Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Reglarea carburatorului
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Daniel82595
ok deci cum naiba se face ca eu unul cu ale mele cunostite nu-i dau de cap.
Am fost la service bujoreni ca sa-mi schimbe rulmentul de la alternator si o parte din carcasa alternatorului care era crapata. Acolo a venit un mecanic schiop (daca il prind ii aranjez si celalalt picior) si s-a uitat el pe la motor si mi-a 'reglat' el carburatorul si avansul. Am acceptat pt ca inainte cand revenea la relanti masina tremura un pik dupa care se stabilea la 800 ture. Toate bune si frumoase, ba chiar masina fugea mai tare dar imi consuma cam 20% :evil:.
Cand am scos bujiile erau negre blink.gif. Acel mecanic mai mult ca sigur a facut intentionat numai ca sa ma duc eu la el ca ma tot vrajea... acu asta e :bash:.
Avansul l-am reglat eu cu becul, dar carburatorul nu reusesc tot cosuma mult.....cred ca o fi umblat la jiclorul de sus si auzisem ca la ala nu se umbla.
Va rog daca stiti sa-mi explicati si mie detaliat cum se face reglajul, am pus si poze si am numerotat asa jiglere alea (nu prea stiu eu care ce face).
1 - aer
2 - nu stiu ( nu se umbla)
3 - benzina cred biggrin.gif
4 - relanti
asa e? lamuriti-ma beer.gif
Daniel82595
1 si 2
Daniel82595
3 si 4. Pozele sunt facute inainte de patzanie
ionita56403
ala schiop e florica io v-am zis sa va feriti de el e va de mama lui
Daniel82595
din pacate nu am vazut topicul respectiv. Ala a venit ca nesimtitu si si-a bagat surubelnita prin carburatorul meu, pana l-am vazut era prea tarziu si am zis hai ca e un lucru bun ca oricum nu mergea bine nici inante. Acu consuma mult......
k.68177
hmmmm, surubul 4 nu e de la relantiu!!!!!!!!!!!!! Ai grija ce faci cu ala, ca ala regleaza cursa clapetei de acceleratie, si daca umblii cu ala, poti sa "neutralizezi" celelalte suruburi de reglaj. Carburatoarele de tipul astuia (2107 adica Ozon) nu au surub de reglaj al relantiului propriu-zis. Relantiu se regleaza cu suruburl din fata si acela lateral (notate cred la tine cu 1 respectiv 3).
Daniel82595
offf cred ca o sa ma dau batut :evil: .....si ma duc la dl.patru
Corhana77862
Bujie neagra inseamna amestec bogat deci ii vine prea multa benzina si prea putin aer => Motorul tau ar trebui la rece sa mearga extraordinar si sa fie foarte puternic si la cald sa mearga innecat!
Sfat........du-te peste el, baga-l cu botu in carburator sa ti-l faca. Eu ma intreb daca nu cumva ti-a inlocuit vreun jiglor cu unu mai mare! Eu cand am luat Lada, era gatuita (pt ca mosul desi avea 20 mil pensie se zgarcea la benzina) si nu prea tragea cum trebuie. Am mers la un nea' mecanicu si mi-a schimbat un jiglor (dar nu mai stiu exact care ca eu curatam platina in momentul respectiv) si masina a devenit mult mai dinamica. Din cate imi amintesc jiglorul respectiv era de 175 si a pus unu de 225 (sau 250 nu mai stiu exact). Presupun ca in cazul tau jiglorul notat cu 3. Eu ma gandesc ca in cazul tau s-ar putea sa-ti fi pus un jiglor si mai mare.
Daniel82595
nu de inlocuit nu a inlocuit nimik pt ca eram acolo si pe moment am fost chiar incantat. pozele astea sunt facute inainte si jiclorul ala cel mai de sus (la care se zice sa nu umbli) e cel mai imp. La mine era strans la maxim.
In pozele astea se vedem ca e pus pe diagonala. L-am luat si l-am pus in toate pozitile ca in poza pana cand mi-a placut mie cum arat bujia.....si aku nu ma consuma dar cu alea 2 de jos nu stiu ce sa fac (1 si 3 in poza).
