Help - Search - Members - Calendar
Full Version: mi se ridica apa
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
florin82141
salutare din nou.mai am si eu inca o problema dar nu stiu daca asa tre sa fie sau nu.nu conteaza cat ar fi de cald in oras apa nu imi creste peste 90 de grade.dar cum ies afara din oras si o alerg putin(130-150)timp de 2-4 minute mi se ridica apa peste 90 de grade,si daca continui sa merg pe la 140 apa imi sta intre 90 si 100 de grade.daca mai pornesc si AC ajunge aproape de 100 de grade dar.am intrebat si eu cateva persoane si a zis ca este normal dar imi vine greu sa cred.tineti cont ca in oras nu imi depaseste 90 de grade nici cu AC. masina este opel astra caravan 2.0 dti 16 valve. :bash: biggrin.gif sa fie oare normal?
eddie
In mod normal apa nu trebuie sa depaseasca 85 de grade.
florin82141
daca ies afara din oras cu masina si merg normal(110-120) apa imi asta axct cum spui tu pe la 85 de grade.dar cum o alerg putin gata mi se urca apa.am intrebat la opel in si mi sa spus ca daca in oras nu depaseste 90 de grade atunci este bine.bine bine dar de ce daca o alerg putin creste?care sa fie cauza?
Mariustom
Salutare :wave:
În mod normal, pe la 85 grade C îți cuplează termocupla ventilatorul radiatorului, deci 90, hai maxim, cu indulgență 95 grade ar trebui să fie temperatura maximă a apei.
Oricum, când ai 90, ar trebui să verifici dacă ventilatorul funcționează. Dacă nu, cu motorul pornit, încearcă să pui în scurt cu ceva bornele termocuplei de pe radiator, poate îi stricat și nu mai cuplează la temperaturi de peste 85.
offtopic.gif Cam multe probleme ai cu mașina asta, de vreo săptămână, cam 5, dacă nu greșesc, pe lângă cele 3.000E biggrin.gif . Cam prea multe pentru cât o lăudai într-un topic. No offence !
Poate acolo, în Danemarca, unde ziceai că ești acum, sau aici, că-i mai ieftin, ar trebui să-i faci o revizie țeapănă, ca să nu mai ai probleme.
Îți doresc s-o conduci sănătos, fără probleme :wave:

PS: că văd că ai scris
QUOTE
daca in oras nu depaseste 90 de grade atunci este bine.bine bine dar de ce daca o alerg putin creste?care sa fie cauza?

