foarte multumit de masina, merge super motorul, are o tinuta de drum excelenta, si sunt bucuros ca am ales volvo. Sper doar sa trec peste problema asta cu racirea...

merci mult
TLS-09
Daca intra aer in instalatie nu este un motiv sa curga antigel in afara acesteia. Poate sa apara o supraincalzire, dar si aceasta este putin probabila cita vreme volumul de apa pierdut nu este foarte mare. Instalatia se aeriseste singura dar probleme apar cind nivelul scade astfel incit apar portiuni de instalatie prin care apa nu mai circula deloc. Oricum pompa de apa impinge apa in circuit peste nivelul la care este situata cu motorul oprit.
La pompa poate sa-ti picure fie asa cum ai spus din cauza garniturii de la capacul pompei dar poate sa picure si pe la rulmentul pompei(caz in care s-a dus simeringul de etansare ) .In acest din urma caz nu prea ai ce sa faci decit sa schimbi capacul pompei (in setul nou vei avea si o garnitura noua de etansare).
Oricum trebuie identificat cu certitudine locul din care pleaca picaturile de antigel(poate ca este doar un colier slabit undeva mai sus de pompa) iar apa se prelinge si tu o vezi curgind doar in punctul situat cel mai jos.
Cu privire la indicatorul de bord nu stiu ce sa spun. Indicatorul arata nivelul de umplere al instalatiei de racire?Nu stiam sa existe asa ceva (nu ca nu ar fi posibil, dar este mai rar intilnit). Sau te referi la indicatorul de temperatura al apei din circuit?
Daca ai un indicator de presiune aparent este normal sa arate o presiune mai scazuta cind este doar pus contactul. Presiunea trebuie sa creasca dupa pornirea motorului cind ea apare pe de o parte datorita pompei de apa(care impinge apa in circuit) si apoi datorita cresterii in volum a apei(prin incalzire) si a cantitatii de vapori (abur) datorata temperaturii crescute (85-90 grade, asadar aproape de punctul de fierbere).
Eu cred ca problema nu este legata de presiune deoarece presiunea scazuta nu determina scurgeri de apa. Eventuala presiune marita ar putea determina asa ceva dar si in acel caz apa ar cam trebui sa fiarba. In plus ai vasul de expansiune si in mod sigur o supapa( ventil) , de regula in capacul vasului astfel incit in situatia cresterii excesiva a presiunii volumul de apa fiarta sau aburi este evacuat.
Referitor la kilometrii reali da o cautare ca s-a mai discutat pe forum. Vezi ce s-a scris acolo la www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=11107&keyword=Kilometri ca nu are rost sa reluam toata discutia, gasesti suficiente opinii pe topicul respectiv.
Nelutu85070
Am observat ca incepe sa picure lichid doar dupa ce motorul se incalzeste si cateva minute bune dupa ce a fost oprit. La rece nu picura. Si referitor la indicatorul din bord, pana acum cu problema asta imi urca instantaneu pana la jumatate odata cu punerea contactului. Acum imi indica valoarea minima si numai dupa ce se incalzeste motorul incepe sa urce, greu, pana ajunge in poyitia normala. Exista ceva senzor pe la instalatia de apa care ar putea influenta indicatorul din bord sa nu functioneze ca inainte?
Nelutu85070
si merci pentru lamuriri TLS-09, m-ai mai luminat putin
Horia65398
Pt. Nelutu,

Am rulat masina pe server. A fost masina DEMO. E mai mult decat OK din punct de vedere tehnic. E chiar ciudat, caci in afara de consumabile si vreo 2 senzori nu s-a schimbat nimic la ea. Functionezi deci, cu piesele din fabrica smile.gif
Cat priveste Km rulati, in august 2004 masina avea 172,000 Km ( ultima intrare pe garantie).

In concluzie, s-o stapanesti sanatos, e o masina buna. Cat te-a costat?

Best,

Horia
Nelutu85070
Merci Horia!

Sunt foarte multumit de masina asta. Doar sa scap de problema cu pompa asta de apa sau cu ce-o cauza scurgerea de antigel...
Acelasi lucru mi-au zis si cei de la service cand am schimbat acu vreo 2 saptamani bujiile incandescente, dupa ce mi s-a aprins beculetul de service in bord si computerul celor de la service a zis ca sunt bujiile. Masina pornea la prima cheie chiar daca nici una din bujii nu mai functiona, poate datorita faptului ca e cald afara. Baietii de la service mi-au zis ca bujiile pe care le-au luat jos erau cele originale, din fabricatie, si chiar s-au chinuit putin pana le-au luat jos. M-au tinut 235.000 km bujiile alea. La dealerul Volvo de unde am luat-o a stat masina din martie - aprilie anul acesta, asteptandu-ma pe mine, si am ajuns sa o cumpar numai la sfarsitul lunii mai. Am o cunostinta acolo care m-a ajutat. Pretul masinii a fost in Germania 6990 euro, si dupa ce am mai negociat ceva si cu tot cu TVA-ul recuperat mi-a iesit pretul ei acolo la 5900 euro, la care s-a adaugat drumul pana in Germania si inapoi si asigurarea cu numerele provizorii. Pretul net al masinii mi-a iesit acolo la 5900 euro. Tot in acest pret am primit un schimb de ulei si filtru pe care mi le-au schimbat cand am pornit de acolo si patru cauciucuri de iarna noi pe care mi le-au montat pe masina (de vara nu aveau pe stoc, eu am stat doar 3 zile in Germania si cele care erau pe masina erau foarte uzate)
Masina este din august 2001.
Nelutu85070
Inca o nelamurire... ce inseamna a fost masina Demo? Din cate stiu eu a avut un singur proprietar acolo in Germania, persoana fizica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.