Stie un prieten sa le faca dar nu il prea prind ca sa mutat si e cam complicata treaba......oricum as vrea sa fac un carbotest, sa fie treaba calumea dar nu prea stiu unde....ma mai informez. Bine ca nu mai consuma asa:D. ma gandeam la www.service-auto.go.ro
ionita56403
Paste jiglorul de care zici tu se afla in carburator nu unde a notat el cu 3.ala e un jiglor de amestec de reglaj
Horia49540
in mod normal se regleaza doar din 1 si trei
daca ti-a stricat bou ala ceva mai bine da un tel D-lui Patru, emai sigur si mai direct... :wave:
Ivan80500
si eu am acelashi tip de carburator care ma gandesc din ce in ce mai mult sa il schimb, nu reusesc sa reglez frumos din cele 2 suruburi , poate s-a uzat ceva pe dinautrul lui, nu stiu ce sa zic, poate ma trimite-ti la cineva, la vreun mecanic si pe mine, va multumesc mult.
Ivan80500
si eu am acelashi tip de carburator care ma gandesc din ce in ce mai mult sa il schimb, nu reusesc sa reglez frumos din cele 2 suruburi , poate s-a uzat ceva pe dinautrul lui, nu stiu ce sa zic, poate ma trimite-ti la cineva, la vreun mecanic si pe mine, va multumesc mult.
marius69656
Pt cine are nevoie de nr de tel al Domnului Patru sa dea un email la mariusrizea@idilis.ro.
Dragos56563
Stiu ca e cel mai usor raspuns de dat, dar si eu am patit la fel iar rezolvarea la mine a fost sa-l schimb. Costa 270 RON la magazinul din prelungirea Ghencea. E "setat" de fabrica si stiti ca e facut cum trebuie.

Bafta !

:wave:
Daniel82595
treaba s-a rezolvat biggrin.gif intr-un mod profesionist zic yo. de schimbat yo zic sa nu-l schimbi eventual schimbi jicloarele.
fi atent la DL.Patru te poti duce dar poa sa faca cam ce putem si noi adica reglaje din suruburile 1 si 3, si te lasa fara 300.000 cred,(desi yo n-am inteles cum se face cu ele) alea de jos insa carbotest nu poate ceea ce i-am facut eu :angel:. Unii o sa ziceti ca nu se merita dar eu zic ca se merita.
La mine surbul ala cel mai de sus la care nu se umbla era strans la maxim...de catre florescu ala. Am facut masina sa consume rezonabil, dc se poate spune asa, 150.000 de la obor la AMG Dacia la sfarsitul pantelimonului.
Acolo am facut carbotest, adica scos carb, spalt bine, reglat pe banc de al toate suruburile inclusiv ala de sus ceea ce un om nu poate face si am fost fff multumit. Am citit despre carbotest-ul la AMG pe alte forumuri si despre nea Costica cel care se ocupa. Treaba a facut 1 milion si are 3 luni garantie (a dat Costel cu vopsea galbena pt sigiliu biggrin.gif).
Mi-a descoperit membrana de la spritz putin ciupita si jiglerul de relanti ar trebui sa fie de 50 dar mi-a aratat el al ochi si pare cam de 60-65. Membrana e 31.000 si jiglerul cu electro_ce_o_fi aia e 125.000.
Treaba a meritat din punctul meu de vedere pentru ca eu trebuie sa schimb oricum rulmentul de presiune iar manopera e 2 mil+ 341.000 rulmentul si am zis ca mai bine fac carbotest-ul si rulmentul il schimb eu cu inca un prieten (are garaj).
De atunci nu am mers decat un singur drum (ca imi e frica cu rulmentul de presiune) in oras fix 40 km in jur de ora 12 de am ajuns si prin carrefour militari si a consumat (poate nu apreciez eu bine) un pic sub 10L.
Inainte de a ma duce la AMG l-am sunat pe Dl.Patru si mi-a zis ca ei nu pot face carbotest.
Deci dc ti la carburatorul+buzunarul tau incearca si asta beer.gif
Ivan80500
doar ca azi am tot umblat la ea, scade relantiul daca o las 1 minut 2 nu si-l pastreaza
acum ma gandesc sa nu fie ceva de la pompa , sa nu bage suficient?
stiu ca trebuiesc respectate niste distante acolo la prindere de blocul motor a pompei de benizna, dar eu zic ca e okai in acest loc .
nu ma ajuta si pe mine nimeni cu vreo idee clara in ce as putea face, ca ma scoate din sarite sa tot umblu la ea si sa nu ii dau de cap. band.gif bicycle.gif
Horia49540
la pompa e simplu de verificat: scoti furtunul si dai la "coada": tre sa arunce benzina bine de tot in sus
cat despre reglaj, cel mai bine mergi unde s-a dus Daniel, sau la patru, si nu te mai chinui atat... :wave:
Ivan80500
-sar putea sa nu fie de ajuns doar carbotest si atunci ma costa 3 milioane povestea cu carburatoru in loc de 2 mil daca ar fi sa ma duc sa iau unul nou
totushi pt cunostinta mea, cum as putea sa ii dau mai mult aer ca parca tot inecata imi merge si scoate si nitel fum?
care e jiglerul de aer sa zic asa ?