Înseamnă că frecarea motorului este atât de mare biggrin.gif , că apa+ventilator+curenți mari de aer (viteză mare) nu reușesc să țină temp.apei la 90 maxim.
TLS-09
Chestia cu 85 de grade este discutabila, in mod normal este ok si la 90 . De exemplu la a mea acul intepeneste la 90 de grade. De altfel nu a depasit niciodata 90 indiferent de conditii( fie oras aglomerat si caldura mare, fie talpa la 150-160).
Teoretic la viteze mai mari desi creste si temperatura la fel de bine creste si viteza de racire a aerului care trece prin radiator. Cresterea nu este direct proportionala astfel incit probabil de aceea apare acea supraincalzire.
Eu cred ca la tine problema ar fi sonda care determina pornirea termocuplei. .Ar fi cam prima chestie de verificat ( pe de alta parte simptomele duc putin cu gindul si spre o garnitura de chiulasa "usor prajita").
florin82141
ventilatorul cupleaza ca de mai multe ori m-am uitat sa vad daca porneste.si exact la 90-92 de grade se pune in miscare ventilatorul.di cu chestia ca mi-am laudat masina nu prea as crede.si cred caun miros urat in masina nu inseamna ca masina este "VARZA" sau ce voiai sa insinuezi.si defctele care leam avut eu la a mea le-a cam avut mai toata lumea care detine opel(95%)arata-mi o persoana care nu lea avut?????????oricum mersi
florin82141
din care ma pricep eu si din ce am vazut mai mult ca sigur ca tu la skoda ta ai 2 ventiloare.si te cred si eu ca nu depaseste 90 de grade.ca 1 ventilator merge mai tot timpul iar al 2-lea intra cand este nevoie.la opel este doar 1 care tre sa faca fata si in aglomeratie si afara la alergat.din pacate al meu nu stiu ce are.si cu garnitura este EXCLUS.trebuia sa se vada ceva picaturi de ulei in apa sau spuma in ulei ceva de genul asta.dar nu este.poate sa fie termostatul?
florin82141
biggrin.gif :boxing: (pt mariustom)
si cam la 10.000 de km sa sti ca ma duc cu masina in service la un test la o verificare mai amnuntita.ca la 230.000 tre sa mergi.nu o poti lasa asa.in 98% din cazuri masina este in perfecta stare.asa mi se spune.doar asa ca sa sti si tu???sti cati k fac eu in 3 luni cand sunt plecat din tara???????cam 25.000-30.000.plec din tara pt 3 luni vin acasa 1 saptamana si tot asa.doar pana in dk sunt 2650 de km.asa ca la atatia km nu cred ca am cam multe defecte si mai alej majore
TLS-09
Nu stiu daca ai motive sa te enervezi pe forum Florine. Poate doar pentru ca nu-ti merge masina dar pentru raspunsuri nu cred ca ai motive.
Revenind la subiect s-ar putea sa ai mare dreptate si in ceea ce priveste termostatul. Cu o precizarea si ala ori deschide , ori nu ca doar nu o sa deschida in oras si nu o sa deschida in afara lui? Nu-i asa?
Asadar demonteaza-l, pune-l intr-o oala cu apa si da-i drumul pe aragaz sa vezi daca, cum si mai ales cind deschide. Si daca deschide complet!!!.
Eu am doua ventilatoare la Skoda dar sa stii ca nu merge nici unul tot timpul, sistemul este identic fie ca e opel,fie ca e Skoda (are aceleasi principii) asa ca .... no comment.
Am impresia ca doreai sa te certi putin cu Mariustom si nu cu mine (probabil ca ai confundat "adrisantul moncher").
In fine asteptam sa ne spui ce are masina dupa ce o rezolvi. Mai vezi o chestie: la cit trebuie sa deschida termocupla (cred ca 92 e cam mult) in mod normal ar trebui sa afli la cit trebuie sa deschida (pentru ca dupa ce dechide ii mai ia ceva timp sa aduca apa la temperatura normala).
Bafta biggrin.gif

PS; la chestia cu "varza' si cu mirosul in masina zau ca nu pricep nimic! Am spus eu ca masina ta e varza? Chiar daca ar fi crede-ma ca nu sint genul care sa tina sa faca astfel de afirmatii care sa-i supere pe ceilalti forumisti. Asadar nu prea vad de ce ai fi putin artagos, ca zau nu are sens.
florin82141
nu ma refeream la tine "TLS-O9" si nici nu vreau sa ma cert pe forum.doar ca era vorba aici de "MARIUSTOM" care imi propunea sa ma duc sa fac un service la masina sau cam asa ceva.daca mai stau pe forum si mai deschid cate un subiect asta nu inseamna ca nu mai ma duc cu masina in service.in fine sper sa nu fie o problema chestia cu apa si sa fie exact ce mi sa spus in service la OPEL ca asa trebuie sa fie.cat despre TLS-09 multumesc pt raspunsuri si pt ceilalti bineinteles
Jeff
In cazul in care termocupla este ok si daca masina are multi km, ar fi indicat sa-i faci o spalatura pe circuitul de apa, cine stie ce marmelada scoti din radiator...
Mariustom
Salutare :wave:
Florin, eu ți-am recomandat să îi faci o revizie mai completă, deoarece:
QUOTE
dupa 10.000 de km efectuato mi sa stricat pompa de injectie si calculatorul.am platit 3000 euro.

QUOTE
problema este ca masina nu mai are viata in ea ca inainte sa se strice.am schimbat filtre si toate cele dar degeba.please help.nu mai imi place cum se infige ... am fost la opel ca am garantie si mia zis ca este un senzor de aer

QUOTE
care imi spuneti si mie cum ai vine de hac la domputerul de bord.este un opel astra si imi tot dispare cate o liniuta din display.ba in stanga ba in dreapta ba merge ba nu merge etc.ma cam inerveaza.cum al pot repara.

QUOTE
cand pun contactul la vreo 2-3 sec dispar mai toate becurile din bord.dar de multe ori imi ramane ala de abs aprins.nu de fiecare data.care poate fi cauza.mersi

QUOTE
camd dau drumul la ventilatie fara AC vine un miros urat de parca as avea gunoi in loc de filtru de polen.sau vine un miros de praf foarte innecacios.

QUOTE
am si ei o problema de 2 luni de cand miam luat masina cu filetul la de baia de ulei unde intra busonul. ... sa stricat filetul dat in baie.acum am pus unu de dacie ca la schimbul trecut am cumparat nou de la opel si mergea in gol

QUOTE
am si eu o problema noua.am plecat aseara cu masina si am pornit AC dar ce sa vezi nu mai merge

QUOTE
imi cam palpiteaza inima cand vad pe computerul de bord "check oil level"cam cat ar trebui sa completez cand imi apare asta pe computerul de bord.daca al verific dupa vreo 2-4 ore dupa ce imi apare "check oil level" nivelul este mic.

Crede-mă, dacă ți-am recomandat revizia, am făcut-o pentru că văd că, în 2 1/2 luni ai avut unele probleme destul de serioase. Și nu am vrut să fiu sarcastic sau miștocar. Doar am vrut să nu mai ai probleme cu o mașină ce abia ai cumpărat-o.
Apropo, înainte de a o cumpăra, te-ai interesat dacă mașina a stat, și cât?
Te cred că faci mulți km, și că îți pasă de mașină. Departe de mine să cred altceva!!!
QUOTE
poate sa fie termostatul?
Dacă termostatul nu se deschide, înseamnă că apa nu-ți trece prin radiator. Deci apa se încălzește foarte repede, și nu se răcește eficient.
Ce spui tu, că în oraș nu-ți depășește 90 grade, doar dacă o alergi puțin, asta chiar că nu știu, dar și eu sunt curios cum se va rezolva. De aceea, te rog să ne scrii ce s-a întâmplat. Pe bune.
Și, crede-mă încă o dată, n-am insinuat că mașina ta e "varză", doar că ai unele probleme care n-ar fi trebuit să le ai așa repede.