Daniel82595
ajutor am facut o prostie :evil:. De la gropi (cred) nu imi mai intra al doilea corp la carburator. eh m-am apukat sa fac si desfac yo pe acolo, am rezolvat treaba dar din nestiinta/curiozitate/prostie am dat de niste piulite situate pe o tija care are legatura cu a2-a camera.....sau cu avansul, nici eu nu stiu.
deci CE NAIBA AM FACUT ca accelerez revine la relanti si se accelereaza singura pana la 1500 rpm. atasez poza la nr 29 si 52 e treaba. cine vrea poza sunt la www.tuning.cz/ladaauto.
Daniel82595
draci nu se vad numerele....e chestia aia ca o umbrela in carb din dreapta cu arcul ala :evil:
Horia49540
Daca ai desfacut suruburile de la tija ai modificat pozitia de deschidere a clapetei de la treapta a doua !
La alea nu trebuie umblat niciodata !
Acum fa asa : desfa suruburile si porneste motorul, trebuie sa mearga normal pana pe la 3000 rot
Apoi pune suruburile asa cum au fost de noi, daca nu mai stii semnul masor eu si-ti spun maine, ar trebui sa se cam potriveasca
:wave:
Daniel82595
aham mersi mult. Cand stau la stop revine la 800-1000 si apoi creste la 1300 turatia. :wave:
Ivan80500
acceasi problema e si lamine, cred ca e scosa de tot in functiune treapta a doaua, daca poate cineva sa ne spuna distantele care sunt la tija ce actioneaza membrana de la treapta a 2-a multumim. la mne merge numai din prima camera, a doua e uscata, n-a vazut de mult benzina pacolo. mi--a cofetarit-o un mecanic mai demult si nu mam bagat la ea dar poate cine stie , la vreo intalnire ma va ajuta cineva :wave:
Horia49540
hai ca masor eu diseara si va spun
o sa masor la doua carburatoare
ia sa masoare si ceilalti sa vedem daca la toti e la fel biggrin.gif
eu masor de unde incepe tija din corpul membranei, in jos pana la primul surub (daca tin bine inte cam asa vine, nu?)

si a propos de intalnire: hai sa scriem la "intalniri" cand ne mai vedem, ca mie mi s-a facut dor biggrin.gif :wave:
Daniel82595
stai ca nu inteleg cum masori suruburile ating direct acolo nu....
yo am masurat pe unde am apukat si sunt 6 mm de unde incepe filetul pana la prima piulita, si am pus asa la mine si vad ca merge acceptabil dar e bine sa fie mai multe pareri ......:wave:[/b]
Horia49540
stai ca am spus prostii, ca daca nu am timp nici sa o conduc macar mai uit cum vin piesele
am masurat asa: de jos din centrul nitului de prindere al tijei pana la piulita de contra de sub palarie, la doua carburatoare Ozon 2, acelasi rezultat: 51 mm
asa ca eu zic ca daca-l pui asa o sa mearga ca nou :wave:
Daniel82595
dap 6 mm de filet pana la prima piulita (contra_piulita), de jos in sus, in seamna 51 mm si la mine....am masurat acum si deci e bine. Faza e ca tot nu intra camera a2a accelerez si mecanismu de actionare de la camera 1 nu vrea sa alunece sa-l traga si pe cel de la camera 2....si nu as vrea sa mai stic ceva dar nu-mi se pare normal. de la gropi mi se trage :wave:
Daniel82595
Horia multzam mult pt reglaj.
Unde ziceai ca ai pus chestii despre mecanica pe masini.ro :wave:
Horia49540
cu placere:)
sa ma anunti daca se mentine asa bine
Si tie felicitari pentru masina…merge si trage demential :boxing:
Exista un capitol pe site – Mecanica, acolo e !
:wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.