Iar TLS dacă ar fi citit posturile de la început, și-ar fi dat seama că adresantul sunt eu biggrin.gif .
În speranța rezolvării problemelor cât mai repede, îți doresc, Florine, toate cele bune, și să conduci sănătos mulți km mașina.
Mai vorbim,
Ciao :wave:
TLS-09
Mariustom am citit topicurile, dar m-a iritat putin faptul ca vorbeam despre masina lui si nu despre opel vs skoda, ca sa ajungem la cite ventilatoare are unul sau altul.
De altfel se pare ca si Florin uitase cite probleme a postat ca nu-si amintea decat de clima si parca inca ceva.
Da vad ca i-ai amintit omului. offtopic.gif biggrin.gif
Mariustom
Dragă Cristi, eu doar i-am dat un sfat care să-l ajute, nu să fac mișto, așa cum poate a crezut Florin.
NU FAC AȘACEVA (mișto) !!!
Îl cred că vrea să nu aibe probleme, dar se pare că nu s-a "orientat" când a luat mașina, adică prea multe probleme are doar în 2 luni, chiar dacă face mulți km. Să nu uităm că nu-i face prin crevasele din România și cu zeama (pardon, motorină am vrut să zic biggrin.gif ) de la noi. Și, mare parte, poate, pe autobandă.
Deci, am zis ce am zis doar pt. binele lui, nu ca să îi înjosesc mașina. Nu, așa ceva nu fac !
Deci, toate cele bune vouă și mie biggrin.gif
Ciao :wave:
florin41381
ma bucur daca nu se incepe cu misto si alte chesti.cat despre masina de, ca fiecare mai apare cate o buba.dar se rezolva si parca mult mai usor, atunci cand ai cu cine discuta despre asta.si inca ceva legat de problema mea cu racirea.ziceai ca daca termostatul nu deschide apa creste foarte repede.tocmai asta este ca nu creste repede.cam la 5-7 minute dupa ce am plecat cu masina de pe loc imi ajunge apa la temperatura de 85 de grade.
Mariustom
Salutare :wave:
1. Văd că ai 2 "identități". Vezi că tu contravii Regulamentului, pct.6.
2. Dacă termostatul nu deschide, apa NU trece prin radiator, și se încălzește mai repede. Foarte util termostatul îndeosebi iarna, asigură o temperatură optimă a motorului și habitatului biggrin.gif .
Revenind la problema ta, ar fi utilă o spălare a circuitului de răcire, cum a recomandat și Jeff.
După spălarea circuitului, mai vorbim, despre răcire.
Mă bucur și eu când se face schimb de experiență în domeniul mașini (doar de aia a fost creat forumul ăsta, bănuiesc blush.gif ), nu pentru răbufniri personale.
Îți doresc să rezolvi problema cu răcirea și cea cu clonele blink.gif
Mai vorbim,
Ciao :wave:
TLS-09
Florin 31381 sau Florine 82141 vezi ca problema curatarii instalatiei de racire s-a mai discutat aici www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=10078&highlight=
vezi ce poti sa iei de acolo.
florin82141
stiu ca contravin regulamentului dar crede-ma ca nu mai stiam parola si mai aveam un cont mai vechi.sper sa nu se sepere nimeni ca nu am facut intentionat
florin82141
mai am inca o intrebare legata de problema mea cu incalzirea motorului.pompa de apa poate avea vreo cauza in toata chestia asta?ca termostatul cam iese din discutie.pompa de apa la cati km se schimba?ca m-am uitat prin cartea service a masini si nu am gasit nimic ca s-ar fi schimbat pompa.sa fie asta o cauza?din cate stiu eu pompa merge pana se caleaza nu??????
florin82141
mai am inca o intrebare legata de problema mea cu incalzirea motorului.pompa de apa poate avea vreo cauza in toata chestia asta?ca termostatul cam iese din discutie.pompa de apa la cati km se schimba?ca m-am uitat prin cartea service a masini si nu am gasit nimic ca s-ar fi schimbat pompa.sa fie asta o cauza?din cate stiu eu pompa merge pana se caleaza nu??????
AZAZEL
masina ta nu functioneaza normal.
mi-e imi sta apa la motor la 87 grade in exteriorul orasului indiferent de forja si de AC.

cum am mers vara asta 18 km timp de o ora jumate numai in viteza 1 si la deal nu mi-a trecut de 93 grade. deci ceva este in neregula la tine.
florin82141
nu stiu ce sa zic.dar si eu am mers in viteza inferioara mult timp dar nici mie nu mi sa ridicar mai mult de 92-93 de grade.deci nu conteazaq cat de cald este sau aglomeratie nu imi creste apa ai mult decat normal.chestia asta incepe cand o alerg.ce poate fi nu stiu.miercuri am programare la opel si o sa ma pun cu pumni pe ei :boxing: biggrin.gif sa ma rezolve cu treaba asta suspecta
tommy59961
te duci degeaba la opel. ce lichid de racire ai...? si in ce stare e radiatorul...?
florin82141
sincer sa fiu nu stiu ce lichid de racire am.asa am cumparat-o si asa am lasato.nu am umblat la ea.iam mai completat putin antigel cam 100 de grame acum 1 saptamana dar nimic mai mult.si la radiator la ce te referi?daca este lovit?nu este lovit.este in perfecta stare.toate striatiile dupa el sau aripioare cum s-or numi sunt perfecte si neatinse.sa incerc sa golesc toata instalatia de aerisire si sa iau de la capat?dar pe unde se da drumul sa iasa toata apa din motor-radiator si care este raportul apa-antigel?
Radu50689
Si eu am verificat la Opelul meu:
- in oras 85-87
- afara cu viteza 120-140 urca la 90
- afara cu aerul conditionat 92 (cand se porneste AC si compresorul consuma putere si condensorul se incalzeste puternic si, fiind pus chiar in fata radiatorului motorului, micsoreaza putin capacitatea de racire
Mai poti avea erori de masura din cauza sondelor si acelor indicatoare, deci ar fi posibil sa fie totul OK la masina ta. Ca verificare sigura urmareste nivelul in vasul de expansiune(nu umbla la buson la cald pentru ca e sub presiune!)
florin82141
hai ca m-ai mam linistit un pic.dar ce anume sa urmaresc l avasul de expansiune?nivelul sau sa vad daca clocoteste?
Radu50689
Umpli la rece pana la semn si verifici dupa ce ai "fript-o" daca fierbe, cat a crescut nivelul(daca e peste maxim), in timp verifici daca nivelul scade de la o zi la alta(ar putea insemna ca ai pierderi)
florin82141
asa o sa fac sa vad daca daca imi fiesrbe dupa ce o alrg putin biggrin.gif
florin82141
azi am lasat masina sa merga pana ce a ajuns la temperatura care ar trebui sa porneasca ventilatorul.a pornit dar ala din mic din fata care stiam ca este pt radiatorul ala mic de AC,si nu ala mare din spate care stiam ca este pt radiatorul mare care raceste motorul.acum intrebarea mea este care din radiatoare trebuia sa porneasca si care ventilator este pt radiatorul de racire al motorului.va rog sa imi spuneti la ce foloseste fiecare ventilator si radiator.mersi
Radu50689
Pompa se schimba de obicei atunci cand curge pe la presetupa!(se pierde lichid de racire si motorul se poate supraincalzi daca se pierde o anumita cantitate de lichid, instalatia poate lua aer si atunci racirea e cu atat mai mult mai putin eficienta)
florin82141
si pe unde ar trebui sa ma uit mai atent sa vad daca pird ceva lichid de racire?ca de mai multe ori m-am uitat pe sub masina si nu am vazut nici o scurgere.
Radu50689
pierzi lichid doar daca scade nivelul!!!!!!
daca nu scade nivelul nu ai de ce si pe unde sa cauti!
fiecare lucru trebuie facut doar daca si fiecare are un nivel de prioritate.ai verificat daca fierbe cand o alergi?CU ASTA TREBUIE SA INCEPI SI APOI SAVEZI DACA SCADE NIVELUL SI APOI.....
Radu50689
Radiatoarele fiind unul peste altul si ventilatoarele lor fiind la fel e clar ca ele sunt influentate putin unul de celalalt!(si inca ceva important: ambele se incalzesc si trebuie racite de aerul prin care trece masina)
Probabil ca ventilatorul mic (al aerului conditionat) poate fi privit ca prima treapta de ventilatie pentru radiatorul motorului iar cand porneste si(sau) al doilea ventilator mai mare ar fi cererea de racire mai mare si ar fi a doua treapta!(e posibil sa fie chiar trei prin insumarea lor).
E posibil ca producatorul sa combine deci printr-un anumit algoritm functioanarea celor 2 ventilatoare pentru a asigura atat racirea motorului cat si functionarea AC.(prin racirea condensorului=radiator mic langa radiator mare motor)
Oricum observatia ta ca porneste mai intai ventilatorul mic e importanta si demna de retunut!
florin82141
iam dat putin azi in blana pana am vazut ca apa a ajuns intre 90-100 de grade.am oprit brusc sa vad daca fierbe.nu fierbea dar ventilatoul mic era pornit.si azi am fost si la opel pt o verificare si m-am interesat de cresterea apei.nu o sa va vina ce mi sa spus.exact asa suna"radiatorul mic porneste pe la 90-92 de grade iar cel mare pe la 100-105 grade"pe cuvant nu va mint.iam zis ca nu ar trebui sa fie asa pt ca apa fierbe peste 100 de grade si se va arde garnitura de chiulasa dar mia zis sa stau linistit ca nu se intampla nimic.iam arata omului cu degetul la cat ajunge apa si mia zis ca este normal daca o alerg si ca sa stau linistit.mi-a puso la test si mia pornit ventilatorul mare si mic din testerul ala ca sa imi arate ca si amandoua functioneaza.deci ce sa inteleg din chestiile astea.ce sa mai cred.tineti cont ca omul care sa ocupat de masina este INGINER sau ceva mare oricum care se pricepe.nu va mint si verificare am facuto in danemarca azi 23-08-2006.am si factura daca nu ma credeti biggrin.gif
Geroge73919
te credem pe cuvant biggrin.gif eu trebuie sa recunosc ca mai mult de 92-93 de grade nu am avut niciodata si am fript-o pe caldurile astea de 40 de grade zilele trecute si nu am reusit sa scot din ea decat 93 de grade la mers in oras, afara sta pe la 87-88 de grade
Radu50689
De fapt in instalatie nu e apa ci e un amestec care nu fierbe la 100C.
Si mai e si sub presiune, deci temperatura de firbere e si mai mare!
Se pare ca am dreptate referitor la ventilatoare!Oricum cel mic din fata merge atunci cand functioneaza aerul conditionat evacuind caldura din condensor si implicit aerul vatrece si prin radiatorul masinii.
Radu50689
Si indicatoarele pot avea o eroare dar sunt utile pentru ca stii cat trebuie sa arate de obicei la masina ta!
TLS-09
Pina la urma Florine se pare ca nu ai nici o problema la masina. Doamne ajuta!.
Acuma vad ca te cramponezi putin de temperatura de fierbere a apei respectiv de chestia cu 100-105 grade.
Diferenta este ca aici nu vorbim despre o oala cu apa pe aragaz ci despre un circuit relativ inchis in care apa fierbe. Gindestet-te la o "cucta", oala sub presiune sau "oala minune" cum ii ziceau pe vremuri gospodinele. Si acolo apa fierbe la 100 de grade(sau incepe sa fiarba) dar nu explodeaza oala nici dupa o ora de fiert deoarece exista acea supapa de eliminare a presiunii creata de abur.
Asa cum am spus acea supapa exista si la circuitul de racire al masinii.
Temperatura apei nu este constanta de 105 grade in intregul circuit (ea poate sa fie asta in zona sondei de temperatura) dar apa circula in permanenta.
In acest circuit trece prin radiator unde temperatura coboara sub acele 105 grade si apoi este impinsa spre pistoane prin canalele din blocul motor.
Principala ei functie este racirea iar in momentul in care ajunge sa zicem in dreptul pistonului la 80-90 grade (cu cit iese din radiator) ea isi indeplineste functia de racire temperatura camasii pistonului fiind evident cu mult mai mare decat 105 grade. Dupa asta isi continua circuitul si se intoarce in radiator de unde pleaca iarasi cu 80-90 grade sa zicem.
Acuma fii sigur ca in momentul in care apa fierbe la propriu in instalatia de racire, adica atunci cind se deverseaza in afara vasului de expansiune , temperatura ei este mai mare de 105 grade.
Mai este o problema vasul de expansiune are doua roluri:pe de o parte asigura o rezerva de apa pentru circuit in situatia unor scapari accidentale si mai putin importante cantitativ, si pe de alta parte permite "dilatarea" volumului apei din circuit tocmai in situatia acestor 105 grade, astfel incit apa cu volumul marit sa nu iasa din circuit ci sa ramina in acesta in urma racirii.
Pina cind porneste terocupla apa incalzita are un volum mai mare (care se regaseste prin cresterea de volum in vasul de expansiune) dupa care la pornirea termocuplei acest volum scade prin racire si reintrarea apei in circuit.

Daca ai sa te uiti atent, vasul de expansiune are doua furtune conectate. Unul mai subtire prin care apa se recircula din partea superioara a radiatorului si unul mai gros in partea inferioara prin care intra in blocul motor.
In momentul in care apa fierbe cu adevarat in circuit, pe furtunul gros prin care ar pleca din vasul de expansiune , ea nu mai coboara in motor ci dimpotriva urca spre vasul de expansiune pentru a fi aruncata afara.
Sa speram ca nu o sa mai ai probleme sau mai bine chiar ca nu ai avut nici o problema totul fiind o alarma falsa.
Bafta!
florin82141
asa sper si eu ca nu am avut o problema si ca a fost doar o alarma falsa.dar acuma crede-ma pe cuvant,la cate pareri au fost la topicul asta ba ca lui cutare nu ai trece de 85 ba ca de 90-95 ce era sa cred.dar usor usor incerc sa ma linistesc si tind sa cred ca asa este facut sa functioneze.ma multumesc de raspunsuri
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.